Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

centralny zamek + starter

letek 24 Kwi 2007 22:49 1808 15
  • #1 24 Kwi 2007 22:49
    letek
    Poziom 9  

    witam, mam problem, mianowicie po podłączeniu układu zgodnie ze schematem centralny zamek działa bez problemu, jednak rozruch nie następuje ponieważ po wciśnięciu przycisku na pilocie na przewodzie nr 10 nie występuje napięcie. dopiero po odłączeniu diody na ww przewodzie nr 10 pojawia się 3.66 V i załącza się przkaźnik (załącza zapłon) a po wciśnięciu przycisku napięcie podnosi się do 6.70 V a przekaźnik oczywiście dalej jest załączony. ten sam problem jest z przewodem nr 9, napięcie występuje po odłączeniu diody. proszę o podpowiedź gdzie popełniłem błąd, dziękuje i pozdr<br>centralny zamek + starter

  • #2 24 Kwi 2007 23:49
    bibul
    Poziom 19  

    Witam, czy aby napewno funkcje te są włączone? Tego typu alarmy się programuje - powinno być opisane w instrukcji. Druga sprawa - względem czego mierzyłeś napięcia na przewodach 9 i 10? Ze schematu wynika że na wyjściach tych powinien być podawany sygnał masy w chwili załączenia. Zmierz czy masz przejscie pomiędzy wyjściem 3 a 9 (i 10) w chwili załączenia przy odłączonych przekaźnikach. Pozatym jeśli jest to alarm z serii magicar to możliwe że trafiłeś na jakiegoś rodzynka :D Ja kiedyś miałem do czynienia z tego typu wynalazkiem. Pozdrawiam

  • #3 25 Kwi 2007 11:19
    pkhenr
    Poziom 32  

    a zobacz czy przypadkiem nie zamieniłeś styków 85 i 86 -wtedy dioda bedzie zwierać , jak ją wytniesz to tez bedzie działac tylko tranzystor sterujący wyjściem może odlecieć z powodu przepiecia na cewce przekaźnika

  • #4 25 Kwi 2007 21:58
    letek
    Poziom 9  

    wedle schematu powinien raczej plus wychodzić, ni i po podłączeniu jest ale cały czas tylko zmienia sie napiecie i przekaźnik cały czas jest załączony. instrukcja (2 strony) mówi że wszystko jest już zaprogramowane. napięcie mierzyłem względem masy wchodzącej do centralki. styków nie zamieniłem. Nie weim juz jak to powinno być, proszę o pomoc pozdr

  • #5 25 Kwi 2007 22:18
    autoel
    Poziom 25  

    Przekaźniki sterowane masą,(gdzie to wyśledziłeś że plusem, skoro jeden koniec cewki jest na plusie aku.?) warunkiem zadziałania rozruchu jest masa na przewodzie 11 i zamknięty zamek.

    Cytat:
    Zmierz czy masz przejscie pomiędzy wyjściem 3 a 9 (i 10) w chwili załączenia

    a po kiego każesz mierzyć napięcie pomiędzy wyjściem na kierunek a sterującym???????

  • #6 26 Kwi 2007 19:41
    bibul
    Poziom 19  

    eee mój błąd - chodziło o wyjście nr 4

  • #7 07 Maj 2007 12:29
    letek
    Poziom 9  

    racja, powinna być masa, niestety nie ma przejścia pomiędzy tymi wyjściami przed jak i po wciśnięciu przycisku

  • #8 07 Maj 2007 20:41
    autoel
    Poziom 25  

    A po co Ci "przejście" pomiędzy wyjściami sterującymi???????, one mają wystawiać sygnał masy do zasterowania przekaźników i tyle.( istotny jest sygnał na 11, bo nie zadziała)

  • #9 07 Maj 2007 21:37
    letek
    Poziom 9  

    pisząc nie ma przejścia miałem na myśli brak przejścia pomiędzy przewodami 9 i 2 czyli brak sygnału na przewodzie 9 i 10 po wciśnięciu odpowiednich przycisków

  • #10 07 Maj 2007 22:02
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bo tam NIE MA BYĆ żadnego przejścia!
    Czy ty rozumiesz choć trochę ten schemat?
    Cewki przekaźników są cały czas podpięte do +12V z zasilania. I teraz żeby zdziałały to potrzebna jest masa, czyli -12V załączane w odpowiedniej sekwencji przez układ na wyjścia 9 i 10. Warunkiem KONIECZNYM do pojawienia sie tych sygnałów i zadziałania przekaźników jest podanie masy na wejście 11, które informuje układ o tym, że auto ma zaciągnięty hamulec lub jest na luzie. I konieczne jest podpięcie wejścia nr 14, które informuje układ ot tym, że silnik już zapalił i wyłączy rozrusznik.
    A swoje "mierzenie przejść" sobie odpuść, bo tam są tranzystory załączające. Jeśli już chcesz coś sprawdzać, to robisz to miernikiem odpowiednio względem zasilania jeśli mierzysz pojawianie sie masy i względem masy jeśli mierzysz zasilania.
    A tak na marginesie: do jakiego auta montujesz ten układ?

  • #11 08 Maj 2007 12:19
    letek
    Poziom 9  

    choć trochę rozumiem ten schemat, wejścia 11 jest podpięte i podaje masę poz aciągnięciu ręcznego, 14 też jest i daje +12V po odpaleniu silnika jednak po podpięciu wszystkiego i naciśnięciu przycisku przekaźnik nie załącza. Samochód to astra 1.4 1999 rok

  • #12 08 Maj 2007 12:27
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To dalej chyba coś nie do końca...
    9 i 10 to WYJŚCIA, czyli moduł załącza masy przy właściwej pracy.
    11, 12, 13 i 14 to WEJŚCIA na które SAMEMU należy podać odpowiednie sygnały. I jeśli na 12 będzie to moduł nie ruszy.
    A tak na marginesie, to nie masz przypadkiem jakiegoś chipa w kluczyku? bo jak mas immo w kluczyku, to auta nie odpalisz. I od sprawdzenia tego faktu należało rozpocząć zastanawianie sie nad montażem tego ustrojstwa...

  • #13 08 Maj 2007 18:29
    letek
    Poziom 9  

    nie, nie mam immo, sprawdziłem wcześniej. dostałem od znajomego taką samą centralkę i po podłączeniu do istniejącej instalacji wszystko działa doskonale, mam teraz pytanie, czy ma sens naprawa mojej starej centralki czy taniej będzie kupić nową? może orientujesz się co mogło paść w tej mojej?

  • #14 08 Maj 2007 18:37
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Już odpalam swoja magiczną kulę :D
    Na odległość ciężko coś wróżyć. Ale jeśli już miałbym sie podejmować czarów, to stawiałbym na tranzystor załączający to uszkodzone wyjście lub wyjście procesora sterujące tym tranzystorem (jeśli jest tam procesor). Po prostu trzeba prześledzić przebieg sygnału w tym uszkodzonym kanale.

  • #15 08 Maj 2007 23:44
    letek
    Poziom 9  

    jest procesor z którego sygnał powinien wychodzić i tylko tyle stwierdziłem, tranzystory nie są przepalone

  • #16 25 Paź 2008 15:24
    Krisgem
    Poziom 10  

    Witam.

    Mam problem , podłaczyłem ten starter do mojej astry 1,6 95r , i mam następujacy problem , po odpaleniu samochodu za pomoca startera nie działa ogrzewanie i wentylatory, ma ktos jakis pomysł czemu tak sie dzieje ? po odpaleniu za pomoca kluczyka wszystko działa poprawnie

    Pozdrawiam

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo