Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa sprężarki z kompresora od ciągnika.

janek1815 05 Maj 2007 20:45 48837 46
  • #1 05 Maj 2007 20:45
    janek1815
    Poziom 38  

    bez problemu zbudujesz. Ja na prawie identycznym a moze takim samym zbiorniku dospawalem rame z katownika 40 . Na niej jest zamocowana sprezarka taka jak twoja do tego troche rurki do polaczenia ze zbiornikiem. Manometr i lacznik cisnieniowy no i oczywiscie silnik. Pod zbiornikiem byly przyspawane dwa kola . Konstrukcja dzialala kilka lat jednak teraz znajduje sie na zlomie.... przydalby sie odolejacz /odwadniacz do powietrza. Zbiornik zamontuj tym otworem na srodku do dolu bedziesz mogl spuscic skroplona wode ze zbiornika

    1 29
  • #2 05 Maj 2007 20:57
    krzysiobal
    Poziom 10  

    oo, to super =)

    rozumiem żę wystarczy że silnik bedzie krecił tą wypustką z kompresora z prawego dolnego rogu na 2gim zdjęciu.

    A jak z tego kompresora mieć wyprowadzenie powietrza? tzn do czego podczepic węzyk?

    1
  • #3 05 Maj 2007 21:15
    janek1815
    Poziom 38  

    na os walu musisz zalozyc kolo pasowe podobnie na silnik. Przy pokrecaniu teraz powinienes slyszec jak pracuja zawory w glowicy. Sprawdz czy jest olej w sprezarce. Ze sprezarki musi byc wyprowadzona rura stalowa do zbiornika i stamtad dopiero mozesz podlaczyc wezyk. Zdjecie 3 odkrec te srube na wprost filtra powietrza i to bedzie wylot sprezonego powietrza z glowicy Teoretycznie mozesz podlaczyc pod sama sprezarke ale glowica rozgrzewa sie do dosc wysokich temperatur wiec waz tego nie wytrzyma. Musisz zalozyc odcinek rury mysle ze 40-50 cm to takie minimum

    1
  • #4 05 Maj 2007 21:24
    krzysiobal
    Poziom 10  

    tak tak, jak pokręcam palcem tym wałkiem to ten kompresor syczy i nawet powietrze troszke leci, ale ono leci z tej małej dziurki w okrągłej tarczy na dole (zdj3). Może z tego otworu na górze będzie leciało przy większej prędkości...

    a jak sprawdzić ilość oleju (tzn gdzie jest pojemnik na to), ewentualnie jak będzie brakować to jakiego rodzaju olej dolać?
    I czy ten kompresor potrzebuje jakiegoś dodatkowego chłodzenia?

    0
  • #5 05 Maj 2007 21:37
    DJ.Wielebny
    Poziom 15  

    Witam robiłem sprężarkę na podobnym zbiorniku i kompresorze a właściwie sprężarce (twoja to HS11-Od C-330) ja zaś robiłem na trochę większej HS- 19 - Od Stara .Jeżeli cię to interesuje to jutro wstawie fotki jak zrobiłem swoją, z wyłącznikiem ciśnieniowym i z reduktorem na wyjściu aby można było regulować ciśnienie wyjściowe. A przy testach sprawdzałem do 6Atm. ale wył ustawiłem sobie na 5Atm i i tak nie wykożystuję takiego ciśnienia.Pozdrawiam i życzę owocnej budowy

    0
  • #6 05 Maj 2007 21:40
    krzysiobal
    Poziom 10  

    :)
    Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem. Oczywiśćie, żę chciałbym zobaczyć fotki :) Z góry dzięki :p

    1
  • #8 06 Maj 2007 15:11
    DJ.Wielebny
    Poziom 15  

    witam wrzucam fotki chociaż jest spory folder bo mam chyba ich ze 20 i rysunek kapilary jaki znalazłem na elektrodzie i wykorzystałem schemat do budowy własnej tyle że większej śr. koło 30mm już nie pamiętam dokładnie. na razie silnik mam 3f ale muszę go wymienić na inny gdyż ten jest trochę za slaby

    0
    Załączniki:
  • #10 06 Maj 2007 16:16
    krzysiobal
    Poziom 10  

    no no, slicznie... a czy na wyjsciu powietrza z kompresora dales zawor zwrotny?

    0
  • #11 06 Maj 2007 17:02
    agronom
    Poziom 13  

    Tak. Użyłem od ciężarówki. Jest ot sześciokątny element dł. ok 12 cm. Wewnątrz znajduje się gumowa kulka. Sześciokąt ok. 20mm. Powietrze z kompresora trzeba schłodzić. Zrobiłem to przy pomocy rurki miedzianej z nawiniętym radiatorem, taki mini fawier. Może być goła rurka do instalacji miedzianych (miękka) Powinna wytrzymać ciśnienie ok 6 at.

    0
  • #12 06 Maj 2007 20:16
    krzysiobal
    Poziom 10  

    jestescie pewni ze z tego zaworu na gorze jest wylot powietrza? Bo jak przykladam tam ręke i zakrece kolem pasowym to mi ssie (jakby tam byl WLOT a nie WYLOt powietrza)

    0
  • #13 07 Maj 2007 00:03
    agronom
    Poziom 13  

    krzysiobal
    Na załączony zdjęciu 1 to jest wlot, 2 to wylot. Wykręć korek zaślepiający wylot. A tak ogólnie to sprężarka ta wygląda mi na sprężarkę od Stara 28 (zabytek). Jak popękają Ci sprężynki dociskające zawory płytkowe to nie dostaniesz tego już nigdzie.
    Pozdrawiam.

    0
  • #14 07 Maj 2007 07:29
    janek1815
    Poziom 38  

    Cytat:
    Jak popękają Ci sprężynki dociskające zawory płytkowe to nie dostaniesz tego już nigdzie.
    Pozdrawiam.
    Na szczescie rozstaw srub mocujacych glowice jest taki sam i mozna kupic nowa za 50 zl w skladnicy czesci maszyn rolniczych

    0
  • #15 03 Sty 2008 17:45
    toniek1986
    Poziom 10  

    DJ.Wielebny napisał:
    Witam robiłem sprężarkę na podobnym zbiorniku i kompresorze a właściwie sprężarce (twoja to HS11-Od C-330) ja zaś robiłem na trochę większej HS- 19 - Od Stara .Jeżeli cię to interesuje to jutro wstawie fotki jak zrobiłem swoją, z wyłącznikiem ciśnieniowym i z reduktorem na wyjściu aby można było regulować ciśnienie wyjściowe. A przy testach sprawdzałem do 6Atm. ale wył ustawiłem sobie na 5Atm i i tak nie wykożystuję takiego ciśnienia.Pozdrawiam i życzę owocnej budowy

    Witam, jak ci sprawuje sprężarka z tym kompresorem, czy jest w niej jakiś bagnet do sprawdzania poziomu oleju?

    0
  • #16 03 Sty 2008 18:32
    Jaanusz
    Poziom 11  

    Witam
    Mam kompresor wykonany z tej sprężarki i działa całkiem dobrze, ciśnienie mam ustawione 6 atmosfer. Jest jeden problem, w denku skrzynki korbowej (naprzeciwko wałka) jest dziurka i chlapie z niej podczas pracy olejem. Próbowałem ją zatkać to wysadziło miarkę oleju, jak sobie z tym poradzić bo wszystko dookoła jest zaolejone.
    Pozdrawiam Janusz

    1
  • #17 03 Sty 2008 19:53
    djsway
    Poziom 17  

    Jak wysadza miarkę to już są zużyte pierścionki i gładź cylindra i sprężone powietrze zamiast iść do przewodu ucieka do komory z olejem. jeśli nie wymieni sie części to można po prostu nie wkładać miarki , ewentualnie zrobić delikatny koreczek z materiału żeby sie nie kurzyło do środka.

    0
  • #18 03 Sty 2008 20:54
    Jaanusz
    Poziom 11  

    djsway napisał:
    Jak wysadza miarkę to już są zużyte pierścionki i gładź cylindra i sprężone powietrze zamiast iść do przewodu ucieka do komory z olejem. jeśli nie wymieni sie części to można po prostu nie wkładać miarki , ewentualnie zrobić delikatny koreczek z materiału żeby sie nie kurzyło do środka.


    Przeczytaj jaszcze raz. Miarkę wysadza jak zatkam "dziurkę", a sprężarka jest fabrycznie nowa.
    "dziurka" odpowietrza skrzynkę korbową.

    0
  • #19 03 Sty 2008 22:04
    djsway
    Poziom 17  

    Przepraszam, zle zrozumialem. Jesli to jest odpowietrzik to nie moze z tamtad pryskac olej, moze jest go za duzo? albo kreci sie w nie tą strone co powinna.

    0
  • #20 03 Sty 2008 23:19
    filip.s
    Poziom 23  

    Za dużo oleju, proponuje spuścic cały ojej i zalac jeszcze raz taką ilością która jest przewidziana do tej sprężarki.

    Filip

    0
  • #21 04 Sty 2008 13:28
    Jaanusz
    Poziom 11  

    djsway napisał:
    Przepraszam, zle zrozumialem. Jesli to jest odpowietrzik to nie moze z tamtad pryskac olej, moze jest go za duzo? albo kreci sie w nie tą strone co powinna.


    To jest jakiś pomysł do tej pory nie zwracałem uwagi w którą stronę obraca się sprężarka, myślisz że jak odwrócę obroty przestanie chlapać. Dzięki za podpowiedż.
    Dj_stopa olej jest na odpowiednim poziomie jest miarka.
    Janusz
    ps. Jak zmienić obroty w silniku jednofazowym, takim z kondensatorem?

    0
  • #22 04 Sty 2008 16:20
    toniek1986
    Poziom 10  

    Jaanusz napisał:
    djsway napisał:
    Przepraszam, zle zrozumialem. Jesli to jest odpowietrzik to nie moze z tamtad pryskac olej, moze jest go za duzo? albo kreci sie w nie tą strone co powinna.


    To jest jakiś pomysł do tej pory nie zwracałem uwagi w którą stronę obraca się sprężarka, myślisz że jak odwrócę obroty przestanie chlapać. Dzięki za podpowiedż.
    Dj_stopa olej jest na odpowiednim poziomie jest miarka.
    Janusz
    ps. Jak zmienić obroty w silniku jednofazowym, takim z kondensatorem?

    Chyba wystarczy przełożyć odwrotnie kable przy silniku

    0
  • #23 04 Sty 2008 17:26
    Moulder
    Poziom 23  

    Zmiana obrotów nic nie pomoże w tej sprężarce. Najwyraźniej masz za duże przedmuchy w złożenieu tłok-pierścienie cylinder.
    Zjawisko to nie powinno mieć miejsca. Może brakuje pierścienia na tłoku. Ja też miałem kiedyś nową sprężarkę rosyjską, i nie było pierścieni Segera zabezpieczających sworznie w tłokach. Resztę można sobie wyobraźić

    0
  • #24 04 Sty 2008 20:30
    AndM
    Poziom 17  

    Witam
    W kilku wypowiedziach, jest stwierdzenie, że przyczyną wyrzucania oleju przez bagnet, są zużyte pierścienie, więc ciśnienie z nad tłoka przedostaje się do skrzyni korbowej i to byłoby wyjaśnieniem dla mnie sensownym. Teraz załóżmy, że mamy dobrą szczelność pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Tłok idący na dół też będzie wytwarzał ciśnienie w skrzyni korbowej, bo przemieszczając się pcha przed sobą powietrze w ilości zależnej od jego skoku i średnicy. Czyli przy sprawnych pierścieniach i tak się wytworzy ciśnienie w misce olejowej. Wydaje mi się, że pole do popisu ma tu odpowiedni odpowietrznik.

    0
  • #25 04 Sty 2008 23:10
    Jaanusz
    Poziom 11  

    AndM napisał:
    Witam
    W kilku wypowiedziach, jest stwierdzenie, że przyczyną wyrzucania oleju przez bagnet, są zużyte pierścienie, więc ciśnienie z nad tłoka przedostaje się do skrzyni korbowej i to byłoby wyjaśnieniem dla mnie sensownym. Teraz załóżmy, że mamy dobrą szczelność pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Tłok idący na dół też będzie wytwarzał ciśnienie w skrzyni korbowej, bo przemieszczając się pcha przed sobą powietrze w ilości zależnej od jego skoku i średnicy. Czyli przy sprawnych pierścieniach i tak się wytworzy ciśnienie w misce olejowej. Wydaje mi się, że pole do popisu ma tu odpowiedni odpowietrznik.


    Chyba kolega ma rację, tylko rolę odpowietrznika spełnia ten otworek przez który pryska olejem. Pozwoliłem sobie użyć zdjęcia kol. Krzysiobal.

    0
  • #26 27 Sty 2008 14:22
    AndM
    Poziom 17  

    Witam
    Wczoraj zamontowałem do swojego kompresora sprężarkę dwutłokową i przy jej próbach pracy okazało się, że chyba nie będzie potrzebowała odpowietrznika.Powietrze, które pcha tłok przesuwając się w kierunku skrzyni korbowej jest odbierane przez tłok idący ku górze.W poprzedniej jednocylindrowej musiał być odpowietrznik,bo bez niego wyrzucało olej nawet przez uszczelniacz na wale.Odpowietrznik musi mieć odpowiedni kształt,nie wystarcz tylko dziurka.Proponowałbym podpatrzeć odpowietrznik od skrzyni biegów w samochodzie.
    pozdrawiam

    0
  • #27 27 Sty 2008 14:46
    szabusss
    Poziom 9  

    Posiadam podobny kompresor. Musze sobie załatwić nową butle bo ta przy 8 atm juz przepuszcza

    0
  • #28 28 Sty 2008 23:09
    Moulder
    Poziom 23  

    Cytat:
    Witam
    Wczoraj zamontowałem do swojego kompresora sprężarkę dwutłokową i przy jej próbach pracy okazało się, że chyba nie będzie potrzebowała odpowietrznika.Powietrze, które pcha tłok przesuwając się w kierunku skrzyni korbowej jest odbierane przez tłok idący ku górze.W poprzedniej jednocylindrowej musiał być odpowietrznik,bo bez niego wyrzucało olej nawet przez uszczelniacz na wale.Odpowietrznik musi mieć odpowiedni kształt,nie wystarcz tylko dziurka.Proponowałbym podpatrzeć odpowietrznik od skrzyni biegów w samochodzie.
    pozdrawiam


    Co z tego że sprężarka ma 2 cylindry i tak ma przedmuchy do skrzyni korbowej (ma je nawet silnik od Lancera Evo i Porsche Carrera GT).
    W konkretnie Twoim przypadku albo sprężarka zacznie wywalać olej przez uszczelniacz wału, albo masz sprężarkę chłodniczą i nawet nie wiesz gdzie odpowietrznik się w niej znajduje.

    Sprężarka jednocylindrowa powoduje zmiany ciśnienia w skrzyni korbowej rzędu kilku kPa. W przypadku tej spreżarki (co pluje przez otwór w pokrywie łożyska - jest to seryjny odpowietrznik który działa jak należy w sprężarce w stanie zdatności) jest problem nadmiernych przedmuchów. Sprężarka ma tylko 4 uszczelki, nie widze problemu w zdjęciu głowicy, cylindra i ocenieniu jej stanu...... jest to jedna z najprostszych sprężarek jakie można spotkać na rynku....

    Jest też bardzo proste rozwiązanie takiego problemu (odpowiednia konstrukcja odpowietrznika) stosuje się je w sprężarkach które pracowały przy silnikach trakcyjnych (wspolny obieg oleju) - w których odp nie występuje seryjnie. jeżeli ktoś jest zainteresowany to zapraszam na priv

    0
  • #29 15 Lut 2008 11:40
    mateusz885
    Poziom 23  

    Panowie mam zbiornik chyba 60l od gazu z samochodu jakiegoś poloneza czy innego cudaka, jest ucięta miedziana rurka na ok 5cm od zaworu, zbiornik raczej nie jest mocno napełniony natomiast gdy odkręci sie lekko zawór słychać syk :D Nie wiem jak go w pełni opróżnić. Mam też starą sprężarkę z mniejszym zbiornikiem zmontowaną już na ramie ale bez silnika. Zawory, manometry niby gdzieś tam starszy ma, a z tego co pamiętam to jeszcze jedna sama sprężarka gdzieś jest tyle nie wiem czy sprawna. Zastanawia mnie najbardziej jaki napęd potrzebny jest do tej sprężarki. Na pewno coś też się znajdzie.

    @edit
    Ze względu na to że nie mam pojęcia o takich maszynach zasięgnąłem troche teorii, podzielę się z wami może komuś się przyda:
    http://www.sciaga.pl/tekst/63122-64-spr_oarki
    http://www.sciaga.pl/tekst/35515-36-charakterystyka_spr_oarek_t_okowych_i_wirowych

    0
  • #30 25 Mar 2008 21:47
    mario_wip
    Poziom 10  

    Witam:) Mam mały problem.... Posiadam kompresor 6 cylindrów, silnik 5kW. Wszystko pięknie ładnie...Duża wydajność, duże ciśnienie ale jeden mały problem....po godzinie pracy ze zbiornika powietrza zlewam ponad 1 litr oleju....Zwykły odolejacz nie daje rady... Czy ma ktoś może jakiś pomysł??? Słyszałem ze w sprężarkach śrubowych coś takiego istnieje... na jakiej zasadzie to działa??? I gdzie to ewentualnie można zdobyć...???

    0