Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DTA 100 i PBX. Przekierowywanie połączenia. Da się zrobić z poziomu centrali?

wojtekc 27 Apr 2007 10:04 1347 5
  • #1
    wojtekc
    Level 2  
    Witam Wsztstkich
    Mam pytanie - dla wielu z Was banalne aczkolwiek dla Mnie ciekawe
    Jestem serwisantem kas fiskalnych i kmputerów aczkolwiek:
    Mój kochany szef ma w firmie centrale DTA 100 Panasonika
    "Kupił gdzieś" - nie wnikam z programowaniem dzięki Forum poszło wstepnie dobrze. I było by tak dalej ale szef wymyślił tak

    mamy cztery linie na isdn ( po dwie na jeden nt telefonica ) podłączone do centrali cyfrowo - działa
    szefo chce aby jeśli ktoś zadzwoni z zewnątrz na pierwszy numer np końcówka 110 a jest on zajęty to aby został przekierowany na następny wolny np 111 lub 112 lub 113

    Pytanie czy takie zachowanie programuje u siebie TPSA czy też można ( a jeśli to jak ) zrobić to z poziomu centrali.
    Do programowania używam wersję TDA-V3.0.0.18-R2

    Z góry dziękuję za informację ( wiem że instalatorzy są dostępni itp ) ale czasem jak coś się człowiek dowie to jest fajnie:D
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    adamjur1
    Level 41  
    Taką prostą zależność ( zwaną dawniej PBX) może zrobić operator sieci miejskiej ( i tylko on) zleć połączenie tych numerów w grupę ( jak powiesz po staremu PBX to powinni zrozumieć)
    Pozdr.J.
  • #3
    Grzechu L.
    Level 23  
    Skoro linie masz ISDN, to takie programowanie robisz z poziomu centrali.
    Dostępne jest to nawet w funkcjach użytkownika. Masz różne tryby FWD (instrukcja obsługi), gdzie programujesz na stacji gdzie chcesz przekierowanie jeśli jest numer abonenta zajęty, nie odbiera, wszystkie itd.
    PBX może zrobić operator na ISDN, tylko, że tu chyba nie o to chodzi.
    I jeszcze jedno, Ty masz podłączone 2 linie ISDN, razem 4 kanały, a nie linie, to tylko w kwestii formalnej.
  • #4
    wojtekc
    Level 2  
    Grzechu tu chodzi o zachowanie linii zewnętrznych a nie numerów wewnętrznych - te są OK
    - jeszcze taz linia zewnętrzna jest zajęta i dzwoni na nią człowiek z numeru zewnętrznego np z firmy x do firmy y na numer 0121231234 i jeśli ten numer jest zajęty to ( w domyśle centrala telekomunikacji ) przenosi rozmowę na numer 0121231235
    o takie zachowanie chodzi
  • #5
    Jack14
    Level 37  
    Może wreszcie uda się to wszystko zebrać jak napiszesz jakie masz przypisane numery na tych dwóch łączach ISDN (możesz oczywiście zmienić np. 3 pierwsze cyfry dla bezpieczeństwa).
  • #6
    Grzechu L.
    Level 23  
    Po pierwsze: jakie jest łącze ISDN?? BRI?? PRI??
    Nie jestem w stanie ci tutaj wytłumaczyć zasad działania linii ISDN. Jeśli masz BRI, to na jeden i ten sam numer mogą dodzwonić się dwie osoby jednoczesnie, jeśli PRI to nawet 30 osób dodzwoni się wybierając ten sam numer (bez łaski TP SA).
    Problem jest w tym, czy nasza centrala na to pozwoli.
    Jeśli skierujesz dzwonienie w jeden punkt (a jest on aktualnie zajęty), to centrala musi odpowiedzieć zajętością. Jeśli skierujesz w kilka (np. na grupę) wtedy będzie numer wolny, dopóki bedą wolne kanały dostępowe linii miejskiej.
    Jesli nie znasz ISDN-u (a myślę, że nie znasz) daruj sobie ten temat.
    Chyba że klient ma linie PSTN, wtedy tylko TP SA może uruchomić PBX.

    Myślę, że mógłby twój szef wywalic parę groszy i zlecić konfigurację centrali fachowcowi, bo ta centrala naprawdę dużo może, a Ty mu tego nie uruchomisz.
    Pozdrawiam, nie obrażaj się, ale ja też do komputera, czy kasy muszę czasem poprosic "fachowca".