Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicja 1,3 MPI - trudności z odpalaniem.

gajdan2 18 Kwi 2007 15:37 6108 10
  • #1 18 Kwi 2007 15:37
    gajdan2
    Poziom 10  

    Może ktoś mi pomoże.
    Mam problem z zapalanie auta na benzynie, gdy jest "zimne". Po kilku - kilkunastokroynym przekręceniu stacyjki w końcu zaskoczy, ale przez kilka chwil silnik jest tak słaby, że nie da się jechać. Pochodzi 2-3 min. i wszystko jest ok.
    Moc i odpalanie, tak jakby miał za słaba mieszankę na zimnym silniku.
    Aha - odłączanie akumulatora żeby skasować błędy nic nie dało.

    0 10
  • #2 18 Kwi 2007 15:52
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…

    0
  • #3 18 Kwi 2007 19:19
    KingKong
    Poziom 25  

    Zacznij od podmiany czujnika temperatury silnika. Czujnik ten jest elektroniczny więc ciężko go sprawdzić. Ale głównie on odpowiada za rozruch zimnego silnika. Czujnik znajduje się na przewodach przy termostacie. Dochodzą do niego cztery przewody.

    0
  • #4 18 Kwi 2007 19:42
    jacus
    Poziom 9  

    KingKong napisał:
    Zacznij od podmiany czujnika temperatury silnika. Czujnik ten jest elektroniczny więc ciężko go sprawdzić. Ale głównie on odpowiada za rozruch zimnego silnika. Czujnik znajduje się na przewodach przy termostacie. Dochodzą do niego cztery przewody.


    Czujnik mozna sprawdzic mierzac jego opor. Tak naprawde czujnik wsadzony w obudowe termostatu zawiera 2 czujniki temperatury - jeden mierzy temp pokazywana na desce rozdzielczej, a drugi jest podpiety do ECU. Stad sa 4 przewody. W przyblizeniu wskazania (oporu) jednego z czujnikow powinny byc dwukrotnie wieksze od drugiego (nie pamietam dokladnie ktory powinien miec wiekszy/mniejszy opor).

    Pozdrawiam

    0
  • #5 20 Kwi 2007 09:22
    gajdan2
    Poziom 10  

    Dzieki za podpowiedzi- faktycznie czujnik. Doczytałem na innych forach ile powinien miec.Dla informacji- na ciepłym silniku około 300-400 ohm a na zimnym okolo 2,5 - 3.0 kohma u mnie jeden mial non stop 400 ohm. Poniewaz jestem elektronikiem nie było problemów ze sprawdzeniem i "zasymulowaniem" dobrego czujnika(czytac bo moze sie przydać) :). Wyjalem kostke i włozyłem opór 2,2 kohm (bo taki miałem pod reka akurat-odpowiada to prawie zimnemu silnikowi) i autko odpaliło z "dotyku".Po samym wyjeciu wtyczkijuz było lepiej-odpalało za 2,3 razem ale nie tak jak powinno byc.A teraz trzeba i tak kupic czujnik ale podejrzewam jakies 200zł zaoszczedzone na warsztacie :)).temat chyba mozna zamknac.pozdrawiam:)

    0
  • #6 17 Sie 2011 10:59
    suepl
    Poziom 9  

    podpinam sie pod temat bo wlasneg napisac nie moge :/

    Witam wszystkich.
    Mam problem ze swoja fela. Mianowicie fela ma problem z odpalaniem na Pb, na gazie odpala bez problemu, za pierwszym razem (tylko trzeba ja przygazowac to wtedy zalapie). Juz wczesniej miala takie problemy, bywaly dni ze odpalala bez problemu np przez 3 dni a pozniej czaly tydzien nie chciala odpalic i od nowa tak w kolko. Bylam z nia u gazownika zeby wyregulowac gaz bo falowaly jej obroty, gazownik stwierdzil ze emulgator sie zepsul, sprowadzil nowy i skoda odpala dobrze prze poltora dnia pozniej znow przestala. Dodam ze jak odpale ja na lpg i przelacze od razu na Pb to normalnie chodzi. Wymieniane byly kable WN, swiece. Pompe slychac jak sie zacza, czekam az po przekreceniu kluczyka sie wlaczy, zalauje i dopiero przekrecam i tak nic. Probowalam tez z gaszeniem jej na Pb kilka razy dawalo to skutek a pozniej juz nic nie dawalo. Obecnie skoda wogole nie odpala na Pb, mozna ja krecic 6 razy i za zadnym nie zalapie. Prosze o pomoc i jakas podpowiedz, wyczytalam tu na forum ze moze to czujnik temperatury silnika, nie mam mozliwosci go sprawdzic ale jak potwierdzicie to kupie i narzeczony mi wymieni, tylko ze moja skoda nie odpala jak jest zimna i jak nagrzana tez nie...

    0
  • #7 17 Sie 2011 11:03
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pewnie ciśnienie paliwa już siadło. Pompa, filtr, regulator....

    0
  • #8 17 Sie 2011 11:22
    suepl
    Poziom 9  

    wiec w przypadku mojej skody wymaina tego czujnika temp. silnika nic nie pomoze? zna ktos moze jakiegos solidnego, dobrego mechanika w Łodzi i okolicach? bo juz u 6 chyba z nia bylismy i kazdy wymysla co innego!

    0
  • #9 17 Sie 2011 12:32
    maszan
    Poziom 23  

    To niech nie wymyslaja tylko podepna manometr i zmierza ile jakie cisnienie daje pompa.Wnioskuje ze to SPI wiec cisnienie ma byc ok 1Bar.

    0
  • #10 17 Sie 2011 13:04
    andrzej20001
    Poziom 42  

    To mpi 1.,3 ciśnienie około 2,5-3 bary

    0
  • #11 17 Sie 2011 22:47
    maszan
    Poziom 23  

    andrzej20001 napisał:
    To mpi 1.,3 ciśnienie około 2,5-3 bary

    Pisze, ze kable WN wymienione wiec dlatego wnioskuje, ze SPI .

    0