Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik s51 do charta

willyams 23 Lip 2007 14:12 15417 72
  • #31
    willyams
    Poziom 13  
    Już na cos wpadłem. Wymieniłem moduł zapłonowy.
    I raczej okazał sie uszkodzony. Wcześniej miałem nowy kupiony moduł w czarnej obudowie i śrubka zalana lakiem bez żadnych napisów. Teraz kupiłem z niebieskim napisem i śrubką i motor odpalił. Niestey pali tylko na pych a na kopa tylko do około 5 minut po zgaszeniu ciepłego , później trzeba pchać. Na pewno jest za bogata mieszanka bo świeca jest okopcona, ale już go nie zalewa. Jeszcze tylko ten cholerny zapłon. Nie wiem ja go ustawić bo jak go zluzuję i przestawiam na działającym silniku to nie czuję żadnej zmiany. Kreska na magnecie w pokryciu z tą na silniku daje dokładnie 1,8 ale co z iskrownikiem. Ja w iskrowniku mam te dwa palce do ustawiania zapłonu a na karterze 3 więc nie wiem czy te znaki się mają zazębiać czy jak.
    Tyle było postów na forach na ten temat i nikt nie ma żadnego pomysłu. mój iskrownik nie ma żadnego znaczka.
    Myślę o stroboskopie ale musiałbym gdzieś podjechac do mechanika a boje się jechać bo nie podoba mi się jeszcze praca tego silnika i wolę nie ryzykować
  • Sklep HeluKabel
  • #32
    willyams
    Poziom 13  
    Goldwinger (bo chyba tylko Ty zostałeś na placu boju)
    Dzięki Ci za help. Inni widać oprócz wiedzy ksiązkowek nic nowego nie mogą wnieść a ja przecierz nic nie wymyślam. To są moje śmieszne realia.
    Nieważne. Polutowałęm dziś od nowa iskrownik + wymianan kabli. Iskra żeby konia zabiła. Zapłon na orientację i na ssaniu odpalił. Przy dodawaniu gazu mulił ale jak troche pochodził na wolnych to mu przeszło.
    Siadłem na gada i rura.
    JEZU JAKIEGO ON MA KOPA. Na odcinku raptem kilkudziesięciu metrów miałem ponad 60.
    Tylko dlaej coś jest nie tak :
    Mianowicie podczas przyspieszania lub trzymania jednakich obrotów robi na chwilę buuuuuuu.
    Ogólnie wygląda to tak że przyspiesza nagle robi buu (bez zmiany gazem ) i za chwilę znów przyspiesza.
    Wyregulowałem mieszankę i jest OK bo świeca iskre ma i jest SUCHA i lekko brązowawa. Czyli mieszanka jest git. I teraz albo poziom paliwa albo zapłon.
    Co proponujesz ew. jak to ustawić żeby gadało.
    Aha jak go kopniesz na ciepło to zalany i nie chwyci natomiast na pych po 3 obrotach koła łapie i JEDZIE !!!
    Narysowałem na oko jak ustawiłem ale to tylko orientacyjnie. Powiedz jak ustawić 2 zęby iskrownika względem 3 zębów karteru ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    zapomniałem mojego genialnego rysunku
    :D
  • #33
    motomis
    Poziom 15  
    Na początek witam serdecznie kol.Goldwingera!myslałem że to forum juz nie istnieje.Podziwiam kol.Willaymsa za wytrwałość,jesteście wielcy!Zapewne moje nudne zdania nic nie dadzą,ale jeśli moge w trakcie sie włączyc to ja bym szukał w iglicy tego buuu tzn.nalezałoby ją podnieść,co za tym idzie powinien lzej zapalać.Mam gaznik 16n3 i jest na to b. wyczulony.Jeżeli masz gażnik 16n1 to choć dawno go nie mam ale ten wyczulony był na sklad mieszanki lzej palił na 1 obrocie niekiedy nawet pół.Jeszcze jesli mozna nie kupuj gaznika za 70zł lepiej poszukaj orginała uzywki.Co do kreski na płytce,popros kol. aby wyjał swoją i skopiuj na twojej myslę że raz na zawsze bedziesz miał ta sprawe załatwioną.Raz jeszcze pozdrawiam.
  • #34
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam kolegę, a ja już myślałem że kolega zrezygnował z udzielania się na forum, ale do rzeczy:
    te "buuuu" jest zapewne spowodowane zbyt niskim poziomem paliwa`
    co do zapłonu to te ząbki mi się nigdy nie zgadzały, jeżeli bedzie ustawiony na 1,8 tu już nie ma czego szukać przy nim
  • #35
    motomis
    Poziom 15  
    Moje udzielanie rzadko było owocne,ale zawsze było miło raz jeszcze pozdrawiam a co do tematu,jakos nigdy nie zwracałem uwagi na te ząbki i nadal jakos bardziej kreska na płytce mnie przekonuje,co do poziomu paliwa ok.ja podałem tylko moje praktyki z iglicą,szczerze to niekiedy nie mialem ochoty wyjmowac gaznika,nadal robie to najwyżej 2 razy w roku,stary,leniwy pozdrawia asa cześć.
  • #36
    willyams
    Poziom 13  
    No więc jeśli się moge wtrącić to właśnie urodził mi się synuś i teraz z motorkiem będzie kłopocik. Ale jakoś to muszę pogodzić. Może kiedyś mi pomoże ?
    Co do wypowiedzi kolegi motomisa to kupiłem gaźnik 16n3 na allegro za 61 zł. Jeśli dyszę podniosę o 1 to świeca czarna, więc paliwko jest chyba dobrze ustawione. Natomisat jeśli chodzi o zapłon to nie było y problemu tylko nie mam kreski na iskrowniku i zupełnie nie wiem jak to ustawić bez lampy.
    Może ktos podrzucił by mi zdjęcie jak wygląda prawidłowo ustawiony zapłon może wtedy chociaz porównując dojdę w którym miejscu powinna być ta kretyńska kreska.
    Co do odpowiedzi kolegi goldwingera to sądzę że może mieć rację jesli chodzi o poziom paliwa (nie regulowałem bo gaźnik rzekomo nowy) natomiast jeśli idzie o zapłon rad jest wiele tylko jak ustawić metoda garażową elektronika bez lampy stroboskopowej ????
    Elekktronika nie jest mi obca i naprawiłem już kilka RTV-łów, więc miernikiem posługiwać też się umię.
    Tylko jak złapać to magiczne 1.8 ??????
    Motomis mój zapał przeszedł już w pasję (szczególnie po tej ostatniej jeździe) jak moto będzie paliło jak chart (na kopa i zawsze) to jestem człowiek szczęśliwy i prędko moto nie zmienię bo co może być lepszego niż doskonała charcina z doskonałym silniczkiem 4 biegowym simka. Czysty Ideał, tym bardziej że całe moto i przeróbka wyszła mnie już koło 2 tysięcy złotych. Ale gdybym miał myśleć tymi kategoriami kupiłbym sobie nowy skuter i dłuuuuugo wściekał sie że go kupiłem. :)
    Przecież na simsonach jeździ połowa polski i jeździ więc jeśli oni mogą to i ja kiedyś wyjadę.
  • Sklep HeluKabel
  • #37
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    dużo pisania bedzie:
    1. ustawić tłok na 1,8 przed ZZ (chyba wiadomo jak to zrobić)
    (wkładamy zegar ustawiamy ZZ ustawiamy 0 na zegarze, kręcimy kołem w lewo jakieś 90° i po tym kręcimy w prawo do momentu uzyskania przykąłdowego 1,8mm)
    2. w tym momencie należałoby pokryć znak na kole i płytce a że nie ma znaku na kole trzeba kombinować inaczej, mianowicie:
    po wykonaniu czynności z pkt. 1. ustawiamy płytkę twornikową tak aby odległość między krawędzią rdzenia cewki a krawędzią nabiegunnika w kole magnesowym wynosiła 2,2mm (+1,4; -0,7mm)
    wymiar "a" na zdjęciu
    silnik s51 do charta
    i skręcamy wszystko do kupy
    ewentualnie można by się pokusić o zrobienie lampy "pseudostroboskopowej" na diodie LED (opis jest i schemat na elektrodzie) zaznaczyć sobie punkt zapłonu i ustawić to na lampę. Do takiego zastosowania w zupełności taka lampa wystarczy (koszt elementów to około 7zł )
  • #38
    motomis
    Poziom 15  
    GRATULACJE niech zdrowo rośnie.Wydałeś duzo kasy,powód jest raczej jeden bo w koncu ten zapłon dobrze ustawisz,ale problem zostanie.Najpierw zapłon,kol.Goldwinger,którego mam przyjemnośc znać przedstawił ci płytke,ze znakiem,ten znak to nie jest jakas długa kreska jak na karterze,to mały znaczek na wysokosci nitu tzn.gdybys poprowadził linie byłby min.nad nitem co mocuje blaszke do przesuwania płytki.Problem jest jednak w gazniku,spytałem nie bez powodu czy przypadkiem nie kupowałeś nowego gaźnika.Ostatnie moje doświadczenia i nerwy spowodowane były własnie gaźnikiem nowym 16n3 za ok.70zł.Jest nie do ustawienia,przynajmniej ten który mnie dotknał,chodzi tylko na ssaniu,dysza wolnych była w nim 70 jak wymieniłem na 35 to wolne były ale szedł jak pisałem tylko na ssaniu.Co ciekawe jak dyszy tej nie zamkneło sie srubka tą duża na srubowkret to szedł,ale wolnych nie miał co zrozumiałe.Podejrzewam jak wlozyłbyś dobry uzywany gaznik ddr byłoby wszystko ok.Do tego bym namawiał pozycz wypróbuj,obym sie mylił cześć.
  • #39
    willyams
    Poziom 13  
    Dzięki motomis.
    Podoba mi się to forum bo zostali tylko najwięksi wyjadacze a od takich zawsze warto coś się nowego dowiedzieć.
    Czy mógłbym prosić w takim razie jeszcze któregoś z Panów aby przy najbliższej rozbiórce swojego prawego dekla zrobili fotę jak to prawidłowe ustawienie ma się do znaków na karterze ew. jak wygląda ten znaczek. Czy jest on gdzieś na wprost czy z boku iskrownika. Czy można by prosić o tego typu materiał ?
    Może macie jakiegoś linka do tego typu foty.
    Co do gaźnika to spróbuję jaszcze założyć ten stary 16n1 bo dysze ma powymieniane tylko jak ustawiałem poziom paliwa na znaczek w komorze to mi go przelewało mimo iż iglica trzyma jak się ją sprawdza na odkręconym.
    U mnie może to wynikać z faktu iż silnik nie leży idealnie płasko lecz mocowania wyszły tak że przód silnika jest leko uniesiony do góry czyli gaźnik automatycznie też nie leży idealnie płasko. Może tu jest problem.
  • #40
    motomis
    Poziom 15  
    Jeżeli masz org.płytke znaczek napewno jest,jest to mala kreseczka raczej z czoła płytki tzn.na jej grubosci,czyli na ok.4mm taka chyba bedzie grubosc płytki tak na oko,nie jest on na całą grugosc czyli mały.Tak jak pisałem gdyby go przedłuzyć byłby nad nitem mocujacym widełki reg.Co do gaźnika bedę sie upierał że tu tkwi wina,silnik nie musi byc ustawiony prosto w simsonie tez jest gażnik pod kątem.powodzenia cześć.
  • #41
    willyams
    Poziom 13  
    Motomis patrzyłem wczoraj 15 minut na ten twornik z każdej strony nawet porównując zdjęcie gdzie ten znaczek powinien być i nie ma nawet śladu więc może jest to jakaś podróbka lub zamiennik. Impulsator na stojanie jest czarny a w podróbkach czerowny więc nie wiem o co tu chodzi.
    Ustawiłem go wczoraj wg. metody goldiego i moto po 4 kopa złapało na ssaniu ale na ruszenie gazem reaguje duszeniem. Dopiero jak po chodzi można go delikatnie podkręcać. Raczej normalne jak zimny to nie działa choć biorąc pod uwagę inne pojazdy ze ssaniem powinien chodzić dobrze bo dostaje więcej paliwa.
    W każdym razie po przestawieniu zapłonu reakcja jest taka że ma się cieżko zebrać z miejsca . Tak jak by się dusił ale po przekroczeniu pewnej granicy rzyspiesza super. I tak samo na każdym biegu. Podobnie muli go na pełnym gazie. Około 2 mm przed pełnym otwarciem przepustnicy. Przykładowo:
    Ruszam muli potem się zbierze i jedzie ale jak dam gaz do końca to znów się dusi. Wystarczy mu trochę odpuścić i znowu idzie dobrze. Najgorsze w tym jest to że jak podjadę do skrzyżowania i zapnę 1 żeby ruszyć silnik zbierze się na obroty , puszczam sprzęgło i ..... muszę pchać bo się dusi. Dopiero jak go troszkę pogazuję na biegu to się zabiera do jazdy. Komfortowe to nie jest więc dalej coś nie tak. Pocieszające jest tylko to że mogę się jakoś dokulać do jakiegoś majchera o którego w mojej okolicy ciężko bo ten co jest jak mi ostatnio robił remont silnika w charcie nie wymienił ani jednego łożyska i nawet nie zauważył że karter był pęknity. Wymienił uszczelki i nazwał to remontem :)
    Aż się boję zawozić ten motor do niego. Poza tym jak już tyle wybuliłem kasy to wolałbym sam dojść do tego co się stało. Poza tym to teraz już trochę wstyd po tylu godzinach w garażu.
    Moglibyście mi jeszcze podsunąć jakiś pomysł co do dokładnego ustawienia gaźnika ?
    Iglica jest OK tylko poziom paliwa i ew. te regulacje z zewnątrz gaźnika.
    Moto już jest praktycznie całe poskładane i niedługo lekki tuning i pokaże go światu.
  • #42
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    były wersje bez znaku
  • #43
    motomis
    Poziom 15  
    Myślę że najlepiej wytłumaczy ci wszystko kol. Goldwinger,z 2 powodów to naprawdę as,po drugie on ciebie prowadzi i najbardziej pomógł.Nie uchylam sie,ale np.ja nie wiedziałem że wychodziły wersje bez znaczka na płytce,Goldi to wie.Sprawa mechanika,no moim zdaniem to że ktoś naprawia to nie wszystko,tu liczy sie doświadczenie.Jeżeli chodzi o twój silnik to wg.mnie narazie nie ma co próbować w jeździe,jeżeli są mankamenty pracy silnika na postoju nie ma co liczyc że jazda to wyeliminuje.Sprawa zapłonu nawet jak nie ma znaku a ty przestawiałeś płytke min. w lewo i prawo i nie było różnicy,a powinna być szukać należe w gaźniku.Co powinieneś osiągnąć--otóż silnik ma lekko zapalać,na ssaniu 2--3 kop z poczatku bez ssania może gasnąc,ale ssanie nie powinno być załączone jak zapalisz zamykasz ssanie,jak przygasa pompnij i zamknij ssanie.Po chwili juz powinien trzymać wolne bez ssania.Jak silnik normalnie pracuje na wolnych wkrecenie na wysokie obroty nie powinno być w żadnym momencie zakłócone,żadne buuuu,i jeżeli trzymasz 2--do 5 sek.na maxa (nie wskazane)nie powinien ani przerywać,ani przepuszczać,powinien wyć(nie wskazane takie metody sprawdzania)Jeżeli to osiągniesz to już sukces jesli nie to zapewne w jeździe bedzie tylko gorzej.Sprawa nastepna moim zdaniem kluczowa --gaźnik.Zacząć należałoby od filtra powietrza,czy np. podczas prób jakie proponowałem(niewskazane)po zdjeciu gumy filtra jest jakas różnica,to byłoby pomocne.Gaźnik--który chciałbys reg.nowy(Prawdobodobnie bubel z almotu cena ok.70 zł nie trzymajacy wolnych zalewający silnik dysza wolnych ok.60 jak zmienisz na taka jaka być powinna 35 wolne bedą ale tylko na ssaniu bedzie szedł)stary orginalny 16n1,i tu nalezało by przy nim popracować,tzn bedę nieprecyzyjny ustawić pływak tak by było troche wiecej jak połowa pokrywki paliwa wyreg.skład mieszanki srubka z boku,ale nie ta pod skosem ta jest od wolnych,skład mieszanki tu może być różnie od 1--do 2 obrotów,iglica zalecany przedostatni rowek od dołu iglicy tam włożone zabezpieczenie,proszę o wyrozumiałość,cześć.
  • #44
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    motomis napisał:
    silnik ma lekko zapalać,na ssaniu 2--3 kop z poczatku bez ssania może gasnąc,ale ssanie nie powinno być załączone jak zapalisz zamykasz ssanie,jak przygasa pompnij i zamknij ssanie.Po chwili juz powinien trzymać wolne bez ssania.Jak silnik normalnie pracuje na wolnych wkrecenie na wysokie obroty nie powinno być w żadnym momencie zakłócone,żadne buuuu,i jeżeli trzymasz 2--do 5 sek.na maxa (nie wskazane)nie powinien ani przerywać,ani przepuszczać,powinien wyć

    święta prawda
    chylę czoła dla kolegi motomisia i też obstaję przy gaźniku. Zapłon tak czy inaczej ustawiony (a po tylu próbach i nastawach coś powinno się zmienić) to silnik powinien chodzić może nie wejdzie w obroty będzie słaby ale takiego cyrku to być nie może że nagle zaczyna się dławić nie zależnie od ustawienia zapłonu (można nawet na ZZ ustawić i też chodzi w miarę dobrze)
  • #45
    willyams
    Poziom 13  
    Wielkie dzięki z góry za fachową pomoc.
    Kupiony gaźnik pochodzi z allegro i jest to dokładnie 16n4 - ?. Wygląda jak nówka i nie rozkręcałem go jeszcze i może tu tkwi błąd. Na tym starym 16n1 silnik palił i działał ale nie było wysokich. Równie dobrze mogło to być spowodowane słabą iskrą. Teraz iskra OK.
    I tu popełniłem podstawowy kategoryczny i niedopuszczalny w mechanice błąd , że wymieniłem naraz : cewkę butelkową, gaźnik i moduł. Teraz iskra jest i błędnie zasugerowałem się tym że jak gaźnik nowy to MUSI działać.
    Spróbuję w poniedziałek przełożyć tego staruszka 16n1 i ustawię mu poziom paliwka i używiom-powidim :)
    Na razie póki co to stokrotne dzięki i jak by co to dam znać.
    Aha bo zapomniałbym:
    Goldi bo szukałem schema tego strobo na ledach i znalałem kilka ale żaden jakiś nie podchodzący. Wszystko 12 V a ja mam 6. Nie masz czegoś sprawdzonego ?
  • #47
    willyams
    Poziom 13  
    Dzięki Goldi. Dziś zakupiłem części i właśnie robię szybki montaż. Jutro się przekonamy o efektach. W Każdym razie dokładnie o to mi chodziło.
    WIELKIE THANK'S !!!!!!
  • #48
    motomis
    Poziom 15  
    Rafał nie mam Twojego gg a mam prośbę,chodzi o zapłon elektroniczny,otóz kol. ma na sprzedaz caly zapłon ale magneto wyglada jak od starej trójki,ma 2 otwory m6 tak jak miały na wentylator,musiałbym obrócić płytke,ale problem w tym że ma jeszcze dodatkowo kostke na 2 wtyki do reg.obrotów i jeżeli tak jest to jakie przewody tam sie podłącza,czy te z kostki tzn.ten niebieski,jesli możesz to prosze odpisz bo ja ten zapłon widze tylko na foto,i czy dobrze myślę odnosnie magneta.Cześć pozdrawiam.
  • #49
    willyams
    Poziom 13  
    Goldi układ zmonotowany i działa :) ale tylko "na sucho".
    Ustaliłem że 1.8 przed ZZ jest wtedy kiedy pokryje się kreska na magnecie z kreską na korpusie. Niestety ten stroboskop nie jest w stanie "zatrzymać" tej krechy na magnecie. Wogóle oprócz tego że miga w rytm obrotów to nic nie pokazuje. Owijałem nawet magneto białym papierem z czarną kreską na kresce i efektu brak.
    Natomisat dobra wiadomość jest taka że założyłem dziś ten stary niewyregulowany 16n1 i moto poszło jak strzała. Niestety nadal został efekt przyduszania przy ruszaniu. Nie ma za to problemu z wysokimi obrotami. idzie jak przecina, pod warunkiem że nie zgaśnie przy ruszaniu i wtedy tylko "pych " go zapali. Na kopa pali do strzału ale tylko świeżo po zgaszeniu ciepłego (do 2 minut).
    Czyli wygląda na prpblem z paliwkiem jak słusznie stwierdziliście.
    Teraz dodatkowo muszę wymienić licznik bo ten chartowski jest do 60 i mi się na 4 biegu zamyka :)
  • #50
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Michał masz tu numer 707949 napisz jutro bo trochę sie pogubiłem w tej wypowiedzi (rozumiem pierwsze pół tekstu).
    willyams na wolnych obrotach faktycznie może być problem z utrzymaniem kreski na miejscu spróbuj na trochę podwyższonych obrotach wtedy powinno być dobrze
  • #51
    motomis
    Poziom 15  
    Byc może pomoże reg. iglica ten gaxnik bywa chimeryczny,mój np.palił ok na pół wykreconej od składu mieszanki,i iglica na przedostatnim rowku od dołu,sprawdź czy uszczelka na łaczeniu z cylindrem nie puszcza,no i zobacz bez gumy łaczącej filtr z gaźnikiem no i jak startuje jak mu ssanie pompniesz,może pomóc dobór świecy.Cześc.
  • #52
    willyams
    Poziom 13  
    Motomis zdjąłem dziś ten przewód powietrza do filtra i przestało go dusić. czyli wychodzi na to że coś nie tak z mieszanką i dostaje za dużo paliwa. Może być jeszcze pływak bo paliwko mi się troszkę z niego wylewa.
    Brakuje mi troche regulacji wolnych obrotów. Nie dam rady podnieść więcej bo śrubka regulacyjna łapie mi przepustnicę. Pokombinuję jeszcze. Chciałbym jednak zacząć od podjechania do jakiegoś mechanika żeby mi w końcu ustawił dobrze ten zapłon.
    No i teraz zastanawiam się nad licznikiem. Popróbuję z maluchowskim elegantem
  • #53
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    willyams napisał:
    zdjąłem dziś ten przewód powietrza do filtra i przestało go dusić. czyli wychodzi na to że coś nie tak z...

    ...filtrem powietrza
  • #54
    motomis
    Poziom 15  
    Ty jestes juz na etapie dobrego mechanika,sam nie wiem wydasz kase a i tak ci precyzyjnie nie ustawi,obym sie mylił.Obstaje przy swoim zobacz na orginalnej płytce gdzie jest znaczek,mam foto takiej płytki tylko nie umiem wstawic,albo na gg bym ci przesłał tylko nr. potrzebny.Nie rozumie jednego zdania przy ustawianiu wolnych łapie ci przepustnice,co to znaczy blokuje ci ją? ponieważ w gaźniku 16n1 wolne to podnoszenie srubką właśnie przepustnicy,jeśli blokuje to albo masz złą srubke reg. dorabianą albo rowek w przepustnicy jest wyjechany,pozatym jezeli nie bedzie zupełnie wolnych to bedzie sie przyduszał.Jeżeli bez gumy jest lepiej to zmniejsz stan na pływaku,przelewem nie moze lecieć ale ty zapewne piszesz że jak dasz dużo gazu to pływak drży i troche pryska.Zobacz też w jakim stanie jest zaworek odcinajacy.Wytrwałość Twoja imponująca jesteś juz prawie u celu,poprostu masz go na widelcu.Pozdrawiam cześć.
  • #55
    willyams
    Poziom 13  
    Więc tak panowie sprawa wygląda BINGO BINGO BINGO
    Moto pali na kopa i ciągnie jak nie wiem. Byłęm jednak u tego mechanika i ustawił wszystko "na oko"
    Moto pali i chodzi świetnie ale. Ale drażni mnie to że ustawione na czuja i może da się lepiej. Ot pazerny z nas naród.
    Co do wypowiedzi kolegi motomisa. Mam teraz ten 16n1 tylko że on jest trochę zastany i jest w środku strasznie zaśniedziały więc albo go muszę "przepalić" jak powiedział mechanik a jak to nie pomoże to wtedy zmienię na 16n3 i zobaczymy.
    W tym 16n1 jest taka historia że jak za mocno wkręci się śrubkę od wolnych to łapie przepustnice. Już tak sobie jedną przepustnicę ułamałem bo nie wiedziałem co go łapie i ciągnąłem do skutku :)
    Być może że śrbka jest dorabiana ale oprócz tego ta od mieszanki ma uszkodzony oring na około więc napewno bierze jeszcze jakieś lewe powietrze więc o dokładnej regulacji na razie nie ma co marzyć.
    Mój numer GG 4444863lub mail : willy(malpa)vicom.net.pl Jeśli możesz podrzucić to zdjęcie to będę mocno wdzięczny.
    Pożyczyłem wczoraj od mechanika lampę stroboskopową i jak znajdę chwilę to sprawdzę ten zapłon.
    Aha jeszcze jedno pytanie do fachowców :
    Drażni mnie troszkę i niepokoi takie dziwne dzwonienie w silniku na wysokich obrotach przy obciążeniu. Dziwne jest to że w chartowskim silniku było to samo. Mechanik pwoedział że łożysko igiełkowe i że tak jest w każdym i jest to normalne ale chciałbym się was poradzić.
    Poza tym drobnymi niedociągnięciami wszystko działa jak należy. Biorę się za tuning i zaczynam od tablicy z zegarami. właśnie przerabiam obrotomierz z kanciny.
  • #56
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    willyams napisał:
    ta od mieszanki ma uszkodzony oring na około więc napewno bierze jeszcze jakieś lewe powietrze

    tam nie ma żadnego oringa w oryginale
  • #57
    willyams
    Poziom 13  
    jest taka uszczelka naokoło dyszy. Przynajmniej u nie była tylko jest już wytarta
  • #58
    willyams
    Poziom 13  
    dzięki motomis za wskazówki. Ta żekoma kreska została przezemnie uznana za jakiś przypadkowy brud.
    Mam już na szczęście lampe stroboskopową i teraz już ustawię i zanzaczę jak ma być.
    Teraz odnośnie gaźnika. Macie zdjęcie mojego. Nie wiem czemu obaj uparcie twierdzicie że tam nie powino być oringa. Patrz wykręcona dysza.
    Aha jeszcze jedno chciałem skorzystać ze stroboskopu i ustawić sobie już zapłon na cylinder 60cm i 70 cm. Nie wiecie ile powinno być przed ZZ dla obu ttyych cylindrów ?
    zdjęcie gaźnika silnik s51 do charta
  • #59
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zwracam honor co do oringa (ale nigdy nie widziałam)
    ustawienie zapłonu dla 70 ccm 1,4 mm przed ZZ, dla 50 1,8mm, dla 60ccm można dać 1,6mm ale można zostać na 1,8mm (trzeba eksperymentalnie sprawdzić na którym nastawie będzie lepiej)
  • #60
    willyams
    Poziom 13  
    Dzięki goldi , ty to masz wiedzę. Jeszcze kilka takich problemów jak teraz i może Cię dogonię :)
    Nie przejmuj się tym oringiem. Człek się całe życie kształci. Aha ciekawe bo jak kupiłem zestaw naprawczy to dysza była zupełnie inna , dłuższa i faktycznie bez oringa ale nie pasował gwint do tego gaźnika a była do starego typu.
    Dziś wyjąłem cały gaźnik z motorku i zakupiłem 0,5L octu. Zaraz go wymoczę to przyspieszę odkorodowywanie.
    Nie macie Panowie czasem pomysłu jaki inny niż orygianlny licznik by podszedł do tego moto ?
    Koła 17 " więc sam simsonowski choć ponoć felerny od fabrki nie będzie mi już grał a oryginał chart się skończył (znaczy skali mi brakuje) . Na razie jeżdzę na rowerowym ale jakoś tak to nie poważnie wygląda a poza tym nie komponuje się z obrotomierzem z kanta.
    I jeszcze jedno ostatnie pytanie odnośnie powietrza.
    W niedzielę usprawniłem filtr powietrza. Znaczy zdjąłem gumę z puszki (chartowskiej) i założyłęm samą gumkę od simka a na samym końcu włożyłem gąbkę (taką z opakowań sprzętu komuterowego) przelot był bez żadnych strat a po drodze tak mi go zaczęło mulić zę później już nawet 30 nie chciał jechać. Zdjąłem i przeszło mu. Dmuchnąłem filtr i przelot był idealny. O co mu mogło chodzić ???