Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Padł moduł sterujący wtryskiem w Focusie

mcgregory 30 Kwi 2007 20:03 7388 16
  • #1 30 Kwi 2007 20:03
    mcgregory
    Poziom 11  

    Do kolegi Elektrik i innych Wielkich od Focusów!
    Jestem od miesiaca posiadaczem focusa 1,8 tddi z 2002 roku któremu padł moduł sterujący Wtryskiem pompy.
    Po podłączeniu auta pod komputer wyświetliły się trzy błędy
    P1665 Moduł sterujący wtryskiem pompy
    P0149 Wyprzedzenie podawania paliwa
    P1564 Prędkość pojazdu i regulacja biegu jałowego.
    Czy możliwe jest zregenerowanie (naprawa) tego modułu?
    Gdzie można ja przeprowadzići i ile to kosztuje.
    Nadmienie że spalanie auta było przyzwoite chociaż ,tak jak wielu na forach Forada pisze zdarzło sie że samochód tracił nie raz moc .A może przyczyną tej dolegliwości był ten wadliwy sterownik?
    Pomóżcie bo z finansami u mnie jet już krucho.Pozdrawiam

    1 16
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 30 Kwi 2007 23:14
    ponar
    Poziom 21  

    Ja bym był za założeniem nowej elektroniki do pompy bo robiąc tanio robisz kilka razy a autem prawdopodobnie chcesz pojezdzić. W używane się nie baw bo mają immo i musisz jechac do aso zesterować więc następne koszty.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 30 Kwi 2007 23:52
    mcgregory
    Poziom 11  

    Z mojego krótkiego doświadczenia uważam że za utratę mocy jest powiazana w dużej mierze ten element.
    Silnik mój pracował lekko falując jak był zimny a po kilku minutach wszystko było ok. Właśnie jestem po rozmowie z młodym człowiekiem który zapewnił mnie że jest w stanie naprawić moduł sterowania bez wyciągania pompy i bez zmiany modułu sterującego. Z tego co sie orientuję naprawa polega na zresetowaniu chipa który zwariował pod wpływem złego paliwa.Poradził również ,żeby po naprawie dodawać do pełnego zbiornika ropy 300g mixolu w celu zrobienia tłuściejszej ropy.Powiedział że cały problem z pompami wtryskowymi i modułami sterującymi jest w tym że ,nasza ropa jest za sucha.Ciekawe czy ma rację?

    0
  • #4 01 Maj 2007 14:10
    ponar
    Poziom 21  

    W pompie pali się tranzystor który ewentualnie można wymienić ze skótkami różnymi.
    Mixol nie nadaje się do diesla ponieważ ma za małą temp spalania i spali się w końcówkach wtrysków tworząc nagar i za miesiąc będziesz miał wtryski do wymiany, jak już to olej hydrauliczny fakt jak spalił się tranzystor czeba by pompę posmarować.

    0
  • #5 01 Maj 2007 22:13
    mcgregory
    Poziom 11  

    Może ktoś wie czym steruje ten tranzystor czy elektrozaworem znajdującym sie na tej pompie. Przytaczam cytat z innego forum:

    Jeżeli chodzi o awarię sterownika pompy to jakość ropy nie ma z tym nic wspólnego. Rozmawiałem z mechanikiem, który mi tę usterkę naprawiał. Jest to wada wszystkich fokusów z silnikiem diesla od 1999 do 2001 i nawet w niektórych modelach po faceliftingu. Chodzi o bufor danych w którym są zapisywane parametry każdego rozruchu silnika. A usterka jest taka, że bufor sie zapełnia i nie ma możliwości zapisu nowych danych i całe cholerstwo się skutecznie zawiesza. Usterka jest typowo elektroniczna. Po wymianie sterownika można na tym znowu jeździć i jeździć i jeździć. Co do wymiany sterownika to się da go wyjąć bez zdejmowania pompy. Mając założony nowy sterownik to jeszcze pół drogi, konieczne jest wgranie softu zawierającego cykle pracy pompy, kody immobilazjera itd. Informacje te posiadam jak już mówiłem od mechanika i na nich się opieram pisząc ten post.
    Co sądzicie o tym?
    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Może ktoś wie czym steruje ten tranzystor czy elektrozaworem znajdującym sie na tej pompie. Przytaczam post z innego forum napisany przez Nurka 76:

    Jeżeli chodzi o awarię sterownika pompy to jakość ropy nie ma z tym nic wspólnego. Rozmawiałem z mechanikiem, który mi tę usterkę naprawiał. Jest to wada wszystkich fokusów z silnikiem diesla od 1999 do 2001 i nawet w niektórych modelach po faceliftingu. Chodzi o bufor danych w którym są zapisywane parametry każdego rozruchu silnika. A usterka jest taka, że bufor sie zapełnia i nie ma możliwości zapisu nowych danych i całe cholerstwo się skutecznie zawiesza. Usterka jest typowo elektroniczna. Po wymianie sterownika można na tym znowu jeździć i jeździć i jeździć. Co do wymiany sterownika to się da go wyjąć bez zdejmowania pompy. Mając założony nowy sterownik to jeszcze pół drogi, konieczne jest wgranie softu zawierającego cykle pracy pompy, kody immobilazjera itd. Informacje te posiadam jak już mówiłem od mechanika i na nich się opieram pisząc ten post.
    Co sądzicie o tym?
    Pozdrawiam

    0
  • #6 01 Maj 2007 23:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 02 Maj 2007 16:29
    mcgregory
    Poziom 11  

    Tylko gdzie lub jak? Moze na tym forum już był poruszany temat
    Pozdrawiam

    0
  • #8 03 Maj 2007 21:46
    mcgregory
    Poziom 11  

    Choć dziś jest święto ale wziąłem się do rozebrania tego modułu.
    Zdjąłem z małymi trudnościami gdyż ,dwie śruby na pięć nie chiały sie odkręcić . Przy pomocy wykrętaków udało mi się usunąć płytkę aluminiowa zabezpieczjącą elektronikię .
    po zdjęciu jej ukazały się wnętrzności ale .dalej nie wiem co zrobić , Nie chcę zniszczyć modułu gdyż potem może więcej kosztować. Gdyby ktoś miał zepsutą niepotrzebna pompę
    chętnie bym poeksperymentował na niej. Załączam zdjęcia z demontażu.

    0
  • #10 21 Lis 2007 17:11
    Stiwen1
    Poziom 21  

    Witam mam pytanko do Fachowców Czy można zdjąć moduł pompy czyli całą elektronikę bez odkręcania pompy bardzo proszę o wskazówki jak to można by było odkręcić , ułatwiło by to bardzo problem z wyjęciem pompy jeżeli można wyjąć samą elektronikę. Ja mam opla Astra 99 X20DTL czy jest możliwość Pozdrawiam.

    0
  • #11 21 Lis 2007 18:53
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 22 Lis 2007 06:46
    Stiwen1
    Poziom 21  

    Witam czyli można to jakoś wyjąć,a tą taśmę trzeba odlutować i będzie ok.to będę dzisiaj to odkręcał dam znać,a dlaczego trzeba odkręcać kolektor ja bez odkręcania kolektora odkręciłem te 5 śrub i cała elektronika na górze czy to trzeba odkręcać żeby coś dalej wyjąć Pozdrawiam.

    0
  • #13 13 Kwi 2008 18:08
    housemusix
    Poziom 1  

    mam zepsuta właśnie pompę od 1,8 tddi proszę o propozycje gdzie mogę naprawić sterownik zależy mi na czasie wiec sam nie będę nic kombinował

    mój nr 608726197

    pozdrawiam

    0
  • #14 11 Paź 2008 23:07
    marecki29
    Poziom 1  

    a czy ktoś wie co konkretnie trzeba zrobić gdy komputer pokazał wadę modułu wtrysku pompy w fordzie focusie 1.8 TD?

    0
  • #15 12 Paź 2008 09:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 12 Paź 2008 09:50
    Stiwen1
    Poziom 21  

    Witam ja wymieniłem pompę na drugą i do tej pory działa bez zarzutu a wcześniej próby naprawy modułu i nic chwile chodziło ale w momencie dodania mu gazu do oporu rozłończało i wyskakiwał ten sam błąd. Może coś żle dobraliśmy jak moduł był naprawiany.

    0
  • #17 12 Paź 2008 10:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów