Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL KADETT 2l BENZYNA + gaz nie pali na benzynie ani na gaz

06 Maj 2007 09:13 2586 8
  • Poziom 20  
    Witam mam problem z kadetem, czasami nie chce zapalić.
    Myślałem ze to wina akumulatora, kręciłem, kręciłem nie odpalał, a jak podpiąłem pod drugi samochód po kablach to ruszał, ale to chyba zbieg okoliczności, bo wczoraj już tak nie odpaliłem i wziąłem go na hol.
    Mam prawdo podepnie kiepskie ładowanie, bo często miałem rozładowany nowy akumulator, ale to chyba nie ma nic wspólnego. Pompka raczej działa, bo udało mi się go wczoraj odpalić i narazi znowu jeździ (przed odpaleniem silnika dałem nadmuch na full na 10minut)
  • Poziom 10  
    Po pierwsze sprawdź ładowanie akumulatora a potem będziemy myśleć.
  • Poziom 20  
    Jest ładowanie, bo robię niezłe kilometry i w trasie nie pada.
    Prąd, w aku 12,33V
    Prąd przy zapalonym silniku 13,65V
  • Poziom 10  
    Moim zdaniem zdecydowanie za mało. powinno być w granicach 13,8 - 14,4. Zapal światła i zmierz na zapalonym silniku ile jest?
    Później zajmij się przewodami masowymi. Dobrze wyczyść styk z karoserią i końcówki przewodów masowych, szczególnie tą plecionką-miedzianą.

    Ale najpierw podaj mi wartość pod obciążeniem - czyli światła + ewentualnie wentylator nawiewu
  • Poziom 20  
    12.98V światła
    12,78V światła + max wentylator
    klemy i inne juz przeczysciłem
  • Poziom 10  
    A bez obciążenia zmierzyłeś?
    Jaki masz akumulator? Ile Ah?
    Poczyściłeś też masę między silnikiem a klemą "-" na aku?
  • Poziom 20  
    mam dwa bodajze 50 i 90 poczyscilem wszystko, a jak pisalem wczesniej:
    "Prąd, w aku 12,33V
    Prąd przy zapalonym silniku 13,65V" są bez obciązenia.
  • Poziom 10  
    gw007 napisał:
    mam dwa bodajze 50 i 90 poczyscilem wszystko, a jak pisalem wczesniej:
    "Prąd, w aku 12,33V
    Prąd przy zapalonym silniku 13,65V" są bez obciązenia.


    Jeżeli znasz się trochę na mechanice to musisz wymontować regulator napięcia z alternatora. Tylko ostrożnie żeby nie uszkodzić szczotek, Moim zdanie szczotki są już wytarte albo na pograniczu wytarcia. Często tak jest że jedna jest już wytarta a druga jeszcze pracuje na komutatorze.
    Myślę tak ponieważ prąd ładowania jest nadal niski. Powinien tak jak już wcześniej wspomniałem wynosić min.13,8V a najlepiej 14,4-14,5V, bez obciążenia. W najgorszym przypadku pada regulator napięcia.
    Zazwyczaj szczotki i regulator są razem w komplecie. Jest to jeden wspólny element.
    Wracając do aku odradzam wkładanie 90Ah - nadaje się do diesla a nie do benzyny.
    Polecam odwiedzić sklep motoryzacyjny gdzie precyzyjnie dobiorą ci akumulator o odpowiedniej pojemności i prądzie rozruchu do samochodu.
  • Poziom 20  
    dzieki wszystkim za pomoc, rozbilem samochod wiec zamykam temam, jesli ktos by byl zainteresowany czesciami to PW