Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra - słychać kierunkowskazy w subie.

28 Kwi 2007 12:07 5968 18
  • Poziom 28  
    Vectra 1,6 LS '98. Po włączeniu kierunkowskazów w rytm ich pracy przygasa podświetlenie zegarów i wyświetlacza. Po podłączeniu suba pracę kierunkowskazów słychać w subie i wszystkich głośnikach, a oprócz tego słychać jeszcze pracę silnika/altka (nie wiem czego) - jest to charakterystyczny świst, którego natężenie zmienia się wraz z prędkością.
    Świst i stuki słychać niezależnie od drogi prowadzenia przewodów zasilających i sygnałowych, jak też od rodzaju kabli - przetestowałem kilka i ciągle to samo. Sub poza samochodem - w domu - pracuje idealnie, w samochodzie dzieją się cuda.
    Jak rozumiem, problemy są dwa - jeden to te nieszczęsne przygasanie, drugi to interferencje. Jak pozbyć się obu problemów?
  • IGE-XAO
  • Poziom 26  
    podejrzewam że na 99% to co słychać to praca pompki paliwa (pompka lubi robic takie zakłucenia ):D
  • Poziom 10  
    Polecam sprawdzic dokladnie instalacje elektryczna z szczegolnym naciskiem na mase. Wystarczy ze jeden z elementow instalacjii bedzie zle uziemniony i beda sie pojawialy opisywane odglosy.
  • Poziom 21  
    hej
    po pierwsze jaki piecyk do napędzania suba?? jeśli bez przetwornicy no to lichutko - będzie dramat ze zwalczeniem tematu
    po drugie jak kolega wyżej napisał masy !!! i tu są też nie jest tak różowo - czasem tak się zdaża że kable sygnałowe mają metalowe wtyczki i przypadkiem przy montarzu owa wtyka zewrze się z + zasilającm wzmacniacz, ale odpalasz radio i wszycho niby gra to się cieszysz ale wychodzi taki właśnie kwiatek - odpala się ścieżka masy w radio, czasem fuserezystor na masie w radio (jak producent radia przewidzi taki numer)
    po trzecie powyższe uszkodzenie może dotyczyć również wzmacniacza


    Moderowany przez Błażej:

    Hej. Polecam używanie pewnych funkcji dostępnych na forum. Ze szczególnym uwzględnieniem funkcji PISOWNIA. Aby cię do tego zachęcić otrzymujesz pół ostrzeżeni. Kolejne pół otrzymujesz za pisane slangiem. Hej

  • IGE-XAO
  • Poziom 13  
    Załóż na przewody doprowadzające sygnał audio do wzmacniacza filtr pętli masy.Do kupienia na Allegro lub w sklepach car audio.
  • Poziom 28  
    Sub posiada wbudowany swój własny wzmacniacz, choć istnieje możliwość podłączenia zewnętrznego, choć niestety takowego nie posiadam.
    W tym samochodzie tematy są dwa - jeden to sub i problemy z nim związane, drugi temat to przygasanie podświetlenia zegarów w rytm pracy kierunkowskazów.

  • Poziom 28  
    Kolego!!
    Ja na Twoim miejscu najmniej narzekałbym w tej chwili na dziwne dźwięki w subie. Ty się lepiej kopsnij do porządnego elektryka samochodowego bo to przygasanie oświetlenia oznacza, że masz coś grubo nie tak w instalacji - najpewniej któraś z kostek ma zły styk i to jest powodem wszelkich niedomagań. Przy małym obciążeniu wydaje się, że wszystko jest ok, ale gdy włączysz coś prądożernego - na tym np. zaśniedziałym styku pojawia się duży spadek napięcia.To, że sub brzęczy to jedynie efekt wtórny. A to co opisałeś może w skrajnym przypadku zakończyć się zapaleniem instalacji elektrycznej!!!!!!! Rozwiąż problem z instalacją, a kłopoty z subem same znikną.

    Tak na marginesie to czy dałeś na zasilaniu radia filtr? To małe magiczne pudełeczko ma właśnie za zadanie odfiltrować wszystkie "śmieci" jakie dostaja się do instalacji samochodowej z aparatu zapłonowego i różnego rodzaju silniczków. Jeżeli jest tak jak mówisz - świst w głośnikach jest większy dla wyższych obrotów silnika to winą tego jest brak filtru na zasilaniu.

    I na Boga Koledzy.... Po co proponować mu "filtr pętli masy"????? Śmiech na sali!! NIE MA TAKIEGO CZEGOś JAK FILTR PęTLI MASY!!!! Może być jedynie separator masy - zwykła przejściówka z np. cinch na cinch w której połączono ze sobą tylko przewody gorące, pomijając masę. Zresztą jeżeli CA robi się samemu od podstaw - tzn zalutowuje się również wszelkie końcówki kabli sygnałowych, zamiast kupić gotowy kabel, to można sobie samemu z jednej strony masy nie podczepiać do Cincha. Tego typu "filtry pętli masy" to tylko sposób na wyciąganie pieniędzy od nieświadomych tego kantu ludzi. Ten kto proponuje coś takiego to moim zdaniem DU..A nie fachowiec - bo fachowiec doradzi klientowi najkorzystniejszy sposób rozwiązania problemu, a nie będzie klienta naciągał na niepotrzebne wydatki. Niestety coraz więcej jest takich cwaniaczków...
  • Poziom 10  
    Z tego co ro biłem z instalcją samo.
    Stawiam na słaby kontakt z masa układu kierunkwskazów obwód się zamyka częściowo przez oświetlenie deski i dlatego przgasają.
  • Poziom 13  
    I na Boga Koledzy.... Po co proponować mu "filtr pętli masy"????? Śmiech na sali!! NIE MA TAKIEGO CZEGOś JAK FILTR PęTLI MASY!!!! Może być jedynie separator masy - zwykła przejściówka z np. cinch na cinch w której połączono ze sobą tylko przewody gorące, pomijając masę. Zresztą jeżeli CA robi się samemu od podstaw - tzn zalutowuje się również wszelkie końcówki kabli sygnałowych, zamiast kupić gotowy kabel, to można sobie samemu z jednej strony masy nie podczepiać do Cincha. Tego typu "filtry pętli masy" to tylko sposób na wyciąganie pieniędzy od nieświadomych tego kantu ludzi. Ten kto proponuje coś takiego to moim zdaniem DU..A nie fachowiec - bo fachowiec doradzi klientowi najkorzystniejszy sposób rozwiązania problemu, a nie będzie klienta naciągał na niepotrzebne wydatki. Niestety coraz więcej jest takich cwaniaczków...[/quote]
    Strasznie jesteś pobudzony,Kolego...
    Jesteś pewien, że wiesz jak jest zbudowany ten filtr?!
    Uważam,że jest to najkorzystniejszy ekonomicznie sposób pozbycia się zakłóceń w instalacji car audio (koszt ok 30zł,więc nie ma mowy o naciąganiu)
    Natomiast proponowanie wszelkiego rodzaju filtrów na zasilaniu które prawie nic nie dają jest stratą czasu.

    Dodano po 3 [minuty]:



    I na Boga Koledzy.... Po co proponować mu "filtr pętli masy"????? Śmiech na sali!! NIE MA TAKIEGO CZEGOś JAK FILTR PęTLI MASY!!!! Może być jedynie separator masy - zwykła przejściówka z np. cinch na cinch w której połączono ze sobą tylko przewody gorące, pomijając masę. Zresztą jeżeli CA robi się samemu od podstaw - tzn zalutowuje się również wszelkie końcówki kabli sygnałowych, zamiast kupić gotowy kabel, to można sobie samemu z jednej strony masy nie podczepiać do Cincha. Tego typu "filtry pętli masy" to tylko sposób na wyciąganie pieniędzy od nieświadomych tego kantu ludzi. Ten kto proponuje coś takiego to moim zdaniem DU..A nie fachowiec - bo fachowiec doradzi klientowi najkorzystniejszy sposób rozwiązania problemu, a nie będzie klienta naciągał na niepotrzebne wydatki. Niestety coraz więcej jest takich cwaniaczków...[/quote]
    Strasznie jesteś pobudzony,Kolego...
    Jesteś pewien, że wiesz jak jest zbudowany ten filtr?!
    Uważam,że jest to najkorzystniejszy ekonomicznie sposób pozbycia się zakłóceń w instalacji car audio (koszt ok 30zł,więc nie ma mowy o naciąganiu)
    Natomiast proponowanie wszelkiego rodzaju filtrów na zasilaniu które prawie nic nie dają jest stratą czasu.

  • Poziom 28  
    aras29: z całym szacunkiem do Ciebie, ale nie istnieje urządzenie które można nazwać "filtrem masy".

    Czym Twoim zdaniem jest filtr?? Jest to urządzenie które ma za zadanie wyeliminowanie pewnego zakresu częstotliwości. Czy Twoim zdaniem "masa" jest częstotliwością?? Jeżeli tak to lepiej uzupełnij wpierw swoją wiedzę bo widać że jesteś domorosłym "Kar Ałdiowcem".
    Bez względu na to co ktoś upchał do tego pudełeczka które nazywasz "filtrem masy", to działanie jego opiera się na rozdzieleniu masy, fizycznym rozcięciu tego połączenia!!!!!!!!!!!

    Rozumiesz co oznacza słowo "pętla"? Pętla powstaje wtedy, gdy masa prowadzona jest więcej niż jednym przewodem, i wszystkie końce tych przewodów są połączone ze sobą w taki sposób:
    -koniec przewodu 1 z końcem przewodu 2
    -poczatek przewodu 1 z początkiem przewodu 2

    Wtedy w tak powstałym połączeniu mogą indukować się zakłocenia. W sprzęcie audio do domu prawie zawsze tak się stanie. W sprzęcia CA raczej rzadko - w samochodzie nie ma tylu obcych pól elektromagnetycznych.

    Powszechnie stosowanym rozwiązaniem jest więc rozcięcie przewodu masy stanowiącego oplot kabla sygnałowego. Robi się to przy jednym z Cinchy.
    Jednak, ponieważ Cinche dostępne na rynku muszą być przewodami pełnosprawnymi, tj takimi w których zarówno oplot jak i żyła "gorąca" są spójne, to ktos mądry wpadł na pomysł, że zrobi układzik który będzie tą masę rozdzielał. Był on na tylę mądry, że potrafi teraz taki badziew wciskać ludziom wprowadzając ich jeszcze w błąd stwierdzeniem "filtr masy". Kolejny raz powtarzam: NIE ISTNIEJE URZąDZENIE KTóRE STANOWI FILTR MASY, PONIEWAż NIE JEST FIZYCZNIE, ELEKTRONICZNIE I PRAKTYCZIE WYKONALNE FILTROWANIE CZEGOś CO NIE JEST CZęSTOTLIWOśCIą!!!!!!!!!

    MASA NIE JEST CZęSTOTLIWOśCIą!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Filtr na zasilaniu w najprostszej postaci składa się z cewki i kondensatora - jest to filtr dolnoprzepustowy. Jego zadanie polega na maksymalnym wytłumieniu wysokoczęstotliwościowych harmonicznych jakie mogą znaleźć się na szynie zasilającej. Jeżeli Twoim zdaniem taki filtr nic nie daje... To zaraz powiesz pewnie, że aparat zapłonowy nie wytwarza żadnych zakłóceń...


    I jeszcze jedno Aras29: co byś zrobił gdyby techrys przyjechal do Ciebie z tym nieszczesnym subem?? Co?
    Ja jestem pewien na 100% że wstawiłbyś mu to ustrojstwo z Allegro i na tym Twoja robota by się zakończyła. A koleś w dalszym ciągu będzie mieć niesprawną instalację elektryczną w samochodzie!!!!!! Ale co Ciebie to obchodzi że facetowi samochód może spłonąć??? Wstawiłeś mu przecież "filtr masy" :) I CA śmiga aż miło... Chciałbym tylko zobaczyć Twoją minę jak po wstawieniu tego czegoś do toru audio nadal w głośnikach słyszałbyś dziwne dźwieki pochodzące od kierunkowskazów... Heh...



    Tak na marginesie...
    http://www.allegro.pl/item190485722_hurt_filtr_masy_soling_i_po_zakloceniach_wzmacn_.html
    Czy znasz angielski? Ground Loop Isolator to raczej nie to samo co Ground Loop Filter... Nawet sprzedawca z Allegro pomimo wystawienia aukcji z tytułem "filtr masy", w jej opisie wyjaśnia że układzik wpinany do toru Audio dokonuje galwanicznej separacji masy...
    Tylko teraz nie spytaj znów co to jest separacja galwaniczna...



    janoelektryk: dokładnie o to mi chodziło, Ty poprostu zwięźlej to napisałeś.
  • Poziom 13  
    Jestem pod wrazeniem Twojej wiedzy teoretycznej,której ja nie posiadam.Pisząc filtr pętli masy używam handlowej nazwy tego gadżetu.W środku jest nic innego jak transformator wpięty pierwotnym w stronę wejścia,wtórnym do wyjścia.W ten sposób jest zrealizowana galwaniczna separacja i nie tworzy się pętla pomiędzy masą zasilania i masą sygnałową.
    Oczywiście jest to separator a nie filtr-zgadzam sie w tym miejscu całkowicie.

  • Poziom 28  
    Za to ja muszę przeprosić za to że się nieco uniosłem. Ale naprawdę denerwuje mnie to że na Allegro często trafia się na rzeczy których opis wprowadza kupującego w błąd.

    tak z innej beczki: tego typu transformatory sączęsto stosowane w mikrofonach.


    Pozdrawiam!!
  • Poziom 28  
    Ależ się porobiło :)
    Na zasilaniu radia jest filtr, zresztą jeden z lepszych jakie widziałem (zresztą radyjko to nie jest jakiś tam plajerek ;)). Co do masy układu kierunkowskazów - przejrzałem chyba wszystkie możliwe połączenia tego obwodu już jakiś czas temu po zakupie tego samochodu, ale bez rezultatu, a do efektu przygasania przyzwyczaiłem się. Natomiast stało się to bardzo denerwujące po podłączeniu suba.
    Chyba przyjdzie mi sprawdzić ten obwód jeszcze raz, tak jakbym robił go od podstaw.
    Na razie dzięki, dam znać o wynikach.
  • Poziom 13  
    Witam popieram to co pisał tehaceole ma 100% raci co do tego :) moja rada jest taka daj masę na blachę auta w bagażniku i do suba na radiator jak ma powino tesz pomuc tak czasami pomaga :) i może bęndzie bez kobinaci pozdro :E
  • Poziom 10  
    techrys
    Aleś się uparł na na ten sprzęt audio. Mając tak młody i w miarę nowoczesny samochód podjedź lepiej do elektryka i sprawdź sobie instalacje w aucie. Moim zdaniem to jest nie normalny objaw przygasania kontrolek w samochodzie. A ty tylko radio, sub, radio itd... Wiem że dobra muza w samochodzie to jest coś bo sam mam i to w o wiele starszym od twojego.
    U mnie w vectrze nic mi nie świszczy w głośnikach chociaż wypakowany jest sprzętem. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Posprawdzałem co się dało i nic ciekawego nie znalazłem. Podłączenie dodatkowego przewodu masy również w najmniejszym stopniu nie rozwiązało problemu. Doszło nawet do tego, że rozłączyłem instalację haka, ale to też nie było to. Zauważyłem jedynie, że wyciągnięcie przednich lub tylnych żarówek kierunkowskazów powoduje, oprócz szybszej pracy, niemal zupełny zanik przygasania, ale tylko niemal. Być może jest to związane z prądem pobieranym przez żarówki, i być może jest to jakiś trop, ale nie wiem co z tym dalej zrobić.
    Problem więc w dalszym ciągu istnieje.
    Mam teraz pytanie do znawców opli i vectr - gdzie jest punkt styku mas kierunkowskazów - czy to ta śruba przed i jednocześnie poniżej akumulatora ( w sumie dochodzą tam trzy przewody o różnych średnicach), oraz gdzie jest umiejscowiony tzw. multitimer - może ten dziad ma coś pokopane.
    Temat suba na razie zostawiamy w spokoju, na razie najważniejsze są kierunki.
    Odnośnie porad typu pojedź do elektryka - jestem w UK, a tu takich usterek raczej się nie naprawia :)
  • Poziom 16  
    muśle że tak ma być to taka atrakcja takie urozmaicenie muzyki
  • Poziom 28  
    salwador - nie bawi mnie takie poczucie humoru.
    Co do suba, okazało się że zintegrowany wzmacniacz potrzebuje izolatora masy.
    Co do kierunków - odpiąłem nawet instalację haka, podmieniłem multitimer i dalej to samo. Ciekawe jest to, że efekt przygasania konsoli ustępuje po wyjęciu jednej z przednich lub tylnych żarówek (po jednej na stronę), ale nie mam pojęcia co to oznacza, przecież nie to że aku siada...