Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak wykonac pomiar 4 kablowa sonda

zembol 16 Lis 2004 15:50 36269 78
  • #61 16 Lis 2004 15:50
    lukjar6
    Poziom 15  

    Witam!!!
    A wiec jesli λ=1.2 nie oznacza napiecia panujacego na niej to jak nalezy interpretowac to wskazanie??
    pozdrawiam..

  • #62 23 Sty 2009 15:41
    Solton021987
    Poziom 1  

    a czy możliwe jest obejście sondy lambda??
    słyszałem o montowaniu strumiennicy zamiast katalizatora z jednoczesnym usunieciu sondy

  • #63 07 Lut 2009 16:35
    maniek01025
    Poziom 1  

    witam jestem na tym forum nowy i mam pytanie na temat sondy w moim aucie tzn ford escort cabrio mam taki problem iż jak jest auto zimne to ma duże trudności w paleniu można kręcić rozrusznikiem do wyładowania akumulatora a nie zapali jest też w nim taki problem że auto na benzynie ma bardzo duże obroty faliste na biegu jałowym sięgające ponad 3000 obr. i spadające do 1000 obr. elktryk stwierdził że jest przyczyna sondy i czujnika wału. bardzo bym prosił kogoś o pomoc

  • #64 26 Kwi 2009 18:37
    bestia_23
    Poziom 9  

    Witajdzie koledzy..
    Mam problem i jak podpowiedzial mi jeden z mechanikow pewnie chodzi o sonde lambda..
    Mam forda focusa z 1999r. 2.0 16v.
    Od jakiegos czasu mam problem z wysokimi obrotami..
    Autko po odpaleniu trzyma mi obroty w przedziale od 1500-2100 zalezy od humoru auta..
    W momencie jazdy,dojezdzajac do np.:skrzyzowania nie moge wyrzucic na luz poniewaz natychmiast wzrastaja obroty (w zaleznosci z jaka predkoscia dojezdzam do skrzyzowania) nawet do 4000.. ;(
    po calkowitym zatrzymaniu obroty wracaja do normy czyli tych zawyzonych 1500-2100..
    Dlatego pisze w tematach o sondzie, poniewaz ktorys z was wyzej napisal ze przy problemach z sonda wzroslo mu spalanie,wydobywal mu sie czarny dym z wydechu i bardzo okopcalo koncowke..
    Niestety ja rowniez mam ten Problem!!
    Bardzo prosze o pomoc...
    POZDRAWIAM

  • #65 26 Kwi 2009 18:43
    SławekSS
    Poziom 22  

    Ty masz problem z zaworem wolnych obrotów lub mniej prawdopodobne z TPS'em. Sonda nic do tego nie ma(chodzi mi o te podwyższone obroty).

  • #66 26 Kwi 2009 19:57
    bestia_23
    Poziom 9  

    Kolego a co to jest TPS??
    Niestety nie znam tych pojec..
    Pozdrawiam..

    Dodano po 7 [minuty]:

    Chcialem dodac ze kilka dni temu wymienialem czujnik abs-u i czujnik przepustnicy poniewaz przy kupnie sprawdzalem auto na komputerze i mialem te 2 w/w bledy..wczoraj bylem u mechanika ktory podlaczyl mi auto pod komputer i probowal mi te bledy usunac-niestety nie udalo mu sie-nie wiem czemu..ale podgladajac jesgo prace zauwazylem ze wyskoczylo cos zwiazane z sonda lambda..
    on stwierdzil ze te obroty to sonda poniewaz musiala sie zepsuc (zaciac) w momencie gdzy silnik mial wysokie obroty...i ze to powoduje zla mieszanke (przez co kopci) i wysokie obroty..
    jak uwazacie??

  • #67 26 Kwi 2009 20:22
    SławekSS
    Poziom 22  

    TPS - potencjometr przepustnicy.

    Cytat:
    on stwierdzil ze te obroty to sonda poniewaz musiala sie zepsuc (zaciac) w momencie gdzy silnik mial wysokie obroty...i ze to powoduje zla mieszanke (przez co kopci) i wysokie obroty..
    jak uwazacie??
    Taa, a świstak siedzi i zawija sreberka.

    Masz do wyboru:
    a. wyczyścić wewnatrz zawór wolnych obrotów(jest nie rozbieralny)
    b. wymienic w/w zawór
    c. pojechać na ul Szczotkarską-tam Ci naprawią(ja nie mam z nimi nic wspólnego).

  • #68 26 Kwi 2009 20:27
    bestia_23
    Poziom 9  

    Slawek a moglbys mi powiedziec gdzie znajde ten silniczek krokowy i ewntualnie czym i jak go myc?
    jak bys wyjasnil pojawienie sie na jego laptopie czegos zwiazanego z sonda lambda i dlaczego nie mogl usunac wystepujacych bledow??
    pozdrawiam

  • #69 26 Kwi 2009 20:42
    domex32
    Moderator Samochody

    bestia_23 napisał:
    Slawek a moglbys mi powiedziec gdzie znajde ten silniczek krokowy i ewntualnie czym i jak go myc?
    jak bys wyjasnil pojawienie sie na jego laptopie czegos zwiazanego z sonda lambda i dlaczego nie mogl usunac wystepujacych bledow??
    pozdrawiam


    Silnik krokowy występuje miedzy nogami panie kolego.
    W fordzie występuje zawór bocznikowy powietrza, taki srebrny na kolektorze dolotowym, z kostką na dwa przewody. najlepiej użyć do tego płynu do czyszczenia tarcz hamulcowych, albo zamoczyć go na parę godzin w benzynie ekstrakcyjnej, a następnie oczyścić i wysuszyć.

  • #70 27 Kwi 2009 19:59
    bestia_23
    Poziom 9  

    Witajcie..
    A jest szansa zeby dostac sie do niego przez maske czy potrzebny jest kanal?
    a..i czy po czyszczeniu jesli to pomoze on sam sie unormuje (obroty)
    czy trzeba jechac na komputer i usunas jakies bledy przy nim powstale..??
    pozdrawiam

  • #71 27 Kwi 2009 20:11
    janusz2008
    Poziom 33  

    Będzie Ci potrzebna drabina.

  • #72 27 Kwi 2009 23:02
    domex32
    Moderator Samochody

    bestia_23 napisał:
    Witajcie..
    A jest szansa zeby dostac sie do niego przez maske czy potrzebny jest kanal?
    a..i czy po czyszczeniu jesli to pomoze on sam sie unormuje (obroty)
    czy trzeba jechac na komputer i usunas jakies bledy przy nim powstale..??
    pozdrawiam


    Jak go wyczyścisz i będzie pracował poprawnie, o ile takich obrotów nie powoduje uszkodzony przepływomierz powietrza, wszystko się unormuje. Na pracującym silniku odłącz regulator wolnych obrotów, jeśli auto zgaśnie to nie masz po co go czyścic, bo to nie jego wina. Lecz z Twoją wiedzą sądząc po pytaniach które zadajesz, jedź od razu do elektryka, bo po Twojej ingerencji, mogą dramatycznie wzrosnąć koszty.

    Zawór dostępny z pod maski.

  • #73 30 Kwi 2009 15:28
    bestia_23
    Poziom 9  

    Hehe.. :D
    Masz racje, nie mam pojecia bo to moje pierwsze auto i co z tym idzie pierwsze jakies problemy z ktorymi sie borykam ;]
    A pytania lubie zadawac poniewaz szybko sie ucze i fajnie jest wiedziec co gdzie jest..moze to sie kiedys przydac.. :]
    pozdrawiam

  • #74 05 Lip 2009 19:18
    qban99
    Poziom 9  

    Witam kolegów.
    Chciałem rozwinąć temat sond lambda.
    Mam Golfa IV 1.4 2001, pojawiły mi się następujące błędy:
    - 17526.P1118 podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 1 – przerwany obwód prądowy w elemencie grzejnym
    - 17606.P1198 podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 1 – niesprawność obwodu grzejnego
    a dziś jak podłączyłem się do komputera to również:
    - 16552.P0138 podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 1 – napięcie za wysokie

    Z pierwszymi dwoma błędami jeździłem już jakiś czas, nie było kiedy zrobić. Jednak ostatnio po zapaleniu auto zaczęło gasnąc, albo po wciśnięciu gazu nie reaguje przez jakiś 10s (dusi się i krztusi). Nagrzane pracuje już ok. Może ma to związek z ostatnim błędem.
    Sonda jest 4przewodowa. Kolory kabelków to:
    Po stronie sondy; ; po stronie auta
    Niebiesko/czerwony ; biały
    Zielono/czerwony ; biały
    Brąz ; szary
    Czarny ; czarny

    Przed dokonaniem naprawy, aby dokładnie ustalić przyczynę błędu proszę o odpowiedź na poniższe pytania

    1.czy dobrze myślę że sonda 2 jest to sonda za katalizatorem?

    2. domyślam się ze dwa dwukolorowe przewody po stronie sondy jest to obwód grzejny. Jakie powinien być tu opór elektryczny?

    3. żeby sprawdzić czy przewody grzejne po stronie auta są dobre sprawdzę czy jest na nich 12V. Kiedy ma się pojawić to napięcie? Po przekręceniu stacyjki czy dopiero po odpaleniu silnika?

    4. znalazłem na allegro oryginalny zamiennik z bosch’a za 280zeta, czy może lepiej kupić sondę uniwersalną za 70zetków? Niestety tu trzeba będzie przerabiać wtyczkę:/ Czy wszystkie sondy mają taką samą charakterystykę wyjścia? Czy mogę użyć dowolnej sondy 4-przewodowej?

    5. czy problemy z gaśnięciem i obrotami mogą wynikać za wysokiego napięcia na sondzie? Do czego w ogóle służy druga sonda i jaką pełni rolę w sterowaniu mieszanką?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam forumowiczów. Ahoj;)

  • #75 12 Lip 2009 23:14
    qban99
    Poziom 9  

    Skoro opowiedzi brak to w między czasie ustaliłem pare rzeczy.
    1.Tak jest to sonda za kat., tzw. sonda diagnostyczna.
    2. Moc grzałki 18W
    3.Napięcie pojawia się po zapaleniu silnia w sposób modulowany.
    4.Tu dalej nie wiem co kupic, ale chyba pokusze sie o tania uniwersalke.
    5.Służy tylko do kontroli pracy katalizatora

    U mnie grzałka ma opór 300ohm więc nadaje sie do wymiany.

  • #76 16 Gru 2011 17:51
    draglukasz
    Poziom 12  

    A ja mam pytanie czy jest ważne w którym miejscu znajduje się sonda lambda na rurze? można ją przesunąć? tzn wkręcić w nowy otwór w innym miejscu?
    pytam dlatego ponieważ będe zmieniał rurę kolektora i w tej "nowej" (używanej) nie ma otworu na sondę- chce wspawać tulejkę z gwintem pod sondę

  • #77 16 Gru 2011 18:10
    SławekSS
    Poziom 22  

    Raczej nie, producent dokładnie obliczył w jakiej odległości od kolektora powinna być sonda i dał odpowiedni typ. w każdym razie, dasz za daleko, będzie za zimna, dasz za blisko, przegrzeje się, ale jeśli już, byś chciał dać w nowym miejscu, to raczej trochę bliżej kolektora(te parę cm nie powinno robić różnicy).
    Jak chcesz dawać tulejkę, to miej na uwadze, ze część pomiarowa sondy musi być w całości na drodze spalin.

  • #78 16 Gru 2011 18:16
    draglukasz
    Poziom 12  

    dzięki za od. Wole chyba kupić nową rure :)
    pozdrawiam!

  • #79 03 Kwi 2012 18:22
    bukos_9
    Poziom 9  

    Witam ja posiadam taki problem chodzi o dodge grand caravan rocznik 2007 automat a problem jest taki ze pokazuje mi na komputerze 2 bledy sonda lambda pierwsza oraz blad przepustnicy a objawy to podczas jazdy czasami jest dobrze a czasami jest tak ze poprostu dlawi sie i szarpie strasznie na wolnych obrotach a jak da mu sie troche to puszcza szarpanie chociaz czasami i na duzych obrotach strasznie szarpie i pokazuje temp. silnika na maksa ale czasami i bez tego tak przerywa a wrzucajac na P (parking) chwile podwyzsza i opada obroty i nagle gasnie a czasami gasnie odrazu i dzieje sie tak tez na biegu D (drive) czy moze wie ktos co moze byc przyczyna

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME