Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter chińczyk, światła przygasają oraz słaba prądnica

Billy Corgan 28 Gru 2008 13:44 102163 58
  • #31
    adamo0077
    Poziom 14  
    ja tez mam taki problem ze mi światła przygasają jak włączę kierunkowskaz lub hamuje... i jak przekręcę kluczyk to podświetlenie zegarów mi nie świeci. muszę odpalić silnik żeby świeciło. co mam zrobić??? Mogę wstawić większy akumulator np. jakiś mały od samochodu???40Ah????
  • Pomocny post
    #32
    BANANvanDYK
    Poziom 38  
    Adamo, podobna sytuacja. W "kiblu" zobaczyłem taką rzecz: http://www.bikepics.com/pictures/1502258/ . W pierwszej kolejności sprawdź instalację elektryczną oraz ładowanie. W w.w. przypadku było zwarcie w przełączniku oraz przerwane przewody masy (skorodowane) - przerwana pętla masy (podkreślam - pętla) robiła istną choinkę oraz problemy ze zapłonem.
    Billy, to są regulatory "zwarciowe", zwierają uzwojenie w przypadku zbyt wysokiego napięcia. Tranzystory służą do sterowania tyrystorami. W pierwszym przypadku prąd ładowania płynie przez stacyjkę. W drugim prąd ładowania płynie bezpośrednio do akumulatora, jednak układ sterujący pobiera 100 mA co powoduje szybkie rozładowywanie akumulatora na postoju (czerwony napis poniżej)
  • #33
    adamo0077
    Poziom 14  
    ale nawet jak mam naładowany akumulator to tak samo sie dzieje ze przygasają. a po za tym mam z przodu 2 zarówki 35\35w i bardzo słabo mi swieca dlaczego???

    Dodano po 4 [minuty]:

    a mozesz tamto jakos uproscic bo troche sie pogubiłem,,,
  • #34
    Billy Corgan
    Poziom 20  
    Dzięki za wyjaśnienia.

    Adamo0077, przygasanie u Ciebie nie ma nic wspólnego z aku ani nawet z obwodem zasilania napięciem stałym.

    Z Twoich opisów wnioskuję że masz taki sam skuter jak ja.
    Zarówno podświetlanie tablicy, tylne pozycyjne i przednie też, oraz oczywiście światła zasilane są napięciem zmiennym z prądnicy (AC) jednofazowej.

    A przygasa to wszystko ponieważ ta prądnica nie wyrabia z dostarczeniem prądu. Za zasilenie tego wszystkiego odpowiadają tam zaledwie 4 cewki nawinięte wątpliwym drutem 0.85mm połączone w szereg.
    Obliczone jest to na oddawanie do 45-50W mocy.

    Zrób prosty rachunek: 2x35W (światła) + 3x5W (pozycyjne) + tablica = około 90W jak nie więcej.

    Masz kilka wyjść.
    Możesz na przód dać żarówki 25W, lub jeszcze lepiej - niech świeci tylko jedna lampa jako krótkie a jedna jako długie (przy żarówkach 35W).

    Nie wkładaj tam większego akumulatora niż 4.5Ah bo ładowanie tym razem nie wyrobi.

    Powinieneś rozłupać osłonę zegarów i znaleźć tam jeden przewód, który odpowiada za zasilanie przednich pozycyjnych oraz tylnego pozycyjnego światła. Odłączasz go i podpinasz pod zasilanie z aku (najlepiej pod wskaźnik paliwa - jest tuż obok). Wówczas będziesz miał postojówki i zegary bez odpalania silnika a i sporo odciążysz prądnicę (ładowanie da radę).

    Ja u siebie poszedłem o krok dalej i kompletnie przewinąłem prądnicę. Jest na niej 8 cewek.
    2 - wysokie napięcie do kondensatora w CDI
    2 - cewki ładowania
    4 - cewki świateł

    Z 2 cewek wysokiego napięcia wyczarowałem jedną (działa 100%), ładowanie pozostało bez zmian na 2 cewkach (sporo żarówek czerpie teraz z aku), zaś na światła poszło 5 szeregowo połączonych cewek, grubym drutem 1.1mm. Dodatkowo położyłem na nowo sporą część instalacji kablami znacznie grubszymi, żeby było jak najmniej spadków napięć po drodze.

    Dobrym pomysłem jest też zmontowanie diody w światło stop z tyłu (są gotowe do kupienia) a nawet już widziałem fajne dookólne diody do wsadzenia w kierunki. Jest to na tyle legalne w naszym przypadku, że skuter jako pojazd bez prawa jazdy nie ma obowiązku w ogóle posiadania kierunków. Wadą jest cena - trochę te diody kosztują.
  • #35
    adamo0077
    Poziom 14  
    czyli bym musiał rozkrecic ten cały przód gdzie ssa zegary tak. a ten kabelek do czego będzie podłączony???
  • #36
    adamo0077
    Poziom 14  
    to jakby ten kabelek podłaczył pod czujnik paliwa to cos da ze swiatła beda lepiej swiecic gdy beda czerpały prad z akumulatora???? napiszcie jak znajde ten kabelek zeby mi postojówki i zegary swieciły po przekreceniu kluczyka
  • #37
    kilerfosa
    Poziom 13  
    Witam Wszystkich !

    mam idealnie taki sam skuter jak Adamo0077... i idealnie taki sam problem.
    W zamian oryginalnych zarówek wsadziłem LED-y (tył pozycja/stop) migacze przód/tył...

    Sytuacja energetyczna sie poprawiła jednak przednie światło naprawde słabo swieci. Kombinowałem z innymi zarówkami itp ale jest kiepsko..

    Czy oryginalna chinska prądnica wydoli z zasilaniem palnika xenonowego ? znalazłem takie zestawy na allegro w cenach ok 100zł - pobór takiego zestawu to ok 35W ... pradnica AC zasilałaby tylko przednią lampe...cała reszta jest na ledach wiec pobór znikomy..

    Przetwornice do xenonów sa zasilane prądem stałym ja mam zmienny.. jak wyprostowac ? czy zwykły mostek prostowniczy wystarczy ?

    Jak sie domyslam podpiecie tego zestawu bezposrednio pod akumulator nie wchodzi w gre - nie wydoli ładowanie..


    Czy zastosowanie takiego regulatora jak ten poniżej coś pomoże ?

    http://skuterdoktor.pl/product_info.php?products_id=4783

    Z góry dziekuje za pomoc
  • #38
    BANANvanDYK
    Poziom 38  
    Musisz przerobić ładowanie - patrz wyżej. Cewka bezmasowa + mostek Graetza + regulator napięcia lub cewka bezmasowa + regulator napięcia przystosowany do takiego uzwojenia (pracujący na zasadzie zwierania uzwojenia).
    Jak chcesz to kup ten tuningowy regulator, czerwony moduł zapłonowy i cewkę WN, do tego jeszcze najlepiej naklejkę mocy "YAMAHA" albo "HAYABUSA TURBO" to da Ci +20 KM i +100 km/h :lol:
    Nie dam się nabrać na takie chwyty marketingowe, nikt nie wie co się kryje w nim - pod anodowaną obudową kryje się zwykły regulator Made in Taiwan (nieco lepsze niż chińskie).
    Wybaczcie, ale wkładanie kasy do czterosuwa mija się z celem.
  • #39
    kilerfosa
    Poziom 13  
    W tej chwili to wszystko działa... 35w przedni reflektor, 21W stop, 20W migacze , 5W przedni postój... 5 W tył , 5W podswietlanie tablicy...do tego jeszcze rozrusznik.. razem ok 85W ... tyle ze na 2 sekcjach prądnicy...

    Sporo Wattów odzyskałem bo wsadziłem żarówki na ledach wiec troche mocy w zapasie prądnica ma...

    Jak przerobic/ przewinąc tą nieszczęsną prądnice aby wydoliła z ładowaniem akumulatora gdy to wszystko podłącze... (Wiadomo ze wszystkiego na raz nie używam) ... ;)

    Ewentualnie jak uzyskac z prądu zmiennego na przednim reflektorze prąd stały ? Czy zwykły gretz przed przetwornica z Hid'a wystarczy ?

    Prosze Was o pomoc bo sam sobie z tym nie poradze a wiem ze da sie cos takiego zrobic...

    Powrót do góry

    Znalazłem w necie schemat podobnej instalacji jak skuterze który mam... na idealnie takiej samej prądnicy jak moja,,

    Czy przerobienie mojej instalacji na taką nak jest w tym schemacie wzmicni ładowanie ?

    Opis do schematu :

    CHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ
    1. wyłącznik zapłonu (boczna podpora)
    2. alternator
    3. regulator napięcia
    4. wzbogacacz
    5. moduł zapłonowy
    6. świeca zapłonowa
    7. cewka zapłonowa
    8. bezpiecznik 15A
    9. stacyjka
    10. akumulator
    11. automat rozrusznika
    12. rozrusznik
    13. włącznik rozrusznika
    14. włącznik sygnału dźwiękowego
    15. przełącznik kierunkowskazów
    16. przerywacz kierunkowskazów
    17. sensor wskaźnika napięcia
    18. czujnik wskaźnika poziomu paliwa
    19. czujnik włączenia przednich hamulców
    20. czujnik włączenia tylnych hamulców
    21. przełącznik świateł mijania/długie
    22. sygnał dźwiękowy
    23. lampa przedniego lewego kierunkowskazu
    24. lampa tylnego lewego kierunkowskazu
    25. kontrolka pracy lewego kierunkowskazu
    26. lampa przedniego prawego kierunkowskazu
    27. lampa tylnego prawego kierunkowskazu
    28. kontrolka pracy prawego kierunkowskazu
    29. kontrolka napięcia (pracy alternatora)
    30. wskaznik poziomu paliwa
    31. tylna lampa stop i świateł pozycyjnych
    32. oświetlenie tablicy wskaźników
    33. światło pozycyjne
    34. światło mijania
    35. światło długie(drogowe)
  • #40
    BANANvanDYK
    Poziom 38  
    To nie jest schemat od Twojego skutera. Popatrz uważnie. Alternator trójfazowy, moduł DC-CDI lub TCI, światła zasilane z akumulatora bez możliwości ich wyłączenia.
  • #41
    Billy Corgan
    Poziom 20  
    Zgadzam się, to nie ten schemat.
    Wykopałeś schemat z bodajże skuterków Quingi (jakoś tak) - one mają całą instalację stałonapięciową.

    Nas - właścicieli chinoli ratowałoby tylko (tak jak z resztą mówił już BANANvanDYK) 'odmasowanie' prądnicy (czyli "floating ground") i zastosowanie odpowiedniego reglera.
    Ale i tak podejrzewam, że na wolnych obrotach byłby spory ujemny bilans mocy, te prądnice są po prostu małe (gabarytowo) i do tego z mało wydajnym uzwojeniem jednofazowym.

    Sam przerobiłem ten temat dogłębnie, chciałem dokładnie tego samego czyli przednich świateł DC.
    Ostatecznie przewinąłem prądnicę całkowicie.
    z 2 cewek WN zrobiłem jedną, a zaoszczędzony korpus dodałem do cewki świateł. Ładowanie bez zmian.
    Spokojnie zasila to przednią lampę 60/55W a długie mam podpięte pod aku przez przekaźnik - palnik xenon.
    Wiadomo że na długich nie jeździ się non-stop, dlatego aku mam cały czas naładowane.
    Oczywiście wszystko to nie w standardowej chińskiej lampie :D tylko w lampie od Hayabusy, gdzie do długich jest soczewka.

    Nie polecam Ci jakkolwiek montować palnika do chińskich odblasków. Widziałem raz takiego delikwenta z taką nielegalną i niebezpieczną przeróbką. Powinni mu ten skuter z mostu zrzucić, a jego za kratki. Domyślasz się dlaczego.
  • #42
    BANANvanDYK
    Poziom 38  
    Quiqui Nigbo Rohn Motorcycle co. ltd (czy jakoś tam) produkuje Kingwaya Coliber...
    Możesz zapodać zdjęcie skutera z tą lampą? Znajomy do swojego streeta (GSX-F 600) założył lampę od nowszych GSX-R, chyba K6, żarówki H9 i wcale majątku to nie kosztowało a efekt super.
  • #43
    kilerfosa
    Poziom 13  
    Kolego Billy Corgan czy przewijałes całą prądnice a jesli tak to jakim drutem ? Jesli obeszło sie bez przewijania to dodatkowy korpus (ten odzyskany z WN ) podpiąłes do pozostałych 4 korpusów ze świateł szeregowo ? Czy 1 korpus do WN wystarczy oraz modyfikowałes go jakoś ? W jakim skuterze dokonałes takiej przeróbki ? Czy da rade przewinąc tak prądnice aby była w stanie odpalic Hida ?
  • #44
    BANANvanDYK
    Poziom 38  
    Dzisiaj się męczyłem co zrobić aby poprawić światła w Kingwayu Fonero. W pierwszej chwili - regulator napięcia gdyż na światła szło zbyt niskie napięcie. Po odłączeniu regulatora wręcz chciał spalić żarówki przy dodaniu gazu. Był tam regulator jak w Malaguti (płaska kostka) więc był kłopot z znalezieniem innego. Co ciekawe był zalany przeźroczystym plastikiem :D
    Wracając do tematu - próbowałem założyć nowy regulator z kwadratową kostką, niestety znowu trefna partia regulatorów co nie działają :/ (kiedyś były partie regulatorów na 6V). Kombinowałem przy starym - co się okazało przy podłączonym wyłącznie ograniczniku na światło - były one dużo mocniejsze (napięcie ograniczenia wzrosło). Po podłączeniu ładowania - od razu słabe. Doszedłem do prostego wniosku - ładowanie pobiera znaczną część mocy iskrownika. Prąd wynosił ponad 2A.
    Wniosek jest taki, że aby mieć lepsze światła - trzeba mieć w pełni naładowany akumulator, a najlepiej aby to był akumulator 5Ah a nie 7Ah. Kiedy napięcie na akumulatorze wzrośnie do 14.4V ładowanie się odłącza dając lepsze światła.
    Tylko to znów sprowadza się do pierwszego posta - światła przygasają kiedy naciśnie się hamulec lub włączy kierunkowskazy.
  • #45
    Billy Corgan
    Poziom 20  
    Tak przewijałem całą prądnicę. Już to pisałem:
    1 cewka WN (zwojów nie liczyłem :P) drucik bodajże 0.17mm
    2 cewki ładowania drutem 0.9mm
    5 cewek świateł druciskiem 1.1mm

    1 korpus WN wystarczy, oryginalnie były 2 ale były nawinięte 3 (!) cieniutkimi drucikami równolegle, po prostu parodia, chińczyki naprawdę kładą w te sprzęty co mają pod ręką. Testowane i działa, iskra jaka była taka jest.
    Inspirowałem się statorem od chińczyka 125cc:
    Skuter chińczyk, światła przygasają oraz słaba prądnica

    Skuter mam Romet Router XL 50, coś a'la Kingway Maximus, konstrukcyjnie to wszystko jeden ciort, tak jak i Fonero.

    Jeśli tak bardzo upierasz się przy HIDie to da się to zrobić, ale zastanawia tylko jak bardzo się to nie opłaca.

    Podstawowy problem to to, że te prądniczki to 1 fazowe prądnice prądu stałego (napięcia zmiennego zależnego od obrotów). Czyli AC.
    Przetwornice do HIDów potrzebują niestety napięcia DC, czyli jak z akumulatora.

    I tu uwaga. Są podobno przetwornice pracujące z napięciem zmiennym, jednak nie spotkałem się nigdy z taką, poza tym w naszym układzie napięcie to i tak ma zbyt duże wahania i spadki przy obrotach jałowych.


    Czyli jak chciałbyś HIDa, to musiałbyś go wpiąć w obwód napięcia stałego w swoim skuterku. Przy wyłączonym silniku na akumulatorze 4Ah poświeciłby z pół godziny i kaput. Przy włączonym silniku standardowy stator z 2 cewkami ładowania również miałby bilans ujemny i nie wydołałby z ładowaniem przy włączonym xenonie. Czyli stopniowo rozładowywałby się akumulator. I nie pomoże tu wymiana na większą pojemność aku, co więcej to tylko jeszcze bardziej zaszkodzi.

    We większych skuterkach rozwiązane jest to znacznie zmyślniej. Prądnice ich mają minimum 9 cewek dlatego, że są to prądnice trójfazowe, o wiele wydajniejsze (szczególnie na niskich obrotach) od jednofazowych.
    Nie mają zazwyczaj zapłonu iskrownikowego, tylko bateryjny, gdzie źródłem prądu dla iskry jest akumulator.

    Jedyne co możesz zrobić (robi tak wiele ludziów na świecie zobacz np. tu):
    Link

    to przeznaczyć wszystkie cewki z prądnicy na ładowanie aku, tak jak jest to opisane w linku wyżej. Skóra nie warta wyprawki wierz mi.

    BANANvanDYK, piszesz że prąd wynosił ponad 2A. Taki prąd ładowania?
    No nie jest tajemnicą że te regulatory chińskie to kanał.
    Może masz jakiś schemat w zanadrzu co by mogło tu podpasować.
    A jakby tak zupełnie rozdzielić obwód ładowania aku od obwodu ograniczania napięcia świateł, tj. zastosować osobne układy?
  • #46
    BANANvanDYK
    Poziom 38  
    Dokładnie, prąd ładowania przekraczał 2A, ale z tego względu że akumulator 7Ah obsługowy był częściowo rozładowany, po podłączeniu go pod prostownik również to było widoczne. Ale również przy innym akumulatorze można zauważyć taki sam efekt, jeśli chodzi o światła. Regulator odpowiadający za ładowanie podaje pełny prąd ładowania oraz przerywa ładowanie gdy napięcie będzie wynosić 14.4V, nie ma ograniczenia prądu ładowania.

    Rozdzielenie obwodów świateł i ładowania chyba nie przyniesie efektu. Cewka ładowania byłaby bardzo ograniczona, ze względu na wielkość uzwojenia. W Piaggio są rozdzielone cewki świateł i ładowania ale tu już inna historia. Światła 35W, ładowanie 50W (cewka bezmasowa z prostowaniem jednopołówkowym) lub na odwrót - w zależności od konstrukcji statora. Różnice: http://www.motelek.net/andere/scooter/piaggio/nrg_12v35_50w.png http://www.motelek.net/andere/scooter/piaggio/sfera_12v50_35w.png
  • #47
    kilerfosa
    Poziom 13  
    Tak sobie myślę ze gdyby tak połączyć szeregowo wszystkie cewki (te z ładowania i ze świateł) na razie bez przewijania grubszym drutem... Do początku i końca tego uzwojenia podłączyć regulator napięcia.
    Dalej z niego cały prąd dać na ładowanie aku... z którego potem bym zasilił już prądem stałym przetwornice hid i resztę oświetlenia..


    Zastanawiam sie tylko czy na wysokich obrotach napięcie zmienne z prądnicy nie uszkodzi tego stabilizatora?
  • #48
    BANANvanDYK
    Poziom 38  
    Za przeproszeniem, po jaki ch* Ci jest potrzebny stabilizator liniowy? Chyba tylko po to, aby się niepotrzebnie grzał.
    Jakie cewki chcesz połączyć, skoro jest tam jedna cewka z jednym odczepem i służy ona jednocześnie do zasilania świateł i ładowania. Z resztą na oryginalnym uzwojeniu będziesz miał ujemny bilans mocy. Silnik 139QMB zwykle jeździ przy obrotach ok. 5500 RPM więc też trzeba uwzględnić to, że alternator daje nam mniej mocy.
  • #49
    p-p141
    Poziom 14  
    Witam

    Posiadam taki sotator jak wyżej na foto (ma 8 cewek).
    mam zamiar go przewinąć tylko na ładowanie aku. Chce wstawić do skutera xenon-a. Interesuje mnie prąd ładowania około 4A lecz żeby ten prąd nie był przy maksymalnych obrotach... Oczywiście przy maksymalnych może być duzo wiekszy ;) Na kole zamachowym było napisane 120Watt wieć powinno sie coś z tym dać zrobić.
    Prosze o pomoc
    Powiedzcie mi ile zwojów nawiąć na kazda z nich?? Jakim drutem?? w która strone nawinąć??
  • #50
    p-p141
    Poziom 14  
    Panowie zrobiłem taka przeróbkę właśnie z takim samy sotatorem (8 cewek):
    -Odwinąłem cały sotator
    -nawinąłem po 30 zwojów na każda cewkę drutem 1.15mm
    Teraz myślę nad jakimś porządnym stabilizatorem napięcia, gdyż złożyłem taka prowizorkę żeby sprawdzić co z tego wyszło... I jestem zadowolony bo sie udało ;) palnik xenon-owy odpala na samej prądnicy bez użycia aku. ;) więc wydaje mi sie że prądnica musi mieć teraz bardzo duży zapas prądu ;) Mam problem z tym stabilizatorem napięcia... Może mi ktoś pomóc???
  • #51
    siudi1
    Poziom 1  
    Witam, mam problem.Posiadam skuter Motobi sowa 50typowy 4t.
    Mianowicie, gdy podłączony jest akumulator to światła słabo świecą, lecz gdy go odepnę jest już ok. Wtedy światła przygasają na niskich obrotach. Akumulator jest ok!
  • #53
    flisak1
    Poziom 9  
    A ja mam pytanie, czy może ktoś montował kontrolkę ładowania w prądnicy 3 fazowej.
  • #54
    marek58pl
    Poziom 1  
    witam miałem podobny przypadek słabe światła jak kupiłem skutera i okazało się że magneto było nie orginalne i miało za dużą szczelinę miedzy cewkami ktoś pewnie wymieniał ,po dobraniu odpowiedniego magneta światła są lepsze od samochodu mam dwa reflektory i żarówki samochodowe 55w.
  • #55
    donkamillo1983
    Poziom 9  
    Żarówki mogą mieć najwięcej 18-25 Wat sztuka. Tylna 21/5 Wat. Musi być sprawny akumulator i ładowanie 13,8-14,6 Volt Na iskrowniku w kostce można zamienić przewód na odwrót żółty ładowanie, biały światła w tedy na żarówki leci prąd z sześciu cewek a nie z czterech.
    Dodano po 1 [minuty]:
    Zdarza się że regulatory i iskrowniki tak jak przerywacze podłączone są odwrotnie w kostkach bo dedykowane są do innych motorów.
  • #56
    dzygi
    Poziom 9  
    Witam
    Wiem ze tamat stary ale caly czas na topie.

    Jak kolega Piotrle pytal wyzej bez ofpowiedzi....
    Czy ktos zamienial z 8 cewkowego na 11 cewkowy???

    Piotrle napisał:
    Witam
    Znalazłem na allegro strator z 11 cewkami zastanawiam się czy nie będezie bardziej wydajniejszy ?
    http://allegro.pl/stator-iskrownik-gy6-4t-125-150-11-cewek-i6694463925.html

    Dodano po 20 [minuty]:

    Albo taki ten ma jeszcze więcej

    Dodano po 1 [minuty]:

    http://allegro.pl/stator-152qmi-157qmj-gy6-125-150-4t-cewki-iskrowni-i5892941274.html
  • #57
    donkamillo1983
    Poziom 9  
    8 cewek to 50wat 11 cewek to 70-90wat
  • #59
    gregor33315
    Poziom 12  
    Witam. Ten stator 12 cewkowy to stator 3 fazowy stosowany w instalacjach gdzie wszystko jest zasilane napięciem stałym DC, cały generowany prąd ładuje akumulator a zapłon musi być realizowany na module DC-CDI. Do statora musi być dobrane magneto z odpowiednią ilością biegunów bo inaczej moc użyteczna prądnicy spadnie zamiast się zwiększyć z powodu braku synchronizacji przebiegu fazy z danych cewek tzn. jeżeli np w danym czasie 4 cewki z 12 połączone szeregowo powinny generować prąd na jedną fazę przy nieodpowiedniej ilości biegunów magneta np 2 z tych 4 będą generować prąd ale w fazie odwróconej i jakiś kąt. Dla przykładu w prądnicy 1 fazowej 8 cewkowej magneto ma 8 biegunów, dla 1 fazowej 6 cewkowej 6 biegunów, dla 1 fazowej 4 cewkowej 4 bieguny. Obecnie hobbystycznie w wolnych chwilach wałkuję ten temat w ogarze 205 gdzie światła mam zasilane z akumulatora i testuję różne rodzaje statorów z różnymi magnetami o ile tylko średnica magneta pasuje do iskrownika. Puki co większość prób przeprowadziłem na prądnicach 1 fazowych ale mam też statory 4, 6, 7, 8, 11, 12 i 18 cewkowe i np. 8 cewkowy stator 1 fazowy (6cewek AC+2cewki CDI) z magnetem 8 biegunowym generuje więcej mocy niż 12 cewkowy 3 fazowy z magnetem 8 biegunowym, co prawda działa ale na pół gwizdka. 11 cewkowy stator to w sumie to samo co 12 cewkowy tyle że 12 cewkowy ma 3 fazy po 4 cewki AC szeregowo na fazę a 11 cewkowy ma 2 fazy po 3 cewki AC szeregowo , jedną fazę 4 cewki AC szeregowo i 1 cewkę CDI przesuniętą w fazie względem pozostałych więc ładowanie jest 3 fazowe ale moduł zapłonowy jest typu AC-CDI. Mam też zestaw magneto + stator z hondy CBR i tam jest stator 18 cewkowy a magneto ma 6 biegunów więc wnioskuję że dla 12 cewek magneto powinno mieć 4 bieguny chociaż nie testowałem jeszcze takiej konfiguracji (kwestia czasu i zdobycia magneta z odpowiednią średnicą i ilością biegunów). W tych prądnicach dla świateł AC fajne efekty przynosi też zastosowanie żarówek na 24V i modyfikacja regulatora napięcia. W ramach testów w zeszłym roku ze statora 8 cewkowego zasiliłem 4 żarówki H7 24V/70W i dało radę, jak odłączyłem 2 to pozostałe 2 bez regulatora spaliły się już przy połowie obrotów. Chętnie podzielę się z Wami moimi doświadczeniami i liczę na Wasze.