Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat uno 1.4 ies schemat układu zapłonowego

01 Maj 2007 22:17 18067 23
  • Poziom 10  
    bardzo proszę może ktoś mi pomoże.moje uno jak jechałam wczoraj do pracy po prostu w trakcie jazdy zgasło i koniec:cry:.rozrusznik kręci,akumulator w porządku. nie ma iskry na świecach.czy to możliwe że padł Digiplex 2.może ktoś mnie naprowadzi.czytałam dużo postów na temat uno i usterek ale nic mi nie pasuje. i jeszcze jedno:jak sprawdzić cewkę zapłonową czy dobra.napiszę jeszcze,że przekaźniki pompy paliwa i wtryskiwacza dobre, pompa też. ze stacyjki na digiplexa przychodzi 12V i nie wiem co dalej.pomocy!
  • Relpol przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    cewkę sprawdzić omomierzem:
    Pierwotne-0,4-0,5Ω
    Wtórne-4,3-5,3kΩ
    ale na początek możnaby wsadzić świecę do przewodu który idzie od cewki do kopułki-bo problem może nie w cewce a w rozdzielaczu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    sprawdziłam omomierzem wartości rezystancji zgadzają się z podanymi przez GOLDWINGERA więc wychodzi na to że cewka wysokiego jest w porządku.
    pierwotne po odliczeniu oporności wewnętrznej przewodów pomiarowych to 0,5 ohma a wtórna ma 4,75 k.
    czujnik wału miałam w ręku wykręcony z bloku silnika.jest namagnesowany bo przyciąga drobne rzeczy metalowe, ale nie znam jego wartości w ohmach.mierzyłam miał dużo w Megaohmach może ktoś mi podpowie jaką wartość oporności powinien mieć ten czujnik położenia wału bo ja niestety nie mam bladego pojęcia.albo jak go sprawdzić żeby mieś pewność czy dobry czy nie. złącze wyczyszczone i zabezpieczone. sprawdzę jeszcze dobrze tą masę,bo iskry jak nie było tak nie ma.
    próbowałam też z ta świecą z pominięciem kopułki rozdzielacza zapłonu ale też jedna wielka klapa.
    zajrzę wieczorem i napiszę na jakim etapie jest moja walka z moim kochanym uniaczkiem.:cry:
  • Poziom 20  
    Czujnik wału 500-1000om.Wygląda na to,że masz uszkodzony.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    jutro święto więc sklepy zamknięte, pojutrze idę po czujnik położenia wału do sklepu i wymieniam na nowy.dziękuję za wszystkie rady.w czwartek napiszę co z moim kochanym autkiem i jeśli ktoś jeszcze coś może mi zasugerować to będę wdzięczna :please:.zawsze co prawda mogę zaciągnąć auto do elektromechanika ale do tej pory jakoś sobie radziłam sama z jego wybrykami i usterkami.jest dość prosty i wdzięczny w obsłudze,przynajmniej tak było do tej pory i nie poddam się tak łatwo.dziękuję wszystkim i do miłego...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dla pewności cewkę możesz sprawdzić podając jej na krótko zasilanie: do wyjścia wn z cewki podłączasz przewód ze świecą. Załączasz zasilanie cewki (+12V), a na jej wejście z modułu, za pomocą jakiegoś przewodu podajesz przerywaną masę - gwałtownie zwierasz i rozwierasz przewód do dowolnej masy w aucie. Na świecy powinna się pojawić iskra.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    raczej nie będzie potrzeby robienia takiej próby, bo jak widać po wynikach pomiaru czujnika jest uszkodzony. Ale zawsze można sprawdzić dużo roboty nie ma
  • Relpol przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja też po podaniu wyników pomiarów stawiałbym na czujnik ale czasem cewka mimo w miarę właściwych wyników pomiarów potrafi być trachnięta. Więc dla świętego spokoju...
  • Poziom 10  
    zadzwoniłam rano do sklepu.zamówiłam czujnik.po 16.00 odebrałam.męczyłam się 3 godz. żeby dorobić mu podkładkę o grubości 0,5 cm bo oczywiście jest za długi, bo żebyś nie wiem jak dokładnie podał dane auta i silnika to i tak ściągną nie do końca to, co trzeba.dobrze że rozstaw dziur na śruby chociaż taki jak powinien być. no ale pisało na opakowaniu fiat uno 1,4ieS,a że nie całkiem pasuje to kogo to obchodzi.chyba tylko mnie bo wywaliłam na niego całe 110PLNów i co ? i totalna porażka [/b]dalej nie ma iskry.tak sobie myślę że chyba jeszcze jutro sprawdzę tą cewkę wysokiego na krótko, bo nic więcej mi do głowy na razie nie przychodzi. a tak na marginesie to może mi ktoś zdradzić gdzie znajduje się ten cały centralny komputer? ten mono jetronic czy jak mu tam?bo na schemacie jest,a w samochodzie jakoś go nie znalazłam, za deską rozdzielczą czy gdzie?
    a może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?bo jak tak dalej pójdzie to wydam majątek na wymienianie po kolei całego układu zapłonowego mojego auta.ale do elektromechanika jeszcze nie pojadę.może coś jednak się uda zrobić żeby ożyło moje autko. :?

    zmierzyłam dla własnej ciekawości te czujniki :
    stary ma prawie 9MΩ, a nowy 700Ω więc mój trud chyba tak całkiem na marne nie poszedł. ale dalej bez efektów niestety :cry:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    dziwna sprawa
    jedyne co przychodzi mi jeszcze na myśl (to w sumie dwie rzeczy)
    -porównać rezystancję nowego czujnika i starego
    -ustawienie odpowiedniej odległości czujnika od tych "występków" na kole zamachowym (powinno być od 0,2 do 0,8 mm)
  • Poziom 10  
    rezystancja jak wyżej,a podkładkę dorobiłam taką żeby wysokość starego i nowego czujnika była taka sama,chyba że go wykręcę i każe wymienić na taki jak ma być.wezmę po prostu stary na wzór.
    no nic sprawdzę jeszcze tę cewkę wysokiego na krótko i zobaczymy co dalej.
  • Poziom 20  
    Może schemat Ci pomoże,przepraszam za jakość.Pomierz zasilanie i rezystancję czujnika wału bezpośrednio na wtyczce modułu zapłonowego.
    Nie wiem czy to napewno ten schemat nie podajesz rocznika autka.
    Pozdrawiam,życzę powodzenia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    sprawy mają się tak:muszę kupić nowy czujnik wału bo podkładka, którą zrobiłam była za "chuda" i jak zakręciłam rozrusznikiem to czujnik się połamał.jestem w plecy 110PLNów i mam nauczkę żeby nie kombinować tylko od razu wymieniać ,jak coś nie pasuje, na takie jak trzeba.
    za schemat serdecznie dziękuję przydadzą się zwłaszcza wartości oporności czujników.rocznik auta 1996.
    iskry oczywiście dalej brak, ale właśnie dziś, dumając nad tym co robić dalej i grzebiąc w tych wszystkich przewodach odkryłam że w spadku po poprzednim właścicielu mam alarm z odcięciem zapłonu.co prawda pan, od którego kupiłam auto kilka miesięcy temu twierdził że alarm jest odłączony z układu i zdemontowany bo kiedyś tam się zepsuł i ja durna przyjęłam to za pewnik, a tu okazuje się że pan trochę się rozminął z prawdą.część alarmu rzeczywiście jest odpięta a część muszę sobie zdemontować sama, bo to jeszcze się okaże że szukałam nie tu gdzie trzeba.tak więc ściągnęłam sobie wszystkie schematy i opis tego alarmu, który nosi szumną nazwę American Legend CS 9228 z forum i jutro dalej do dzieła.
    a stary czujnik na pewno jest uszkodzony bo sprawdziłam go na dwa sposoby i napięciowo i omomierzem.no ale na nowy czekać będę do poniedziałku, bo przez moją własną głupotę jeden już załatwiłam koncertowo (zabawa w adama słodowego nie zawsze wychodzi na zdrowie).pozdrowionka dla wszystkich z problemami samochodowymi.DAMY RADĘ. :spoko: zaczyna mnie to wciągać.

    Dodano po 2 [minuty]:

    acha!
    masa na digiplexa jest sprawdzona i zakonserwowana odpowiednio.jest na pewno dobra.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    a chciałem napisać żeby na to uważać bo kiedyś mój znajomy wyminiał bodajrze czujnik położenia wałka rozrządu w BMW i zrobił dokładnie tak samo czujnik poszedł za daleko i po balu, na jego nieszczęście wtedy ten czujnik kosztował parę setek, ale udało się go uratować bo połamał tylko obudowę a cewka była cała. No cóż uczymy się na błędach które są czasami kosztowne.
    Pozdrawiam i powodzenia w naprawie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    dzięki za info.
    szkoda że nie uprzedziłeś mnie wcześniej że moje racjonalizatorstwo może mieć takie skutki ale trudno .przeżyję jakoś. :) dostałam po łapkach i tyle.pozdrowionaka.
    acha.zdemontowałam resztki alarmu i jutro idę po nowy czujnik.tym razem taki jak trzeba.
  • Poziom 10  
    podsumowanie:
    wymieniłam czujnik położenia wału.
    kopułkę i palec rozdzielacza,świece i kable wysokiego.auto jeździ.ja usatysfakcjonowana bo dałam radę.ja kobieta naprawiłam sobie auto.z waszą panowie nieocenioną pomocąale i tak jestem dumna.
    DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOĆ I ŻYCZLIWOŚĆ.

    KONIEC TEMATU.POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH ELEKTRODOWICZÓW. :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    nie zapuszczam paznokci.
    a tak na marginesie nie było tak trudno.z zawodu i wykształcenia jestem elektrykiem tylko tyle że takim przemysłowym a nie samochodowym.20 lat stażu w zawodzie.tak więc sam rozumiesz:czytanie schematów to bajka.problem był tylko w zlokalizowaniu co niektórych części i te wartości oporności a tu wasza pomoć była nieoceniona. i lewarku który mi czasem odmawia współpracy.no i nienawidzę być upaprana smarami samochodowymi no ale to szczegół bo da się umyć.najważniejsze że dałam radę.jeszcze raz pozdrawiam wszystkich.
  • Poziom 1  
    Witam
    Szukam schematu do UNO 1.4 99r
    Po zdemontowaniou alarmu nie można go odpalić.
  • Poziom 10  
    wpisz w wyszukiwarkę elektrody czego szukasz.wszystkie schematy elektryczne fiata uno wszystkich typów tu są,tylko musisz je sobie ściągnąć.też ściągałam.pozdrowienia.
  • Użytkownik usunął konto