Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

STAG300 i problemy po instalacji - pomocy !

Nablabs 22 Apr 2007 01:04 6122 6
  • #1
    Nablabs
    Level 10  
    Witam!

    Prosiłbym wszystkich o pomoc w poniższym problemie:
    Wczoraj do mojego świeżo nabytego auta Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM (planowane zwiększenie do 130KM) KOMBI założyli fachowcy instalację STAG300, reduktor TOMASETTO A09, wtryski żółte 1OHM (VALTEK?) ze średnicą 1.8. Niestety pojawiły się pierwsze problemy: auto dławiło się, zwłaszcza przy ruszaniu, nie wchodziło na wysokie obroty, wyczuwalne było drganie silnika przy pracy na biegu jałowym - praca bez falowania, przy zdejmowaniu nogi z gazu w trakcie jazdy wyczuwalne szarpnięcia (dwa), to samo przy dodawaniu, ogólnie samochód zrobił się mułowaty - żadnego z tych objawów nie ma podczas pracy na benzynie. Gazownicy ponownie ustawili mapy, wymienili świece z (nowych) dwuelektrodowych DENSO na (też nowe) BRISK SILVER, przewody są nowe - oryginalne, reduktor cały czas Tomasetto, średnica wtryskiwaczy powiększona została z 1.8 na 2.0. Ogólnie jest lepiej za wyjątkiem:

    a/ na wolnych obrotach jest cały czas wyczuwalne drżenie silnika (falami - jak rezonans) - na benzynie ok,
    b/ wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika w czasie jazdy, po przekroczeniu 5.000 obrotów są 2-3 "zdławienia" mocy - szarpnięcia - na benzynie ok,
    c/ ponadto przy jeździe ze stałą prędkością i delikatnym operowaniu pedałem gazu bardzo wyczuwalne i dające spory dyskomfort są momenty rozpoczynania podawania paliwa i kończenia podawania, czyli jak delikatnie wciskamy pedał gazu i jak samochód osiągnie prędkość, którą przy tak wciśniętym pedale może osiągnąć, albo jak delikatnie sami zdejmujemy mu nogę z gazu... Czuć wtedy szarpnięcia - niezależnie od prędkości z jaką się jechało, objawów tych nie ma przy jeździe na benzynie.
    I jeszcze jedno - mianowicie czy ciśnienie gazu ma w całym zakresie obrotów silnika być jednakowe - tu 1.14 bara, czy też może przy wyższych obrotach być niższe - tu ok. 1 bar?
    Podobnie mapy wtrysków: mają być jednakowe jak sugeruje instrukcja, czy też mogą się różnić - mapa gazu jest bardziej płaska, bez potrzeby korekcji?

    TUTAJ jesp ;pliczek zzipowany ze zrzutami mapy i odchyłki, oraz z zapisem przebiegu oscyloskopu w trakcie rozgrzewania się samochodu na PB i na LPG oraz zapis oscyloskopu w trakcie jazdy - widać tam spadki wtrakcie przyspieszania gwałtownego. Dołączyłem też zapis ustawień programu. Wszystkie zapisy do uruchomienia w programie do regulacji centrali ze stron producenta Staga - www.ac.com.pl jeśli mnie pamięć nie myli.

    Jeśli ktokolwiek wie jak można te usterki usunąć i może się wypowiedzieć na temat tego co powyżej napisałem, będę naprawdę bardzo wdzięczny. U gazowników spędziłem już prawie dwa dni, a że jestem osobę zarabiającą na życie w dzień a nie w nocy, nie chciał bym tam spędzić dnia trzeciego - zwłaszcza jeśli miałby być on tak owocny w sukces jak ostatni ...

    Pozdrawiam,


    Nablabs
  • #2
    lukas313
    Level 13  
    Witam
    Nie chcę cię martwić ale masz do wymiany reduktor TOMASETTO A09 obsługuje silniki do 85KM pozatym to badziewie najtańsze na rynku minimum w twoim przypadku to reduktor do mocy 130KM,ale jabym założył reduktor do 150KM stabilniejsza praca.
    pozdrawiam
  • #3
    darzur
    Level 11  
    lukas313 wrote:
    Witam
    Nie chcę cię martwić ale masz do wymiany reduktor TOMASETTO A09 obsługuje silniki do 85KM pozatym to badziewie najtańsze na rynku minimum w twoim przypadku to reduktor do mocy 130KM,ale jabym założył reduktor do 150KM stabilniejsza praca.
    pozdrawiam


    Ja w silniku podobnej mocy (76kW) też mam AT09 i spokojnie daje radę. Mam standardowo ustawione ciśnienie 1.1bara i przy 5000 obrotów i w pełni otwartej przepustnicy spada do 1bara bez żadnych efektów ubocznych. To całkiem przyzwoity reduktor do silników ok. 70-80kW, ale instalacja musi być dobrze zestrojona. W kilku miejscach czytałem, że ten reduktor najlepiej zachowuje się przy ciśnieniu 1.2-1.3 bara i takie warto mu ustawić (poprzez dobór dysz oczywiście). U siebie zostawiłem na 1.1 bo nie chce mi się zalewać i na nowo rozwiercać dysz.
  • #4
    mateusz Kubański
    Level 18  
    darzur z tego co wiem to cisnienie ustawia sie na reduktorze taka śrubą imbusową


    ps. sory za odkopanie troszke starego posta :)
    pozdrawiam
  • #5
    artur vision
    Level 11  
    zacznij od dysz na 2,2 milimetra
  • #6
    andrew666
    Level 10  
    OD 2,2mm? nie za mocny silnik i takie duże dysze . . . cos mi tu nie pasuje . . . .
    Ja mam u siebie KME Silver ( chce go wymienić na gwarancji), czerwone valteki, i dysze uwaga . . . 1,8 albo 1,9 dokładnie sam nie pamiętam.
    Jedyne co, to na parownik nażekam, albo juz sie zasyfił. Czasem, powiedzmy 1/10 depnięcia do zamknięcia obrotomierza pojawia się moment zawachania ( i nie mówię tu o zdławieniu, albo o jakimś sekundowymbarku paliwa itp . . .) . . . u mnie to parownik winien . . . . . chociaż ta przypadłość nie jest uciążliwa . . . . . .
    acha . . silnik 2500ccm, 170KM, 6 cyl
  • #7
    matimon22
    Level 25  
    Po czasach otwarciawtrysku widać, że trzeba by dać szybsze wtryskiwacze... valteki 1ohm są za wolne.