Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dwa rodzaje zakłóceń. Od pompy paliwowej. Świst alternatora.

29 Kwi 2007 17:21 2630 10
  • Poziom 10  
    Witam, dzisiaj ukonczylem instalacje mojego audio w samochodzie i wszystko mnie cieszylo do momentu zapalenia silnika;) czytalem na elektrodzie podobne tematy ale takiego problemu jak ja mam nie moglem znalezc.

    Zaczne od sprzetu.
    Auto: Renault Scenic 98
    Wzmacniacz: Blaupunkt GTA 4 Mk II
    Glosniki: Helix Blule 62
    Radio: Panasonic na mp3 chyb 383N czy jakos tak

    Kable zasilajace i sygnalowe puszczone sa po roznych stronach.

    Teraz opis zaklocen:
    1. Zaklocenie na 90% od pompy paliwowej (bo pojawia sie na moment po przekreceniu kluczyka w stacyjce bez odpalania (tak jak pojawia sie dzwiek z pompy:) oraz po odpaleniu auta. Wystpuje on niezaleznie od glosniosci radia. Zrobilem kilka testow i nie pojawia sie on jak jest podlaczony tylko 1 RCA, jak podlacze drugi (obojetnie ktory, kolejnosc nie wazna) to pojawia sie to zaklocenie. Radio ma 2 pary wyjsc RCA i niezaleznie ktory podlacze jako pierwszy to nie ma problemu ale jak podlacze drugi przewod od pary pod obojetnie ktore wyjscie pojawia sie owe zaklocenie.

    2. Swist alternatora (problem szeroko opisywany) ale tutaj mam pytanie, bo w instrukcji od wzmacniacza jest narysowane zeby nie podlaczac masy do minusa z akumulatora, wiec czy mam to zrobic czy nie?

    Dziekuje z gory za wszelka pomoc i odpowiedzi, bo wygluszone drzwi i 17 zdaly egzamin i graja pieknie... no ale czas sie nacieszyc nimi podczas jazdy.

    Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Czy obie pary RCA idą koło siebie? Jakie to kable(jakość, firma)? Może powinieneś je rozsunąć.
    Co do alternatora to myślę że podłączenie minusa do masy nie będzie rozwiązaniem (rozumiem że teraz masz od aku), ale możesz spróbować (prowizorycznie jakimś cienkim kablem). Spróbuj...
  • Poziom 10  
    Moze nie jasno to napisalem, idzie jedna para - 2 sztuki (nazwijmy lewy i prawy) a 4 sa wyjscia w radiu (czyli 2 pary) i jak podlacze sam lewy pod obojetnie ktore wyjscie nie ma zaklocen wymienionych w pkt 1. tak samo z samym prawym, ale jak podlacze lewy i prawy na raz, to one sie pojawiaja.

    Co do znieksztalcen z alternatora to moze jakis filtr by pomogl? Zalezy mi na szybkim i bezbolesnym zamknieciu rozdzialu pt "zestaw przedni".
  • Poziom 36  
    boozeq napisał:
    Co do zniekształceń z alternatora to może jakiś filtr by pomógł? Zależy mi na szybkim i bezbolesnym zamknięciu rozdziału pt. "zestaw przedni".


    Filtr spełni swoje zadanie, jeśli będzie zainstalowany blisko źródła zakłóceń lub blisko radia lub wzmacniacza.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Poszukaj na forum materiału na temat zakłuceń bo naprawdę warto fajnie jest to tam wytłumaczone jak prostym sposobem tego uniknąć.
  • Poziom 10  
    crazy_88 napisał:
    Poszukaj na forum materiału na temat zakłuceń bo naprawdę warto fajnie jest to tam wytłumaczone jak prostym sposobem tego uniknąć.


    Czytalem troche i wszedzie sie pojawia temat masy i petli, nie za bardzo sie na tym znam, ale moze ktos mial podobny problem i wie jak go rozwiazac.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Napisz do mnie na gg to ci prześle pare artykułów na ten temat.
  • Poziom 10  
    Zajechalem dzisiaj do dwoch sklepow car audio w moim miejscu zamieszkania i probowali mi wcisnac filtry na akumulator bez mozliwosci zwrotu w przypadku niepowodzenia. Moze bym je wzial gdyby nie cena ktora znacznie przewyzsza ta z allegro.

    Bardzo mnie dziwi, ze zaklocenie nie wystepuje w przypadku tylko jednego kanalu dzwieku (jednej czinczy:) tylko w przypadku dwoch. Moze sam filtr na kable RCA wystarczy?
  • Poziom 31  
    Jeszcze spróbuj podmienić radio. Pożycz od kogoś na chwile.
  • Poziom 1  
    Witam. Mam pytanko. Podczas jazdy pojawia mi sie czasami dziwny swist. Co gorsze gdy samochod sie zatrzyma traci zasilanie (nie moge zamknac centralnym auta) po pewnym czasie wskakuje i mozna jechac. elektryka byla spr wiec nic nie zostalo znalezione . Wystepuje to czasami wiec jest trudne do wykrycia. Czy moze ktos mial z czyms takim do czynienie? Czy przyczzyna moze byc alternator ktory wybiorczo moze produkowac za wysokie napiecie/bardzo prosze o pomoc pozdro zolza