Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przypominacz niewyłaczonych swiatel

Infinity007 28 Kwi 2007 22:16 1950 18
  • #1 28 Kwi 2007 22:16
    Infinity007
    Poziom 10  

Witam!
    jestem laikiem i moze ten schemat byc dla was smieszny ale...

Mam zamiar zrobic sobie cos co bedzie mi przypominalo o niewylaczonych swiatlach drogowych. Mam swoj pomysl ocencie go i podajcie swoje. Moj uklad wygladalby nastepująco:
    Przypominacz niewyłaczonych swiatel

Napiecie pochodziloby z przewodow doporowadzonych do swiatel drogowych, do jednej galezi podlaczyl bym cos cos co podlaczone do pradu bedzie dawalo dzwiek, rownolegle z tym doporowadze kabel bez zadnego oporu ktory byly zalaczany w zaleznosci od otwartych drzwi.

Skrocie polegaloby na tym, ze jak otworze drzwi kabel o zerowym oporze zostanie przerwany i tym samym caly prad poplynie w galezi gdzie jest sygnal dzwiekowy. z tego co wiem to prad przy zamknietym obwodzie powinien plynac jedynie przez galaz o zerowym oporze.

Co o tym myslicie? Jakie napiecie panuje na swiatłach drogowych i co moze pelnic role sygnalu dzwiekowego?

Pozdrawiam

• #2 28 Kwi 2007 22:25
    janek1815
    Poziom 38  

Role sygnalu dzwiekowego moze pelnic zwykly buzer za 2pln. Co do podlaczenia to ja bym to zrobil tak:
    -minus buzera podlaczyl do wlacznika w drzwiach a + podlaczyc pod swiatla . Efekt bedzie taki ze przy otwarciu drzwi jesli beda wlaczone swiatla z buzer bedzie generowal dzwiek. Co to za samochod?

• #4 28 Kwi 2007 22:59
    artorrro
    Poziom 12  

Kolega Janek1815 ma na myśli wyłącznik w drzwiach, ten który zapala światło w kabinie. Bardzo dobra propozycja, sam wykonałem już kilkanaście takich instalacji w różnych autach.

• #5 28 Kwi 2007 23:08
    janek1815
    Poziom 38