Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 - blad czujnika temp

27 Kwi 2007 18:04 2217 9
  • Poziom 29  
    Witam.

    Nie wiem juz co myslec. Problem wygladal w ten sposob ze co kilka chwil podczas jazdy obroty nagle mi rosly i silnik wyl jak glupi.

    Komp pokazal blad czujnika temp cieczy chlodzacej. Wymienilem czujnik. Na kilka chwil lepiej, ja juz zadowolony a on znowu swoje. Wymienilem wtyczke. Obroty przestaly mi tak skakac ale blad ciagle jest. Dzis polozylem nowa instalacje do czujnika, nowa wtyczka, rozebralem wtyk do ECU, i dolutowalem nowe przewody bezposrednio do stykow we wtyczce.

    Kasuje bledy, jade do domu. Po dojechaniu spr bledy i znowu komp mi sygnalizuje blad 14 :? Nie mam juz pomyslu. Niby obroty juz nie skacza i normalnie sie jedzi jakby nigdy nic ale czemu ma blad??
    ECU umiera ?? :| Komp to Magneti Marelli G6.
  • Poziom 29  
    I jak ?? Nikt nie ma pojecia co to ??
  • Poziom 15  
    Skoro wymieniłeś czujnik i przewód to ci pozostał komputer.Rozkręć go,może jakiś zimny lut.

    Dodano po 47 [sekundy]:

    A czujnik nowy?
  • Poziom 29  
    Tak czujnik nowy.
  • Poziom 15  
    A może czujnik ma inne parametry?Naprawdę dziwna sprawa.
  • Poziom 29  
    No dziwna dziwna :| Nie wiem co jest grane.
  • Poziom 29  
    Wyjalem kompa. Rozkrecilem i wyglada jak nowka. Nie ma do czego sie przyczepic. Wszystko super.

    Nie mam pojecia co jest grane.
  • Poziom 15  
    Może jednak coś z tym czujnikiem,inna oporność?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Rozwiazalem problem. Czujnik ma dwie koncowki. Jedna jest masa a druga wraca do ECU. Podlaczylem woltomierz do przewodu idacego do ECU i zmierzylem napiecie w odniesieniu do aku. Podczas jazdy gdy problemu nie bylo napiecie wynosilo ~13V (pomijam miliwolty) czyli maly opor przy rozgrzanym czujniku, maly spadek, pomiar OK.
    W momecie gdy obroty nagle skakaly do gory napiecie spadalo do ~9V. Wiec opcje byly dwie. Albo NOWY czujnik jest do kitu albo masa podawana z ECU gdzies ginie. Drugi pomiar zrobilem na sygnale masowym z ECU miedzy aku i obroty skakaly a napiecie trzymalo sie sztywo.

    Wiec juz wiecie co bylo rozwiazaniem problemu...