Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lanos 1,4 i RATUNKU !!!!

malyro 09 Oct 2003 19:46 6763 11
  • #1
    malyro
    Level 11  
    Poratujcie człowieka - jest takowy problem: auto nie chce zapalić.
    -rozrusznik kręci ,Iskra jest ,paliwo -na pewno dochodzi do filtra (wymieniłem owy) Auto ma zainstalowaną instalację gazową.Zapala na benzynie- po przekroczeniu 2000obr.przechodzi na gaz (automat) Ostatnia jazda -na gazie po czym następnego dnia auto nie daje się uruchomić.
    Czy wyjeżdrzenie benzyny( tej do startu ) prawie do końca mogło mieć na to wpływ ?
    Czy można uruchomić silnik od razu na gazie i jak to zrobić--skoro automat na to nie pozwala.
    Z góry dziękuję za rady i sugestie Roman
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    oldking
    Level 31  
    Witam

    Jak został zapowietrzony układ paliwowy to może być przyczyna. Kolega tak jeźdźił aż stanął, i w serwisie 2 godziny nie potrafili odpowietrzyć układu.
    Na szczęście w końcu opanowli i jest OK.
  • #4
    romuald
    Level 13  
    Sprawdz ciśnienie paliwa. To wygląda mi na uszkodzoną pompę paliwa. To jest efekt jeżdzenia na gazie bez benzyny w zbiorniku. Jak silnik jest zasilany gazem to pompa cały czas pracuje, nie otwierają się tylko wtryskiwacze. Praca pompy "na sucho" zwykle kończy się jej uszkodzeniem. Chyba czekają Cię wydatki...
    Jeśli nie masz manometru to sprawdz czy przewodem powrotnym leci strumień paliwa /w czasie pracy pompy/. Jeśli nie to wymień pompę.
  • #5
    Olon
    Level 12  
    ...a ciągnąc dalej wypowiedź romualda - dobrze by było posłuchać w pobliżu baku , czy pompę słychać przez chwilkę zaraz po zaprzestaniu kręcenia rozrusznikiem. Jeśli nie no to pompa "do luftu" lub pracowała na sucho , pobór wzrósł bo się zaczęła zacierać i palnął bezpiecznik. Właściwie wtedy i tak już powinieneś wymienić pompę. Jeśli chodziła to obecność paliwa w filrze nie świadczy jeszcze o tym że jest OK. Tam kluczową rolę odgrywa odpowiednie ciśnienie. Jak jest za małe to wtryski ( wtrysk) się nie otworzą.W wypadku chodzącej pompy , gorąco polecam pomiar ciśnienia w zaprzyjaźnionym warsztacie. Z tym paleniem na GAZIE to może być problem. Zimny silnik bardzo trudno jest tak uruchomić , a co dopiero w takiej temperaturze jak w ostatnich dniach.
  • #6
    dr_dave
    Level 14  
    Drogi właścicielu Lanosa mam podstawowe pytanie czy ta instalacja jest fabryczna? Czyli "Bedini" i jeśli tak to czy jako przełącznik masz taki mały panel z przełącznikiem i 4 diodami Czy pojedyńczy zielony mrugający przełącznik?
  • #7
    malyro
    Level 11  
    Witam !
    Pragnę podziekować za dotychczasowe rady i sugestie -ponieważ "pośredniczę " między właścicielem pojazdu a szanownym forum
    toteż jak tylko zdobędę nowe info ,na temat instalacji gazowej czy postępach w naprawie zaraz nieomieszkam napisać.
    Roman
  • #8
    toradek
    Level 17  
    Jest sposob na odpalenie tej instalki. Jesli bedziesz chcial znac sposob, to daj znac, bo musze znalezc w w swoim archiwum, jak to sie robilo.
  • #9
    malyro
    Level 11  
    dr_dave wrote:
    Drogi właścicielu Lanosa mam podstawowe pytanie czy ta instalacja jest fabryczna? Czyli "Bedini" i jeśli tak to czy jako przełącznik masz taki mały panel z przełącznikiem i 4 diodami Czy pojedyńczy zielony mrugający przełącznik?


    Już wiem -instalacja jest firmy LEVATO bodajże z jednym ledem tylko różnie świecącym zależnie czy gaz czy benzyna.Udało mu sie wejść w tryb awaryjny ale przy tej temperaturze na dworze nie udało się zapalić na gazie.
    Sugestie dotyczące usterki pompy paliwa są chyba bliskie prawdy .Kolega dostał się pod dekiel z wyjściem z pompy paliwa i z żadnego rozłączonego przewodu paliwa nic nie poleciało ( choć wydawało mu się że pompa pracuje) Jeśli to jest pompa wirnikowa to może silnik się kręci a wirnik stoi.
    Opornie to wszystko idzie ponieważ jesienna aura w Krakowie nie sprzyja naprawą pod chmurką.
    Oczywiście Toradku jestem zainteresowany -wiedzy nigdy za dużo.
    Roman
  • #10
    toradek
    Level 17  
    Ale wiesz co, przy tej temperaturze to powinien odpalic na gazie. A nie wiadomo jak gaziarz zrobil , umnie jest przekaznik odcinajacy pompe na przy pracy na gazie. Podlacz pompe na krotko przy wylaczonym silniku i wtedy sprawdz powrotny.
  • #11
    malyro
    Level 11  
    Witajcie !
    No i sprawa okazała się prozaicznie prosta że aż wstyd - aczkolwiek postanowiłem napisać z myślą o innych" potrzebujących "użytkownikach Lanosów i nie tylko.
    Gościu " postartował " za długo na rezerwie wypalając benzynę prawie do końca. Oczywiście potem udał się na stacje CPN z karnistrem 5 litrowym kupił ,wlał i był przekonany że to wystarczy. Skupił uwagę na innych podzespołach a przyczyna tkwiła w ilości paliwa.Dolanie jeszcze 5 litrów i pompa zassała auto zapaliło.
    Myślę ze już nie będzie czekał aż się rezerwa zapali -z tego co się dowiadywał koszt nowej pompy(podobno do Lanosa jest 5 rodz,) wacha się od 300-500złotych a wiadomo że z kasą jest ogólnie krucho.
    Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi -pozdrawiam
    Roman
  • #12
    toradek
    Level 17  
    To sie ciesz. Do mojego essiego wolali 800 zl.