Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć głośniki w aucie?

19 Kwi 2007 21:32 1423 8
  • Poziom 18  
    panowie mam pytanie do znawców, kupiłem radio i mam w aucie 4 głośniki , niewiem jakie niewazne ale działająi maja większą moc niż radio i tak jak radio 4 om, ale nie to jest problem nie ma kostki jest tylko wyprowadzenie kabli z głośników i tyle , i niezabardzo się oriętuje bo w achemacie mam popisane przód lewy rl + i rl - czyli prawy tyłi reszta tez podobnie ale niewiem który w głośnikach to plus i ak podłaczam to działa tak i tak to ma jakiś wpływ na radio czy dzwięk , jak zbadać który to plus w głośniku , głośniki fabryczne chyba blaupunkty
  • Poziom 14  
    witam
    Z tego co ja sie orientuje to nie ma wplywu jak podepniesz glosniki wazne jest tylko zeby wszystkie podpiac zgodnie, tzn jak podpinasz plus jako plus a minus jako minus to tak we wszystkich. Inaczej bedziesz mial odwrocone fazy w glosnikach i mniejsza efektywnosc co przeklada sie na glosnosc. Najlepiej sprawdzic po kablu jak sa podpiete wyjmij glosnik i omomierzem sprawdzaj kabelki, jesli ten sposob odpada to bateria 1.5V(paluszek) i podpinasz podto dany glosnik i patrz jak wychyla sie membrama i znowu jesli podepniesz + do + i - do - to membrama wychyli sie do przodu. Tak zrob ze wszystkimi glosnikami i juz wszystko wiesz, chociaz polecam 1 sposob. Schemat kostki iso znajdziesz na studio24.prv.pl. To chyba tyle jak cos pisz.
    Pozdrawiam AwoniX
  • Poziom 10  
    trzeba dostać się do głośników powinien być oznaczony plus i minus
    odwrotne podłączenie ma nieznaczny wpływ na jakość dzwięku
  • Poziom 12  
    Witaj.
    Generalnie jak podłączysz to nie będzie miało wpływu na to czy coś się popali czy zepsuje. Polaryzacja głośników służy do tego by je jednakowo podłączyć do źródła sygnału co skutkuje tym że membrany głośników będą wychylać się w tą samą stronę - i najlepiej by było tak zrobić. A jak sprawdzić gdzie + a gdzie -? najlepiej wymontować i tam jest zaznaczone, jeśli zaś ten sposób odpada to zapewne ten kto je tam umieszczał jednakowe bieguny połączył kablami jednakowego koloru. Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Prawidłowe podłączenie faz w głośnikach ma spory wpływ na odsłuch a na uszkodzenie radia żaden. Marny efekt stereo, bas z bagażnika... Łatwo sprawdzić fazy podłączając płaską baterię na chwilę do przewodów i obserwując wychylenie membrany. Jesli membrana pójdzie do góry to plus baterii jest plusem głośnika, tylko nie trzymaj dłużej niż 1-2 sekundy bo nawet bateryjką możesz uszkodzić cewki głośnika.


    SławeK
  • Poziom 37  
    A ja po prostu słucham- najszybciej! Ustawiam radio na jakieś szumy i przy podpiętej jednej parze głośników(np. przód) dobrze jest gdy dźwięk pozornie dobiega z miejsca pomiędzy głośnikami, a kiedy z kierunków zewnętrznych(jakby z za drzwi) to należy odwrócić. Przód mamy.
    Następnie biorę inną parę(oba lewe, albo oba prawe) i znów słucham ale tu już różnie bywa- czasem dźwięk z przeciwnych faz brzmi lepiej- zależy od samochodu; częściej nawet chyba gra lepiej w przeciwfazie.
    Trzecia para to tył- tam najlepiej zapuścić jakiś rytmiczny bas i podłączyć czwarty głośnik tak by bas był mocniejszy.
    Całość zajmuje mniej czasu, niż napisanie tego postu no i trzeba mieć uszy...
  • Poziom 32  
    maryann napisał:
    ....
    Całość zajmuje mniej czasu, niż napisanie tego postu no i trzeba mieć uszy...


    Do Twojego sposobu dodałbym sprawdzenie tylko jednego głosnika,
    np. z tyłu, na poprawną biegunowość (sposób z baterią 1,5V i wychylenie membrany),
    a pozostałe na odsłuch, czyli obraz pozorny dźwięku, słyszalny pomiędzy głośnikami.

    To naprawdę najskuteczniejszy i najszybszy sposób na poprawne fazowanie głośników w samochodzie.
  • Poziom 37  
    Jeżeli już, to końce kabli masz z przodu a głośnik z tyłu... musisz mieć duuuży glośnik albo dłuuugie oczy; więc lepiej przedni; o ile rozbierać nie trzeba.
    pikarel napisał:
    dodałbym sprawdzenie tylko jednego głosnika,
    np. z tyłu, na poprawną biegunowość baterią 1,5V i wychylenie membrany
    Tylko po co?
  • Poziom 32  
    Dla zgodności z założenieniami akustyki.
    także dla zasady, że nie pomija sie spraw, które mozna i należy zrobić.