Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polak potrafi: STX w Hi-Endzie

!ron 29 Kwi 2007 16:34 17127 98
  • #61 29 Kwi 2007 16:34
    !ron
    Poziom 21  

    Nie wybrałby, bo nie ma takiej mozliwości żeby alpierd zagral jak Usher

  • #62 29 Kwi 2007 17:46
    takero
    Poziom 31  

    to jest sedno sprawy! --> Twój pogląd na tą sprawe.
    Problem polega na tym że wiesz co zagra lepiej zanim to uslyszysz...
    Ushery produkują na tajwanie, skąd właśnie pochodzą części na których składają stxy.
    W starych s520 były nawet takie same br-y jakie są w stxie ;]
    STX też potrafi wyprodukować dobre głośniki - niech przykładem będą to 15AX.

  • #63 29 Kwi 2007 18:17
    !ron
    Poziom 21  

    Owszem 15AX już zdecydowanie odbiega od reszty głosników STXa, jeszcze ta 18tka jest bardzo ciekawa, z wysokotonowek to najsilniejszy GDWK jeszzcze jako tako, ale reszta lezy i kwiczy. I taka jest prawda.

    Jak wcześniej pisałem słyszałem już te zestawy i nei zamierzam się powtarzać, takero prosze o dokładne czytanie tego co tu pisze. A co do alpharda to miałem EW80, słyszałem 2 rodzaje LW, 15tki wh, syki TW318, miałem też średniaki 12cm takie podróby tonsila i parę innych więc wiem co piszę.

  • #64 29 Kwi 2007 18:40
    takero
    Poziom 31  

    "z wysokotonowek to najsilniejszy GDWK jeszzcze jako tako, ale reszta lezy i kwiczy"
    więc mówisz że AJ dużo lepszy od gdwk PJ jest ?

    Ciekaw jestem ile z tych głośników miałeś, w tym AW o którym tu mowa.

    "Jak wcześniej pisałem słyszałem już te zestawy"
    które ?
    Amstafy ?

    Co do alpharda widze że nie załapałeś....
    Nie chodzi konkretnie o niego , tylko ogólnie o to że wypowiadasz się na temat czegoś czego w realu nie widziałeś, że o sluchaniu nie wspomne.
    I co gorsza wydajesz oceny...

    Żeby nikomu do głowy nie przyszło że bronie stxa, harpii, czy innego alpierda ;)
    Chodzi tu o typową postawe na polskich forach, co ciekawe na zachodzie tego się nie obserwuje, przynajmniej w takich ilościach.

    Czytam dokładnie - o to się nie martw
    "Nie wybrałby, bo nie ma takiej mozliwości żeby alpierd zagral jak Usher"
    I skąd ta pewność ?
    http://audiomania.info/forum/viewtopic.php?t=2982&highlight=alphard

  • #65 29 Kwi 2007 18:49
    bolo_senior
    Poziom 14  

    Owszem stx może i ma lepsze głośniki , ale od ushera odróżnia go to , że Usher wie czego chce i dąży do tego , a stx zrobi co popadnie i czasem coś lepszego od reszty bezwiednie wyjdzie , w wyniku tego usher ma większość dobrych głośników i pare kup , a stx ma kupy i pare lepszych. I stąd w głównej mierze bierze się pogląd , że droższe gra lepiej, i ludzie sugerują się marką. Ale produkty stx nie są takimi "diamencikami" żeby zaraz Hi-end z tego robić , za kilka tys. , swoją drogą może umowę jakąś hapria podpisała z stx-em w celu jego wypromowania.

  • #66 29 Kwi 2007 21:12
    !ron
    Poziom 21  

    Nie sądze bo wtedy pisaliby że to STX jest a nie ich wlasna konstrukcja it o mnie tak wnerwia

  • #67 29 Kwi 2007 23:09
    irek2
    Poziom 40  

    Nie slyszalem zeby sTX robil wlasne kolumny na glosnikach chocby podobnych do tych co zamawia Harpia. STX robi kolumny dla zupelnie innego klienta za to spzerdaja 100razy wiecej niz Harpia.

    Ciekawe kiedy !ron doczepisz sie do polskiego polinka ktory robi haj-endowe cewki z napisam jantzen-audio denmark.
    Tonsil robi glosniki dla wielu markowych firm i jakos nikt nie narzeka ze kupujac kolumny denona czy wharfedale zobaczy ze siedza tam tonsile a takich przykladow jest bardzo wiele. Sam tonsil potrafi sporo wymyslec bo to duzy zaklad jednak technologia wykonania glosnikow jest wielce zacofana. Nadal tonsil nawija cewki na papierze a wentylacja megnesu to dla nich chyba jakas nowosc. STX nawija cewki aluminiowym miedziowanym drutem samospiekalnym o wytrzymalosci 200stopni. Znam tylko jedna firme co uzywa takiego drutu i jest to scan-speak.
    Trzeba widziec co STX potrafi zrobic a nie co kiedys robili jak zaczynali. Ja ich jeszcze pamietam stojacych z glosnikami na wolumenie a teraz jest to firma ktora dosc szybko sie rozwija bo jest wielu klientow ktorzy wola kupic polskie a nie chinskie badziewie.
    !ron uslyszal kiedys jakies kolumny STX-a i teraz kazdy glosnik z nimi kojarzy. Co by bylo jakby Fiata kazdy kojazyl ze 126P to chyba nikt by nigdy Fiata nie kupil a o dziwo jakos sie dobrze sprzedaje.

  • #68 30 Kwi 2007 11:04
    !ron
    Poziom 21  

    irek - jestes taki "konturowy" w swojej opinii. Te kolumny słyszałem pare meisięcy temu, głosników STXa tez wiele razy miałem okazje usłyszeć i to tylko tych z nowej serii, na plastikowych koszach nie miałem okazji posłuchac. Poza tym sam mam 32-150 obecnie i nie narzekam bo dałem wtedy za nie koło 50zl. A co do Tonsila to pomimo że mają papierowe karkasy, brak wentylacji i innych "nowostek" to i tak wole od STXa, bo gra według mnie lepeij o wiele. Oczywiste jest że polowa westry to Tonsil, Wharfedale również jest w wielu przypadkach Tonsilem, a oprócz tego jeszcze wiele firm. A STX zawital na razie tylko w Harpii z tego co wiem.

    A STX zrobił monitorki na tych 18tkach co pisałem wczesniej bo na 15tce chyba jeszcze nic nei maja ale robia za to na wszystkich pozostałych swoich głosnikach.

    No i skoro wiesz o mnie więcej niz ja sam to pewnie jesteś jakiś nostradamus czy cos w tym stylu, i nie wpychaj mi nie moich słów w moje usta!

  • #69 30 Kwi 2007 11:16
    Caleb_
    Poziom 33  

    byly jeszcze jakeis kolumny z stx-14 po boku - bodajze takero dal kiedys link.

    Cytat:
    A STX zrobił monitorki na tych 18tkach co pisałem wczesniej bo na 15tce chyba jeszcze nic nei maja ale robia za to na wszystkich pozostałych swoich głosnikach.
    byly. oznaczenie - M-5. Nawet pomierzone byly jako jedyne...

  • #70 30 Kwi 2007 11:17
    takero
    Poziom 31  

    !ron - zastanawia mnie jedno - jak można porownywać bezpośrednio firmy
    "A co do Tonsila to pomimo że mają papierowe karkasy, brak wentylacji i innych "nowostek" to i tak wole od STXa, bo gra według mnie lepeij o wiele."
    więcej konkretów ,minej ogółów, mam to rozumieć że każdy tonsil zagra lepiej od każdego stxa ?
    Jeśli juz tak bardzo chcesz coś porównać to konkrety Panie, konkrety...

    "No i skoro wiesz o mnie więcej niz ja sam to pewnie jesteś jakiś nostradamus czy cos w tym stylu, i nie wpychaj mi nie moich słów w moje usta!"
    nostradamus raczej w myślach nie czytał ;)
    eh....

    "A STX zrobił monitorki na tych 18tkach co pisałem wczesniej bo na 15tce chyba jeszcze nic nei maja ale robia za to na wszystkich pozostałych swoich głosnikach."
    chyba jakimś 'nostradamusem' jesteś ;) skoro wiesz o kolumnach które powstały których nie było ani na ich stronie, ani na wolumenie. Bo ja osobiście nie widziałem jeszcze kolumn stxa na 20 120 x aw, 20 120 x ak, na żadnej estradówce , na żadnej ich 16, 20, 25 i 30 z budżetowej serii, 42 300 też nigdzie nie było, ani AJ...
    T

    Caleb_ napisał:
    byly jeszcze jakeis kolumny z stx-14 po boku - bodajze takero dal kiedys link.


    a właśnie ,dobrze że przypomniałeś :
    http://eryksc.com/ketsu/ketsu_powitanie.html
    :)

  • #71 30 Kwi 2007 11:27
    Caleb_
    Poziom 33  

    AJ byl wlasnie w M-5, ale GDWK-11, a nie GDWK-10

  • #72 30 Kwi 2007 11:48
    takero
    Poziom 31  

    to ten starszy byl z pierścieniami faradaya ,a ja o nowszym mówie :P

  • #73 30 Kwi 2007 12:02
    wiezlak
    Poziom 35  

    Czy w Ketsu są na pewno STX GDN 14-50-8-SS? Przecież w recenzji "HIGH Fidelity" napisano o odlewanych koszach niskotonowców. Poza tym jeszcze inna kwestia mnie zastanawia - STX 14-50-8-SS ma maks. 81dB efektywności (2 szt. 84dB z 1W) więc jak by się to miało do 88dB całej kolumny (chyba, że podali po prostu nie dla 1W a dla 2,83V przy 4ohm...)? Czy supertweeter to faktycznie samochodowy Boschmann ALT-7 :)?

  • #74 30 Kwi 2007 12:14
    takero
    Poziom 31  

    szczerze mówiąc to w HFOL chyba się pomylili z przepisywainem i chodziło im raczej o alu karkasy cewek:

    Cytat:
    Lekkość specjalnych membran oraz aluminiowe karkasy cewek głośników pozwalają również na natychmiastowe, prawidłowe przetwarzanie impulsów. Efektem jest stały odbiór pełnego i analitycznego uderzenia przez słuchacza.
    tak to na stronie Eryk S Concept.

  • #75 30 Kwi 2007 12:23
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #76 30 Kwi 2007 12:42
    wiezlak
    Poziom 35  

    Takero - nie mogę znaleźć całości tekstu, który zacytowałeś - jednak zdaje się, że raczej chodzi o pasmo średnie odtwarzane przez 2 szerokopasmowce (o faktycznie bardzo lekkiej membranie - MMS 2g.). STX GDN 15-50-8-SS ma MMS 11,7g. i nie można powiedzieć, żeby była to leciutka membrana jak na tą średnicę (dla porównania podobne rozmiarowo nisko-średniotonowce Tonsila mają MMS ok. 7-10g.). Czy ktoś potwierdził, że to faktycznie STX-y?

  • #78 30 Kwi 2007 13:36
    wiezlak
    Poziom 35  

    Dziękuję, przeoczyłem ten odnośnik - jeśli to rzeczywiście STX, to mocno jest przelukrowany opis "lekkości specjalnych membran" :D.

    Miałem wcześniej nadzieję, że konstrukcje z tej półki cenowej nie będą miały przekłamanych parametrów a ich konstruktorzy nie będą robić klientowi wody z mózgu. Cóż... wygląda na to, że tylko 2 rzeczy są w życiu pewne: śmierć i podatki ;).

  • #79 30 Kwi 2007 21:54
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #80 30 Kwi 2007 22:31
    wiezlak
    Poziom 35  

    Barthezz - oczywiście masz rację ale... zwróć uwagę, że nie pisałem, iż waga membrany to MMS, tylko przytoczyłem, że szerokopasmowce w Ketsu mają bardzo lekką membranę, skoro MMS = 2g. :). Te przetworniki szerokopasmowe to prawdopodobnie Visaton FR 8. Co do STX - jeśli wierzyć ich danym, to akurat w GDN 14-50-x-SS za stosunkowo duży MMS odpowiada również sama membrana, cięższa niż w celulozowej wersji SC (8ohm wersja SS ma MMS = 11,7g. a SC 10,5g.). Ciekawy pod względem MMS (8,6g.) jest ich nowy GDN-15-100-8-AX.

  • #81 01 Maj 2007 00:19
    takero
    Poziom 31  

    te szerokopasmówki to FRSy są :P

    "Generalnie STX po nie ma zadnego glosnika ktory dobrze odegra srednie tony z audiofilska dokladnoscia co do nano decybela..."
    może aż tak to nie ale 15ax naprawde ma dobre średnie, generalnie gra niczym szerokopasmowiec ;)
    Naprawde ma równą charke, choć nieco inną niż podaje producent , ale wynika to ze sposoby pomiaru, ciągnie wysoko, nie ma rezonansów na krańcu pasma, generalnie dobry głośnik.

  • #82 01 Maj 2007 12:21
    irek2
    Poziom 40  

    Srednie tony to najwiekszy problem dlatego malo ktora firma produkuje dobre srednitonowce. Zreszta wymagania rynku i tendencje oszczedzania powoduja ze juz uklady trojdrozne sa nie modne.

    Co z tego ze tonsil kiedys zrobil dziure w magnesie jak kompletnie mu to nic nie dalo. Nadal moc najwiekszej cewki jest okreslana na tylko 120W. I co z tego ze wzmacniacz w domu ma mniejsza moc, przeciez powinno sie podawac rzeczywista moc glosnika. Altus mial 100W a glosnik w nim mial napis 60W w dodatku byl 6omowy. W tonsilu moc to podejscie marketingowe i wpisuja ja handlowcy.
    Tonsil owszem robi kilka dobrych glosnikow ale nie wiele maja one z tonsilem wspolnego sa tylko tam wytwarzane a najczesciej juz nie sa.

  • #83 01 Maj 2007 23:01
    !ron
    Poziom 21  

    Tak irek napewno ta "dziurą" nie wylatywalo ciepłe powietrze...

    120W na jeden glosnik do odsłuchu domowego to dla cIEBIE za malo?

  • #84 02 Maj 2007 11:46
    AVG
    Poziom 30  

    irek2 napisał:
    Nadal moc najwiekszej cewki jest okreslana na tylko 120W
    chodzi Ci o ten głośnik?
    http://allegro.pl/item189226298__tonsil_gdn_30_120_1_najmocniejszy_bas_.html
    z tego co czytałem na forum to spokojnie wytrzymuje on moce ponad 200w, kiedyś wspominał o tym barthezz ze podczas imprezy pakował w Zeusy 500w i wytrzymały a siedzą tam dwa GDN 30/120, a zresztą niebawem sam sprawdzę ile on mocy wytrzyma :D bo niedługo mam zamiar go kupić

    Pozdrawiam

  • #85 02 Maj 2007 12:30
    irek2
    Poziom 40  

    A co mnie interesuje ile glosnik wytrzymuje mocy?? Ja jestem zawodowym konstruktorem i posluguje sie parametrami producenta.

    Kto z was tak jak ja podlacza na pelnej mocy glosniki na cala noc i dodatkowo kontroluje i rejestruje ich temperature?

    Jak glosnik ma cewke 2calowa a firma pisze na nim tylko 100W to nie warto tego dotykac. I nie ma znaczenia co jest wystarczajace w domu bo tu chodzi o technologie wykonania i rzetelnosc producenta. Tonsil moze robi wrazenie na amatorach dla ktorych 100W to potega mocy ale w sprzecie profesjonalnym nie ma szans. Malo kto produkuje do powaznego naglosnienia wzmaki ponizej 200W.
    120W w subwoferze nawet domowym to zadna moc.

  • #86 02 Maj 2007 12:42
    !ron
    Poziom 21  

    Tak a ciekawe czy GDN 30/120 to glosnik estradowy? To nie jest PA ale Tonsil robił również głosniki estradowe, wejdz sobie na Protonsil i obejrzyj. Mogę się załozyć, że w domu nikt nie wysiedziałby w pokoju z 2 potworami 150W grającymi na wzmaku 2x150W. Chyba, że ktoś nie ma mózgu i nie szkoda mu uszu.

  • #87 02 Maj 2007 13:38
    irek2
    Poziom 40  

    A zeusy to sa kolumny domowe? Chyba ala estradowe a dlatego "ala" bo siedza tam kiepskie domowe GDN30/120 ktore maja mala moc i mala efektywnosc.

    Seria PA Tonsila to kompletna portazka podobnie jak TVM, Tonsil robi tylko w miare dobre glosniki wysokotnowe serii GDWT9/100, 12-19/150 no ale to nie oni je zaprojektowali.

    No wlasnie mlody kolego jak dla Ciebie 150W to jest potwor ta ja juz widze jak Ty sie znasz na naglosnieniu. Chyba naglosnienie profesjonalne nie sluzy do naglasniania pokuju 20metrowego. A te Twoje potwory 150W w plenerze wogule bylyby nie slyszalne!

  • #88 02 Maj 2007 14:17
    !ron
    Poziom 21  

    Nie mówie w tym momencie o PA tylko o tym, że GDN 30/120 to głosnik domowy a nie estradowy. Doskonale sobie zdaję sprawe że te mizerne 150W to gora impreza domowa jest. Pisząc poprzedni post chcialem powiedzieć, że do domu 150W to górna granica mocowa bo po co komu więcej?

    Kolego czytaj dokładniej co pisze.

    Kto projektował Tonsilowi te GDWT?

    Czemu TVM na PA tez jest o kant tylka rozbić?

  • #89 02 Maj 2007 20:18
    irek2
    Poziom 40  

    Te GDWT sprzedaje teraz eminence (APT50 itd) pod swoim logo a jeszcze w sprawe mieszala sie firma form focus. Tu chyba wiecej Ci wyjasni kolega co w tonsilu parcowal.

    TVM tak jak tonsil sa za slabe i za drogie jak na estrade. Taniej kupisz mocniejszego i glosniejszego celestiona choc na blaszanym koszu co raczej nie wplywa na niego ujemnie.

    No wlasnie tonsil to taka niezidentyfikowana firma ktora odnajduje klientow gdzies pomiedzy mala estarda a duzym domowym graniem. Najwieksza popularnoscia ciesza sie ciagle altusy i inne wielkie kolumny bo sa tanie i dosc glosne jak na imprezki w pubie. Profesjonalnej estrady tonsil nie robi a male kolumienki domowe nie ciesza sie specjalnym uznaniem.

    Ale ze odchodzimy od tematu to tylko wspomne ze taki kultowy GDN20/80/2 nawet jesli gra lepiej niz STX w Harpii to nie bardzo nadaje sie do nowoczesnej aplikacji. Wstyd sie przyznac ze nie ma wentylowanego magnesu a tak wielki magnes trzyma cienki blaszany kosz. W dodatku nie ma jak zamocowac tego kosza bo w dzisiejszych czasach nikt nie stosuje ramek a tonsil tego wymaga. Juz nie wspominajac ze glosnik basowy powinien miec twarda membrane a ten ma wyjatkowo mieciutka.
    Gdyby w Harpii byla vifa, scan czy peerless to pomijajac jakosc brzmienia kolumy kosztowalyby >10kzl.

  • #90 02 Maj 2007 21:56
    50146
    Użytkownik usunął konto