Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT DUCATO 2,5tdi Swieca płomieniowa.

21 Kwi 2007 21:44 7689 6
  • Poziom 2  
    Witam, wszystkich skorych do pomocy. Posiadam Fiata Ducato 94 rok wersja 2,5 tdi max czyli 116KM. Silniczek ten wyposazony jest w swiece płomieniową na kolektorze ssącym. Pozatym jest moduł IVECO dosc sporych rozmiarów z duzą okrąglła wtyczką. Moze mi ktos wyjasnic działanie tej swiecy?
    Tzn wiem ze jest tam zwykła swieca zarowa która się rozgrzewa i podawane jest na nią paliwo przez elektrozawór. Ale kiedy to powinno działas. Bo jak narazie to u mnie wygląda to tak ze jest przekręcam zapłon to kontrolka od podgrzewania swieci się ułamek sekundy.
    A moze działa to tylko ponizej zera i wtedy się dogrzewa?
    Jezeli tak to skąd brany jest odczyt dla centralki o stanie temperatury? Jest jakis dodatkowty czujnik? Nastepna sprawa: czy centralka podgrzewa swiece czasowo ( stała wartosc) czy ma jakis układ który wie kiedy swieca jest juz odpowiednio nagrzana?
    Chce sobie podłączyc przycisk którym mógłbym sobie z kabiny sterowac podgrzewaniem. Ale chce to podłączyc mądrze. Najlepiej tak abym sterował całym modułem a nie tylko samą swieca.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    W tym modelu nie znam. Ale typowe rozwiązanie dla płomieniówki było takie że napęcie na podgrzewacz świecy szło przez przekażnik oporowy (bimetaliczny)czasowy pozwalający na włączenie zaworu elektromagnetycznego świecy po podgrzaniu przez określony czas. Zabezpieczał też przed zbyt długim nagrzewaniem (Przekaźnik)
  • Relpol przekaźniki
  • spec od auto-elektro
    Jest to typowy układ działający na zasadzie czujnika temperatury załączającego układ poniżej 0°C i im niższa temperatura tym świeca dłużej grzeje. Czujnik znajduje się na silniku i są dwa rodzaje albo pojedyńcze albo jeden podwójny. Nie wiem tylko po co sterować ręcznie, chyba że silnik jest kiepski. Układ łatwo sprawdzisz odpinając czujnik , kontrolka powinna dłużej świecić.P
  • Poziom 20  
    Witam.
    Ja mam forda transita z taka swieca .Dziala to tak jak juz koledzy opisali czym nizsza temperatura tym dluzej sie grzeje.Slyszalem ze kots mial problemy z rozruchem to zamontowal dodatkowo zwykle swiece zarowe.
  • Poziom 2  
    No chce to przerobic bo silniczek ma juz 530tys km przelotu a narazie nie bardzo mam fundusz na kapitalke. Problemem jest odpalanie w temperatuze około 3st. ponizej zera nie ma problemu powyzej 10 tez nie mam problemu. W układzie chłodzenia mam tylko 2 czujniki jeden na chłodnicy załączający wentyaltory i 2 obok termoststu z dwoma wsówkami. Jedna wsówka po dotknieciu masy powoduje wzrost temperatury na wskaziku a 2 zapalenie się czerwonej kontrloki. Zadnegi innego czujnik nie widze.

    Jeszcze jedna sprawa. Mam alternator 110A czy uciągnie mi baterie w ducato 120 Ah? seryj nie powinna byc 90 ale wygotowuje mi płyn. Szczotki i regulator sprawdzony. Ładowanie ksiązkowe 14,5v cały czas. Zamiezam kupic nowy akumulator tylko jaki?
  • spec od auto-elektro
    Akumulator może być spokojnie. Z czujnikiem są jeszcze dwie możliwości, albo na pompie wodnej lub czujnik zewnętrzny też spotkałem tylko nie do tego modułu.P
  • Poziom 20  
    witam.
    Nie musi byc wcale w silniku ten czujnik ja mam obok alkumuloatora ale to w fordzie.