Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 HDI - błąd telekodowania

tomj7 22 Kwi 2007 20:33 15528 22
  • #1 22 Kwi 2007 20:33
    tomj7
    Poziom 19  

    Sterownik był testowany Peugeot Planetem i są takie błedy:
    - błąd stały telekodowania
    - błąd blokady odjazdu


    Były próby ręcznego ustawienia tych wartości telekodowania, ale sterownik ich nie przyjmuje.
    Było ściągane orginalne oprogramowanie z serwera Peugeot. Podczas programowania są komunikaty aby załączyć zapłon, zamknąć, otworzyć drzwi kierowcy i na tym komunikacie o drzwiach się zapętla, ciągle chce aby zamknąć i otworzyć.
    Czujnik w drzwiach działa, bo lampka się świeci oraz jest dźwięk przypominający, że kluczyk został w stacyjce, jak się otworzy drzwi.

    BSI, sterownik - uszkodzony ?
    Brak komunikacji pomiędzy nimi?

    Można jakoś inaczej zapisać te wartości telekodowania, bo ciągle świeci kontrolka silnika.

    Jakiś pomysł jak to można rozwiązać ?

    0 22
  • #2 23 Kwi 2007 08:12
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Za dużo elektroniki i napewno nie dla amatorów.

    0
  • #3 23 Kwi 2007 18:54
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Te błędy są w sterowniku silnika czy w BSI?

    1
  • #4 23 Kwi 2007 19:37
    tomj7
    Poziom 19  

    W sterowniku silnika Bosch 15C2.

    0
  • #5 24 Kwi 2007 07:31
    lucik
    Poziom 17  

    Bsi nie ma tu nic do rzeczy bo diagnoskop komunikuje się z kalkulatorem wtrysku bezpośrednio.Dobrze byłoby spróbować innym diagnoskopem z inną wersją oprogramowania bo może to być błąd softu diagnoskopu.

    0
  • #6 24 Kwi 2007 17:42
    kazpal
    Poziom 15  

    Czy znasz przyczynę zapalenia się kontrolki wtrysku? Czy sama od siebie, czy też ktoś grzebał w sofciku?
    Jeżeli był wymieniany komp. wtrysku, lub zmieniany soft w komp. wtrysku, to zacząłbym od porównania wyposażenia auta i wartości zatelekodowanych w pamięci kompa.

    0
  • #7 24 Kwi 2007 21:44
    tomj7
    Poziom 19  

    Był problem z odpaleniem auta - były różne próby uruchomienia i chyba był także zmieniany soft albo sterownik silnika.
    Kontrolka silnika świeci i jest napis: Antipollution fault.
    Podobno już różne softy były wgrywane, żaden nie chce przyjać wartości telekodowania.

    Jeśli jest błąd blokady odjazdu to znaczy, że BSI nie komunikuje się ze sterownikiem silnika i sterownik nie dostaje informacji o otwarciu i zamknięciu drzwi kierowcy ?

    Jest jakaś inna możliwość zapisania tych wartości telekodowania ?

    0
  • #8 25 Kwi 2007 13:43
    shazzy
    Poziom 14  

    Kontrolka silnika świeci i jest napis: Antipollution fault. jak na moj zdrowy rozum to znaczy anty blad systemu antyzanieczyszczenia przyznaj sie chcieliscie za bardzo podrasowac diesla jest moze za duza mieszanka podana na garek i kalkulator liczy i wychodzi mu za duze np zanieczyszczenie do atmosfery moze zmniejszyc dawke?

    0
  • #9 26 Kwi 2007 10:44
    T.I.R.
    Poziom 13  

    Witam !!!

    Antipolution to chyba z tego co wiem filtr czastek stalych moze sprawdzic uklad odpowiedzialny za funkcjonowanie tego filtra lub sam filtr sprobowac poczyscic ?

    Pozdrawiam T.I.R.

    0
  • #10 26 Kwi 2007 12:45
    kazpal
    Poziom 15  

    Komunikat "antypollution fault" nie podlega tłumaczeniu. Oznacza mniej więcej "zapalona kontrolka diagnostyki silnika"
    Komputer wtrysku i BSI są dobierane i jest to operacja jednorazowa. Każda próba użycia komputera z innego auta nie może się powieść, bo dopasowanie już było.W przypadku niedopasowanego modułu BSI do komp. wtrysku, ten ostatni jest zablokowany, i nie ma mowy o żadnym telekodowaniu, a nawet o podglądzie parametrów. Jeżeli znasz kogoś, kto jest w stanie doprowadzić komp. wtr. i BSI do stanu dziewiczego, to przy użyciu karty kodowej i nowego kluczyka(nigdy nie przyuczanego) furę uruchomisz. Wyświetlanie komunikatu o usterce może być wynikiem jakiegoś uszkodzenia elektrycznego lub mechanicznego, więc moje wywody na nic się nie zdadzą. Może masz jeszcze jakieś kody odczytane z komp. to było by pomocne!

    0
  • #11 26 Kwi 2007 21:20
    autkom

    Poziom 17  

    A ja miałem identyczną historię. Niestety nie pomogło dopisanie klucza. Dopiero wyczyszczenie immo. Odtąd błąd jest ciągle obecny, ale auto jedzie. Ostrzegam, że po tym zabiegu może kłamać na parametrach. Np u mnie wychodziło zapotrzebowanie powietrza na minus 250 Pa.

    0
  • #12 26 Kwi 2007 23:06
    tomj7
    Poziom 19  

    Filtr FAP był sprawdzany i jego stan określono jako średni - nie zgłasza żadnych błędów.

    @kazpal
    Chyba tu jest cały problem w aucie. Niestety nie mam karty kodowej, posiadam tylko czterocyfrowy kod do BSI, który został odczytany bezpośrednio z BSI. Czy w taki przypadku można to wykonać ?

    W pamięci sterownika są takie błędy:
    - telekodowania
    - elektr. blokada odjazdu
    - przekaźnik podgrzewacza
    - synchronizacja wałka rozrządu do wału korbowego - pojawia się sporadycznie - najczęsciej przy wyłączaniu silnika. Testowałem ostatnio KTSem, wykasowałem ten błąd, wystartowałem silnik, jeździłem - błędu nie było, dopiero po wyłączeniu silnika się pojawił.
    Czy to może mieć wpływ na moc albo kontrolkę silnika ?


    @autkom Możesz podać więcej szczegółów - jak auto jeździło ? Bo u mnie jest brak mocy, czy to od tego czy mam dalej szukać. Czasem jedzie dobrze, a wystarczy jak wyłącze i włącze za 1 min i znowu jest słabe.

    0
  • #13 27 Kwi 2007 12:45
    kazpal
    Poziom 15  

    Proponuję wybrać się pod tester typowy dla francuza (robiłem takie diagnostyki PROXIĄ -tester Citroena), i często opisy usterek obecnych w aucie różnią się od opisów z KTS-a. KTS może pomóc w przypadku usterek samego tylko układu wtryskowego, natomiast kiepsko widzę możliwość poradzenia w sprawach blokady rozruchu (linia kluczyk-BSI-ECM).Są magicy i znam takich, którzy potrafią odczytać kod poufny z zawartości pamięci BSI.
    Kod poufny jeżeli jest prawidłowy, to pozwoli na dopisanie kluczyków. Najlepiej uruchomić procedurę zapamiętania kluczyków(w trakcie jest zapytanie o kod) a po wprowadzeniu kodu jak już zostanie przyjęty - przerwać. Tak sprawdzisz czy kod jest prawidłowy.
    Nie piszesz, czy połączenia elektryczne są OK. Jeżeli nie jesteś pewien, to sprawdź po schematach, żeby nie szukać usterek tam, gdzie ich nie ma.
    Nie wiem na ile znasz zasadę działania wtrysku HDI, na wszelki wypadek przypomnę, że sygnał synchronizacji wału do wałka potrzebny jest wyłącznie w momencie rozruchu-ale jest NIEZBęDNY do rozruchu.

    0
  • #14 27 Kwi 2007 16:52
    autkom

    Poziom 17  

    Auto jeździ jakby lepiej. Przypomniałem sobie, że na BSI był błąd komunikacji z ECM. Nie pamiętam w tej chwili jaki numer, ale coś w tym stylu. Komunikacja jednostronna zakłócona lub brak komunikacji w jedną stronę. I tego nie udawało się skasować. Po wywaleniu pamięci immo tego błędu już nie było.
    Wydaje mi się, że jak parametry są w porządku, czyli nie masz jakichś głupich wartości to nie będzie to od tego.

    0
  • #15 29 Kwi 2007 08:52
    tomj7
    Poziom 19  

    Połączenia elektryczne kiedyś były uszkodzone - podobno sterownik nie dostawał zasilania.

    Sterownik sprawdzany był Peugeot Planet i pojawiło się dużo więcej błędów. Niestety nie mam ich zapisanych
    Teoria jest taka, że jest uszkodzona pamięć sterownika, lub wgrany nieodpowiedni soft do niego.
    Jeśli znajdę jakiś inny używany sterownik do 2,2 HDI to po przeprogramowaniu immobilajzera będzie działał u mnie ?
    Bosch 15C2 jest też w silnikach 2.0 HDI, można go podpiąć i przeprogramować Peugeot Planet na 2,2 ?

    Można gdzieś znaleść wsad do pamięci tego sterownika - siedzi tam flash 29F400BT

    0
  • #16 02 Maj 2007 08:07
    kazpal
    Poziom 15  

    Jeżeli idzie o "przekładki" komputerów, to nie mam takich wiadomości, czy to będzie poprawnie działać.Również usunięcie immo. może powodować wpisywanie niecodziennych defektów. To już działka elektroników, którzy muszą wiedzieć co ładują do pamięci komputerów.

    0
  • #17 02 Maj 2007 23:18
    paweł 1
    Poziom 12  

    miałem przypadek świecenia kontrolki silnika i błąd sterownika świec ; usterka była w przewodach byly przetarte w splocie do potencjometru gazu i przepływomierza i po naprawie koniec problemu :D

    0
  • #18 04 Maj 2007 22:37
    autkom

    Poziom 17  

    Przekładka jest pomysłem dobrym. A jeśli miałbyś kompa, bsi oraz klucz z rozbitka?
    Nie wyrzucaj immo, będą same kłopoty.
    Widzę, że nie odwiedzają już forum Ci, któzy potrafilli pomóc. Szkoda.

    0
  • #19 10 Maj 2007 09:33
    tomj7
    Poziom 19  

    Mam sterownik EDC BOSCH 15C2 numer: 0 281 010 579.

    Jest jakaś możliwość oby przetestować na stole czy ten sterownik działa poprawnie ? Jakaś autodiagnostyka sterownika.

    Pytanie teoteryczne: Jest tam pamięć flash AM29F400BT, jeśli wylutowałbym go i zaprogramował w programatorze orginalnym wsadem, to można go zresetować do ustawień fabrycznych ? Czy trzeba programować jeszcze inne układy ?
    Jest szansa na zdobycie takiego wsadu flasha ?
    Może po takim zabiegu przyjmie z Peugeot Planeta telekodowanie.

    0
  • #20 23 Gru 2007 22:06
    jacentosiii
    Poziom 10  

    jeśli nie masz kodów do kluczyka to bynajmniej w citroenie zamawia się je bezpłatnie - nie ma patentu na odczytanie kodów z BSI!!!

    tylko wtedy możesz rozpocząć procedurę czyszczenia i ustawienia BSI

    pomoże ci w tym każdy autoryzowany serwis citroena lub peugota

    zapomnij o przekładce bez kodów nic nie zrobisz

    dla przykładu nawet jak zmienisz radio na inne fabryczne citroena będzie ci komputer wyświetlał błędy

    pozdrawiam

    0
  • #21 24 Gru 2007 09:19
    lucik
    Poziom 17  

    Zdaje się że nawet jak będze mial kody to przekładka ECM z drugiego auta nic nie da bo kalkulator jest raz dobierany do auta i potem mozliwość przekładki jest blokowana.

    0
  • #22 24 Gru 2007 13:03
    Ruffus-servis
    Poziom 17  

    panowie jest mozliwosc wyciagniecia kodow z bsi.posiadam odpowiednie wsady potrzebne do zrobienia dziewicy.pisz na pw.

    Dodano po 27 [minuty]:

    dodam jeszcze ze do zmiany zawartosci flash wtym 15c2 nie trzeba nawet rozbierac kompa.do zmiany 25c08 trzeba wylutowac ale to nieproblem chyba.z bsi wiadomo co trzeba zrobic.pisz na pw.

    1
  • #23 24 Gru 2007 23:04
    mgg
    Poziom 12  

    Panie Chwalisz nie bądź pan taki kozak.

    0