Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Matiz falują wolne obroty

Wojtek44 02 May 2007 16:29 22628 20
  • #1
    Wojtek44
    Level 27  
    Witam
    Matiz na zimno zachowuje sie na wolnych obrotach tak jakby ktoś co chwile przygazowywał tak raz na sekunde.
    Po nagrzaniu raz powraca do normalnych obrotów a raz nie.
    Podstawiony silnik krokowy nic nie zmienił.
    Co mozna sprawdzić?
    Wojtek
  • #3
    miszczzolw
    Level 11  
    przepływomierz powietrza (to co reguluje ile powietrza ma dostać się do silnika)
    pzdr
  • #4
    Wojtek44
    Level 27  
    A gdzie ten przepływomierz powietrza sie znajduje?
    I czy to nie jest to co znajduje sie zaraz pod silniczkiem krokowym (taki potencjometr)?

    Zapomniałem dodać, że na testerze pokazuje błędy czujnika temperatury (który został wymieniony i nic się nie zmieniło) oraz jakiegos czujnika związanego z powietrzem (byćmoże przepływu powietrza ale nie jestem pewien).

    Swego czasu gdzieś czytałem ,że w matizach nagminne jest zaśniedzenie jakichś styków (czy złączek) i przez to dzieją się dziwne rzeczy takie jak właśnie błędy jakichś czujników i problemy z obrotami i cos jeszcze.
    Niestety nie potrafię tego już odnaleźć i nie wiem o które to styki czy złączki chodzi - a chetnie bym je sprawdził.
  • #5
    kryszt44
    Level 17  
    A skasowałeś błąd ,drugie to gdzie byś sobie włożył czujnik jak byś zasysał (sprawdź na filtrze)
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Wojtek44
    Level 27  
    Może ktos napisze coś konstruktywnego.
  • #8
    zibi70
    Level 18  
    Jeżeli nie masz żadnego sprzętu to po omacku tylko .Odłącz sondę ,sprawdż odpowietrzenie silnika,EGR,luz zaworowy
  • #9
    autoelektryk
    Level 17  
    moze lewe powietrze na dolocie
  • #10
    ranger7
    Level 12  
    Można jeszcze sprawdzić czujnik położenia przepustnicy - tak jak pisałeś to coś co jest pod silniczkiem krokowym. Najlepiej wymontować go, podłączyć do jakiegoś miernika mierzącego napięcie i delikatnie "przekręcać" wpustką czujnika. Jeżeli napięcie będzie się płynnie zmieniać, czujnik jest raczej ok. Natomiast jeżeli będą skoki napięcia, czujnik jest do wymiany. Aby test miał sens, trzeba to robić powoli, żeby zaobserwować "płynność zmian", która będzie świadczyć o dobrym stanie czujnika. Przy szybkim operowaniu zmiana będzie, ale nie zauważysz czy jest płynna.
  • #11
    autoelektryk
    Level 17  
    a skad tps ma wygenerowac sem (napiecie)
  • #12
    kawer10
    Level 2  
    a ile ma przebiegu bo to moze byc rozrzad
  • #13
    wronski_gedeon
    Level 17  
    Koledzy mam ten sam problem, czy udało się go jakoś rozwiązać, bo z tego co zauważyłem to dużo osób ma z tym problem.
  • #15
    wronski_gedeon
    Level 17  
    sprawdzilem wszystko szczelne, przepustnica czyściutka, zero błędów
  • #17
    kubas10
    Level 25  
    Sprawdź wydech czy jest szczelny, zobacz czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, jak to będzie ok to zaprogramuj sobie wolne obroty.
  • #18
    wronski_gedeon
    Level 17  
    koledzy w jaki sposób mogę zaprogramować obroty i silnik krokowy?
  • #19
    kristof
    Level 14  
    programowanie wolnych obrotów:
    1)przekręcasz zapłon na 10 sekund
    2)wyłączasz zapłon
    3)włączasz zapłon przekręcasz slinikiem przez rozrusznik ale tak żeby go nie odpalić
    4)wyłączyć zapłon
    5)odpalasz auto
  • #20
    kubas10
    Level 25  
    Ogólnie chodzi o to żeby skasować nastawy których nauczył się sterownik podpowiem :) Ale nie do końca tak jak kolega wyżej napisał.
  • #21
    wronski_gedeon
    Level 17  
    Koledzy,
    Okazało się że był uszkodzony komputer, po wymianie i ustawieniu obrotów wszystko wróciło do normy.
    Temat zamykam
    Dzięki za udział