Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rdzeń od anteny a liczba uzwojeń

17 Kwi 2007 18:00 1068 5
  • Poziom 13  
    Robie bardzo proste radio na układzie UL1111. Jako antene układ wykorzystuje dwie cewki (antenową i sprzęgającą) nawinięte na jednym rdzeniu o średnicy 7mm i długości 47mm. W moim mieście nie ma sklepu elektronicznego a posiadam tylko rdzeń o średnicy 10mm i rdzenie torodialne. Nie wiem ile zwojów mam nawinąć na pręcie o średnicy 10mm (dokładnie 10,2mm ale to pewnie nieistotne). Podaje dane dla rdzenia 7mm:

Cewka antenowa nawinięta na odcinku pręta ferrytowego o średn. 7mm
    i długości 47mm. Dla fal długich uzwojenie ma 180 zw. drutu DNE 0,15mm.
    Cewka sprzęgająca nawinięta na cewce antenowej dla fal długich ma 14 zw. drutu DNE 0,15mm.

Proszę o pomoc. Nie znam się za dobrze na cewkach i antenach. W moich obliczeniach wychodziły mi śmieszne wyniki...

Jeszcze kilka pytań dodatkowych:
    Musze nawijać cewkę równo zwój przy zwoju ?
    Jak przytnę (bądź złamię i wyszlifuje) pręt ferrytowy z 150mm do długości 47mm to zachowa on w pełni swoje właściwości ?
  • Moderator
    Witam i tu za mało informacji, może tak: na jakiej czestotliwości ma to pracować? fale długie,to podejrzewam I program Polskego Radia chcesz odbierać, najważniejsze, nie pytaj o szczegóły, jeśli nie podasz :
    1. częstotliwości
    2. Przenikalność ferrytu.
    3. Teraz może ktoś odpowie na zadane pytanie. Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Mówiłem że sie na tym mało znam. Co do częstotliwości to napisałem że na fale długie. Radyjko ma odebrać byle jakie radio na długich falach... Polskie, Niemieckie czy jakieś z Dżibuti byle by grało. Częstotliwość nadawania na falach długich to jakoś od 150kHz do 300kHz.
  • Poziom 11