Quote: Witam
Wczoraj zamontowałem do swojego kompresora sprężarkę dwutłokową i przy jej próbach pracy okazało się, że chyba nie będzie potrzebowała odpowietrznika.Powietrze, które pcha tłok przesuwając się w kierunku skrzyni korbowej jest odbierane przez tłok idący ku górze.W poprzedniej jednocylindrowej musiał być odpowietrznik,bo bez niego wyrzucało olej nawet przez uszczelniacz na wale.Odpowietrznik musi mieć odpowiedni kształt,nie wystarcz tylko dziurka.Proponowałbym podpatrzeć odpowietrznik od skrzyni biegów w samochodzie.
pozdrawiam
Co z tego że sprężarka ma 2 cylindry i tak ma przedmuchy do skrzyni korbowej (ma je nawet silnik od Lancera Evo i Porsche Carrera GT).
W konkretnie Twoim przypadku albo sprężarka zacznie wywalać olej przez uszczelniacz wału, albo masz sprężarkę chłodniczą i nawet nie wiesz gdzie odpowietrznik się w niej znajduje.
Sprężarka jednocylindrowa powoduje zmiany ciśnienia w skrzyni korbowej rzędu kilku kPa. W przypadku tej spreżarki (co pluje przez otwór w pokrywie łożyska - jest to seryjny odpowietrznik który działa jak należy w sprężarce w stanie zdatności) jest problem nadmiernych przedmuchów. Sprężarka ma tylko 4 uszczelki, nie widze problemu w zdjęciu głowicy, cylindra i ocenieniu jej stanu...... jest to jedna z najprostszych sprężarek jakie można spotkać na rynku....
Jest też bardzo proste rozwiązanie takiego problemu (odpowiednia konstrukcja odpowietrznika) stosuje się je w sprężarkach które pracowały przy silnikach trakcyjnych (wspolny obieg oleju) - w których odp nie występuje seryjnie. jeżeli ktoś jest zainteresowany to zapraszam na priv