Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa sprężarki z kompresora od ciągnika.

janek1815 26 Mar 2008 07:33 49569 46
  • #31 26 Mar 2008 07:33
    Moulder
    Poziom 23  

    Czy jest to sprężarka chlodnicza ? Jeżeli tak to brakuje jej pierścieni olejowych na tłokach, trzeba kupić pierścienie o odpowiednich wymiarach wytoczyć kanały, wywierćić małe otworki i zmontować. Jeżeli konstrukcja tłoka uniemożliwia wytoczenie dodatkowego kanału to należy zrezygnować z jednego pierścienia uszczelniającego, poszerzyć kanał i zastąpić go olejowym. Sprawdzone w niejednym przypadku.

    W sprężarkach śrubowych na wyjściu jest separator oleju. Można poszukać używanego. Poszukaj na googlach o separatorach.

  • #32 01 Kwi 2008 10:02
    borma
    Poziom 11  

    czy ta sprężarka była rozbierana, demontowane tłoki. sprawdziłbym ustawienie zamków pierścieni, oczywiście same pierścienie smarujące i uszczelniające. zamki na tłoku powinny być przesunięte względem siebie.

  • #33 02 Kwi 2008 23:16
    mario_wip
    Poziom 10  

    to jest sprężarka z agregatu chłodniczego.... rozebrałem.....
    jest tylko po jednym pierścieniu uszczelniającym i jest nawet rowek na następny uszczelniający..... jak tylko znajdę odpowiednie pierścienie olejowe to wykonam tam otworki..... zamków niestety nie ma...

  • #34 03 Kwi 2008 16:46
    JÓZEKCH
    Poziom 11  

    Co do kompresorów jedno-tłokowych są one prawdopodobnie z ciągników URSUS C-330. Ta mała dziurka z boku to jest odpowietrznik. Jak się ją zatka to bagnet wyrzuci. Obroty w tym kompresorze są ważne do smarowania, jak również odpowiednia ilość OLEJU. Jeśli z tego odpowietrzenia wyrzuca olej to jest prawdopodobnie uszkodzona blaszka która kieruje wyrzucany olej w odpowiedni kanalik a powietrze gdzie indziej. Pierścienie zużyte nie mają z tym nic wspólnego. Ponieważ jeżeli by były zużyte to kompresor nie wytwarzał by odpowiedniego ciśnienia. Podobny objaw jest przy zużytych zaworach.

  • #35 03 Kwi 2008 21:19
    Michal_2055
    Poziom 12  

    Witam.
    Ja mam zrobiony taki kompresor prawdopodobnie pochodzi z ciągnika C-330, chciałbym się dowiedzieć ile oleju powinno być, ponieważ nie mam bagnetu tylko wkręconą śrubę. Jaki olej zastosować w przypadku wymiany.

  • #36 05 Kwi 2008 22:51
    toldi_1
    Poziom 1  

    witam
    może ktoś wie jak dotrzeć zawory w sprężarce HS14 o której mowa próbowałem pastą zaworową na szkle ale i tak puszczają.
    Może jakiś sklep gdzie można je dokupić szukam w necie i nie ma.

    pozdrawiam

  • #37 06 Kwi 2008 10:08
    borma
    Poziom 11  

    zamek to jest przerwa na pierścieniach, względem siebie najlepiej ustawić je np. co 90 stopni. sprężarki chłodnicze pracują w obiegu zamkniętym. instalacje chłodnicze wyposażone są w odolejacze, gdzie odseparowany olej spływa do zbiornika oleju, a następnie jest dozowany np. przez zawór pływakowy do kartera sprążarki.

  • #38 11 Maj 2008 23:55
    mario_wip
    Poziom 10  

    Nom zrobiłem tak jak tu jeden kolega mi podpowiedział(wielkie dzięki;) Pierścienie zostały dorobione na zamówienie, bo takiego wymiaru niestety nie dobrali mi w sklepie, następnie poszerzenie kanałków i wiercenie otworów. Co prawda sporo mnie to kosztowało ale nie powiem opłacało sie:)Przy okazji wyremontowałem też mojego starego jedno-tłokowca;) Nowa głowica (80zł) i nowe pierścienie (11zł) hula jak nowy.... Postaram sie wrzucić jakieś fotki, tylko muszę je najpierw zrobić...

  • #41 14 Maj 2009 13:06
    rufus123
    Poziom 10  

    Witam.
    Ja mam inne pytanko, ale związane z tematem:

    Chcę zwiększyć pojemność swojego zbiornika w sprężarce (obecnie mam 24l). Miałem wymienić zbiornik na większy, ale okazało się, że zbiornik, który czekał na mnie to nie 60l a 40.. Więc nie ma sensu wymieniać, tylko chcę dołączać drugi zbiornik do obecnego w razie potrzeby (dłuższe lakierowanie, itp). Tak więc, czy wystarczy jakąś rurą lub wężem wysokociśnieniowym spiąć zbiorniki? Czy muszę na drugim zbiorniku też montoważ zawory itp? Czy wystarczy jedna rura / jeden wąż czy lepiej dwa (tak sobie myślę, że jeden byłby do napełniania butli a drugi do opróżniania.. ).

    Pozdrawiam.

  • #42 15 Maj 2009 11:07
    Mariuszczs
    Poziom 19  

    Podłącz ten zbiornik do tego co masz i po kłopocie ( tak po prostu rurką dość grubą lub wężem )
    Możesz pomiędzy dać zawór bo przecierz nie zawsze potrzebujesz pompować obu butli.

  • #43 24 Sie 2009 21:38
    mapeciontko
    Poziom 9  

    ponawiam tamat chodzi mi o odpowietrzenie skrzyni korbowej w sprężarce HS-19 jak zrobić żeby nie wywalało oleju?
    Budowa sprężarki z kompresora od ciągnika.

  • #44 16 Paź 2010 21:12
    vhubi
    Poziom 11  

    Ponowię temat, otóż posiadam taką spreżarkę:

    Budowa sprężarki z kompresora od ciągnika.
    Budowa sprężarki z kompresora od ciągnika.
    Budowa sprężarki z kompresora od ciągnika.

    chciałbym dowiedzieć się gdzie w niej znajduje się odpowietrzenie, aktualnie mam ją rozkręconą na części, przed remontem w miejscu bagnetu oleju był wkręcony odpowietrznik hamulców m10, wężyk, filtr paliwa od skutera.

  • #45 17 Paź 2010 13:36
    Aruzzz
    Poziom 2  

    Witam chlopaki mam pytanie macie moze schemat montazu/demontazu tej oto sprezarki ??

  • #46 17 Paź 2010 16:04
    vhubi
    Poziom 11  

    Odkręcasz głowicę, ściagasz, ściagasz cylinder. Wykręcasz koło pasowe, osłonki (to kółko z tułu i tą pod kołem pasowym) rozpoławiasz blok.

  • #47 17 Paź 2010 17:36
    Aruzzz
    Poziom 2  

    Jednak to nie jest takie proste jak wyglada ;) dla mnie moze by to wystarczylo ale dla nauczyciela nie ;) Przydalby sie schemat z czesciami znormalizowanymi i nieznormalizowanymi. I opis technicznie zrobiony ;)