Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Metalwork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Za duży pobór prądu przez radio.Rozładowuje mi aku

slawinek 17 Apr 2007 13:51 35686 43
  • #1
    slawinek
    Level 12  
    Cześć.
    Mam problem z radiem.Mam philipsa ccrt700.Auto po postoju 3 dniowym miało wydytkany aku do 0.Pojechałem do elektryka w ASO i ten wszystko przejżał i znalazł że radio za dużo bierze-chyba 1,4 mA (miało być 1,4 A).Gadał ,że powinno brać 0,19.
    Czy może mi ktoś podać ile powinno brać radio w aucie na postoju tak żeby było w normie oraz czy ktoś wie co to może być?
    Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Metalwork
  • #2
    niebieskipolo
    Level 22  
    Oj... coś nie tak z tą wartością. 1,4mA * 72h = 100,8mAh, czyli w przybliżeniu 0,1Ah » tyle pobrałoby w trzy dni. Akumulator ma ok.500 razy większą pojemność.
  • Metalwork
  • #3
    SlaweK
    Level 43  
    Normą dla radia jest kilka mA, w Oplach zwykle troszkę więcej i mniej jak 20mA można uznać za poprawny pobór na wyłączonym radiu ale mierzony na akumulatorze. Często alarm pobiera dość dużo. Myślę że albo masz coś innego uszkodzonego (nie wiem jak to mierzył i gdzie) albo po prostu akumulator Ci siada już.

    SławeK
  • #4
    slawinek
    Level 12  
    Dałem znajomemu elektrykowi radyjko żeby sprawdził samo radyjko.Sprawdził i powiedział że jak je uruchomił to pobiera 40mA a po chwili około 15 sekundah spada do 15mA.
    Jak byłem w serwisie to radio było zamontowane w aucie i nic nie chciało spadać po kilkunastu sekundach.Po wyjęciu radia z auta prąd poboru badany na akumulatorze był 0,15 mA.Powiedział elektryk z ASO że to jest zgodne z normą.Kiedy wpiął radio z powrotem do auta pobór prądu wzrastał i nie spadał.Radio to to radiotelefon ma wyjscie na mikrofon ,który idzie do układu w lampce w podsufitce koło lusterka (tam jest kilka scalaków jeszcze) i ma antenę gsm.Może te rzeczy coś robią?Co by tu zrobić?Wypnę chyba najpierw antenę gsm a potem mikrofon i kolejno posprawdzam z elektrykiem czy to coś da.
    P.S. aku mam sprawne - mam nawet 2 sprawne aku - zadbane a inne elementy w aucie były sprawdzane i tam nic nie wykazywało.
  • #5
    SlaweK
    Level 43  
    Ktoś zrobił złe pomiary i to myli ale myślę że to nie radio jest winne. Wypadało by pomierzyć prąd na akumulatorze i na obu plusach radia. Może się okazać że alaram, antena ze wzmacniaczem, przełącznik anten, wyświetlacz lub inna elektronika. Po tym co napisałeś nie można więcej powiedzieć a pomiar kolegi jest w normie choć oba są mało fachowe. Wartości z serwisowego elektryka są mało prawdopodobne, conajmniej dziwne ale też nie wiadomo gdzie mierzone.

    SławeK
  • #6
    slawinek
    Level 12  
    Stałem przy elektryku z ASO i jak wyjął radio to spadło do 0,15 a jak wsadził to rosło i nie spadało (troszku nie pamiętam ile pokazywał amperomierz wtedy ale chyba koło 1A - to dużo.
    Alarm nie -był wypinany nie raz i nadal aku padało.
    Jest jedna rzecz o której powinienem napisać.
    Ta lampka w podsufitce co posiada te scalaki i mikrofon ma połączenie z przekaźnikiem.Przekaźnik musi być wyjęty i jest zrobione obejście kabelkiem na krótko bo jak wsadzę przekaźnik to pobór wzrasta do na 1,4 A i wtedy dzieją się następujące rzeczy:ni z tąd ni z owąd włącza się oświetlenie w kabinie i wyje alarm bo dostaje sygnał.Aku wytrzyma wtedy najwyżej dobę.Musi być na obejściu kabelkiem to wtedy nie ma poboru.
    Pisałem,że od tego radia idzie kabelek ze złączką do tej lampki - może jakoś ona wpływa jeszcze na pobór tam jest w tej lampce jakiś problem i może ma to znaczenie.Jak elektryk w ASO wsadził radio do auta i podpiął amperomierz do aku to nie chciało spadać.Chyba że antena od gsma coś robi.reszta urządzeń jest o.k.
  • #7
    SlaweK
    Level 43  
    Przydało by się jeszcze raz zrobić pomiary i pomyśleć by logicznie je zintepretować. Takie przeróbki obejścia drutem to może być wskazówka gdzie szukać bo nie wiadomo co obeszli w ten sposób a elektronikę warto doprowadzać do stanu oryginalnego a potem szukać usterki i naprawiać ją jak należy. Nie ma wyjścia, poszukać innego logicznego elektryka który weźmie schemat auta i pomyśli.

    SławeK
  • #8
    slawinek
    Level 12  
    Zrobimy jutro pomiary z zamontowanym radiem w aucie w dwóch wariantach:1.radio z wypiętą anteną gsm. i 2.Radio z wypiętą wtyczką od mikrofony z lampki w podsufitce.
    Jeżeli na którymś z wariantów pokaże coś to będzie wiadomo co to jest.
    Niczego nie pragnę bardziej jak normalność elektroniki w tym aucie.Problem polega na tym że ta lampka w podsufitce jest nadziana scalakami i one odpowiadają za włączanie i wyłączanie czasowe oświetlenia w kabinie.Kiedy jest wsadzony przekaźnik i wysiadam z auta po czym je zamykam z pilota to oświetlenie gaśnie po chwili znowu sie zapala i znowu gaśnie.Powinno się zapalać tylko raz.Tym sterują te scalaki bo nic innego w aucie od tego nie ma.Dlatego sobie tak myślę że to może jakoś ta lampka wpływać na pobór prądu przez radio bo do tej samej lampki z tymi scalakami przychodzi wtyczka od mikrofonu a on jest zespolony z radiotelefonem.Jeżeli odłączę mikrofon i nadal będzie pobierać to oznacza że lampka choć także nie działa poprawnie nie wpływa na radio.I zostają inne związane z radyjkiem rzeczy-być może to antena gsm, przełącznik anten lub wyświetlacz -mają także coś wspólnego z radiem a może radio ma odskoki.Znajomy elektryk sprawdził tylko jak się samo radio zachowuje bez gsm i reszty.Zabrał radyjko i podpiął u siebie w domu tylko zasilanie i patrzył.Po uruchomieniu pobór wzrastał na 0,4 a potem spadało po 15 sekundach do 0,15-tak chyba powinno być.
    Kabelek na obejściu mieć muszę -jest on tylko od światła w kabinie.Się wysiada się zamyka to światełko gaśnie i jest normalnie.
  • #9
    SlaweK
    Level 43  
    W jakich jednostkach te pomiary, normalne że radio po włączeniu będzie pobierać więcej, to że uruchomione pobiera różny prąd po czasie tym nie należy się przejmować, Ciebie interesuje pobór na wyłączonym i bez radia. I koniecznie jednostki A czy mA.

    SławeK
  • #10
    slawinek
    Level 12  
    Już podaję.
    Radio po wyłączeniu pobiera przez 15 sekund 0,5A po czym spada na 0,15 A .Jak na radio to chyba dużo bo na innym forum napisali że powinno brać w granicach kilku mA a tu wychodzi 150mA co daje prawie 2W a to już żaróweczka.Ma prawo wydoić aku w 2-3 dni na postoju.Chyba jednak radio pobiera za dużo.
  • #11
    SlaweK
    Level 43  
    Zgadza się, to jest za dużo, pobierać max.20mA a dobry wynik to jest kilka mA. Dlatego musisz uważnie używać jednostek w jakich podajesz pomiar i gdzie on był robiony, na akumulatorze czy na zasilaniach radia i na którym jest taki duży, na podtrzymaniu pamięci czy na zasilaniu głównym. Zauważ że radio nie wyłącza się momentalnie po naciśnięciu klawisza lecz po chwili i to jest normalne że przez tą chwilę będzie jeszcze pobierać prąd. Nas interesuje po tej chwili. Nie dam głowy ale przecież to radio z telefonem i może mieć tryb pracy że telefon działa na podsłuchu czy ktoś do niego nie dzwoni nawet na wyłączonym radiu i stąd też może być ten pobór prądu.

    SławeK
  • #12
    Przemo11
    Level 10  
    Miałem podobny problem,zmnieniłem nawet akumulator,bo myslałem,że juz wysiadł,a okazało się że to było przebicie na przewodach zasilajacych od radia.i co dziwne przebicie to było tylko wtedy gdy radio było zamontowane(czyli pod obciażeniem ,w stanie czuwania też),bo po wymontowaniu z auta przebicie znikało.pozdro
  • #13
    slawinek
    Level 12  
    Tak ale moje radyjko bierze nawet "na stole w kuchni".Wpadłem na dziki pomysł:zamiast się męczyć inwestuję w coś nowszej generacji i polecam to innym bo po co się męczyć skoro nie trzeba.
    Rozwiązanie mojego problemu jest tu : http://www.pioneer.pl/pl/products/25/121/61/DEH-2900MP/index.html

    wyjdzie razem z przesyłką 325 pln.Jak ktoś potrzebuje sterować radyjkiem w kierownicy t o chciałbym poinformować że do tego radyjka pilot jest za do wzięcia za 85 pln - to jest dobra cena bo do alpine pazerniaki wołają 350 zeta.A telefon hmmm-każdy ma w kieszeni o niebo lepszy jak w tym philipsie.Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za informacje.
  • #14
    SlaweK
    Level 43  
    Hm, nie zawsze to tak różowo wygląda. Trzeba wykombinować przejściówki do sterowania w kierownicy, Opel miał przynajmniej 4 rodzaje wyświetlaczy i akurat Radiophone są mniej popularne i może być kłopot z obsługą. A to radio współpracuje ze zwrotnicami i chyba wzmacniaczem (zależnie od wyposażenia auta) to że nad tym pracowali akustycy a założenie innego radia może zepsuć cały efekt. Niedawno słuchałem takiego zestawu z tym radiem i zmieniarką i byłem pod naprawdę miłym wrażeniem choć to E-klassowego Bose to jeszcze mu troszkę brakowało. Poza tym jak zdejmiesz panel to korpusy markowe też kradną...

    SławeK
  • #15
    slawinek
    Level 12  
    Jeżeli o pioniera to nie trzeba.Radio,które jest pokazane w linku jest przystosowane do takiego sterowania jak to w tym tutaj linku http://www.pioneer.pl/pl/products/25/38/301/CD-SR100/index.html
    .Oczywiście wyświetlacz w aucie nie działa z tym radiem ale nie musi.Wyświetlacz będzie pokazywał tylko dane z komputera auta a radio ma swój o niebo lepszy.
    Za 325 pln nie oczekuję cudów z e-klasse Bose ale ma opinie pozytywne.Jak podłączę to napisze jak to gra.Ah ah kradną kradną nie tylko to bo ostatnio koledzy na forum opla napisali że airbagi z kierownicy wykręcają ot taka przypadłość Polaczków.W zeszla sobotę rozmawiałem z gostkiem co ma tez zafirkę i powiedział że odkąd CB radia nie zostawia na wierzchu odtąd przestali mu wybijać szyby i kraść to CB-miasto Kalisz to było.
    Żeby było tak pięknie jak w Grecji.Tam nie wiedza co to kradzież.Widziałem na własne oczy jak jeden Grek wsiadł na skuterek i przejechał cała wiochę żeby jednej panience turystce oddac torebkę,no i kazali se kaske zostawiać na stolikach obok chodnika bez obaw.pytałem go 3 razy czy jest tego pewien bo to leptokaria była pełna Polaczków.Tam wlasność jest święta ale to daleo daleo tam łoj.
  • #16
    slawinek
    Level 12  
    Witam.Radyjko podłączone i ładnie gra-nawet bardzo ładnie.
    Jest kilka problemów:
    1.Wtyczka od anteny radiowej do philipsa ccrt700 jest inna jak do pioneera DEH-2900MP.Wymagana albo przejściówka albo przeróbka.
    2.Pioneer nie działa na wyłączonej stacyjce bez kluczyka.Philips działał.Co to może być?Żeby radio gralo trzeba uruchomić zapłon.
    Wyczytałem coś takiego :
    "jeżeli sprzęt został zainstalowany w pojeździe którego stacyjka nie posiada pozycji ACC (patrz rysunek) https://obrazki.elektroda.pl/72_1177362693.jpg , czerwony przewód radiootwarzacza podłączyć do gniazda reagującego na włączanie i wyłączanie (on/off) zapłonu.W przeciwnym wypadku akumulator może sie rozladować po upływie kilku godzin naszej nieobecności w pojeździe"
    U mnie w oplu jest w stacyjce oznaczenie następujące: o I II III (w pozycji tej ginie blokada kierownicy w pozycji II włącza sie zapłon a w III uruchamia silnik).I nie wiem czy mam to AAC czy nie? Poproszę o info,bo napisali ,że jak auto tego AAC nie ma to wyładuje aku w kilka godzin a tego bym nie chciał.Czy ktoś wie jak zrobić żeby radyjko grało także bez zapłonu?
    Pozdrawiam :)
  • #17
    tzok
    Moderator of Cars
    Masz ACC... tylko fabryczne radio (Blaupunkt/Grundig/Sony) miało zamienione przewody ACC i BAT (czyli 12V po stacyjce i 12V z aku).

    ACC to jest takie 12V po stacyjce, tylko że nie jest to zapłon - pojawia się po włączeniu zapłonu ale znika dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki a nie od razu po wyłączeniu zapłonu (za to jest odłączane w momencie pracy rozrusznika).
  • #19
    SlaweK
    Level 43  
    Pozycja I to ACC, a zasilania w kostce sprawdź lampką probierczą bo w Oplu są inaczej niż w typowym radiu, zamienione, a to że kostki pasują to nie znaczy że elektrycznie mają takie samo podłączenie.
    Niektóre radia grają na jednym plusie ale po godzinie się same wyłączają a niektóre nie. Do tych drugich właśnie jest pozycja I w stacyjce, nic się nie dzieje w aucie a plus do radia się pojawia, jak wyjmiesz kluczyk radio zgaśnie.

    Jedno co dobrze to że zobaczyłeś co znaczy zwykła ludzka przyzwoitość (apropos poprzedniego postu). Ale żebyś jeszcze zrozumiał że niby proste podłączenie radia wymaga trochę wiedzy i doświadczenia, prostaki włączą dwa plusy razem i w nosie, a poważni ludzie starają się podłączyć jak należy co w sumie czasem może wydawać się niewygodne to po przyzwyczajeniu się i zrozumieniu zasady jest bardzo wygodne.

    SławeK
  • #20
    tzok
    Moderator of Cars
    Masz w tej instrukcji napisane, na którym kablu jest stale 12V a na którym 12V po stacyjce... poprostu podłącz tak jak ma być - w stosunku do fabrycznego radia, te przwdoy będą zamienione w kostce.
  • #21
    slawinek
    Level 12  
    Cześć.
    Popytałem jeszcze troszku no i oto co napisali z serwisu pioneera:
    Na pytanie czy mozna zrobić tak aby radio grało bez kluczyka w stacyjce odpisali
    "witam
    mozna tak zrobic ale grozi to rozladowaniem akumulatora i moze tego dokonac wykwalifikowany elektryk samochodowy"
    na pytanie dlaczego ma rozładować wtedy akumulator odpisali
    "dlatego ze , jezeli podlaczy pan na stale pod zasilanie to to radio pobiera
    duzo wiecej pradu niz to poprzednie i jezeli zostawi pan wlaczone radio przy
    wylaczonym siniku to po kilku godzinach mozna nie ruszyc"
    Więc chyba zostawie to tak jak mam i nie będzie grać bez kluczyka w stacyjce.Przeboleje to jakoś :)
    Pozdrawiam
  • #22
    tzok
    Moderator of Cars
    Wychodzi więc na to, że to radio nie obsługuje "logiki zapłonu"... albo w serwisie sami nie wiedzą co piszą, bo nawet mój kaseciak Grundiga SC-303 to obsługuje. Można ręcznie włączyć radio przy wyłączonym zapłonie ale po godzinie samo się wyłączy (po włączeniu zapłonu włącza się automatycznie a po wyłączeniu/wyjęciu klucyka ze stacyjni jeśli jest ACC - wyłącza).
  • #23
    slawinek
    Level 12  
    Właśnie jeszcze nad tym myślę co ten serwis mi popisał.Patrzę w instrukcję od tego radia-mam ją po angielsku więc troszku mi trudno skojarzyć.(rysunki co przytoczylem w linkach są od instrukcji innego radia pioneera choć wiele jest rzeczy takich samych)
    dziwi mnie tez jedna rzecz ,że radio po wyłaczeniu kluczyka gubi zapisane informacje np. stacje UKF i np ustawienia equalizera.czytam wlaśnie dział "ustawienia początkowe"
    Jutro może sie uda elektryka ściagnąc do tego problemu (chłop zabiegany) może on coś wymyśli :-(
  • #24
    tzok
    Moderator of Cars
    Jeśli gubi ustawienia to na 100% masz zamienione podtrzymanie z 12V po stacyjce, czyli BAT (30) z IGN/ACC (15), masz w tym radiu kostkę ISO czy jakąś niestandardową? Jeśli ISO to zamień miejscami w wtyczce zasilania przewody 8 i 4.
  • #25
    SlaweK
    Level 43  
    Zgadza się, prawdopodobnie ma kostkę ISO, a dokładniej przejście z Pioneera na ISO i do tego gniazda włożył wtyczkę wystającą z auta. Tyle się naklepałem w klawisze żeby mu to wytłumaczyć ale widać że nie dotarło i skoro kostki pasowały to podłączył i znów się dziwi. Ciekawiej będzie jak pomyli kierunek licznia i sam pomiesza w instalacji albo jak ten elektryk samochodowy nie skojarzy bo nie każdy wie że Opel w kostce ISO ma zamienione plusy. W zasadzie z moich obserwacji to wiedza elektryków samochodowych to jak połozyć nowy kabel, rozebrać rozrusznik czy altenator a o prądzie to wiedzą tylko tyle że jak jest to żarówka świeci i na tym koniec

    A co do radii to jedne grają na jednym plusie a inne nie, jedne auta mają pozycję ACC a inne nie a jeszcze inne nie mają takiej pozycji ale plus ACC jest zabierany w momencie wyjęcia kluczyka. Jedno mądre co odpisał serwis to "wykwalifikowanego elektryka" ja co prawda zmieniłbym to na myślącego elektryka ale kwalifikacje można sprawdzić w papierach a myślenia nie widać gołym okiem. Proponuje jeszcze dwa razy przeczytac uwaznie co napisalem wczesniej.


    SławeK
  • #26
    slawinek
    Level 12  
    SlaweK wrote:
    Zgadza się, prawdopodobnie ma kostkę ISO, a dokładniej przejście z Pioneera na ISO i do tego gniazda włożył wtyczkę wystającą z auta. Tyle się naklepałem w klawisze żeby mu to wytłumaczyć ale widać że nie dotarło i skoro kostki pasowały to podłączył i znów się dziwi. Ciekawiej będzie jak pomyli kierunek licznia i sam pomiesza w instalacji albo jak ten elektryk samochodowy nie skojarzy bo nie każdy wie że Opel w kostce ISO ma zamienione plusy. W zasadzie z moich obserwacji to wiedza elektryków samochodowych to jak połozyć nowy kabel, rozebrać rozrusznik czy altenator a o prądzie to wiedzą tylko tyle że jak jest to żarówka świeci i na tym koniec

    A co do radii to jedne grają na jednym plusie a inne nie, jedne auta mają pozycję ACC a inne nie a jeszcze inne nie mają takiej pozycji ale plus ACC jest zabierany w momencie wyjęcia kluczyka. Jedno mądre co odpisał serwis to "wykwalifikowanego elektryka" ja co prawda zmieniłbym to na myślącego elektryka ale kwalifikacje można sprawdzić w papierach a myślenia nie widać gołym okiem. Proponuje jeszcze dwa razy przeczytac uwaznie co napisalem wczesniej.


    SławeK

    Cześć Slawek moderator.
    Piękne dzięki za rady.Na pewno nie pójdą na marne.Tyle się napisałeś więc mi pomagasz.Może ja nie jestem elektrykiem ale troszku myślę-zapewniam.Podłączyłem to radyjko poprzez przejściówkę dołączoną do radia.Działa jak działa nic nie zmieniam dopóki elektryk nie podejdzie.Uważam że skoro ISO to ISO.Nie rozumiem dlaczego opel zamienia plusy i nie chcę tego rozumieć.Nazywam to ogólnym bałaganem(burd...em) podobnym do tego jaki mamy w kraju.Mogło by się nazywać ISO1 i ISO2 albo mogłoby być jasno napisane w instrukcji opla lub pioneera z wyszczególnieniem na typy aut co w których jest odwrotnie lub opublikowane na www i było by bardziej jasne ale nie ja to projektowałem i generalnie jest kicha.Mam ACC w aucie i mam najprawdopodobniej zamienione plusy.Dzisiaj elektryk/elektronik/automatyk -koleś z pracki mi to zrobi i zapewne zrobi to profesjonalnie-nikt nic się nie pomyli z kierunkami liczenia-mamy skończone studia-luzik-elektryk pracuje przy złożonych układach automatyki przemysłowej związanej z serwonapędami itd....Sprawdzimy na końcu ile po montażu pobiera czyli zweryfikujemy dane serwisanta.Może serwisant to wymieniacz części a nie elektryk a może to zwyczajny fizolof-tego nie wiem-cytowałem co napisał.
    Twoje obserwacje odnośnie wiedzy współczesnych elektryków samochodowych są podobne do moich tylko ,że na moim terenie jest znacznie z nimi gorzej.Położyć nowy kabel to już niezły wyczyn.To raczej specjaliści od kasowania kaski na dzień dobry i dowidzenia.
    Mniejsza zresztą o to.
    Podłączymy i napiszę co i jak -może kiedyś komuś ten post się jeszcze przyda.Pozdrawiam
  • Helpful post
    #27
    tzok
    Moderator of Cars
    Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia.
    Za duży pobór prądu przez radio.Rozładowuje mi aku
    To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu).

    Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych marek Blaupunkt, Grundig oraz Philips.

    To nie jest tak do końca bałagan, oryginalnie, kiedy powstał standard, nie było pojęcia logiki zapłonu, radio włączało się ręcznie i oba + były na stałe podłączone, tylko że ten + nad masą to było zasilanie wzmacniacza (gruby przewód z bezpiecznikiem 10-15A) a ten + z boku to było podtrzymanie pamięci (cieńszy przewód).

    W radiach w/w marek z logiką zapłonu wzmacniacz nadal jest zasilany z + nad masą (grubego przewodu) a ten + z boku służy tylko jako sygnał informujący o włączeniu zapłonu i nie ma dużego poboru prądu na tym przewodzie. Odwrotne podłączenie groziło by uszkodzeniem (przegrzaniem) instalacji, bo w obydwu przypadkach to z tego + nad masą jest pobierany największy prąd a tym drugim płynie najwyżej kilka mA.
  • Helpful post
    #28
    SlaweK
    Level 43  
    Zgadza się , połączenie Opel odnosi się też do kilku innych marek aut jak Mercedes Sprinter, niektóre VW... A co do standardu to jest bardzo elastyczny i ma wiele odmian, praktycznie co producent to inaczej a nawet sam VW miał przynajmniej 4 różne rozłożenia kabli w kostkach ISO. I dlatego producent zawsze w instrukcji obsługi samochowu pisze żeby radio montował wykwalifikowany zakład i zaleca radia przeznaczone do danego auta a nawet w Oplu nie było tak źle, radia były ciekawe i dobrze grały spasowane z fabrycznymi głośnikami. To dobierali fachowcy, akustycy. Tak że zmiana modelu radia samemu nie zawsze przyniesie sensowny efekt. I ja też preferuję instalacje fabryczne i radia do nich przeznaczone bo nie sztuką jest przejść sie do sklepu "dla idiotów" a potem się dziwić, reklama buduje fałszywe złudzenia najczęściej.

    A przy odrobinie kultury technicznej po tym co napisaliśmy mógłbyś sam sprawdzić w których miejscach kostki są które plusy a potem przecić kabel od wtyczki radia do gniazdka ISO i zamienić te dwa przewody nie robiąc kłopotu elektrykowi choć jeśli nie czujesz się na siłach to rady kolegi powyżej są jak najbardziej na miejscu.

    SławeK
  • #29
    slawinek
    Level 12  
    Witam :)
    Dziękuję za pomoc.
    Już jest z podtrzymaniem.Kabelki trzeba było przełożyć w tej przejściówce między wtyką ISO a wtyka do radia, tak jak mi radziliście.Jest to nawet pomyślane przez producenta bo kabelki żółty i czerwony są rozłączalne i zamiana to żaden problem.Elektryk podszedł na 15 minut i zrobione.(przed przełączeniem sprawdził miernikiem jeszcze).Niestety w stacyjce kluczyk musi być na ACC - (u mnie w oplu zafira to oznaczenie I) by dawało sie uruchomić.Bez kluczyka się nie załączy ale to drobiazg.Radio pamięta swój stan zakończenia działania i jeżeli wyłączałem je poprzez wyjęcie kluczyka ze stacyjki to po włożeniu kluczyka i przekręceniu do pozycji I w stacyjce samo się włącza.Pamięta także ustawienia i pamięta także który utwór ostatnio był odtwarzany.Wsjo o.k.

    Sprawa poboru prądu.Jest tak:Radio Pioneer DEH-2900MP wyłączone pobiera 9mA (0,1W) a auto na postoju bierze 150mA (1,8W).czyli teraz bierze całkowicie 1,9 W.To wreszcie jest norma o której wspominał elektryk w ASO i to mnie satysfakcjonuje:) i wg moich obliczeń akumulator 55 Ah powinien wytrzymać zanim padnie 14 dni o ile jest jeszcze sprawny w 100% :) no z tydzień na pewno :)

    Natomiast jeżeli chodzi o moje odczucia muzyczne to dźwięk jest czystszy niż w tamtym radiu co nie oznacza że tamto jest złe.Tamto też ładnie gra ale niestety ma jakiś ukryty defekt bo wyłączone pobiera 2W.Razem wtedy auto na postoju pobiera około 4 W co rozładowuje akumulator dość szybko.
    Problem został rozwiązany jeszcze raz dziękuję za wszystko i pozdrawiam :)
  • #30
    SlaweK
    Level 43  
    To nadal za dużo, Zrób jeszcze takie obliczenie, akumulator po roku, dwóch niech ma 60-70% pojemności i załóż że przy 20% pojemności możesz mieć kłopot z odpaleniem a jeśli auto ma silnik diesla to jeszcze więcej potrzebuje na rozruch. W sumie za wiele nie zostaje a jak dodać to że w naszych kretyńskich czasach trzeba cały dzień na światłach jeżdzić i w mieście bilans energetyczny jest ujemny i aku niedoładowane. Całe auto powinno pobierać max 1/10 tego co teraz pobiera. Ciekawe co tak żre prąd, pewnie alarm i jakiś automatyczny "knyfelek" rozłączający zapłon. Trzeba by to jeszcze namierzyć. Reasumując auto nie powinno pobierać z radiem więcej niż 20mA a samo radio więcej niź 5-6mA, porządne radia pobierają 2-3mA na wyłączonym.

    SławeK