Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pali się bezpiecznik pompy paliwa nexia 1.5

bosal 29 Kwi 2007 14:20 3622 5
  • #1 29 Kwi 2007 14:20
    bosal
    Poziom 10  

    witam czy ktoś wie dlaczego może palić się bezpiecznik od pompy paliwa w nexia 1.5 , a dokładniej po włorzeniu nowego bezpiecznika i przekręceniu zapłonu jest wszystko ok w momencie rozruchu silnika załapie ale zaraz się pali bezpiecznik, sprawdzałem już wiązkę od przekażnika do pompy jest ok przekażnik taż,

    0 5
  • #2 29 Kwi 2007 14:24
    janek1815
    Poziom 38  

    Jesli wiazka kabli jest ok to pompa jest moze przytarta ? Stad duzy pobor pradu i uszkodzenie bezpiecznika. Po wlaczeniu zaplonu pompa nie dziala ew prze 1sek stad bezpiecznik sie nie pali . Dopiero przy rozruchu silnika

    1
  • #3 29 Kwi 2007 15:16
    bosal
    Poziom 10  

    też tak myślałem ale odłączyłem pompę od wiązki i dalej jest to samo, po włączeniu zapłonu jest ok ale po przekręceniu rozrusznikiem (pompa jest odpięta) znowu pali bezpiecznik co jest jeszcze zasilane z tego bezpiecznika bo na wejściu jest jeden przewód a na wyjściu z bezpieczanika są trzy przewody??

    0
  • #4 29 Kwi 2007 15:31
    nexia
    Poziom 18  

    Witam,według książki bezpiecznik F7(30A) zasila:wtryskiwacze,pompę paliwa,immobilizer,elektroniczne urządzenie strerujące pracą automatycznej skrzyni przekładniowej.

    0
  • #5 29 Kwi 2007 19:28
    bosal
    Poziom 10  

    dobra dzięki za podpowiedz jutro muszę to sprawdzić mam nadzieję że dojdę do tego co się dzieje. pozdraiam

    0
  • #6 30 Kwi 2007 22:25
    bosal
    Poziom 10  

    witam ponownie ,rozwiązałem problem znalazłem na necie schemat instalacji i okazało się że pod tym bezpiecznikiem jest zasilany w jednej wersji
    -F7(30A) zasila:wtryskiwacze ,pompę paliwa,immobilizer,elektroniczne urządzenie strerujące pracą automatycznej skrzyni przekładniowej.
    a w drugiej jest
    -F7(30A) zasila: czujnik ciśnienia oleju ,pompę paliwa,immobilizer,elektroniczne urządzenie strerujące pracą automatycznej skrzyni przekładniowej.

    przyczyną zwarcia było rozszczelnienie czujnika ciśnienia oleju i w momencie rozruchu gdy ciśnienie wzrosło olej przedostawał się do wtyczki robiąc zwarcie i automatycznie paląc bezpiecznik:) taki szczegół a tyle kłopotu:)
    pozdrawiam wszystkich i dziękuję za podpowiedzi .mirek[/b]

    0