Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek pod stacyjkę POLONEZ ATU PLUS

krzys_8x 30 Apr 2007 17:39 5462 25
  • #1
    krzys_8x
    Level 13  
    Witam. tak jak w temacie, chciałem podłączyć pod stacyjkę centralny zamek.

    Dokładnie chciałbym żeby w momencie odpalenia silnika drzwi zamykały się automatycznie. Proszę o rady jak to zrobić, pod które przewody podłączyć itd...Mam najtańszy model centralki jaki można dostać na allegro. pozdrawiam;)
  • #2
    kosmatek
    Level 23  
    Najtańszy hmm taki z okazji za 1zł czy na kup teraz?
    Podaj dokładnie jaki masz centralny bo wróżek tu raczej nie ma a bez tego sie raczej nie da pomóc.
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamiast wklejać reklamę sprzedawcy, zamieść tu SCHEMAT PODŁĄCZENIA tego systemu centralnego zamka. Jeśli na centralce nie ma wejścia zasilania po stacyjce i ewentualnie wejścia świateł hamulcowych (stosowana często opcja podłączenia: przy pierwszym naciśnięciu stopu zamykają się zamki), to nie masz takiej funkcji i należało by zmienić sterownik lub dozbroić go w zewnętrzny układ generujący odpowiednie impulsy.
  • #5
    krzys_8x
    Level 13  
    Tylko jest problem, bo nie mam właśnie schematu. Więc jeśli ktoś ma takowy schemat proszę o zamieszczenie go.
  • #6
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Jeżeli chcesz by zamykało się po odpaleniu silnika to sterowanie mozesz wziąć z kontrolki ładowania z wyjścia DF alternatora.Tam znajdziesz kabel,który idzie do zestawu wskażnikow i podczas pracy silnika pojawia sie tam (+).Trzeba jeszcze sprawdzic jak działa sam sterownik.Niestety trzeba bedzie chyba zdjąć obudowę.Myślę,że najprościej dokupić drugi sterownik sterowany(+) i podłączyć równolegle.Na prośbę żony założylem podobny patent w swoim samochodzie z tą tylko różnicą,ze sterownik uruchamiany jest recznie oddzielnym włącznikiem by mozna było zamknąć wszystko bez pilota na posoju nie uzywając przyciskow w drzwiach.Pozdrawiam Witek.
  • #7
    kosmatek
    Level 23  
    Nie masz schematu? to jak podłączyłeś ten centralny?
    Proponuje przedzwonić do sprzedawcy i poprosić o schemat, szczerze wątpię żeby ten centralny miał funkcje anty napadowa.
    Wyjściem może być podłączenie przełącznika (taki do elektrycznych szyb) bezpośrednio do siłowników (oczywiście z odpowiednim zabezpieczeniem, bezpieczniki i dioda by napięcie nie płynęło do centralki), dzięki niemu mógłbyś zamykać i otwierać drzwi z wnętrza samochodu... niestety nie automatycznie ale przez jeden przycisk - zawsze to wygodniejsze niż ryglowanie 4 drzwi pojedynczo ;)
  • #8
    mada30
    Level 15  
    Witam,
    Podłącz do zamykania sygnał z rozrusznika (jeżeli centralka jest sterowana minusem to przez przekaźnik).
    Powodzenia
  • #9
    kosmatek
    Level 23  
    A jak będzie drzwi otwierał? sam się nie otworzy ;)
  • #10
    mada30
    Level 15  
    Witam kosmatek, jeżeli nie jest zainstalowany master to będzie tak jak stwierdziłeś. Cięgno kierowcy powinno otwierać wszystkie drzwi!
  • #11
    krzys_8x
    Level 13  
    A jeśli podłącze pod rozrusznik i będę zamykał zamek ręcznie tzn. za pomocą cięgna kierowcy lub pasażera to przecież prąd będzie szedł na rozrusznik. A pod który przewód pod stacyjkę muszę podpiąć?
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To ja proponuje powrócić do propozycji witka, która zaginęła gdzieś w nawale pomysłów komplikujących.
    Rozwiązanie jak w renówkach: dodatkowy przycisk sterujący zamkiem centralnym. Wystarczy dowolny wyłącznik trójpozycyjny z powrotem do neutrum (puszczasz, a on sie rozłącza). Pod środkowy pin dajesz masę, a do skrajnych biały i brązowy z centralnego. I masz dodatkowe sterowanie centralnym zamkiem z wnętrza kabiny.
  • #13
    krzys_8x
    Level 13  
    Tak, masz racje Błażej - to bardzo dobre rozwiązanie, i chyba tak też zrobię;) Ale chciałbym jednak mieć jeszcze to zamykanie w stacyjce...
  • #14
    kosmatek
    Level 23  
    Błażej wrote:
    To ja proponuje powrócić do propozycji witka,

    Przecież witek pisał o dokupieniu drugiej centralki...
  • #15
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To cofam, to zwalenie pomysłu na Witka :D
    Ja dorabiałem już takie przyciski z powodzeniem w autach. W polonezie jest akurat sporo wolnych gniazd na wyłączniki i nie będzie problemu z "wmaśleniem" tam jakiegoś.
    I zamiast kombinować z dokładaniem jakiś dodatkowych centralek, rozglądnął bym się za jakąś z tą funkcją albo nawet za tanim alarmem. Bo moim skromnym zdaniem lepiej i pewniej mieć już gotowe rozwiązanie niż kombinować w rozbudowę, czasem dość ryzykowną. Bo licząc koszta takiej kombinatoryki, okaże się, że wcale nie jest taniej.
    Dlatego proponuje google i strony firm sprzedających alarmy i akcesoria.
  • #16
    kosmatek
    Level 23  
    popieram ja tu widzę 2 rozwiązania wymiana centralki (osobiście mam alarm TBL777 - chiński wiadomo ale jak na razie działa wzorowo i ma zamykanie drzwi). Drugie wyjście to tak jak pisałem z włącznikiem od szyb elektrycznych (3 pozycyjny ;) ) otwierasz/spoczynek/zamykasz prostszego rozwiązania chyba nie ma ;)
  • #17
    krzys_8x
    Level 13  
    Faktycznie pomysł z tym guzikiem od elektrycznych szyb (3 pozycyjny) jest dobry;) Będę musiał poszukać gdzieś na szrocie. Dziękuję wszystkim za pomoc, temat uważam za zamknięty.
  • #18
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    NOWY przycisk w sklepie kosztuje chyba 6 zł. Inne nadające się do tego zastosowania nawet taniej. Wycieczka na szrot - bezcenne...
  • #19
    mada30
    Level 15  
    Witam,
    Zapewne chodziło o:

    krzys_8x wrote:
    Witam. tak jak w temacie, chciałem podłączyć pod stacyjkę centralny zamek.

    Dokładnie chciałbym żeby w momencie odpalenia silnika drzwi zamykały się automatycznie. Proszę o rady jak to zrobić, pod które przewody podłączyć itd...Mam najtańszy model centralki jaki można dostać na allegro.


    "Kak priwiet, tak atwiet" - przysłowie rosyjskie

    Więc odpowiadam:
    Z postu wywnioskowałam że chcesz to zrobić jak najtaniej.
    Moim zdaniem najprościej oraz najtaniej będzie: podłączyć pod funkcję rozrusznika zamykanie a otwieranie na cięgle w drzwiach kierowcy. To była zasada według której, należy wykonać układ połączeń.

    Sądziłem ze jesteś elektrykiem i przed wykonaniem układu narysujesz sobie schemat roboczy, z uwzględnieniem oporności rozrusznika, blokady przypadkowego uruchomienia, itd... itd.
    Jeżeli będzie to centralka sterowana + to wystarczy wstawić diode pomiędzy rozrusznikiem a zamykaniem. Koszt 0,50zł - czy ktoś ma tańsze rozwiązanie?
    Pozdrawiam

    Moderated By Błażej:

    A to przysłowie to czasem nie tak leci: "kak spraszywajet - tak atwieczajet", bo z tego co pamiętam ze szkoły, to "priwiet" znaczy: witaj, cześć (na dzień dobry). Tak OT.

  • #20
    krzys_8x
    Level 13  
    Mówisz, że taki przycisk nowy kosztuje 6 zł? A w jakim sklepie są takie tanie? Tzn. jakiej marki sklep?
  • #22
    mada30
    Level 15  
    Witaj Błażej,
    To ja tyle czasu w niewiedzy był ;) , już nie używam tej formy przysłowia.
    "Kak priwiet, tak atwiet" ... a może to nie jest po rosyjsku?
    Dzięki za uwagę.
    Pozdrawiam
  • #23
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Jak skorzystasz z mojej propozycji to znaczy z dokupienia sterownika sterowanego (+) i podłączenia go pod zacisk DF alternatora to po uruchomieniu silnika drzwi się zamkna a po zgaszeniu otworzą.Nie wiem czy to Ci wystarczy.Majac sterownik w kazdej chwili mozesz dołożyc włącznik ręczny.Tylko trochę droższe sterowniki mają regulację czasu włączenia i wyłączenia.U mnie zamek z pilota otwiera się po kilku sekundach to jest czas na dojście do auta a zamyka sie natycmiast.Mam w planie użycie dostępnej na Allegro karty identyfikacji by jak się zbliżę do samochodu wszystkie systemy mnie poznawaly i uruchamialy sie automatycznie łącznie z antynapadem.Mimo to sterowanie pilotem bedę musiał chyba zostawić bo jak bedę mył lub cokolwiek robił to co chwilę będzie mi sie uruchamiał system.Zostawiam to jeszcze do przemyślenia.Pozdrawiam Witek.
  • #24
    krzys_8x
    Level 13  
    Cze Witek. Ja mam ta centralke bez sterowania z pilota. A ile kosztuje taka puszka ktorą podłącza się pod ten zacisk o którym mówisz w poprzednim poście? Czy będzie ona działała jak centralka jest bez sterowania na pilot?
  • #25
    WITEK1952
    Level 28  
    Czesc Krzysiu.
    Wróciłem do początku i w Twojej aukcji w opisie są dwa piloty,centralka i silowniki.Nie masz osobno sterownika bo juz jest w centralce.Wystarczy dokupić sterownik centranego zamka sterowany(+) i podłączyć zgodnie z zamieszczonym schematem z tą róznicą,ze sterowanie bierzesz z DF alternatora i wtedy otwierasz pilotem ,po uruchomieniu zamyka sie ,po zgaszeniu otwiera sie po wyjściu z auta zamykasz pilotem.Aktualnych cen nie znam ale nie jest to drogie.Zorientuj sie na Allegro.I jeszcze jedno uwazaj przy podłączeniu siłowników by nie podłaczyć razem (+) i (-) pod jeden zacisk.
  • #26
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Można rzeczywiście kupić jakiś sterownik centralnego taki, który oprócz sterowania impulsami masy/plusa, jest też sterowny stanem. Czyli pojawienie się jakiegoś napięcia lub masy będzie zamykało zamek, a jego zanik otwierało. Takie funkcje posiadają sterowniki TOP 32 i TOP 33 z firmy AMT i nieśmiertelny ST1000. Koszt takiego TOPa to około 20 zł, czyli minimalne koszta. A wyłącznik oczywiście można dołożyć ekstra. Bo to w końcu dodanie następnego mastera (bo sie go podłącza równolegle do istniejących masterów).