Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szlifierka kątowa Pegasus.

17 Kwi 2007 17:43 5777 9
  • Poziom 10  
    Popsuła mi sie szlifierka kątowa.
    niema pojecia co w niej ale po rozkreceniu
    widać to:
    Szlifierka kątowa Pegasus.
    pierwsze pytanie co to jest te żółte i do czego służy i czy mozna to wyciąć?
    potrzebne to czy nie?
    to jest te coś żółtego:
    Szlifierka kątowa Pegasus.
    i jeszcze ten przełacznik :
    Szlifierka kątowa Pegasus.

    narazie chce to spradzić czy to niewina przełacznika albo tego czegoś żółtego.
    jak to sprawdzić?
    mam miernik wiec gdzie przyłożyć żeby wykazało czy przełacznik działa?
    dla mojego ułatwienie niebieski przewód jest przy NR O przełacznika
    a przy stanie 1 przełacznika są czerwone kable i te żółte coś.

    Moderowany przez _PREDATOR_:

    Przeniosłem...

  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Zobacz czy masz napięcie między niebieskim i brązowym - sprawdzisz kabel. Potem miedzy czerwonymi - w różnym położeniu przełącznika. To żółte pełni rolę filtra przeciwzakłóceniowego - można bez tego żyć.
  • Poziom 10  
    miernik na pozycji diody czyli sygnalizacja przejscia to chyba to samo co mierzenie napiecia i wyniki:
    miedzy brązowym a czerwonym raz piszczy raz nie w zaleznosci od przełacznika
    a miedzy niebieskim a czerwonym wogle niepiszczy

    czyli przełacznik padł?
    z tego rysunku na przelaczniku wybiuka ze otwiera i zamyka obie linie naraz tak?
    w pozycji 0 są rozwarte obie lini a w pozycji 1 sa zwarte?
    bo w konrakcie w scianie przewod zeroy jest non stop zwarty a rozlaczamy tylko fazówke a tu obie naraz tak?
  • Moderator na urlopie...
    Jeżeli jest tak jak piszesz to wychodzi przełącznik. Jeżeli obudowa silnik , przekładni nie jest rozłożona może spróbować zewrzeć te przewody parami. Zobaczysz czy pracuje, jak ruszy masz pewność że to przełącznik. Pamiętaj tylko że tam będzie napięcie.
  • Poziom 10  
    Prawdopodobnie jest to wina przełącznika.Sprawdz czy jego obudowa nie jest nadpalona.Sprawdz Sobie szczotki na silniku ,bo to jest częsta awaria szlifierek.
  • Poziom 10  
    Isrny poszły ale drgneła wiec raczej to przełacznik.
    A własnie ktoś mi powiedział ze te zółte to konieczne bo daje kierunek krecenia szlifierki.
    jak to z tymi obrotami jak mozna sie dowiedziec bo tam jest komutator i szczotki?
    gdzie sie kierunek krecenia nastawia tak teoretycznie tylko?
  • Poziom 34  
    To żółte to kondensator filtrujący żeby babcia mogła spokojnie posłuchać "radia Maryja", a z kierunkiem obrotów to nie ma nic wspólnego
  • Moderator na urlopie...
    Jeżeli szlifierka ma silnik komutatorowy - jak pisałeś jest to kondensator przeciwzakłóceniowy .

    vcc napisał:
    To żółte to kondensator filtrujący żeby babcia mogła spokojnie posłuchać "radia Maryja", a z kierunkiem obrotów to nie ma nic wspólnego


    Uprzedziłeś mnie, przepraszam nie widziałem, że to już napisałeś.
  • Poziom 32  
    Witam.
    Przeczytaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php zwłaszcza punkt 11. Bez podania marki i modelu urządzenia (szlifierki w tym wypadku) temat kwalifikuje się do Kosza.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    to jest jakis model szlifierki PEGASUS (pewnie kupine w makro za 20zł) numerów niemoge rozczytac bo pozdzierane nalepki a nigdzie indziej nic nie widze.

    Moderowany przez Jaś Kula:

    Dopisałem markę w tytule.