Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kolumny poradzcie pierwszy projekcik

23 Kwi 2007 18:23 1245 12
  • Poziom 12  
    Witam mam zamiar wreszcie zbudowac cos wlasnego nie mam duzego doswiadczenia w projektowaniu zwrodnic( zadnej jeszcze nie zrobilem i nie umiem). Chcialbym zrobic zestaw do komputera podlaczony pod jakis dobry wzmacniacz który tez mysle kupic. Mysle o zrobieniu dwóch dobrych i glosnych monitorków np na przetwornikach 2xarn188 i arv 104. Moze podradzicie jaka najlepiej kupic zwrotnice do tych przetworników najlepiej gotowiec. Mam obudowy po kolumnach new mildtton 150 i myślę je przerobić trochę skrócić, zwerzyc zeby pasowaly do objetosci . Wymiary pudla to:
    szer.X dlug.X wys
    32cm x 23cm x 58cm. i chce je przerobic tak zeby ladnie wygladaly. i tez graly. Doradzcie jakie przetworniki wybrac do tych 2 droznych kolummienek( monitorki 2x
    arn188 http://empire.com.pl/TVM-ACOUSTICS/niskotonowy/arn-188-05-4.htm
    +
    1x arv http://empire.com.pl/TVM-ACOUSTICS/wysokotonowy/arv-104-03-8.htm)
    ktore beda lepsze do malego pokoju 6 m2 poradzcie co i jak.
    Czy zwrotnice jambo (podzial 4300 lub 2700)bedzie dobra do tych przetworników z gamy tesli.
    Jaki wzmacniacz kupic najlepiej 2 kanalowy o sporej mocy moze cos z yamacha np a500
    Poradzcie co i jak dobrac pozdro
  • Poziom 12  
    Po 1 radzę najpierw nabyć wzmacniacz a potem robić kolumny w całkiem nowym pudle z odpowiednim strojeniem, a nie przerabianym... Po 2 warto zapoznać się z książką - "Głośniki i zestawy głośnikowe" - Jerzy Krajewski - WKiŁ. Może jest i ogólnikowa, ale wiedzy wystarczy do zrobienia zwrotnicy która będzie lepsza niż gotowa. A po co do pokoju 6m2 mocny wzmacniacz?? O.o
  • Poziom 31  
    "Mysle o zrobieniu dwóch dobrych i glosnych monitorków np na przetwornikach 2xarn188 i arv 104."
    biorąc pod uwage że potrzebują one ze 30 paru litrów to monitorkami ów kolumny napewno nie będą ;]

    "Mam obudowy po kolumnach new mildtton 150 i myślę je przerobić trochę skrócić, zwerzyc zeby pasowaly do objetosci . Wymiary pudla to:
    szer.X dlug.X wys
    32cm x 23cm x 58cm. i chce je przerobic tak zeby ladnie wygladaly. i tez graly. "
    lepiej zrób nowe - będą ładniejsze, zrobienie ich mniej kłopotliwe,a nie wiem czy nawet nie tańsze na dobrą sprawe...

    "ktore beda lepsze do malego pokoju 6 m2 poradzcie co i jak. "
    do takiego pokoju to monitorki na arn150 i sc10n, arv to kupa i nadaje się na stos, a arn188 dużo bardziej muli i ma jeszcze mniej średnicy od arna150.

    "Czy zwrotnice jambo (podzial 4300 lub 2700)bedzie dobra do tych przetworników z gamy tesli. "
    tfu, tego za darmo nie bierz.
    W necie masz kupe projektów zwrotnic do tych głośników - wystarczy poszukać...

    "Jaki wzmacniacz kupic najlepiej 2 kanalowy o sporej mocy moze cos z yamacha np a500
    Poradzcie co i jak dobrac pozdro"
    ile $$ masz ?

    "Po 1 radzę najpierw nabyć wzmacniacz a potem robić kolumny"
    imho raczej odwrotnie - robisz kolumny,a potem dobierasz wzmacniacz do nich.

    "Może jest i ogólnikowa, ale wiedzy wystarczy do zrobienia zwrotnicy która będzie lepsza niż gotowa."
    taka z kalkulatora czy uniwersalna - na jedno wychodzi...
  • Poziom 12  
    nie mam materialu na nowe i nie bede kupowal go. kolumny zostana przyciete na wymiar 22x22x60. glosniki to beda te co podawalem. widzialem projekt na nich i jest git ( ale jak bedzie wiecej kasy to sc10 wezme mam dopiero 16 lat i srodki ograniczione) . A co do wzmaka to kupuje yamacha a500. pozdro i dziekówa za podpowiedzi thx]



    czy do tych glosników wystarczy obudowa 30 litrów ma byc br prosze o odpowiedzenie mi na to pytanie czy ktos moze obliczyc jakiej dlugosci i srednicy br dac bede wdzieczny
  • Poziom 31  
    fakt - 1mkw wiórówy18mm z docięciem kosztuje całe 18zł, więc para kolumn to 30zł wow...

    Za mała ta buda - tylko 20l , no chyba że w zamkniętą je wrzucisz.

    różnica w cenie między arv,a sc10n to też całe 15zł, albo i mniej bo nie wiem czy w empire mają, a w innych miejscach to i po 39zł stoją...

    "czy do tych glosników wystarczy obudowa 30 litrów ma byc br prosze o odpowiedzenie mi na to pytanie czy ktos moze obliczyc jakiej dlugosci i srednicy br dac bede wdzieczny"
    http://audiomania.info/articles.php?id=10
  • Poziom 12  
    tak jak pisalem wczesniej mam ograniczony budzet i to mocno bo mam 16 lat bedzie to moja no moze nie pierwsza konstrukcja ale przemyslana. juz wiem jak obslugiwac ten programik. nad glosnikami sie zastanowie bo miedzy tymi wybieram arv 104, a sc10n. Teraz co do wykonczenia to kupie okleine samoprzylepna bardzo ladnie wyglada no kolumnach które mam w domu i tez zastosuje ja tez ze wzgledu oszczednosciowych. Nastepne kolumny beda juz wykonczone fornirem ale te nie . co do obudowy to ladnie chce ja zrobic widzialem jak koles zrobil i mi sie podobalo tylko ze on mial to wykonane z drewna a ja z plyty wykonam podobny efekt wyjdzie tylko nie wiem czy mi to wyjdzie. budzet na maxa ograniczony wiec trzeba cos kombinowac w sobote sie zabiore i moze skoncze obudowy dobiero we wtorek jak cos to fotke zazuce jak wyszlo bez obklejania a potem z . dol bedzie czarny, a gora moze dab czy cos zapodam fotki.
  • Poziom 31  
    z tych dwóch to zdecydowanie sc10n.

    a co do okleiny - fornir tańszy jest...
    za 1mkw mahoniu płaciłem 9zł z groszami, a płaty mają szerokość 32cm więc odpada łączenie.
    Do tego tylko henkel moment i lakierobejca jakaś.
  • Poziom 12  
    a czym bedzie ladniej wygladac. Mam zamiar zrobic takie cos z dolu jakby druga obudowa która wchodzi w piersza tak gdzies na wysokosc front 10 cm, bokiem az do wysokosci 33cm. i wlasnie ten dol ma byc czarny a góra jasniejsza . moze wiecie jak to mozna latwo obkleic. a co do forniru to jescze sie zastanowie bo to nie jest jescze do konca pomyslane czym bedzie obklejane. ale widzialem kolega z innego forum ma obklejone czarnym cale i pieknie wygladaja. zaplacil niecale 20 zl za obklejenie 2 kolumn. jescze pomyslimy.glosniczki wybrane, zwrotki wiem juz u kogo zamówic, co do obklejania to chyba górw zrobie fornirem a dol okleina czarno bo mi sie podobaja dwu kolorowe kolumny. Moze cos wyjdzie z projektu. pozdrawiam i dziekuje wszystkim.. Podajcie moze jakąś metodę kladzenia tej okleiny samoprzylepnej. myslalem ze dorwe gdzies okleine o wymiarach 120cm x 200cm ale nic z tego najszersza to 90 cm .i chyba wezme tako i jakos trzeba bedzie polaczyc tylko jak zeby nie bylo widac. pozdro i czekam na rade
  • Poziom 31  
    jeśli czarna okleina pięknie wyglądała to nie wiem co :P
    może na zdjęciach, w realu piękne to to nie jest.
    Pozatym nie połączysz tak okleiny żeby nie było widać - nie ma takiej siły.
    Z fornirem to już inna sprawa, a łączenie forrniru i okleiny to jakaś pomyłka...

    " myslalem ze dorwe gdzies okleine o wymiarach 120cm x 200cm"
    może skajem oklej ?
  • Poziom 12  
    aj moze nie tylko mowie co mysle. zostaje przy okleinie i nie ma co pozdro i dzieki za wszystko thx
  • Poziom 12  
    takro co tak bulwersujesz sie. przecierz pisalem ze jeszcze nie ustalilem czym bedzie oklejane jak dostane fornir to dol zabejcuje na ciemny , a gore tylko klakierem pociagnei dol tez. jeszcze sie rozejze za fornirem to zobacze.
    a co do wzmacniacza to czy jamaha a500 bedzie dobvra pod te kolumienki

    Popraw pisownie, jeśli piszesz z polskimi znakami to bądź konsekwentny. Używanie wielkich liter na początku zdania obowiązuje każdego. Dotyczy to wszystkich Twoich postów w temacie. Ck.
  • Poziom 12  
    Dobra już będę pisał poprawnie. Jeszcze jedna sprawa mnie martwi czy do tych kolumn wystarczy ten wzmacniacz co podałem czyli yamaha a500. Ma podobno około 100w na kanał, a niektóre po 75w z tej serii. Jeszcze jedno czy do klejenia można zastosować klej 5-10-15 jest na bazie rozpuszczalnika bo chyba nie dostane u siebie w mieście butaprenu. Mozę zaproponujecie jakiś klej który szybko schnie ale i sie nadaje do tego . Przeczytałem juz jak sie klei fornir i wydaje sie ze jest łatwe tylko to klejenie i schniecie to 2 dni na dwie ściany. Czyli cały tydzień klejenia. A może ktoś mi wytłumaczy jak klei sie fornir na krawędziach, i jak dostaje lisc o długości załóżmy 2,40m i szerokości 20cm to go rozcinam i na kawałki takie jak ściana kolumny. Czyli wycinam najpierw ścianę dolna, potem boczna , następnie górna i na końcu boczna ostatnia. I tak z każdym liściem, ale najpierw łącze tyle płatów po kolei żeby wystarczyło na ścianę, a potem wycina czy dobrze mysle. zaczynam od ściany tam gdzie głośniki, a potem na boczne przechodzę. Powiedzcie bo trochę tego nie umiem wytłumaczyć. trosze o odpowiedz pozdrawiam i dziękuje takero za porady