Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi b4 Avant - central zamek

PBK 17 Apr 2007 23:28 9439 26
  • #1
    PBK
    Home appliances specialist
    jest tam wszystko na podciśnienie
    ale chce to jakoś zrobić żeby był na pilota a nie otwierany z kluczyka

    co zastosować żeby to działało ?
  • #2
    cardiag
    Level 30  
    jak nie ma oryginalnego pilota, kup zestaw centralnego zamka, zamontuj centralkę i wepnij się w instalację. Czas podawania impulsu musi byc wystarczająco długi.
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    W przewody z siłownika MASTER ew. w sterownie pompą. Większość alarmów ma opis, jeśli nie to na elektrodzie jest opis instalacji alarmu z centralnym zamkiem w Audi 80.

    Jedna uwaga - na czas instalacji odłącz zasilanie pompy lub akumulator, najłatwiej wpiąć się w siłownik w drzwiach kierowcy - idzie do niego wężyk i 3 przewody (+12V, masa i sterowanie - sterownie jest zwierane do + albo do masy, w zależności czy otwierasz drzwi czy zamykasz, potrzebujesz więc 2 przekaźników, żeby rozłączać siłownik master od sterownika na czas podawania impulsu z centralki pilota). Sterownik zamka musi obsługiwać zamki pneumatyczne, tj. impuls o czasie 2,3-3s.
  • #5
    PBK
    Home appliances specialist
    gdzie takie cos mozna kupić z pilotem?

    Dodano po 6 [minuty]:

    znalazłem pompke sterowania - jest z tyłu nad nadkolem po prawej stronie chyba tam sie wepne tylko potrzebuje gotowych przekazników z pilotem
    moze ma ktos jakies foto jak to wyglada albo schemat to moze sam sobie takie zmajstruje
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Łatwiej się wpiąć w siłownik master... w drzwiach lub przy słupku. Przewody z siłownika idą do pompy, po co więc ciągnąć tyle przewodów? Nada się dowolny autoalarm alarm z opcją sterowania centralnym zamkiem, najlepiej taki, który ma już zintegrowane 2 przekaźniki (czyli 6 przewodów sterujących do zamka), bo niektóe mają tylko wyjście 2 przewodowe.

    Chyba, że upierasz się na sam sterownik zamka, wtedy możesz go wsadzić przy pompie, bo masz tam stałe 12V i przewód sterujący niemniej koszt prostego alarmu jest porównywalny z kosztem samego sterownika centralnego zamka na pilota...
  • #7
    tryni81
    Level 13  
    A jeśli nie chcesz stosować przekaźników do odcięcia mastera w drzwiach kierowcy to wepnij się w sterowanie z zamka w klapie tam jest sygnał tylko masą na jeden z dwóch przewodów (jeden otwiera a drugi zamyka)w takim przypadku podpinasz jakikolwiek odbiornik pilota mający sygnał 3 sekundowy masą.
    ja tak mam założone w swojej i uważam żę jest to najprostsze rozwiązanie
  • #8
    mr-perch
    Level 29  
    Po co kombinować. Kup radiowy sterownik centralnego zamka z przekaźnikami wewnątrz (centralka, dwa piloty, okablowanie - koszt 60-90zł). Wszystkie sygnały i zasilanie znajdziesz na kostce pompy podciśnieniowej. Jeżeli jesteś kumaty w elektryce, to wystarczy radiowy sterownik bez przekaźników (tańszy). Przewodami zamknij/otwórz podpinasz się bezpośrednio pod przekaźniki sterujące silnikiem pompy (wewnątrz obudowy). Robota na 30 minut :D
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    Z przekaźnikami w pompie bym się nie bawił, "w łeb" bierze wtedy całe sterowanie pompą i niepotrzebnie chodzi po zamknięciu. Poza tym w pompie są 3 przekaźniki do wysterowania (żeby ją uruchomić trzeba wysterować 2 z nich). Jak się nie wie co się robi, można łatwo uszkodzić sterownik pompy i pożegnać się ze sterowaniem zamków z klucza.
  • #10
    mr-perch
    Level 29  
    :arrow: tzok, napisałem, że jeśli jest "kumaty" to zrobi to szybko i bez ceregieli. Robię tak w wielu przypadkach z "dziwnymi" urządzeniami i nic się nie dzieje. Elektronika w samochodach jest po to, aby ją oszukiwać.
  • #11
    tzok
    Moderator of Cars
    Naprawiałem sterownik pompy z B4. To dość skomplikowane urządzenie z wieloma zabezpieczeniami. Podłączając się bezpośrednio w przekaźniki silnika "rozbrajamy" te zabezpieczenia, nie wiem czy to ma sens. O wiele łatwiej przeciąć jeden przewód ze sterownika master drzwi kierowcy lub pasażera i podłączyć to "jak Pan Bóg prrzykazał" a nie wyrabiać jakieś "druciarnie" które mogą doprowadzić do pożaru samochodu.

    W moim przypadku, w sterowniku uszkodził się jeden tranzystor sterujący przekaźnikiem, w wymiku czego jeden z przekaźników był na stałe załączony - gdyby była zrobiona "druciarnia" w/g Twoje pomysłu było by piękne zwarcie. Poza tym co w przypadku, jeśli zamek by przymarzł i "odbił" - na przekaźnikach pojawiło by się wysterowanie (przeciwne do tego z pilota) z oryginalnego sterownika i znów mogło by dojść do zwarcia.

    Osobiście nie znoszę takiego kombinatorstwa - to zwyczajne partactwo, często popełniane przez "instalatorów" alarmów, którzy nie potrafią sobie poradzić z zamkiem pneumatycznym...
  • #13
    adasw
    Level 13  
    sluchaj sie tzok-a czyli sterownik z wlasnymi przekaznikami wpiac w instalacje w slupku kierowcy, tam masz blisko do kierunkowskazow (opcja w takich sterownikach na pilot)i zasilanie tez szybko znajdziesz. zostaw pompe w spokoju i rob to "jak sie nalezy" a nie kombinuj jak kon pod gore.
    kilka wynalazkow "kumatych" i pojedziesz do jakiegos elekrtyka a on sobie wlosy z glowy wyrwie jak cos trzeba bedzie naprawic w twoim aucie, trzymajmy sie schematow i standartow to bedzie dla wszystkich lepiej
    POWODZENIA
  • Helpful post
    #14
    mr-perch
    Level 29  
    Koledzy, róbcie jak chcecie. Wszystko zależy od tego, co kto wie, czym dysponuje (urządzenia, wiedza, itp.) i ile ma czasu, pieniędzy.
    Od 19 lat montuję zabezpieczenia do samochodów i staram się nie myśleć (i działać) konwencjonalnie. To doceniają moi klienci.
    A co kolego tzok zrobisz, jeżeli pompa (elektronika) jest uszkodzona, a klient chce mieć sterowanie z pilota? Wyślesz go na szrot, czy do dilera? Po co te koszta. W życiu trzeba umieć sobie radzić - powiedział baca zawiązując buta dżdżownicą.
    PBK - masz co najmniej dwa sposoby realizacji swoich planów. Zerknij przy okazji do działu Zabezpieczenia i Alarmy, użyj szukajki i zobaczysz ile dziesiąt postów było na temat B4.
    Trochę bez sensu to pisanie. Ja kończę.
  • Helpful post
    #15
    tzok
    Moderator of Cars
    Akurat tak właśnie miałem - co zrobiłem - naprawiłem sterownik pompy - ot co... ale ja się przecież nie znam, nie zajmuję się tym, tylko czasem kolegom coś naprawiam jak potrzebują.

    Jeśli pompa ma uszkodzony sterownik w ostateczności można zrobić jak piszesz... ale jeśli jest sprawny - kategorycznie nie :!:

    Potrzebne schematy są na Elektrodzie w dziale download samochody.

    Schemat wygląda tak - tylko patrz na stan przekaźników a nie kolory przewodów, bo moga być różne:
    Audi b4 Avant - central zamek
  • #18
    Arek Audi
    Level 1  
    Witam. najprościiej jest wlutowac się bespośrednio na płytke kompresora i nie potrzeba wtedy żadych centralek centralnego zamka. Trzeba wysterowac alarm na najkrutszy czas jaki sie da bo kompresor potrzebuje tylko krótkiego impulsu masą oczywiście. jak znajdę to poślę zdjęcie gdzie dokladnie trzeba się wlutowac. Pozdro

    Dodano po 4 [minuty]:

    Witam. najprościiej jest wlutowac się bespośrednio na płytke kompresora i nie potrzeba wtedy żadych centralek centralnego zamka. Trzeba wysterowac alarm na najkrutszy czas jaki sie da bo kompresor potrzebuje tylko krótkiego impulsu masą oczywiście. jak znajdę to poślę zdjęcie gdzie dokladnie trzeba się wlutowac. Pozdro

    Dodano po 6 [minuty]:

    Witam. najprościiej jest wlutowac się bespośrednio na płytke kompresora i nie potrzeba wtedy żadych centralek centralnego zamka. Trzeba wysterowac alarm na najkrutszy czas jaki sie da bo kompresor potrzebuje tylko krótkiego impulsu masą oczywiście. jak znajdę to poślę zdjęcie gdzie dokladnie trzeba się wlutowac. Pozdro
  • #19
    tzok
    Moderator of Cars
    Rzeczywiście dużo łatwiej ciągnąć kale do bagażnika, rozbierać pompę i coś mieszać w jej elektronice zamiast przeciąć jeden kabelek w słupku przy drzwiach kierowcy... uwielbiam takich "magików" od elektryki samochodowej, najlepiej jeszcze jak podchodzą do elektroniki z 80W transformatorówką z nieuziemionym grotem.
    Ja jestem elektronikiem i wyznaję zasadę, że instalując jakiekolwiek urządzenie w samochodzie należy ograniczać do minimum ingerencję w jego instalację elektryczną a elektroniki w ogóle nie ruszać (o ile działa).
  • #20
    gracus7
    Level 26  
    popieram tzok szczytem głupoty jest ciągnąć kable do pompy i jeszcze ją rozbierać zamiast dokładnie przeciąć jeden przewód i podłączyć szeregowo przekaźniki i do tego jeszcze zasilanie sterownika i po kłopocie całość góra 40 min od otwarcia do zamknięcia drzwi...
    też montuję sterowniki i alarmy i moją zasadą jest jak najmniej zbędnych kabli.... a wręcz jak widzę czasem u kogoś jakieś niepotrzebne kable to wywalam je zanim cokolwiek zacznę robić.....
  • #21
    _magu_
    Level 11  
    Witam.
    Mam nadzieję, że nie dostanę po głowie za pytanie, ale z elektryki to wiem jak trzymać śrubokręt;). Proszę o wyjaśnienie czemu trzeba rozcinać przewód, pomiędzy siłownikiem a pompą. Przedstawię może trochę prościej ten schemat, który był wyżej (prościej dla mnie i pewnie dla wielu innych) Ze schematu rozumiem, że przy takim rozwiązaniu sygnał idzie tylko do pompy a nie do zamka, ale czy przy zamku jest jakaś elektronika, którą trzeba chronić?
    Audi b4 Avant - central zamek
    Załączam drugi szkic i proszę szanowne grono o wypowiedzenie się czy taki układ mogłby być a jeśli nie, to czemu.
    Audi b4 Avant - central zamek
    Zapomniałem tych przerywanych linii, ale to szczegół.
    Liczę na życzliwość, cierpliwość i wyrozumiałość.:) Szczerze mówiąc, to aż strach zadawać pytania na forach :DDD
  • #22
    gracus7
    Level 26  
    kolego drugi schemat byc nie może a to dlatego że w siłowniku pneumatycznym w drzwiach masz czujnik stanu zamka i on podaje sygnał w postaci napięcia 12V lub masy do pompy i jeśli będzie on w pozycji do masy a ty ze swoim ukłądem podłączysz +12V to spowodujesz zwarcie i możesz spalić czujnik a nawet instalację
    dlatego odłącza sie przewód sterujący i wpina się przekaźniki którw=e w stanie normalnym ten przewód trzymaja podłączony a jak tylko którys przekaźnik się włączy to automatycznie odłącza ten przewód sygnałowy i podaje sygnał tylko dla pompy która poda ciśnienie lub podciśnienie i siłownik zmieni swoje położenie na prawidłowe...
    (czujnik w siłowniku ma 3 styki jeden sygnałowy środkowy i dwa zewnętrzne jeden masa drugi 12V do których na zmianę jest podłączany środkowy sygnałowy przewód)
  • #23
    tzok
    Moderator of Cars
    Odpowiem inaczej - można tak podłączyć ale wtedy trzeba odłączyć przewody kontrolne od siłownika master i straci się sterowanie centralnym zamkiem z kluczyka.

    Podłączają ten prawidłowy obwód jest bardzo ważne, by nie zamienić przewodu który ma iść do siłownika/czujnika i tego który ma iść do pompy.
  • #24
    _magu_
    Level 11  
    Dziękuję kolego za odpowiedź, ale jeszcze do niej nawiąże.
    Czy podawanie sygnału + lub - przy przekręceniu kluczyka w zamku, na ten przewód sygnałowy do pompy, nie jest tylko na moment jego przekręcenia? Jeżeli tak, to nie ma możliwości zwarcia przy otwarciu zamka z pilota. Centralny (z pilota) też nie podaje ciągłego sygnału + czy - a jedynie przez chwilę. Wydaje mi się, że jedyną sytuacją kiedy możnaby było zrobić zwarcie jest sytuacja, powiedzmy, zamykania kluczykiem i jednoczesnego otwierania pilotem. Wtedy rzeczywiście pierwszy szkic jest prawidłowy bo przekaźnik odłączy linię od zamka.

    Dzięki jeszcze raz za chęć dyskusji, a nie odpowiedzi w stylu:
    "Weź nie myśl i zrób to tak i tak"
    Ja zdecydowanie wolę rozumieć to, co robię...:)

    Jeszcze jedno. Rozumiem, że do zamka drzwi dochodzi + i - i przy przekręcenie kluczykiem w celu zamknięcia lub otwarcia podawany jest + lub - na przewód sygnałowy dla pompy. Czy to wszystko, czy powinienem wiedzieć o jeszcze jakiś sytuacjach, kiedy na tym sygnałowym przewodzie może pojawić się + lub -?
  • #25
    gracus7
    Level 26  
    kluczyk nie daje impulsu w tym zamku tylko mechanicznie przestawia siłownik pneumatyczny który automatycznie przełącza styk powiedzmy na masę i w tym stanie utrzymuje się tak długo aż nie zamkniesz auta czyli kluczykiem nie przestawisz siłownika pneumatycznego na pozycję zamknij gdzie styk przełącza się na 12V i znów pozostaje w tej pozycji aż nie ruszy się siłownik tak więc styk jest ciągle w jednej skrajnej pozycji na masie lub na napięciu i dlatego musisz odłączyć przewód sygnałowy od strony drzwi na czas podania napięcia lub masy z przekaźnika w kierunku pompu bo jeśli drzwi są otwarte to na sygnałowym masz masę a jak chcesz zamknąć zamek musisz podać 12V i jak nie odłączysz to zzrobisz zwarcie i odwrotnie jak jest zamek zamknięty to jest stałe 12V a jak chcesz otworzyć to musisz podać masę i znów byłoby zwarcie a jak rozłączysz przwód od styku to pompa zrobi to jaki rozkaz jej dasz...

    sam kiedyś się naciąłem z takim stykiem i musiałem wymienić siłownik na nowy bo spalił mi się własnie ten styk ale zanim do tego doszedłem to przekopałem pół instalacji w audi bo cały czas walił bezpiecznik i okazało się że styk w siłowniku zwarł do masy....

    więc zrób dokłądnie jak na schemacie i będzie działało długo i bez problemowo a jak będziesz robił testy i szukał przewodu to używaj żarówki do sprawdzania w razie zwarcia żarówka się zaświeci...
  • #26
    _magu_
    Level 11  
    No! Teraz to już wszystko jasne jak słońce. Byłem przekonany, że sygnał jest tylko podawany na czas zamykania lub otwierania, a nie ciągły.
    Noszę się z zamiarem założenia alarmu, tak więc nie ominie mnie przyjemność podłączenia centralnego. Obejrzę go sobie dokładnie co i jak. Teraz dzięki wam nie doprowadzę do pożaru przy zakładaniu tego alarmu.:), tylko nie wiem jaki wybrać.

    gracus7 dzięki wielkie za treściwą odpowiedź i wyjaśnienie tematu.
  • #27
    tzok
    Moderator of Cars
    Mała uwaga - na czas podłączania sterownika z alarmu do centralnego zamka odłącz akumulator lub przynajmniej pompę centralnego zamka.