Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

POLAR SL 348XW

11 Paź 2003 19:39 6806 16
  • Poziom 10  
    Witam.Mam polara SL 348XW który odmawia posłuszeństwa bęben raz się kręci innym razem nie chce ruszyć,wygląda to jakby chciał zrobić obrót ale nie miał siły,sprawdziłam bez bielizny tzn wyłączyłam wyjęłam pranie i włączyłam bez przekręcania programatorem ale tez nie chciała ruszyć.o o czym piszę zdaża się w różnych punktach cyklu prania.Obecnie piorę z wyłączonym wirowaniem ponieważ jak wchodziła na wirowanie a nie zawsze załapała obroty to strasznie szarpała.
    Oddałam do naprawy,pan który się tym zajął stwierdził że trzeba wymienić moduł CVA 218 o ile dobrze pamiętam-koszt ok.180zł ale to nic nie dało.pralka trafiła do innego fachowca który po 2tygodniach skasował 30 zł za prezewożenie pralki i nic. Proszę niech ktoś poradzi co zrobić.Ja się na tym nie znam ale proszę może ktoś mi pomoże.
  • Poziom 14  
    Wez solidnego fachowca, co naprawial taka pralke - chyba jest taki w okolicy. Taki sprawdzi najpierw zanim kaze kupowac jakies czesci. I te 180zl to juz wydalas, czy gosc uzyl swojego modulu na probe ?
  • Poziom 10  
    własnie ten drugi facet to był fachowiec z firmy która miała umowę servisowa polara jak jeszcze istniał-tzn przed połaczeniem z whirpol.Fachowiec powiedział ze tego typu pralkę mógłby sprawdzić tylko jeżeli miałby dostęp do drugiej.Mieszkam koło Iławy tj warm-mazurskie,może ktoś z forum poleci mi fachowca -pralkę mogę sama dowieżć.
    A czy wogóle można w tej chwili ustalić czy to coś poważnego.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.
    O poprawności działania układu napędowego decyduje:
    1.Napięcie zasilania modułu musi być pewne tzn 220 lub 230V.
    2.Sprawny moduł (wymieniony - nowy)
    3.Sprawny silnik (szczotki - nie wytarte,komutator - nie zniszczony oraz prądnica tachometryczna - musi dawac odpowiednie napięcie).
    Zakładam,że styki programatora są OK (dają pewne połączenia).
    Jeżeli to będzie sprawne to pozostaje może ślizgający się pasek.
  • Specjalista AGD
    Prawie pewne, że zużyte (zawieszone?) szczotki.
    Fachowa naprawa to wymontowanie silnika, przetoczenie
    komutatora, wymiana szczotek-najlepiej na oryginalne-
    dwuwarstwowe (bardziej żywotne) i ewentualna wymiana
    łożysk na oczywiście porządnej marki z zachowaniem
    odpowiedniej klasy. Uważać na takich co to montuja
    chińskie łożyska (jap,cx itd). Na końcu powinno się
    ładnie dotrzeć szczotki do komutatora.
    Pralka oczywiscie zostaje w domu. Gdyby z tego powodu
    fachman chciał brać pralkę na warsztat to go wygoń.
    Ja na Twoim miejscu zdecydowanie reklamowałbym tę
    pierwszą naprawę. Stanowczo rządać wymiany modułu na
    poprzedni i zwrot pełnej got.
    Popytaj się w śród znajomych o dobrego fachmana.
    A swoją drogą masz tam niezłych speców :)

    Pozdrawiam
    zayzayer
  • Poziom 10  
    Dziękuję zayzayer.
    Teraz przynajmniej wiem że można to naprawić w domu bez wywożenia pralki.Jeszce gdybym wiedziała na jaką sumkę maksymalnie może mnie skasować fachman (biorąc pod uwagę te czynności o których była mowa)
    A co do pierwszego fachowca to już nie chcę na niego patrzeć a moduły mam teraz dwa bo on chciał za bezskuteczne grzebanie przy pralce około 80zł,moduł kupiłam sama (bo on tłumaczył się przez dwa tygodnie że nigdzie nie można dostać bo chwilowo wstrzymano sprzedaż w związku z połączeniem polar i whirpol-bałagan) więc zabrałam od niego pralkę i drugi moduł a zapłacić za próby naprawienia nie zapłaciłam bo i tak poniosłam z jego winy niepotrzebne koszty.
    Pozdrawiam
    amelka
  • Specjalista AGD
    No wiesz, każdy ceni się po swojemu.
    U mnie naprawa tego typu kosztuje od 60 (wymiana tylko szczotek) do 170 (full service). W te ceny wkalkulowana jest roczna gwarancja.
  • Poziom 14  
    Fachowiec naprawiajacy pralki w swoim zakladnie w Slupsku tak to ocenil objawy opisane przez ciebie:
    Prawdopodobna awaria modułu, z objawow wynika ze to rowniez moze byc wada programatora , lub samego silnika. sa to jednak rzadkie przypadki (niewykluczone). Czyli przed zakupem czesci warto pewnie zrobic dokladne ogledziny.

    odnosnie postu amelki ponizej
    Ale fachowiec ci zasunal okreslenie z ta lamelka. Rownie dobrze mogl to nazwac szpunt albo jeszcze ciekawiej. Klientowi to i tak nic nie mowi - w koncu co tajemnica to tajemnica ;)
  • Poziom 10  
    Witam
    Przyjechał fachowiec i stwierdził po odkręceniu silnika że przepalona lamelka - widoczne gołym okiem.Podobno trzeba wymienić cały silnik, ale musi sprawdzić czy ten o którym rozmawiał z kimś w hurtowni pasuje to jerst silnik od polar 386?
    Czy to faktycznie cały silnik trzeba wymienić czy on przesadza.
    koszt ok 330zł za silnik.
    Pozdrawiam wszystkich służacych mi radą
    Amelka
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witaam.
    Co to za "lamelka"?
    Czy możesz wyjasnić.
  • Poziom 10  
    "lamelki"tak usłyszałam -to miejsce gdzie szczotki stykają się z silnikiem takie (jak na babskie oko) mosiężne prostokąciki.Przy kręceniu wirnikiem widać że jedna z nich jest osmolona -czarna -facet powiedział że dziwne że nie było czuc jakiegoś smrodu spalenizny i że wogóle pralka jeszcze chodzi.???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.
    Te lamelki to pewnie wycinki komutatora (czarny wycinek - zwarcie w wirniku lub uszkodzony komutator).W takim przypadku to wymiana wirnika na nowy lub przewiniecie (nowe uzwojenie).
    Powinno byc taniej niż wymiana całego silnika.
  • Poziom 10  
    Cześć POLO2
    Czy to pewne ze można ten silnik przewinąc bo fachowiec powiedział że trzeba wymienić cały silnik tu nie ma możliwości wymiany wirnika czy komutatora.a nowy silnik już wiadomo na 100 % że będzie kosztowac ok 650 zl + zamontowanie pan fachman liczy na 100zł a wtym przypadku to chyba wolę dorzucić 400 i kupić nowa pralkę.Jestem załamana i wściekła na firmę polar już takiej nie kupię.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.
    Wirniki do silników komutatorowych są przewijane.
    Problem jest dla niektórych "fachowców" bo może nie wiedzą jak przrwinąc ponieważ w produkcji seryjnej takiego wirnika stosuje się komutatory hakowe natomiast jeżeli chcemy przewinąc wirnik to trzeba dobrać komutator handlowy produkowany w kraju.A jeżeli komutator jest to reszta pestka.
    Zgłoś się do warsztatu elektromechanicznego,któy przewija silniki i on napewno ten wirnik przewinie (może mieć tylko problem ze zdobyciem komutatora).
  • Poziom 14  
    Niezle wycenil gosc. Przyszedl, zbadal i wzial pewnie te "regulaminowe" 50zl ;). Drozej wychodzi niz lekcyjka korkow u profesorka LO. Zeby ci jeszcze zrobil pelna analize stanu faktycznego pralki z wyszczegolnieniem na papierku to mozna by jeszcze to kupic. Ale ze az 100zl za wstawienie silnika ? To powinno byc w ramach tej pierwszej wizyty. Nic dziwnego ze nikt nie chce naprawiac i kupuje nowe. Nawet u prywatnego lekarza daja ci recepty bez dodatkowych oplat.

    Faktycznie albo przewinac silnik (jakies 100-200zl) albo lepiej kupic nowa nawet z tych najtanszych modeli za 900zl. Pochodzi te minimum 2 lata, w ramach gwarancji ci naprawia. I na to sa one obliczone - kilka lat i do piachu.
  • Poziom 10  
    witam :D
    wlaśnie kupilam nową pralke pralkę Amica-szczęśliwa bo piorę.
    Dziękuję wszystkim żywo zainteresowanym moim problemem-POLAR SL348XW
    Już nie będę jej naprawiać ale mam pytanko czy można gdzieś ogłosić że mam na sprzedaż takie "cudo" z padniętym silnikiem i zapasowym modułem?Może komuś na części się przyda?
    Pozdrawiam amelka.
  • Poziom 14  
    powiedz to swoim fachowcom, moze przyjma w komis. Dla nich naprawa i zalatwienie przeiniecia silnika to maly problem. Jak chca cos extra zarobic i maja klientow to wezma. W koncu taki sprzet mogliby sprzedawac z polroczna gwarancja.