Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

różnica pomiędzy filtrem ANL a NB

06 Maj 2007 13:02 13244 6
  • Poziom 15  
    Witam Wszystkich :)

    Czy Ktoś wie i mógłby opisać lub podać link, gdzie jest opisane do wycinania jakiego rodzaju zakłóceń służy filtr ANL, a do jakiego NB ?

    Pytam, ponieważ walczę od dłuższego czasu z zakłóceniami w RENAULT MEGANE 1,6 benzyna i wiem, że jedynym źródłem zakłóceń jest układ zapłonowy, a konkretnie cewki zapłonowe + świece - przeskok iskry powoduje trzaski w CB. Niestety, ale nie ma możliwości usunięcia (prostymi sposobami) tego źródła zakłóceń - próbowałem już wielu rozwiązań.

    Ostatnio jednak w ramach testu miałem okazję zamienić na chwilę swojego Alana 48+ (z którego jestem strasznie niezadowolony - szumofon potworny + wspomniane zakłócenia), na HR2510. Okazało się, że po włączeniu filtru NB (w tym modelu jest tylko filtr NB, a w nowszych Presidentach ANL/NB) zniknęły wszystkie problemy z zakłóceniami, z którymi mało co radził sobie filtr ANL w Alanie 48+.

    W związku z tym chciałbym zmienić sobie radio na jakiegoś Presidenta, który posiada NB (ANL/NB), ponieważ wszystko wskazuje na to, że jedynie filtr NB radzi sobie z moimi zakłóceniami. Jednak wcześniej chciałbym dowiedzieć się czegoś konkretnego na temat wspomnianych filtrów:
    1. Jaka jest różnica pomiędzy tymi filtrami ?
    2. Dlaczego we wspomnianym HR2510 jest tylko NB, a w nowszych modelach ANL/NB ?
    3. Dlaczego niektóre tańsze modele Presidenta w ogóle nie mają filtrów ANL, ANL/NB, NB ?
    4. Inne informacje, które powinienem wiedzieć ?

    Dodatkowo chciałem poprosić o radę.
    Skoro Presidenty z filtrami ANL/NB to: Ninja, Walker ASC, Johnson II ASC, Herbert ASC, to który z nich najlepszy do samochodu ?
    A może są wcześniejsze modele (tańsze, bo te ww. są już strasznie drogie), które też mają filtry ANL / NB, tylko nie pisze się o nich, bo np. są wbudowane w CB na stałe, bez możliwości ich włączenia / wyłączenia ?

    Proszę, poradźcie trochę i wspomóżcie dodatkową wiedzą na ten temat.

    Z góry dziękuję za każde info :)

    Pozdrawiam :)
    Grzegorz
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    stanley487 napisał:
    Wita uład ANL.znajduje sie za dedetktorem i obcina wszelkie impulsy o większej niż srednia amplitudzie,a układ NB.,jest pobierany sprzed wzmacniacza wcz.,inaczej mówiąc zanim sygnał dotrze do wzmacniacza p.cz.,zostaje wcześniej wyeliminowany,Kazdy z dwóch układów antytrzaskowych uswa impulsy innego rodzaju i powinien być dobrany do sytuacji zakłóceń.pozdr.
    No to już jestem odrobinę mądrzejszy.

    Skoro to dwa różne filtry, spełniające dwie różne role, to czy to znaczy, że jeżeli na radiu pisze: ANL, to jest ANL, NB, to jest NB, ANL/NB, to jest jeden i drugi ?
    A czy może być jak pytałem wcześniej, że CB nie ma na zewnątrz przełącznika do filtrów, a mimo wszystko jest wbudowany w wew. bebechy ? Może te tańsze Presidenty również mają te filtry, tylko nie posiadają przełączników ?


    stanley487 napisał:
    A co do radia ze srarej spizarni to Alan 28,ma oba filtry,i oba dobrze się sprawdzają,minus to jego gabaryty do osobówki.
    A czy te Alany 28 posiadają deklarację zgodności lub homologacje - są aktualnie dopuszczone do użytkowania ?

    Mogę mieć bardzo tanio wspomnianego wcześniej HR2510 (też jest duży), jednak nie ma na niego papierów, a z tego co wiem, to prawdopodobnie mógłbym mieć problemy za używanie w samochodzie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Grzegorz_n napisał:
    A czy te Alany 28 posiadają deklarację zgodności lub homologacje - są aktualnie dopuszczone do użytkowania ?
    Kiedyś była taka dyskusja na elektrodzie - wygląda na to, że stary sprzęt może być używany bez problemów pomimo braku deklaracji zgodności.
    :arrow: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic694676.html
  • Poziom 20  
    Stary President Herbert jest równie godny polecenia. I podobnie jak przy Alanie 28, nie ma problemu z homologacją.
  • Poziom 11  
    Witam, miałem ten sam problem z zakłóceniami co kolega w megane coupe 1.6 8V. Przetestowałem różne radia i filtry przeciwzakłóceniowe : TTI 7070, TTI 8080, Zeus, President johny II, President Hary II, Cobra w gruszce - Wielka pomyłka i żadne radyjko nie przynosiło efektu takiego jak oczekiwałem, na zgaszonym silniku jeszcze było oki ale jak odpaliłem silnik to była paranoja> Wymieniłem diody w alternatorze bo to też mogło być przyczyną ale nic to nie pomogło. Jedynym rozwiązaniem było Radyjko PRESIDENT JOHNSON II z filtrem ANL/NB teraz jest rewelacja, co prawda kosztowało ok 200zł drożej ale jest warte swojej ceny więcej bym wydał na lekarzy jezdżąc i się denerwując.