Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek pod stacyjkę POLONEZ ATU PLUS

krzys_8x 30 Apr 2007 17:39 5429 25
  • #1
    krzys_8x
    Level 13  
    Witam. tak jak w temacie, chciałem podłączyć pod stacyjkę centralny zamek.

    Dokładnie chciałbym żeby w momencie odpalenia silnika drzwi zamykały się automatycznie. Proszę o rady jak to zrobić, pod które przewody podłączyć itd...Mam najtańszy model centralki jaki można dostać na allegro. pozdrawiam;)
  • #2
    kosmatek
    Level 23  
    Najtańszy hmm taki z okazji za 1zł czy na kup teraz?
    Podaj dokładnie jaki masz centralny bo wróżek tu raczej nie ma a bez tego sie raczej nie da pomóc.
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamiast wklejać reklamę sprzedawcy, zamieść tu SCHEMAT PODŁĄCZENIA tego systemu centralnego zamka. Jeśli na centralce nie ma wejścia zasilania po stacyjce i ewentualnie wejścia świateł hamulcowych (stosowana często opcja podłączenia: przy pierwszym naciśnięciu stopu zamykają się zamki), to nie masz takiej funkcji i należało by zmienić sterownik lub dozbroić go w zewnętrzny układ generujący odpowiednie impulsy.
  • #5
    krzys_8x
    Level 13  
    Tylko jest problem, bo nie mam właśnie schematu. Więc jeśli ktoś ma takowy schemat proszę o zamieszczenie go.
  • #6
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Jeżeli chcesz by zamykało się po odpaleniu silnika to sterowanie mozesz wziąć z kontrolki ładowania z wyjścia DF alternatora.Tam znajdziesz kabel,który idzie do zestawu wskażnikow i podczas pracy silnika pojawia sie tam (+).Trzeba jeszcze sprawdzic jak działa sam sterownik.Niestety trzeba bedzie chyba zdjąć obudowę.Myślę,że najprościej dokupić drugi sterownik sterowany(+) i podłączyć równolegle.Na prośbę żony założylem podobny patent w swoim samochodzie z tą tylko różnicą,ze sterownik uruchamiany jest recznie oddzielnym włącznikiem by mozna było zamknąć wszystko bez pilota na posoju nie uzywając przyciskow w drzwiach.Pozdrawiam Witek.
  • #7
    kosmatek
    Level 23  
    Nie masz schematu? to jak podłączyłeś ten centralny?
    Proponuje przedzwonić do sprzedawcy i poprosić o schemat, szczerze wątpię żeby ten centralny miał funkcje anty napadowa.
    Wyjściem może być podłączenie przełącznika (taki do elektrycznych szyb) bezpośrednio do siłowników (oczywiście z odpowiednim zabezpieczeniem, bezpieczniki i dioda by napięcie nie płynęło do centralki), dzięki niemu mógłbyś zamykać i otwierać drzwi z wnętrza samochodu... niestety nie automatycznie ale przez jeden przycisk - zawsze to wygodniejsze niż ryglowanie 4 drzwi pojedynczo ;)
  • #8
    mada30
    Level 15  
    Witam,
    Podłącz do zamykania sygnał z rozrusznika (jeżeli centralka jest sterowana minusem to przez przekaźnik).
    Powodzenia
  • #9
    kosmatek
    Level 23  
    A jak będzie drzwi otwierał? sam się nie otworzy ;)
  • #10
    mada30
    Level 15  
    Witam kosmatek, jeżeli nie jest zainstalowany master to będzie tak jak stwierdziłeś. Cięgno kierowcy powinno otwierać wszystkie drzwi!
  • #11
    krzys_8x
    Level 13  
    A jeśli podłącze pod rozrusznik i będę zamykał zamek ręcznie tzn. za pomocą cięgna kierowcy lub pasażera to przecież prąd będzie szedł na rozrusznik. A pod który przewód pod stacyjkę muszę podpiąć?
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To ja proponuje powrócić do propozycji witka, która zaginęła gdzieś w nawale pomysłów komplikujących.
    Rozwiązanie jak w renówkach: dodatkowy przycisk sterujący zamkiem centralnym. Wystarczy dowolny wyłącznik trójpozycyjny z powrotem do neutrum (puszczasz, a on sie rozłącza). Pod środkowy pin dajesz masę, a do skrajnych biały i brązowy z centralnego. I masz dodatkowe sterowanie centralnym zamkiem z wnętrza kabiny.
  • #13
    krzys_8x
    Level 13  
    Tak, masz racje Błażej - to bardzo dobre rozwiązanie, i chyba tak też zrobię;) Ale chciałbym jednak mieć jeszcze to zamykanie w stacyjce...
  • #14
    kosmatek
    Level 23  
    Błażej wrote:
    To ja proponuje powrócić do propozycji witka,

    Przecież witek pisał o dokupieniu drugiej centralki...
  • #15
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To cofam, to zwalenie pomysłu na Witka :D
    Ja dorabiałem już takie przyciski z powodzeniem w autach. W polonezie jest akurat sporo wolnych gniazd na wyłączniki i nie będzie problemu z "wmaśleniem" tam jakiegoś.
    I zamiast kombinować z dokładaniem jakiś dodatkowych centralek, rozglądnął bym się za jakąś z tą funkcją albo nawet za tanim alarmem. Bo moim skromnym zdaniem lepiej i pewniej mieć już gotowe rozwiązanie niż kombinować w rozbudowę, czasem dość ryzykowną. Bo licząc koszta takiej kombinatoryki, okaże się, że wcale nie jest taniej.
    Dlatego proponuje google i strony firm sprzedających alarmy i akcesoria.
  • #16
    kosmatek
    Level 23  
    popieram ja tu widzę 2 rozwiązania wymiana centralki (osobiście mam alarm TBL777 - chiński wiadomo ale jak na razie działa wzorowo i ma zamykanie drzwi). Drugie wyjście to tak jak pisałem z włącznikiem od szyb elektrycznych (3 pozycyjny ;) ) otwierasz/spoczynek/zamykasz prostszego rozwiązania chyba nie ma ;)
  • #17
    krzys_8x
    Level 13  
    Faktycznie pomysł z tym guzikiem od elektrycznych szyb (3 pozycyjny) jest dobry;) Będę musiał poszukać gdzieś na szrocie. Dziękuję wszystkim za pomoc, temat uważam za zamknięty.
  • #18
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    NOWY przycisk w sklepie kosztuje chyba 6 zł. Inne nadające się do tego zastosowania nawet taniej. Wycieczka na szrot - bezcenne...
  • #19
    mada30
    Level 15  
    Witam,
    Zapewne chodziło o:

    krzys_8x wrote:
    Witam. tak jak w temacie, chciałem podłączyć pod stacyjkę centralny zamek.

    Dokładnie chciałbym żeby w momencie odpalenia silnika drzwi zamykały się automatycznie. Proszę o rady jak to zrobić, pod które przewody podłączyć itd...Mam najtańszy model centralki jaki można dostać na allegro.


    "Kak priwiet, tak atwiet" - przysłowie rosyjskie

    Więc odpowiadam:
    Z postu wywnioskowałam że chcesz to zrobić jak najtaniej.
    Moim zdaniem najprościej oraz najtaniej będzie: podłączyć pod funkcję rozrusznika zamykanie a otwieranie na cięgle w drzwiach kierowcy. To była zasada według której, należy wykonać układ połączeń.

    Sądziłem ze jesteś elektrykiem i przed wykonaniem układu narysujesz sobie schemat roboczy, z uwzględnieniem oporności rozrusznika, blokady przypadkowego uruchomienia, itd... itd.
    Jeżeli będzie to centralka sterowana + to wystarczy wstawić diode pomiędzy rozrusznikiem a zamykaniem. Koszt 0,50zł - czy ktoś ma tańsze rozwiązanie?
    Pozdrawiam

    Moderated By Błażej:

    A to przysłowie to czasem nie tak leci: "kak spraszywajet - tak atwieczajet", bo z tego co pamiętam ze szkoły, to "priwiet" znaczy: witaj, cześć (na dzień dobry). Tak OT.

  • #20
    krzys_8x
    Level 13  
    Mówisz, że taki przycisk nowy kosztuje 6 zł? A w jakim sklepie są takie tanie? Tzn. jakiej marki sklep?
  • #22
    mada30
    Level 15  
    Witaj Błażej,
    To ja tyle czasu w niewiedzy był ;) , już nie używam tej formy przysłowia.
    "Kak priwiet, tak atwiet" ... a może to nie jest po rosyjsku?
    Dzięki za uwagę.
    Pozdrawiam
  • #23
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Jak skorzystasz z mojej propozycji to znaczy z dokupienia sterownika sterowanego (+) i podłączenia go pod zacisk DF alternatora to po uruchomieniu silnika drzwi się zamkna a po zgaszeniu otworzą.Nie wiem czy to Ci wystarczy.Majac sterownik w kazdej chwili mozesz dołożyc włącznik ręczny.Tylko trochę droższe sterowniki mają regulację czasu włączenia i wyłączenia.U mnie zamek z pilota otwiera się po kilku sekundach to jest czas na dojście do auta a zamyka sie natycmiast.Mam w planie użycie dostępnej na Allegro karty identyfikacji by jak się zbliżę do samochodu wszystkie systemy mnie poznawaly i uruchamialy sie automatycznie łącznie z antynapadem.Mimo to sterowanie pilotem bedę musiał chyba zostawić bo jak bedę mył lub cokolwiek robił to co chwilę będzie mi sie uruchamiał system.Zostawiam to jeszcze do przemyślenia.Pozdrawiam Witek.
  • #24
    krzys_8x
    Level 13  
    Cze Witek. Ja mam ta centralke bez sterowania z pilota. A ile kosztuje taka puszka ktorą podłącza się pod ten zacisk o którym mówisz w poprzednim poście? Czy będzie ona działała jak centralka jest bez sterowania na pilot?
  • #25
    WITEK1952
    Level 28  
    Czesc Krzysiu.
    Wróciłem do początku i w Twojej aukcji w opisie są dwa piloty,centralka i silowniki.Nie masz osobno sterownika bo juz jest w centralce.Wystarczy dokupić sterownik centranego zamka sterowany(+) i podłączyć zgodnie z zamieszczonym schematem z tą róznicą,ze sterowanie bierzesz z DF alternatora i wtedy otwierasz pilotem ,po uruchomieniu zamyka sie ,po zgaszeniu otwiera sie po wyjściu z auta zamykasz pilotem.Aktualnych cen nie znam ale nie jest to drogie.Zorientuj sie na Allegro.I jeszcze jedno uwazaj przy podłączeniu siłowników by nie podłaczyć razem (+) i (-) pod jeden zacisk.
  • #26
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Można rzeczywiście kupić jakiś sterownik centralnego taki, który oprócz sterowania impulsami masy/plusa, jest też sterowny stanem. Czyli pojawienie się jakiegoś napięcia lub masy będzie zamykało zamek, a jego zanik otwierało. Takie funkcje posiadają sterowniki TOP 32 i TOP 33 z firmy AMT i nieśmiertelny ST1000. Koszt takiego TOPa to około 20 zł, czyli minimalne koszta. A wyłącznik oczywiście można dołożyć ekstra. Bo to w końcu dodanie następnego mastera (bo sie go podłącza równolegle do istniejących masterów).