Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Łodowanie w motocyklu HONDA CJ250T

grusiak 05 May 2007 19:31 7526 51
  • #31
    oloolo
    Level 24  
    Jak go trudno dostać to go nie szukaj bo to zwykły 1 fazowy mostek , kupisz w kazdym sklepie elektronicznym za pare PLN
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #32
    grusiak
    Level 10  
    Witam po dłuższej przerwie. No niestety. Sprawdziłem całą instalację - nie ma przerwanych kabli lub zaśniedziałych złączy. Wymieniony mostek, wymieniony regulator i nic. Nadal nie ma ładowania. Nie wiem, czy ta instalacja wymaga podłączonego na 100% akumulatora, czy jak w samochodzie można podczas pracy silnika go odłączyć i będzie działał. Niestety nie działa. Co mnie jeszcze dziwi. Gdy podłączam miernik do przewodów, które dochodzą do regulatora to wskaźnik pokazuje -12V. Jak podłącze odwrotnie, czyli masowy przewód w mierniku pod dodatnie przewody, a dodatni pod masę to pokazuje +12V. Czy to tak ma być?
    Zastanawia mnie jeszcze to, czy to nie kwestia stacyjki, przez którą "przechodzi" jedna faza z prądnicy/alternatora?
    Będę wdzięczny jeśli jeszcze komuś się będzie chciało mi odpowiedzieć...
    Pozdrawiam
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #33
    oloolo
    Level 24  
    Nie tylko przez stacyjke , to jest jeszcze bardziej skomplikowane bo przechodzi przez włącznik świateł, kiedy włączasz światła zostają dołączone dodatkowe uzwojenia alternatora
  • #34
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    grusiak wrote:
    czy jak w samochodzie można podczas pracy silnika go odłączyć i będzie działał.

    w samochodzie NIE można odłączyć
  • #35
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli próbowałeś odłączać akumulator w czasie pracy silnika, to gratuluję! Jeśli tak zrobiłeś, to szykuj regulator i prostownik do wymiany. W ŻADNYM pojeździe w czasie pracy NIE MOŻNA odłączyć alternatora od akumulatora. A motocyklowe systemy tego nie wytrzymują. Poza tym przy tych twoich kombinacjach już miało prawo coś pójść. Tam jest alternator załączany partiami. Na rysunku, który tam pokazuje system ładowania jest prostownik. Ale możliwe, bo było to stosowane w wielu motocyklach, ze światła są zasilane prądem zmiennym. Stąd miernik może pokazywać cuda. Ten prostownik od wsk jest bardzo słaby.
    Poza tym w tej książce, z której pochodzi obrazek rysunek systemu ładowania jest opis diagnostyki. Może sie wreszcie nim posłużyć?!?
  • #36
    grusiak
    Level 10  
    czyli co, bo już się gubię :(

    Dodano po 4 [minuty]:

    nie mówie o rozłaczaniu alternatora, tylko zdejmowaniu klemy. Jak jest ładowanie to silnik pracuje - benzyniak, bo diesel to wiadomo, ze będzie i tak. w moim przypadku silnik gaśnie jak się klemę zdejmie, czyli ładowania nie ma. alternator zmierzony - dobry, mostek dobry, reulator dobry, ładowania nie ma.
    W mechanice siedze od wielu lat. niestety z elektryką gorzej u mnie
  • #37
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    grusiak wrote:
    nie mówie o rozłaczaniu alternatora, tylko zdejmowaniu klemy. Jak jest ładowanie to silnik pracuje

    on pracuje a alternator dostaje w łeb
  • #38
    grusiak
    Level 10  
    powiedzcie lepiej mi dlaczego przy sprawdzaniu voltomierzem przewodów, które dochodzą do regulatora jest -12V, a jak zamienię przewody + na - to pokazuje +12V
  • #39
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Błażej wrote:
    Ale możliwe... ze światła są zasilane prądem zmiennym. Stąd miernik może pokazywać cuda.

    napisz miedzy którymi przewodami (kolory) bo widzę 3 przewody na schemacie
    zółty idzie prosto z alternatora (czyli zmienne)
    bodajże czarny będzie plusem
    to dla ciemno zielonego zostaje minus
    (chyba że już za dużo kresek przed oczami-w razie błędu niech mnie ktoś poprawi)
  • #40
    grusiak
    Level 10  
    zółty, zielony, czarny. Czarny jako masa. przykładam minusowy w woltomierzu do czarnego, a + to żółtego i do zielonego. Woltomierz pokazuje -12V. robie odwrotnie, pokazuje +12V.
  • #41
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    czyli jeszcze kreski mi się nie zlewają w oczach dobrze mówiłem
  • #42
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Quote:
    czyli co, bo już się gubię
    - niestety ale ty zgubiłeś sie już na początku
    Odłączenie klemy = odpięcie akumulatora od alternatora. I jeżeli sprawdzasz prace alternatora poprzez odpięcie klem od akumulatora, to może lepiej zostań przy mechanice. Bo tyle razy, ile jest trąbione, że NIE WOLNO TEGO ROBIĆ, to głuchy by usłyszał. I napisałem ci dlaczego miernik pokazuje ci głupoty? Zresztą Golwindger ci to zaznaczył.
    Kolejne pytanie: jak i czym mierzyłeś alternator?
    Goldwinger: jedna "faza" z alternatora idzie na kontroler (?) świateł. I jest to prąd zmienny. Spotykałem sie z takim rozwiązaniem, gdzie światła są zasilane prądem zmiennym, by nie obciążać regulatora.
  • #43
    grusiak
    Level 10  
    napisane jest, zeby sprawdzić STATOR (?) ale na diagramie nigdzie tego nie ma...
  • #44
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    STATOR=STOJAN czyli uzwojenie do sprawdzenia
  • #45
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja powtarzam pytanie: JAK I CZYM DOKONAŁEŚ POMIARÓW UZWOJEŃ, ŻE JESTEŚ PEWNY, ŻE SĄ SPRAWNE?
  • #46
    grusiak
    Level 10  
    to ja już lepiej się nie bedę odzywał....
    ktoś tu ma zły humorek.
    dzieki Panowie. ja się poddaje.

    Dodano po 2 [minuty]:

    sprawdzał to elektryk, pójdziej elektronik. sprawdzali opór OMOMIERZEM pomiędzy parami cewek i stwierdzili, że jest taka sama wartość i ze alternator jest dobry. Nie wiem co mam jeszcze dodać.
  • #47
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A czy zdajesz sobie sprawę, ze oporność cewek może czasem zahaczać o błąd miernika? Jeśli cewka ma oporność 2 - 3 om,a miernik ustawiony na zakres 200 om ma nawet i 2 % tolerancji (bardzo optymistyczna wartość), to błąd pomiaru wynosi 4 omy. Stąd moje pytanie. Poza tym zdarza się, że cewki dostają zwać międzyzwojowych (wiek, drgania, temperatura), co jest właściwie nie do wyłapania przez miernik. Taka przypadłość dręczyła hondy vfr i pochodne, gdzie pierwszą oznaką były palące sie jak suche siano regulatory i żadna wymiana i inne czary nie pomagały. Rozwiązaniem była dopiero wymiana statora.
    A na twoim miejscu, to już dawno wydrukowałby sobie ten schemat w sporym rozmiarze i pokolorował go. I wtedy nagle schemat stanie się prosty. I wcale tu nie żartuję!
  • #48
    grusiak
    Level 10  
    pewnie jest jak mówisz. niestety nie mam możliwości zamontowania drugiego alternatora, bo coś takiego do tego motocykla jest nieosiągalne. Używek brak - chyba, ze w stanach, nowych nie produkują. więc zupy sobie na tym zasranym syfilisie nagotuje i tyle by było z jeżdżenia. a kasy w to wpakowałem uuuu....
    nic. szkoda.
    dzięki Panowie i najlepszego - czyli jak najmniej takich ciemnych jak ja.
    Pozdrawiam
  • #49
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jesteś mechanik... To rób pan patenta! Jeśli tego się nie uda naprawić, to szukaj jakiegoś zespołu generatora prądu z innego motocykla. Przecież nawet japońce stosowali jakąś unifikację i coś się uda dopasować.
    Przecież w Warszawie odbywa się cyklicznie bazar z gratami motocyklowymi. Tam poszukaj.
  • #50
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    aby wykluczyć awarię tego przełącznika należałoby jeszcze zewrzeć ze sobą biały i żółty wychodzące z alternatora bo wynikałoby że to one są ze sobą zwierane tym włącznikeim
    a co do tego stojana to każdy warsztat (z nawet niezbyt wysokim poziomem) który przezwaja silniki powinien dać sobie z tym radę
  • #51
    oloolo
    Level 24  
    grusiak wrote:
    powiedzcie lepiej mi dlaczego przy sprawdzaniu voltomierzem przewodów, które dochodzą do regulatora jest -12V, a jak zamienię przewody + na - to pokazuje +12V


    A powiedz jak Ty to mierzysz ? z odłączonym akumulatorem i regulatorem ?
    i na jakich obrotach silnika ? moze mierzysz tylko akumulator skoro jest te + 12V lub -12V ?

    Odłącz wszystko od elektryki (czyli odłącz regulator całkowice z instalcji czyli wyciagnij wtyczke) i zmierz napiecie zmienne na kablach alternatora (odłączonych od wszystkiego) przy roznych obrotach silnika , lub podłącz zarówke H4 , i zobacz czy swieci , moze uzwojenie gdzies zwiera

    Zrobiłbym ten moto w 1 dzien jesli miałby dobry stator (bo masz schemat instalacji i wszystko co potrzeba) wieczorem byś wyjechał z ładowaniem
    :D

    Jeśli uzwojenie miałoby zwarcie trzeba przewinąć, zrobienie tego max 2 dni , pijąc duzo kawy i piwa :D
    Może przejedz sie do rzeszowa ? taniej Cie to wyjdzie niż jezdzenie po tych wszystkich pseudo elektrykach
    Na upartego wsadziłby tam inny alternator , sam wpychałem altek od kawy zzr600 do kawy gpz500, ale po co !!! zrobienie tego to naprawde nieduzo roboty
  • #52
    kortyleski
    Level 42  
    grusiak ty jesteś z tego sulejówka koło wesołej?
    to ładuj motorsa na przyczepke i do ząbek do mnie do warsztaciku
    pomierzymy dokładnie popatrzymy na schemacik, wypijemy piwko i może coś sie uda....