Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Programator mikroprocesorów - co dalej ?

29 Kwi 2007 20:14 1861 3
  • Poziom 10  
    Witam, nie wiem czy to odpowiedni dział na moje pytanie, ale w sumie to nie wiedzialem gdzie to wsadzić.

Mianowicie, kupiłem programator :
    https://ssl.allegro.pl/item189683157_programator_isp_stk200_300_rohs_avr_atmel_stk200_.html

Wszystko fajnie, ale co dalej ?? Chciałbym się nauczyć programować mikroprocesory, ale tak na prawde to nie wiem co zrobić z tym programatorem :| Musze zbudować jakąś przystawkę do tego żeby włożyć procesor czy jak ? Bardzo prosze i jakieś info bo jestem totalnie zielony w te klocki :/ Jakiś czas hobbystycznie bawie się elektroniką ale chciałbym zrobić wreszcie coś ciekawszego.
    Pozdro.
  • Poziom 38  
    albo budujesz gotowy ukald i programujesz w ukladzie docelowym lub budujesz plytke prototypowa i na niej realizujesz swoje urzadzenia. Przejrzyj dzial DIY bylo tego troche oraz poszukaj na forum
  • Poziom 10  
    Hmmm... no ale jak zloze uklad to jak mam potem podlonczyc mikroprocesor pod ten programator ? Mam zamiar zbudowac termometr cyfrowy ktory znalazlem na elektrodzie.

Btw. wiem ze to pewnie dla wielu smieszna sprawa, ale ja powaznie nie wiem jak podlonczyc mikroprocesor pod ten programator. Tzn nie wiem skad wziasc jakąś przystawkę czy cuź zeby wlozyc mikroprocesor -> podlonczyc pod kompa, zaprogramowac -> wlozyc na plytke projektu ktory bede robil.
  • Poziom 38  
    na plytce ktora robisz do tego termometru montujesz gniazdo do podlaczenia programatora. ISP sluzy do programowania w ukladzie. A wiec w swoim projekcie doloz gniazdo z takim samym rozmieszczeniem pinow jak w programatorze. Najwazniejsze sa :
    RESET
    MISO
    MOSI
    GND
    SCK
    VCC