Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w124 (1994) kilka pytań odnośnie montażu alarmu.

-MŁYNEK- 21 Kwi 2007 18:03 4672 2
  • #1 21 Kwi 2007 18:03
    -MŁYNEK-
    Poziom 24  

    Witam serdecznie po długiej nieobecności.

    Posiadam Mercedesa E300 z silnikiem 3.0 turbo diesel, przymierzałem sie dzisiaj do założenia alarmu ale po zdjęciu plastików ujrzałem coś takiego:

    Mercedes w124 (1994) kilka pytań odnośnie montażu alarmu.

    Pytania kieruje szczególnie do osób siedzących w MB

    1 - Co to mogą być za wtyczki? Kable mają oznaczenia takie jak na zdjęciach, czyli 1A, 2A i wzwyż, druga wtyczka 1B,2B i wzwyż. Guma (nie ma żądnej gwiazdki ani żadnego nr.) tam do niczego nie pasuje, nigdzie nie widać brakujących wtyczek, jakiś alarm był czy inne wynalazki

    2 - odcięcie zapłonu na przekaźniku, czytałem temat ale nic z niego nie rozumiem :| Od kolegi z forum dostałem taką podpowiedź:

    Cytat:
    tylko odcięcie rozrusznika radze zrobic w komorze silnika na 3 pinoewj kostce obok serwo


    Chodzi o tą kostkę?
    Mercedes w124 (1994) kilka pytań odnośnie montażu alarmu.

    3 Poniżej mam schemat alarmu,

    Mercedes w124 (1994) kilka pytań odnośnie montażu alarmu.

    wszystko kumam ale nie czaje tego:

    Mercedes w124 (1994) kilka pytań odnośnie montażu alarmu.
    W przekaźniku mam dwa przewodu zielone, jeden zółty i biały. A biały nigdzie nie jest opisany, on ma być nie podłączony?

    0 2
  • Relpol
  • #2 21 Kwi 2007 20:20
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    -MŁYNEK- napisał:


    1 - Co to mogą być za wtyczki? Kable mają oznaczenia takie jak na zdjęciach, czyli 1A, 2A i wzwyż, druga wtyczka 1B,2B i wzwyż. Guma (nie ma żądnej gwiazdki ani żadnego nr.) tam do niczego nie pasuje, nigdzie nie widać brakujących wtyczek, jakiś alarm był czy inne wynalazki


    To pozostałość włoskiego alarmu, który przez niektórych uważany jest jako fabryczny, ale z fabrycznym nie ma nic wspólnego - po prostu został wstawiony przez dilera przed sprzedażą. Alarm był bardzo badziewny, jednak instalacja bardzo solidna. Multimetr w łapę i można ją wykorzystać!

    -MŁYNEK- napisał:

    2 - odcięcie zapłonu na przekaźniku, czytałem temat ale nic z niego nie rozumiem :| Od kolegi z forum dostałem taką podpowiedź:

    Cytat:
    tylko odcięcie rozrusznika radze zrobic w komorze silnika na 3 pinoewj kostce obok serwo


    Chodzi o tą kostkę?


    Nie! Ta kostka znajduje się w górę (patrząc na obrazek) od korka zbiorniczka płynu hamulcowego. Ma trzy piny w jednym rzędzie - środkowy z przewodem fioletowym to rozrusznik. Chociaż robienie odcięcia przy tej wtyczce nie jest najszczęśliwsze, gdyż wtyczka jest na widoku, i po otwarciu maski zaraz widać obce kable

    -MŁYNEK- napisał:

    wszystko kumam ale nie czaje tego:

    W przekaźniku mam dwa przewodu zielone, jeden zółty i biały. A biały nigdzie nie jest opisany, on ma być nie podłączony?


    To proste - wystarczy troche wysilić swoje szare komórki: alarm łączy dolny koniec cewki przekaźnika z masą (przewód żółty) Jeżeli teraz przyjdzie plusowy impuls ze stacyjki, to najpierw zostanie zasilona cewka przekaźnika, która przyciągnie zworę, i rozrusznik zostanie uruchomiony. Jeżeli nie będzie podanej masy od alarmu, to nie będzie przepływu prądu przez cewkę przekaźnika, zwora nie zostanie przyciągnieta, i rozrusznik nie będzie sie kręcił.[/img]

    0
  • Relpol
  • #3 21 Kwi 2007 20:34
    -MŁYNEK-
    Poziom 24  

    Gerri napisał:


    To proste - wystarczy troche wysilić swoje szare komórki: alarm łączy dolny koniec cewki przekaźnika z masą (przewód żółty) Jeżeli teraz przyjdzie plusowy impuls ze stacyjki, to najpierw zostanie zasilona cewka przekaźnika, która przyciągnie zworę, i rozrusznik zostanie uruchomiony. Jeżeli nie będzie podanej masy od alarmu, to nie będzie przepływu prądu przez cewkę przekaźnika, zwora nie zostanie przyciągnieta, i rozrusznik nie będzie sie kręcił.


    Reasumując, zielone wpinam między rozcięty przewód fioletowy z kostki, 12V po włączeniu stacyjki podłączam do białego, a żółty do alarmu?

    Ze mnie elektryk samochodowy amator dlatego pytam o tak laickie rzeczy :D

    0