Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Immobilizer Fiat Punto II , nowy sterownik--stary kluczyk

Waski220 04 May 2007 16:13 18289 7
  • #1
    Waski220
    Level 11  
    Witam wszystkich!!
    Mam następujący problem!!!
    Założyłem w swoim Puncie II nowy sterownik (stary sie przypalił) i jak powiedziano mi w serwisie jest on dziewiczy (cokolwiek to znaczy).
    Problem polega na tym że po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon zapala sie lampka kluczyka, no i oczywiscie autko nie chce odpalić???
    Czy można zaprogramować ten nowy sterownik żeby reagował na kod który znajduje sie w moim kluczyku. Czy może trzeba wyłączyć immobilizer w tym sterowniku żeby auto odpaliło. Po podłączeniu diagnostyki do auta wyskakuje błąd immobilizera??
    Prosze o POMOC
  • #3
    andreeas7
    Level 14  
    prosze o wiecej informacji :
    centrala wtryskowa czy centrala immobilazera co było wymienione ?
    te dwie centrale sa zalezne od siebie i wymiana jednej wiąże sie z wymianą drugiej /raz zaprogramowana centrala wtryskowa - nie przyjmie drugiego kodu z immobilaizera - trzeba ja czyścic lub wymienic na nowa , a to spory koszt./
  • #4
    Waski220
    Level 11  
    Witam..
    To są zdjęcia tego sterownika i miejsce jego podłączenia...
    Byłem w serwisie i tłumaczyli mi że to sie programuje,,,pedałem gazu,,
    troszkę to dziwne...tak myślę...ale kto wie...no i koszt u nich takiej usługi 300 zł.......i co dziwne nie chcieli pilota z którym jest klucz????
    Prosze o pomoc
  • #5
    andreeas7
    Level 14  
    Witam
    Dobrze myslałem , wymieniłes centralkie wtrysku do niej nie jest faktycznie potrzebny kluczyk do zaprogramowania .Ale z tego co sie ja orientuje i za każdym razem kiedy wymieniałem klientowi centralkie i wstawiałem czystą (dziewicza potocznie )samochód palił od pierwszego razu - jedynie trzeba było zaprogramowac centralkie do prawidłowej pracy.Procedura programowania jest pedałem gazu :
    - odpalasz samochód na wolnych obrotach , bez dodawania gazu , czekasz az sie włączy wentylator nastepnie 3razy dodajesz płynie obroty od minmalnych do 5500 i po trzecim razie gaśnie na desce rozdzielczej migający symbol silnika centralka jest zaprogramowana i jest OK .
    nastepnie wyłączasz silnik na 30 s - i dalej juz mozesz jeżdzić.
    Ale z tego co u ciebie pamietam silnik nie odpala wogóle , a centralkie wtryskowa wymienia sie nie na błąd immobilajzera ale na problemy z zapłonem :szarpanie , rzucanie obrotami , gasniecie silnika - wowczas zawsze pojawia sie bład na desce rozdzielczej silnika.W zaleznosci od od urzadzenia diagnostycznego jest wyświetlany zazwyczaj błąd usterki obwodu wejsciowego cewki zapłonowej, żadko kiedy podaje błąd uszkodzenia centrali wtrysku - ale zawsze na 100% jest uszkodzona centralka wtrysku.Dziwi mnie dlatego że wymieniono Ci centralkie wtrysku , a masz błąd immobilizera - chyba ? że dostałeś centralkie juz podłączano do innego samochodu ,wtedy faktycznie nie odpalisz na tej centralce i trzeba wyprogramowac twoj immobilizer - serwis nie ma mozliwosci oprogramowania drugi raz uzywanej centralki - trzeba ją dac do wyczyszczenia i to faktycznie kosztuje od 200 - 300zł.
  • #6
    Waski220
    Level 11  
    Witam!!
    Przepraszam że tak późno ale nie moglem znaleźć wolnej chwili...
    Zakupiona (nowa??) centralka była z innego punciaka i autko nie chciało na niej odpalić. Sprzedający mi ją, twierdził że jest czysta,,,,,postanowiłem oddać starą (upaloną) do naprawy (a nóż sie uda...no i udało sie , koszt naprawy starej 150zł...i samochodzik jeździ...a nowo zakupiona centralka poszła na sprzedaż( i tak jestem w plecy) ale cóż....
    Dziękuje wszystkim za Pomoc...
    Pozdrawiam Artur
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    Jeśli centralka była kiedykolwiek założona do innego samochdu to jest już zakodowana. Najpierw piszesz, że masz nową centralkę a potem się okazuje, że była kupiona na rynku wtórnym, wymontowana z innego samochodu :/
  • #8
    Waski220
    Level 11  
    Mój Błąd...
    Kupiłem centralne na aukcji....zapewniano mnie ze jest nowa...cóż....po prostu miałem pecha....
    Jakbym wiedział że nowa musi być "czysta" to kupiłbym ją na miejscu lub wydał majątek w servisie....
    Jeszcze raz przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd