Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa sprężarki z kompresora od ciągnika.

05 Maj 2007 20:45 50247 46
  • Poziom 38  
    bez problemu zbudujesz. Ja na prawie identycznym a moze takim samym zbiorniku dospawalem rame z katownika 40 . Na niej jest zamocowana sprezarka taka jak twoja do tego troche rurki do polaczenia ze zbiornikiem. Manometr i lacznik cisnieniowy no i oczywiscie silnik. Pod zbiornikiem byly przyspawane dwa kola . Konstrukcja dzialala kilka lat jednak teraz znajduje sie na zlomie.... przydalby sie odolejacz /odwadniacz do powietrza. Zbiornik zamontuj tym otworem na srodku do dolu bedziesz mogl spuscic skroplona wode ze zbiornika
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    oo, to super =)

    rozumiem żę wystarczy że silnik bedzie krecił tą wypustką z kompresora z prawego dolnego rogu na 2gim zdjęciu.

    A jak z tego kompresora mieć wyprowadzenie powietrza? tzn do czego podczepic węzyk?
  • Poziom 38  
    na os walu musisz zalozyc kolo pasowe podobnie na silnik. Przy pokrecaniu teraz powinienes slyszec jak pracuja zawory w glowicy. Sprawdz czy jest olej w sprezarce. Ze sprezarki musi byc wyprowadzona rura stalowa do zbiornika i stamtad dopiero mozesz podlaczyc wezyk. Zdjecie 3 odkrec te srube na wprost filtra powietrza i to bedzie wylot sprezonego powietrza z glowicy Teoretycznie mozesz podlaczyc pod sama sprezarke ale glowica rozgrzewa sie do dosc wysokich temperatur wiec waz tego nie wytrzyma. Musisz zalozyc odcinek rury mysle ze 40-50 cm to takie minimum
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    tak tak, jak pokręcam palcem tym wałkiem to ten kompresor syczy i nawet powietrze troszke leci, ale ono leci z tej małej dziurki w okrągłej tarczy na dole (zdj3). Może z tego otworu na górze będzie leciało przy większej prędkości...

    a jak sprawdzić ilość oleju (tzn gdzie jest pojemnik na to), ewentualnie jak będzie brakować to jakiego rodzaju olej dolać?
    I czy ten kompresor potrzebuje jakiegoś dodatkowego chłodzenia?
  • Poziom 15  
    Witam robiłem sprężarkę na podobnym zbiorniku i kompresorze a właściwie sprężarce (twoja to HS11-Od C-330) ja zaś robiłem na trochę większej HS- 19 - Od Stara .Jeżeli cię to interesuje to jutro wstawie fotki jak zrobiłem swoją, z wyłącznikiem ciśnieniowym i z reduktorem na wyjściu aby można było regulować ciśnienie wyjściowe. A przy testach sprawdzałem do 6Atm. ale wył ustawiłem sobie na 5Atm i i tak nie wykożystuję takiego ciśnienia.Pozdrawiam i życzę owocnej budowy
  • Poziom 11  
    :)
    Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem. Oczywiśćie, żę chciałbym zobaczyć fotki :) Z góry dzięki :p
  • Poziom 15  
    witam wrzucam fotki chociaż jest spory folder bo mam chyba ich ze 20 i rysunek kapilary jaki znalazłem na elektrodzie i wykorzystałem schemat do budowy własnej tyle że większej śr. koło 30mm już nie pamiętam dokładnie. na razie silnik mam 3f ale muszę go wymienić na inny gdyż ten jest trochę za slaby
    Załączniki:
  • Poziom 11  
    no no, slicznie... a czy na wyjsciu powietrza z kompresora dales zawor zwrotny?
  • Poziom 14  
    Tak. Użyłem od ciężarówki. Jest ot sześciokątny element dł. ok 12 cm. Wewnątrz znajduje się gumowa kulka. Sześciokąt ok. 20mm. Powietrze z kompresora trzeba schłodzić. Zrobiłem to przy pomocy rurki miedzianej z nawiniętym radiatorem, taki mini fawier. Może być goła rurka do instalacji miedzianych (miękka) Powinna wytrzymać ciśnienie ok 6 at.
  • Poziom 11  
    jestescie pewni ze z tego zaworu na gorze jest wylot powietrza? Bo jak przykladam tam ręke i zakrece kolem pasowym to mi ssie (jakby tam byl WLOT a nie WYLOt powietrza)
  • Poziom 14  
    krzysiobal
    Na załączony zdjęciu 1 to jest wlot, 2 to wylot. Wykręć korek zaślepiający wylot. A tak ogólnie to sprężarka ta wygląda mi na sprężarkę od Stara 28 (zabytek). Jak popękają Ci sprężynki dociskające zawory płytkowe to nie dostaniesz tego już nigdzie.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    Cytat:
    Jak popękają Ci sprężynki dociskające zawory płytkowe to nie dostaniesz tego już nigdzie.
    Pozdrawiam.
    Na szczescie rozstaw srub mocujacych glowice jest taki sam i mozna kupic nowa za 50 zl w skladnicy czesci maszyn rolniczych
  • Poziom 11  
    DJ.Wielebny napisał:
    Witam robiłem sprężarkę na podobnym zbiorniku i kompresorze a właściwie sprężarce (twoja to HS11-Od C-330) ja zaś robiłem na trochę większej HS- 19 - Od Stara .Jeżeli cię to interesuje to jutro wstawie fotki jak zrobiłem swoją, z wyłącznikiem ciśnieniowym i z reduktorem na wyjściu aby można było regulować ciśnienie wyjściowe. A przy testach sprawdzałem do 6Atm. ale wył ustawiłem sobie na 5Atm i i tak nie wykożystuję takiego ciśnienia.Pozdrawiam i życzę owocnej budowy

    Witam, jak ci sprawuje sprężarka z tym kompresorem, czy jest w niej jakiś bagnet do sprawdzania poziomu oleju?
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam kompresor wykonany z tej sprężarki i działa całkiem dobrze, ciśnienie mam ustawione 6 atmosfer. Jest jeden problem, w denku skrzynki korbowej (naprzeciwko wałka) jest dziurka i chlapie z niej podczas pracy olejem. Próbowałem ją zatkać to wysadziło miarkę oleju, jak sobie z tym poradzić bo wszystko dookoła jest zaolejone.
    Pozdrawiam Janusz
  • Poziom 17  
    Jak wysadza miarkę to już są zużyte pierścionki i gładź cylindra i sprężone powietrze zamiast iść do przewodu ucieka do komory z olejem. jeśli nie wymieni sie części to można po prostu nie wkładać miarki , ewentualnie zrobić delikatny koreczek z materiału żeby sie nie kurzyło do środka.
  • Poziom 11  
    djsway napisał:
    Jak wysadza miarkę to już są zużyte pierścionki i gładź cylindra i sprężone powietrze zamiast iść do przewodu ucieka do komory z olejem. jeśli nie wymieni sie części to można po prostu nie wkładać miarki , ewentualnie zrobić delikatny koreczek z materiału żeby sie nie kurzyło do środka.


    Przeczytaj jaszcze raz. Miarkę wysadza jak zatkam "dziurkę", a sprężarka jest fabrycznie nowa.
    "dziurka" odpowietrza skrzynkę korbową.
  • Poziom 23  
    Za dużo oleju, proponuje spuścic cały ojej i zalac jeszcze raz taką ilością która jest przewidziana do tej sprężarki.

    Filip
  • Poziom 11  
    djsway napisał:
    Przepraszam, zle zrozumialem. Jesli to jest odpowietrzik to nie moze z tamtad pryskac olej, moze jest go za duzo? albo kreci sie w nie tą strone co powinna.


    To jest jakiś pomysł do tej pory nie zwracałem uwagi w którą stronę obraca się sprężarka, myślisz że jak odwrócę obroty przestanie chlapać. Dzięki za podpowiedż.
    Dj_stopa olej jest na odpowiednim poziomie jest miarka.
    Janusz
    ps. Jak zmienić obroty w silniku jednofazowym, takim z kondensatorem?
  • Poziom 11  
    Jaanusz napisał:
    djsway napisał:
    Przepraszam, zle zrozumialem. Jesli to jest odpowietrzik to nie moze z tamtad pryskac olej, moze jest go za duzo? albo kreci sie w nie tą strone co powinna.


    To jest jakiś pomysł do tej pory nie zwracałem uwagi w którą stronę obraca się sprężarka, myślisz że jak odwrócę obroty przestanie chlapać. Dzięki za podpowiedż.
    Dj_stopa olej jest na odpowiednim poziomie jest miarka.
    Janusz
    ps. Jak zmienić obroty w silniku jednofazowym, takim z kondensatorem?

    Chyba wystarczy przełożyć odwrotnie kable przy silniku
  • Poziom 23  
    Zmiana obrotów nic nie pomoże w tej sprężarce. Najwyraźniej masz za duże przedmuchy w złożenieu tłok-pierścienie cylinder.
    Zjawisko to nie powinno mieć miejsca. Może brakuje pierścienia na tłoku. Ja też miałem kiedyś nową sprężarkę rosyjską, i nie było pierścieni Segera zabezpieczających sworznie w tłokach. Resztę można sobie wyobraźić
  • Poziom 17  
    Witam
    W kilku wypowiedziach, jest stwierdzenie, że przyczyną wyrzucania oleju przez bagnet, są zużyte pierścienie, więc ciśnienie z nad tłoka przedostaje się do skrzyni korbowej i to byłoby wyjaśnieniem dla mnie sensownym. Teraz załóżmy, że mamy dobrą szczelność pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Tłok idący na dół też będzie wytwarzał ciśnienie w skrzyni korbowej, bo przemieszczając się pcha przed sobą powietrze w ilości zależnej od jego skoku i średnicy. Czyli przy sprawnych pierścieniach i tak się wytworzy ciśnienie w misce olejowej. Wydaje mi się, że pole do popisu ma tu odpowiedni odpowietrznik.
  • Poziom 11  
    AndM napisał:
    Witam
    W kilku wypowiedziach, jest stwierdzenie, że przyczyną wyrzucania oleju przez bagnet, są zużyte pierścienie, więc ciśnienie z nad tłoka przedostaje się do skrzyni korbowej i to byłoby wyjaśnieniem dla mnie sensownym. Teraz załóżmy, że mamy dobrą szczelność pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Tłok idący na dół też będzie wytwarzał ciśnienie w skrzyni korbowej, bo przemieszczając się pcha przed sobą powietrze w ilości zależnej od jego skoku i średnicy. Czyli przy sprawnych pierścieniach i tak się wytworzy ciśnienie w misce olejowej. Wydaje mi się, że pole do popisu ma tu odpowiedni odpowietrznik.


    Chyba kolega ma rację, tylko rolę odpowietrznika spełnia ten otworek przez który pryska olejem. Pozwoliłem sobie użyć zdjęcia kol. Krzysiobal.
  • Poziom 17  
    Witam
    Wczoraj zamontowałem do swojego kompresora sprężarkę dwutłokową i przy jej próbach pracy okazało się, że chyba nie będzie potrzebowała odpowietrznika.Powietrze, które pcha tłok przesuwając się w kierunku skrzyni korbowej jest odbierane przez tłok idący ku górze.W poprzedniej jednocylindrowej musiał być odpowietrznik,bo bez niego wyrzucało olej nawet przez uszczelniacz na wale.Odpowietrznik musi mieć odpowiedni kształt,nie wystarcz tylko dziurka.Proponowałbym podpatrzeć odpowietrznik od skrzyni biegów w samochodzie.
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Posiadam podobny kompresor. Musze sobie załatwić nową butle bo ta przy 8 atm juz przepuszcza
  • Poziom 23  
    Cytat:
    Witam
    Wczoraj zamontowałem do swojego kompresora sprężarkę dwutłokową i przy jej próbach pracy okazało się, że chyba nie będzie potrzebowała odpowietrznika.Powietrze, które pcha tłok przesuwając się w kierunku skrzyni korbowej jest odbierane przez tłok idący ku górze.W poprzedniej jednocylindrowej musiał być odpowietrznik,bo bez niego wyrzucało olej nawet przez uszczelniacz na wale.Odpowietrznik musi mieć odpowiedni kształt,nie wystarcz tylko dziurka.Proponowałbym podpatrzeć odpowietrznik od skrzyni biegów w samochodzie.
    pozdrawiam


    Co z tego że sprężarka ma 2 cylindry i tak ma przedmuchy do skrzyni korbowej (ma je nawet silnik od Lancera Evo i Porsche Carrera GT).
    W konkretnie Twoim przypadku albo sprężarka zacznie wywalać olej przez uszczelniacz wału, albo masz sprężarkę chłodniczą i nawet nie wiesz gdzie odpowietrznik się w niej znajduje.

    Sprężarka jednocylindrowa powoduje zmiany ciśnienia w skrzyni korbowej rzędu kilku kPa. W przypadku tej spreżarki (co pluje przez otwór w pokrywie łożyska - jest to seryjny odpowietrznik który działa jak należy w sprężarce w stanie zdatności) jest problem nadmiernych przedmuchów. Sprężarka ma tylko 4 uszczelki, nie widze problemu w zdjęciu głowicy, cylindra i ocenieniu jej stanu...... jest to jedna z najprostszych sprężarek jakie można spotkać na rynku....

    Jest też bardzo proste rozwiązanie takiego problemu (odpowiednia konstrukcja odpowietrznika) stosuje się je w sprężarkach które pracowały przy silnikach trakcyjnych (wspolny obieg oleju) - w których odp nie występuje seryjnie. jeżeli ktoś jest zainteresowany to zapraszam na priv
  • Poziom 23  
    Panowie mam zbiornik chyba 60l od gazu z samochodu jakiegoś poloneza czy innego cudaka, jest ucięta miedziana rurka na ok 5cm od zaworu, zbiornik raczej nie jest mocno napełniony natomiast gdy odkręci sie lekko zawór słychać syk :D Nie wiem jak go w pełni opróżnić. Mam też starą sprężarkę z mniejszym zbiornikiem zmontowaną już na ramie ale bez silnika. Zawory, manometry niby gdzieś tam starszy ma, a z tego co pamiętam to jeszcze jedna sama sprężarka gdzieś jest tyle nie wiem czy sprawna. Zastanawia mnie najbardziej jaki napęd potrzebny jest do tej sprężarki. Na pewno coś też się znajdzie.

    @edit
    Ze względu na to że nie mam pojęcia o takich maszynach zasięgnąłem troche teorii, podzielę się z wami może komuś się przyda:
    http://www.sciaga.pl/tekst/63122-64-spr_oarki
    http://www.sciaga.pl/tekst/35515-36-charakterystyka_spr_oarek_t_okowych_i_wirowych
  • Poziom 10  
    Witam:) Mam mały problem.... Posiadam kompresor 6 cylindrów, silnik 5kW. Wszystko pięknie ładnie...Duża wydajność, duże ciśnienie ale jeden mały problem....po godzinie pracy ze zbiornika powietrza zlewam ponad 1 litr oleju....Zwykły odolejacz nie daje rady... Czy ma ktoś może jakiś pomysł??? Słyszałem ze w sprężarkach śrubowych coś takiego istnieje... na jakiej zasadzie to działa??? I gdzie to ewentualnie można zdobyć...???