Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulator napięcia Jezpol RNA-1 do jawy TS 350

włuczykij 23 Kwi 2007 16:53 10661 9
  • #1 23 Kwi 2007 16:53
    włuczykij
    Poziom 27  

    mam regulator napięcia (taki jak w tytule), masę ma on na blasze mocującej i dwa styki: 15 i 67

    regulator napięcia Jezpol RNA-1 do jawy TS 350

    musze go wstawić zamiast regulatora w tej instalacji: http://www.kuba.trz.pl/ts/jawalad_2651.jpg

    i tutaj nie wiem jak podłączyć kable (które były podłączone pod styki D i DF starego reg.) do nowego (gdzie są oznaczenia 15 i 67).... może ktoś z Was wie co odpowada czemu??

    Dodano po 18 [minuty]:

    jeden musi iść na uzwojenie wzbudzenia (DF), a drugi styk do plusa w instalacji (chyba). tylko który gdzie?

    ok coś znalazłem już (tylko, że dla regulatora RNA-2, oznaczenia styków te same).

    http://www.motocykle-mz.pl/print.php?what=inf...02&PHPSESSID=42e74b7a49b91397d30c9d393fe71b98

    jest tu napisane, że: "Do zacisku 67 nowego regulatora przyłączamy przewód prowadzący do bezpiecznika(Si 4 - 2A) wzbudzającego prądnicy(alternatora),"

    a z tego co widzę, to styk "15" podłączony jest pod + zasilania.

    jeśli dobrze zczaiłem to spoko, jeśli nikt nie będzie miał uwag, to temat zamknę.

    0 9
  • Sklep HeluKabel
  • #2 23 Kwi 2007 21:14
    majsterjan6
    Poziom 12  

    15 to zasilanie a 67 do alternatira na wzbudzenie

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 23 Kwi 2007 21:18
    danielkk
    Poziom 31  

    dokładnie tak 67 to wzbudzenie a 15 to zasilanie.

    0
  • #4 23 Kwi 2007 21:57
    włuczykij
    Poziom 27  

    dzieki wielkie. dopiero teraz na tej fotce zobaczylem ze jest wydrapany + przy 15;]

    mam nadzieje, że w jawie sie dobrze sprawdzi;]

    mam pytanie. czy miedzy regulatorem a uzwojeniem wzbudzenia dawać bezpiecznik?? np 2A??

    0
  • #5 23 Kwi 2007 22:29
    janusz007
    Poziom 10  

    bezpiecznik o ile go nie ma w instalacji oryginalnie daj na przewod +15.Nie zaszkodzi

    0
  • #6 23 Kwi 2007 22:46
    danielkk
    Poziom 31  

    wg mnie ten bezpiecznik jest zbędny, jawa ma tylko 1 i jej to wystarcza. po drugie jak jej sie uwidzi to sie i tak cos popsuje w najmnej oczekiwanym momecie i miejscu.

    0
  • #8 24 Cze 2008 22:40
    diodaelektroda
    Poziom 14  

    a nie wystarczy mostek prostowniczy? nie rozumiem jak ten regulator mógłby tu działać, to regler do alternatora a nie iskrownika

    0
  • #9 25 Cze 2008 09:29
    Xabingo
    Poziom 2  

    diodaelektroda napisał:
    a nie wystarczy mostek prostowniczy? nie rozumiem jak ten regulator mógłby tu działać, to regler do alternatora a nie iskrownika


    Możesz mi zapodać link jaki mam kupić mostek?
    Jak go podłączyć?
    2 cewki 6V dają ok.18V, a ładowanie powinno wynosić co najwyżej 14,4V.
    Mam je przewinąć na 14V czy mam je zostawić, a mostek zrobi robotę?
    Dodam jeszcze, że mam akumulator żelowy 7,2Ah.
    Wiem, że w WSK były mostki diodowe i sprawowały się dobrze...

    A tutaj masz pomoc: http://moto.kirc.pl/topics12/ogar-200-mostek-prostowniczy-zaplon-aku-ladowanie-itp-vt7774.htm

    0
  • #10 07 Lip 2008 18:18
    matroxi
    Poziom 14  

    Zmierzyłeś 18V czyli silę elektromotoryczną cewki, znaczy się napięcie pod obciążeniem znacznie zmaleje.
    Powiem ci jak ja u siebie w wsce zrobiłem tak czyli praktycznie nic.
    Akumulator out - to zbędne kilogramy w tym sprzęcie.
    Żarówkę do reflektora przedniego dałem samochodową halogenową H4 50/55W, z tyłu 12V/5W.
    Światła tak walą jak w MZ a na wyższych obrotach to mało żarówki nie spali.
    Dodatkowo równolegle podłączyłem cewkę od ładowania akumulatora co jeszcze bardziej rozjaśni światło reflektora i wbrew wszelkim opiniom, że się spali cewka ładowania, nic takiego nie miało miejsca a jeżdżę od 3 lat na tym układzie.

    1. Łączysz dwie cewki od świateł ze sobą tak jak jest to oryginalnie i sprawdzasz jak się żarówka H4 sprawuje, jeżeli słabo się żarzy to znaczy że jedna z cewek jest odwrócona o 180 st. więc musisz poprawić (obojętnie która ale przeanalizuj jak lepiej będą przewody od nich szły i tym się kieruj przy wyborze).
    Jeżeli jest ok. podłączasz trzecią tą od ładowania, jeżeli żarówka mocniej będzie się świecić to możesz skręcać sprzęt i na dupeczki jechać....
    W przeciwnym razie odwracasz dwie cewki od świateł na raz o 180st. (odwracanie samej cewki od ładowania zamiast dwóch od świateł nic nie da ponieważ zwojnica jest prostopadła do magnesów i nie jest symetryczna).
    Nie chce mi się rozpisywać wywodu co daje takie obracanie bo to już więcej pisania

    0