Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła mijania - jak to się robi w skandynawii?

24 Kwi 2007 08:48 6981 8
  • Poziom 21  
    Witam.

    Jako że obecnie już cały rok na światełkach wypada pomykać to myślę że nie było by źle żeby te światła działały autpmatycznie.

    Wiem, są automaty do tego na aukcjach i w różych sklepach, lepsze i gorsze, ale nie o to mi chodzi!

    Jak to jest zrobione w samochodach przeznaczonych na kraje skandynawskie?

    Z tego co się dowiedziałem światła włączają się po uruchomieniu silnika (sygnał od alternatora?)

    W nowszych pojazdach "słyszałem" że można to uruchomić serwisowo bądź też odpowiednią sekwencją przycisków.

    W niektórych stanach usa również jest obowiązek jazdy na światłach. Opcja w samochodach zwie się DRL (Daytime Running Lights).

    Czy nie wypada tutaj w jednym wątku zamieścić informacje jak to się w poszczególnych samochodach uruchamia?

    Przypuszczam że w starszych (ok. 10lat) pojazdach te opcje można uruchomić jakąś zworką, bezpiecznikiem, wtyczką itp.

    Obecnie intensywnie analizuje schematy mitsubishi pajero/montero i carismy z lat 1996 bo te używam na codzień i szukam najłatwiejszej opcji załączenia automatycznego świateł.

    Jakieś propozycje, sugestie? Tylko proszę darujcie sobie posty typu naklejka na kierownice z napisem włącz światła itp.

    pozdrawiam


    PKi
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    Witam. Wpisz do wyszukiwarki na elektrodzie <Swiatla mijania> lub <Przypominaczwl.i wyl.swiatel w samochodzie> . Sa tez inne rozwiazania. Wybierzesz co bedziesz potrzebowal.Pozdrowienia.
  • Poziom 21  
    Jestem świadom innych rozwiązań, moduły diody mrugające przypominające itp. Tak jak napisałem interesują mnie rozwiązania stosowane natywnie przez producentów samochodów osobowych.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Panowie.
    Jeśli już piszemy o t.zw. "wersji skandynawskiej", to zapomnijmy o jakichkolwiek "przypominaczach", bo taka pomyłka staje się tu już obłędem.
    W wersjach skandynawskich następuje automatyczne włączenie właściwych świateł a nie broń Boże jakieś przypomnienie.
    Należy to rozgraniczyć
  • Poziom 18  
    Witam

    Tak naprawdę możliwość zrobienia wersji skandynawskiej świateł kiedy auto nie jest sprzedawane z tą opcją zależy jedynie od tego co producent zostawił w samochodzie. I tak np biorąc Escorta z rocznika 1996 w wersji CL -jest część wiązki i miejsce na wetknięcie przekaźnika DRL w puszce bezpieczników ,ale niestety blaszek do "złapania" pzrekaźnika w puszce już nie ma. W tym samym Escorcie w wersji CLX na polskę jest miejsce, wiązka i blaszki czyli kupujemy przekaźnik za 136 zł w serwisie Forda i mamy światła dzienne . W tej samej wersji ,ale sprzedawanej w Niemczech jest miejsce, blaszki ,ale nie ma wiązki i trzeba sobie kabelki dorobić . Także jest z tym bardzo różnie ( a i tak moje opisy nie muszą być zawsze odpowiednie bo wystarczy czasami to samo auto ,ale z innego miesiąca produkcji i już potrafi mieć inne piny w puszce ) i jest to zależne od jak mówiłem tego co producent "przypadkowo" zostawił w aucie ,które nie miało danej wersji wyposażenia.

    pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Opel Astra F ma gotową instalację pod automatyczny włącznik świateł. Dokupuje się (lub jest już w standardzie) specjalny moduł (zespół przekaźników). Wpina się we wtyczkę i już.
    Światła włączają się w momencie zgaszenia się kontrolki ciśnienia oleju.
  • Poziom 20  
    Witam
    Ja mam Lade samere wersja skandynawia . Patrze sa nie podpiete dwa przekazniki. Wiec je podpiolem i sie okazalo ze po wlaczeniu zaplonu zapalaja sie swiatla, kiedy odpalam gasna , i jak zaciagne reczny to swieca pozycyjne:)
  • Poziom 13  
    Orochimaru- mogl bys opisac jak to dokladnie w astrze wyglada,i jakie tam trzeba przekazniki,nie pogardzil bym tez choc skrawkiem schematu
  • Poziom 21  
    Panowie ja widziałem urządzenia które montują w skandynawi do starszych modeli i jest to zrobione na 2 przekaźnikach i 2 diodach "3" . Ja osobiście zrobiłem kilka odmian takich układów w różnych kombinacjach w zależnosci od auta jakie miałem i stosuje sterowanie z D+ alternatora zabespieczone diodą 1A przez przekaźnik a reszta w zależności czy woż ma przekaźniki na światła, a jeśli są 3 obwody na postój to stosuje jeszcze diody 5A na każdy obwód by można było włączyć prawą lub lewą strone postoju a tablica i deska nie muszą świecić w dzień. Z czujnikami oleju nie polecam bo są różnego działania a nawet z oporem wiec jest to kłopotliwe i czasochłonne. Nie zakładam też czasówek np 5-sek bo np w dieslu i tak to nie ma znaczenia ponieważ świece grzeją koło 1 min. Jeśli ktoś ma inne spostrzeżenia chętnie poczytam. Pozdrawiam.