Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie ustawienia zworek w dysku - windows wariuje :(

03 Maj 2007 16:28 2837 2
  • Poziom 15  
    Witam,
    Posiadam 2 dyski:
    - Seagate Barracuda 7200 80GB model: ST380011A
    - Samsung 40GB model SV0412H
    Połączone na 2 różnych taśmach...

    Płyta główna: ASRock K7VT4-4X

    W menedżerze urządzeń dyski widoczne są jako:
    - Seagate: GENERIC IDE DISK TYPE47
    - Samsung: GENERIC IDE DISK TYPE80

    Główny dysk z którego startuje system to: Seagate.

    Mój problem polega na tym, że:
    - po pierwsze nie wiem czy dobrze są zworki ustawione w samsungu - da sie go sformatowac tylko pod 32GB, ale powinien mieć ok 37GB (bo to "40GB" wg producenta) wiec moze coś ze zworkami - na naklejce są 3 opcje - ja mam ustawiony na piersza opcje - tą na samej górze.
    Link do zdjęcia naklejki:
    www.dymu.republika.pl/dysk.jpg

    - drugi problem to taki, że mam zrobione na samsungu 2 partycje: 17GB i 14,7GB. Są tylko 2 partycje, ale windows (mam win98SE) widzi 3 partycje: 17GB i 2x po 14,7GB... Czyli podstawowa ok, druga zdublowana :( można z obu zdublowanych korzystać, ale jak zapełnią się trochę, to system się sypie i pliki na obu partycjach znikają i są nie do odzyskania... Jedna jest "wymyślona" i na siłę sklonowana przze windowsa - dziwne jest to, że można nadać obu różne etykiety, a pliki z jednej nie są widoczne na drugiej... Jak się od nowa przydzieli partycje, to jest to samo - nawet jak inne rozmiary - zawsze podstawowa ok, a druga zdublowana :(
    Przez przypadek skasowałem sobie plik i chcialem go odzyskac i program ontrack easy recover pokazał mi partycje na tym dysku: 17GB i 14,7GB i 5GB nie przydzielone (to jest to dopelnienie do 37GB z pierwszego problemu pewnie) wiec on nie widzi zdublowanej partycji :(
    Może to przez złę ustawienie zworek? Sam już nie wiem - czy np przeistalowanie windowsa cos moze dac?? Problemu nie ma na Seagate mimo aż 3 partycji... :(

    Poradzcie coś...

    Dziękuję i pozdrawiam,
    qer
  • Poziom 23  
    Na pewno masz ustawionego tego samsunga tak jak na gorze. bo ewidentnie sie zachowuje jakbys mial ustawionego na ta srodkowa (32GB Clip limit)

    A czemu Win98?
    Ja bym zrobil format tego Samsunga i postawil partycje od nowa
  • Poziom 17  
    Może etykieta jest zła popróbuj na innych ustawieniach zworek