Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra I 1,7TDI problem z uruchamianiem zimnego silnika

jacknn 21 Apr 2007 16:32 7671 17
  • #1
    jacknn

    Level 21  
    Witam, możliwe problem był już poruszany, ale nie działa wyszukiwanie (nie wiem czy tylko ja mam ten problem).
    Chodzi mi o odpalanie zimnego diesla na isuzu. Świece żarowe są wszystkie nowe, problemu z silnikiem nie ma bo wystarczy że temp. zewnętrzną jest powyżej 15 stopni a pali jak dziecko. Pewnie chodzi gdzieś o problem z elektryką. I tu moje pytanie co może się zepsuć w tym aucie, czy może jest jakiś newralgiczny punkt na który trzeba zwrócić uwagę. Podkreślam jeszcze że napięcie na świece żarowe idzie. Nie próbowałem go grzać na krótko ale to nie o to chodzi. Czekam na podpowiedzi.
  • #2
    sławol
    Level 17  
    ale sobie napisałes 1.7 'TDI'-- takiego oznaczenia w ogóle nie było jesli chodzi o Opla.
  • #3
    jacknn

    Level 21  
    T - turbo
    D - diesel
    I - intercooler

    nie ważne, że nie było ale większość tak pisze o egzemplarzach z tym silnikiem i ja też zresztą ci co wiedzą o co chodzi czepiac się nie będą
  • #4
    kryszt44
    Level 17  
    A sprawdzałeś kiedyś wtryski i pompę wtryskową, może czas.
  • #5
    jacknn

    Level 21  
    mam go od 2 tygodni więc nie było jeszcze kiedy, doszukuje się narazie najprostszych problemów. Silnik ciężko uruchomić z rana. Później nawet po dłuższym postoju pali bardzo lekko. Silnik pracuje bardzo równo i cicho, brak objawów świadczących o słabej pompie czy też wtryskach, ale mogę się mylić. Podejrzewam problem z grzaniem tylko dlatego, że problem z uruchomieniem jest rano gdy temperatura spada poniżej 5 stopni. Gdy na zewnątrz jest ok. 15stopni nawet po kilkugodzinnym postoju pali praktycznie na drugi obrót rozrusznika. Przy zimnym poranku mam wrażenie, że łapie tak jakby na jeden cylinder i dymi przy tym. Po uruchomieniu dymienie zanika i nawet przy wysokich obrotach nie widać żadnych dymków z tłumnika.
  • #6
    piosiek
    Level 15  
    może ci się zapowietrza układ paliwowy taki właśnie będzie objaw, sprawdz przewody powrotowe na wtryskach.
  • #7
    arto
    Level 17  
    albo swiece (piszesz ze nowe,ale czy grzeja),albo zapowietrzenie(powstawiac przezroczystw przewody do i z pompy),albo kompresja
  • #8
    jacknn

    Level 21  
    świece grzeją, tzn przynajmniej dochodzi napięcie, jednak jest o jakieś 0,8V mniejsze niż mierzone na akumulatorze. Ponadto zauważyłem, że grzeją również po uruchomieniu silnika i to bardzo długo.
    Odpalanie rano wygląda tak jakby łapał na jeden cylinder a po chwili łapała reszta, czyli jakby nie były podgrzane. Czy ta różnica napięcia może świadczyć o uszkodzeniu układu podgrzewania?
    Odnośnie ciśnienia nie sprawdzałem, ale mechanik sprawdzał inne objawy (podczas wymiany świec) tzn przedmuchy na odmie i po wyjęciu bagnetu od poziomu oleju, ponadto jak stwierdził sam dźwięk i kultura pracy raczej wykluczają problem z kompresją.
  • #9
    burza1979
    Level 13  
    Sprawdz kąt wtrysku i ciśnienie .Albo daj sobie spokój i jezdzij nim do jesieni i go opchnij bo zimą będziesz pod nim gore rozpalał .
  • #10
    jacknn

    Level 21  
    możliwe, że znalazłem przyczynę ale z tym muszę poczekac do rana aby sprawdzić czy napewno.
    Przyszło mi do głowy sprawdzić omomierzem masę między klemą - a głowicą. Okazało się, że miałem wynik ponad 100 ohmów. Dałem dodatkową masę na głowicę i teraz mam odczyt 2,5 ohma a to już mozna przyjąć za dopuszczalny błąd i opór wewnętrzny przewodów. Zobaczymy z rana jak się zachowa.
  • #11
    ckbasket
    Level 2  
    Też mam taki silniczek w Astrze i chodzi idealnie z odpaleniem jeszcze nigdy nie miałem problemów. Co do masy to niedawno odkreciłem sobie śrube prowadząca od akumulatora do karoserii i co zobaczyłem- lakier :/
  • #12
    wolff
    Level 15  
    Nie wiem jak w tych silnikach ale w moim (2,0 HDi) świece żarowe grzeją dopiero jak temperatura zewnętrzana jest poniżej -4 stopnie. W zimie przy niższych temperaturach nigdy nie było problemu z zapaleniem silnika. Problem pojawiał się gdy ta temperatura była wyższa czyli np koło zera, +5 do +10, zapalał ale trzeba było dłużej kręcić, i był to normalny objaw w tych silnikach gdy miały przebieg powyżej 100 tkm. Wymiana wtryskiwaczy poprawiała zapalanie radykalnie. Przewiduję że wtryskiwacze po takim przebiegu już nie rozpylaly paliwa tak jak trzeba a świece żarowe przestawały grzać i wtedy był problem. Kopcenie tuż po odpaleniu może świadczyć też o uszkodzonych gumkach na zaworach, kiedy olej który spłynął do komory po trzonkach zaworów musi się wypalić.
  • #13
    kmitki
    Level 22  
    W astrze z silnikiem isuzu najpierw świece włączają się na jakieś 15-20 sek. potem odpalamy silnik a potem przełączają się na dogrzewanie czyli na napięcie 6V i grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok50-60 stC
  • #14
    jacknn

    Level 21  
    6V ? mierzyłem i u mnie jest napięcie ok. 13V
    Może to tu jest coś walnięte, co powoduje te 6V?
    co mam sprawdzić?
  • #15
    leinadzs
    Level 27  
    A po jakim czasie odpalasz silnik po przekręceniu stacyjki? Bo te świece muszą troche pogrzać
  • #16
    jacknn

    Level 21  
    czekam aż usłyszę przekaźnik, bo lampka gaśnie znacznie szybciej. Próbowałem nawet kilkakrotnie grzać, niby jest lepiej ale jednak wraz ciężko uruchomić
  • #17
    leinadzs
    Level 27  
    To sprawdź jeszcze początek wtrysku, skoro świece dobre i grzeją
  • #18
    zwierz76
    Level 11  
    Quote:
    jacknn napisał:
    Dałem dodatkową masę na głowicę i teraz mam odczyt 2,5 ohma,

    Witam!
    To i tak moim zdaniem za dużo, (średnio nie wiem jak te świece), ale żarówki biorą ok. 12A tj - 1 ohm, czyli jeśli masz 4 świece to oporność układu wynosi 1/4 ohma.
    pozdrawiam:
    Zwierzu