Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yamaha RD 80 LC II // Bawie się elektryką i mam problem.

TomaszRag 21 Apr 2007 14:37 5051 16
  • #1
    TomaszRag
    Level 16  
    Witam,
    Naprawiam elektryke w moim sprzęcie i napotkałem sie z pewnym problemem, otóż niewiem jak podłączyć czujnik oleju (w dodatkowym zbiorniczku) do kontroli tak, by sie swieciło wtedy kiedy trzeba.
    Mam też problem, poniewaz kontrolka oleju (czerwona) swieci sie razem z kontrolka luzu (zielona), a ta sie swieci tylko wtedy kiedy jest luz, wiec sa takjakby zmostkowane. Natomiast jezeli zamieni sie "+" z "-" od zasilania całego motorka to swieci tylko sama kontrolka luzu, ale wtedy nie działa juz wskaźnik temperatury silnika.

    Od czujnika oleju wychodza 3 kable, a na schemacie tylko 2.
    Niewiem od czego zacząć, ponieważ jw. powyżej to nie jest wina złego połączenia kabli, tylko jakiś elementów, bo zmiana "+" z "-" powoduje inną sytuacje.

    Mój drugi problem polega na tym, iż niewiem jak motocykl/motorower z akumulatorem powininien sie zachowywać z włączonym silnikiem i wyłączonym chodzi mi w tym wypadku o świecenie świateł i innych kontrolek. Otóż w moim moto, jak sprawdzam czy instalacj działa to mam jakby 2 odrębne od Siebie instalacje, jedynie mase wspólną.

    Jedna instalacja akumulatorowa, czyli jak podłącze tam kabel od prostownika to po przekręceniu kluczyka w stacyjce na ON, moge włączyć kierunkowskazy, świeci sie kontrolka luzu, STOP, a jak dam na stacyjce na P to swieca sie pozyczyjne, a nie działaja kierunki STOP itd.



    Natomiast jak podłącze kabel od prostownika nie pod wejście od akumulatora tylko od pewien kabel z przodu, ktory idzie od cewki (teoretycznie to jest tak jakby włączony silnik) z silnika to moge zasilać przednie światła długie/krotkie, podswietlenie pozyczyjne po zmienieniu przełącznika świateł z on na POS. Pozatym przełączenie stacyjki nie powoduje żadnych zmian w instalacji, lecz jest to dla mnie logiczne, poniewaz swiatla i tak nie beda działac jak silnik będzie wyłączony.

    Nie jestem pewien właśnie czy tak powinno być tj. wyżej napisałem, ponieważ instalacje składałem sam, a nigdy nie miałem motorka z instalacja akumulatorową, więc niewiem czy jest dobrze.

    Proszę o porade, jezeli znajdziecie chwilke czasu.

    Poniżej schemat:
    Yamaha RD 80 LC II // Bawie się elektryką i mam problem.

    Pozdrawiam, Tomasz.
  • #2
    TomaszRag
    Level 16  
    Z ogromnym trudem, udało mi się odczytać ze schematu co powinno działać jezeli puszcze zasilanie z akumulatora i dam stacyjke na ON wyszło:
    - zapłon,
    - klakson,
    - STOP w ręce i w nodze,
    - kontrolka luzu i oleju,
    - wskaźnik temperatury,
    - kierunkowskazy
    Rzeczywiście u Mnie wszystkie te podzespoły działają, więc chyba jest OK.
    Mimo to nadal mam problem z kontrolka oleju, problem opisałem wyżej.
  • #3
    sebek1111
    Level 15  
    W tym motocyklu kontrolka oleju pali sie tylko i wylacznie wtedy jak konczy sie olej w zbiorniczku. Jest to olej dla dozownika miesznaki. W silniku nie ma oleju bo to przeciez dwusow, wiec nie jest to dodatkowy zbiorniczek, tylko zbiorniczek z ktorego dozowany jest olej do wymieszania z paliwem. Pamietaj ze nalezy lac tylko i wylacznie olej dla dwusuwow, przeznaczony do miesznki z paliwem.

    No wiec dziala to poprostu tak, konczy sie olej w zbiorniczku zapala sie kontrolka, jest olej, kontrolka wogule sie nie pali. Nie ma byc tak jak w silnikach czterosuwowych czy samochodach, ze pali sie na przekreconej stacyjce a gasnie po odpaleniu. Tu ma dzialac jest olej w zbiorniku - nie pali, konczy sie -pali.
  • #4
    marcin40003
    Level 11  
    witam.Jak należy poprawnie podłączyć wskaźnik temperatury do yamahy rd wiem tylko ze przy wskaźniku są 3 złączki a w reszcie to sie nie orientuje.Bardzo proszę o pomoc pozdrawiam
  • #5
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zielono czerwony - czujnik
    Czarny - masa
    Brązowy - plus
  • #6
    marcin40003
    Level 11  
    moja instalacja jest bez tych kabli muszę wszystko od początku zrobić dlatego proszę o szczegółową pomoc:D:D:D:D

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    jak należy zamontować okablowanie do wskaźnika temperatury krok po kroku.
  • #7
    TomaszRag
    Level 16  
    Witam,
    Generalnie należy rozróżnić w motocyklu wiązki przewodów z prądem stałym (wyprostowanym) i zmiennym.
    Powiem tak, masa w motocyklu czyli "-" to w Yamaszy czarne kable. Nie licząc drobnych wyjątków na przykład klakson ma "różową" mase.
    Brązowe kable to + z akumulatora, przy włączonej stacyjce na ON.


    Czyli zielono czerwony (czujnik) przykręcasz do jednej ze śrubek od głowicy.
    Czarny od czujnika do masy pojazdu
    Brązowy natomiast do wyjścia ze stacyjki, jak nie wiesz które to wyjście to zobacz na których kablach płynie prąd tylko w trybie ON.
  • #8
    marcin40003
    Level 11  
    mam problem z podłączeniem kontrolki kierunkowskazów jak podłączyć jedna kontrolkę do lewego i prawego kierunkowskazu żeby migała wówczas gdy działa lewy jak i prawy wcześniej mailem dwie kontrolki i nie miałem problemu.Bardzo proszę o pomoc.Pozdro
  • #9
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pomiędzy kierunkowskazy połączyć jeden przewód do jednego drugi do drugiego
  • #10
    marcin40003
    Level 11  
    Mase podłączyłem a gdzie drugi kabelek od tej kontrolki???
  • #11
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bez masy, pisze że między kierunki łączysz
  • #12
    marcin40003
    Level 11  
    mam kolejny problem:(od czego są dwa kable przy kostce od przełączników żółto-czerwony i niebieski czy one maja sie ze sobą łączyć bo coś mi światła źle działają krótkie świeca a jak włączę długie do światło słabnie znacznie:(POMOCY
  • #13
    skutrocross
    Level 1  
    Witam, mam taka sama yamahe i wedlug mnie problem lezy po stronie regulatora napiecia ktory jest chyba pod siedzeniem lub po prawym boku patrzac od tylu. w czasie odpalenia wes go wyjmij i bedziesz wiedzial gdzie jest problem albo moga byc styki przy zarowce zasniedziale lub przy przelaczniku, piozdrawiam
  • #14
    TomaszRag
    Level 16  
    Zobacz w schemat.
    Sprawdź jakie masz żarówki.
    Sprawdź czy po włączeniu długich przypadkiem nie świecą sie obie.
    Sprawdź styki.
    Odłączenie regulatora napięcia => spalenie wszystkich żarówek podłączonych bezpośrednio pod cewki po lekkim zwiększeniu obrotów silnika.
  • #15
    mati93
    Level 11  
    witam mam yamaha rd 80 LCII i mam problem. gdy włącze swiatła i dodam gazu to spala wszystkie żarówki. Jeśli ktos wie co to za przyczyna to proszę o radę. Z góry dziękuje.
  • #16
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Regulator wymień/podstaw coś innego
  • #17
    mati93
    Level 11  
    wymieniłem ale mugłbyc zepsuty bo nic nie dał

    Dodano po 2 [minuty]:

    a jak można sprawdzic że jest zły

    Dodano po 20 [minuty]:

    a co można podstawić zeby sprawdzic że to wina regulatora