Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Motorowerek ale jaki :D

Bojar 06 May 2007 22:16 27098 105
  • Motorowerek ale jaki :D
    Witam nie wiem czy mogę umieścić tu swoje dzieło bo nie ma nic z elektroniki, tylko jeden wyłącznik
    Motorower powstał z powodu nadmiaru czasu
    Rama: Od górala na koła 26", widełka i przednie koło 24" a tylnie bmx
    Silnik: Romet 2 biegi w rączce
    Kierownica od składaka bo od górca nie pasowała by do tego dzieła
    Sprzęt jeździ nawet szybko jak na takie coś 55km/h rozpędza się bardzo dobrze.
    Motorek jest jeszcze nie skończony ale chciałem do niego dorobić jeszcze siedzenie takie dłuższe jak w bmx'ach amerykańskich, jakieś stopki na nogi, hamulce z przodu V-breake i na tył też bym coś wykombinował
    lecz idzie pod młotek na allegro ponieważ mieszkam w centrum i nie mam nim gdzie jeździć :(
    A i jeszcze jedno ktoś może zna się na prawie, bo czytałem gdzieś kiedyś że można dorabiać do rowerów silniki, ale czy konieczne jest zostawienie napędu na pedały?
    Proszę ocenicie moje dzieło :)

    Cool? Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    Bojar
    Level 11  
    Offline 
    Bojar wrote 46 posts with rating 2, helped 0 times. Live in city Ełk. Been with us since 2005 year.
  • #2
    Olasss
    Level 11  
    no wykonanie ładne tylko mam pytanie: jak się tym jeździ przy większej prędkości bez praktycznie żadnej amortyzacji? :)
  • #3
    Wasz3k
    Level 24  
    Naprawdę dobra robota , mój znajomy też ma taki tylko z pedałami :D 6/6
  • #4
    adamlen1
    Level 16  
    Witam, ta konstrukcja to jakoś bynajmniej dziwna. Ani to po lesie nie pojeździ (brak amortyzacji, można coś urwać), ani po drodze publicznej, bo panowie policjanci szybko się zainteresują.
  • #5
    Olasss
    Level 11  
    no i jeszcze jeden całkiem spory minus: czy ten pojazd ma jakieś hamulce? (w tym stanie ze zdjęć)
  • #6
    vcd_a
    Level 18  
    A co z oponą z tyłu :> Wygląda na slika :D, pozd

    Co z hamulcami?
    Dużo się da z tego motorowerka wycisnąć :>
  • #7
    Lord_Wejder
    Level 14  
    Moje gratulacje. pomysl conajmniej za**** :D dla mnie widoczne sa tylko 3 wady, mianowicie: brak amortyzacji jak juz wczesniej bylo wspominane brak hamulcow :| no i problemy z przepisami zwiazane z ta konstrukcja... ja bym polecal Ci jakies hamulce tarczowe na przod... poniekad sa bezpieczniejsze troche od V-brake bo trudniej jest fikolka zaliczyc przy hamowaniu:)
  • #8
    Silence87pl
    Level 12  
    Jeżeli pojemność silnika nie przekracza 50cm³ to powinno być w porządku, jednak do prowadzenia takiego cacka wymagany jest dowód osobisty. Mógłby się wypowiedzieć jakiś specjalista czy trzeba to rejestrować i ubezpieczać (wydaje mi się, że tak).

    Ja dorzucę jeszcze jedną wadę. Mianowicie >brak świateł< do tego panowie policjanci na pewno się przyczepią.

    Pozdrawiam i gratuluję konstrukcji : )
  • #9
    danlancher
    Level 27  
    WoW! :D haha,wrzucaj filmik jakis. A gdzie sa hamulce? Ile na nim wyciagniesz??
  • #10
    Gibon007er
    Level 22  
    hamulec i sprzęgło na kierownicy (tak maja motorowery) ....nigdy na ogarze nie jeździliście ? :D :D :D

    super sprawa 11/10
  • #11
    majster_15
    Level 23  
    Gibon007er wrote:
    hamulec i sprzęgło na kierownicy (tak maja motorowery) ....nigdy na ogarze nie jeździliście ? :D :D :D

    super sprawa 11/10


    Ja widzę tylko trzy linki czyli linka gazu jest, linka sprzęgła jest, linka biegów jest ... ale linki hamulcowej nie ma ... A po za tym, klamka od hamulca na kierownicy jest tylko od hamulca przedniego a tylni wajcha jest pod prawą nogą.

    Pozdrawiam, Mat.
  • #12
    Cinek_as
    Level 21  
    a może hamujue sprzęgłem jak to robią na żużlu :D?
  • #13
    kiler86
    Level 12  
    spoko konstrukcja, ale ludzie u mnie już nie takie dziwili, np silnik od jawy lub czegoś podobnego do motorynki, podobno gumy zostawały:D
  • #14
    majster_15
    Level 23  
    kiler86 wrote:
    spoko konstrukcja, ale ludzie u mnie już nie takie dziwili, np silnik od jawy lub czegoś podobnego do motorynki, podobno gumy zostawały:D


    A gdzie do motorynki silnik z jawy? Gdzie on by się tam zmieścił? Chyba na głowę kierującemu ...


    Pozdrawiam, Mat.
  • #15
    diodakiler
    Level 19  
    łe pewnie pali 100 na 100 i jeszcze iadro. Fajna konstrukcja :P
  • #16
    Tojtas
    Level 20  
    nie no, mi się podoba i to bardzo :)


    Sam miałem zamiar zrobić coś takiego, tylko że jeszcze nie zdobyłem silnika.

    Pozdrawiam
  • #17
    _milcek_
    Level 19  
    co do świateł to nikt (nawet policja) nie może mi odpowiedzieć na pytanie czy trzeba teraz jeździć na rowerze z włączonymi światłami wiecie coś może na ten temat???? A motorek super 10/10 tylko jakbys zostawił pedały to byś miał rower z silnikiem czyli coś na co jeździ się z motorowerową
  • #18
    majster_15
    Level 23  
    _milcek_ wrote:
    co do świateł to nikt (nawet policja) nie może mi odpowiedzieć na pytanie czy trzeba teraz jeździć na rowerze z włączonymi światłami wiecie coś może na ten temat???? A motorek super 10/10 tylko jakbys zostawił pedały to byś miał rower z silnikiem czyli coś na co jeździ się z motorowerową



    Motorower wcale nie musi mieć pedałów. Coś się koledze pomieszało. Na kartę rowerową motorowerową lub dowód osobisty można jeździć do 50 cm² pojemności skokowej silnika. A przedstawiony przez kolegę pojazd klasyfikuję się do pojazdu mechanicznego napędzanego silnikiem spalinowym i trzeba go zarejestrować, opłacić i zrobić konieczne badania, które zadecydują o dopuszczeniu do ruchu publicznego. Pojazdy jednośladowe napędzane silnikiem spalinowym od zawsze musiały jeździć na światłach, tak jak teraz samochody.


    Pozdrawiam, Mat.
  • #19
    korneliusz
    Level 16  
    Dołączę się może do tematu...

    Czy ktoś kiedyś myślał jak zamontować silnik, który może nie zupełnie by napędzał rower, ale chociażby wspomagał rowerzystę? Założyć takie coś to może i nie problem, ale chciałbym aby dało się to zamontować i montować w terenie. Ostatnio tak z kolegami myśleliśmy jak tu sobie wspomóc, bo kilkukrotne wchodzenie pod tą samą górkę bywa męczące i nużące... Widziałem już gdzieś silniki w piastach, ale to niestety odpada ze względu na to że po pierwsze ciężkie, a po drugie pewnie byłby problem wtedy z osią, może i tarczą...
  • #20
    Uszol 1990
    Level 29  
    Do tego silnika można zamontować pedała :D
    w miejsce kopnika...
    widziałem takiego "rometa" :)

    konstrukcja fajniutka :) jestem ciekaw jak sie na tym jeździ :)

    pozdrawiam
  • #21
    KrzyChules
    Level 13  
    ciekawy projekt , ale czy ci nie ucieka paliwo przez ten przechylony gaznik ? co do rowerow z silnikiem to kiedys ruskie produkowali taki doczepny silnik do roweru . smiesznie to niekiedy wygladalo ale lepiej jest taki silniczek niz krecic pedalami :)
    a co do silnika jawy do motorynki : mialem motorynke z silnikiem wski 175 , prawdziwy potwor. Na kazdym biegu pion był :)
    ps ile wazy ten wynalazek ?
  • #22
    Duch__
    Level 31  
    Mój kolega zamontował do ramy od ETZ-ty silnik z malucha 650ccm bez skrzyni biegów - wszystko na samym wale szło. V-MAX 160km/h przy zamontowanej odpowiednio małej przekładni na tylnim kole. Jak zmienił przekładnie na większą to nie umiał ruszać bo momentalnie na pion go brało.
  • #23
    kokodin
    Level 21  
    hehe w młodosci (gimnazium) miało sie podobne pomysły tylko ja zrobiłem na odwrót nie było kaski na amorki do roweru to sie z ogarka wsadziło :D i predkościeomierz działał

    konstrukcja fajna ale jak dla mnie to troche nie ukończona jak to ma być rower to brakuje pedałów hamulcy i świateł ale ogólnie gratuluje ukończenia swojej wizji
  • #24
    AoT_Hunter_PL
    Level 21  
    majster_15 napisał " a widzę tylko trzy linki czyli linka gazu jest, linka sprzęgła jest, linka biegów jest ... ale linki hamulcowej nie ma ... A po za tym, klamka od hamulca na kierownicy jest tylko od hamulca przedniego a tylni wajcha jest pod prawą nogą."


    Motorynka ma biegi w stopce .... komar 3 miał biegi w rączce , a tutaj prezentowany silnik jest Rometowski 2 biegowy, od pierwszych modeli motorynek i rometów (nie mylić z ogarami >> ogar był z silnikiem 3 biegowym od Jawki 50 czeskiej ) , no chyba że ktoś mówił na ogra tez jak miał silnik rometowski 3 biegowy ( ale on był słabszy od silnika czeskiego :) :)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ahas poprawiając jeśli faktycznie (widać na zdjęciu) ta linka 3 jest od biegów w takim razie pokrywa z lewej strony musiała zostać przerobiona lub przykręcona od komarka.


    A jeśli chodzi o większe silniki widziałem już jak ładowano do rowerów i motorynek silniki z WSK-i & MZ-t ETZ itp

    Ale silnik z Mz-ty 250 WYMIATA :D:D:D::D:D:D:D:D

    Sam muszę sobie taki sprawić choćby do gokarta :D:D

    A ponoć były jeszcze Mz-ty 600 ujjjj to już chyba wyrwałoby sie z ramy :D:D
  • #25
    manekinen
    Level 29  
    Kolego AoT_Hunter_PL ogar 200 posiadał silnik czeski 3-biegowy, a ogar 205 posiadał silnik 2-biegowy rometa, po za tym konstrukcja się nie różniła w niczym. Więc śmiało można powiedzieć że jest to silnik z ogara, tudzież motorynki.

    Ale też zastanawia mnie jedna rzecz - Biegi masz w rączce, a silnik nie jest z komara3, bo komar miał jajowaty silnik, i lewy dekiel z mechanizmem zmiany biegów na linke. Lub może jest jeszcze jeden model tych silników, a ja o tym nie wiem? Mógłbyś pokazać fotke z drugiej strony pojazdu?

    Co do rejestracji pojazdu - majster_15 ma tu rację, ale tylko teoretycznie będziesz miał tak łatwo, bo nie jest to pojazd produkcji seryjnej, i żeby go zarejestrować będziesz miał nie lada problemy, mogą w ogóle odmówić. ALE aby w ogóle mógł przejść badania techniczne musisz mieć światła mijania, tylne, i stopu, chamulce przód i tył, i amortyzatory chyba, bo jednak silnik troche waży, i razem z kierującym to już jest niezła masa wpadająca na nierówność przy 50km/h, stanowisz w tym momencie niebezpieczeństwo dla innych.
    Ja bym nawet bał się jeździć po polu czy lesie ze sztywnym zawieszeniem. Rower jeszcze ujdzie, bo można go podrzucić do góry bo jest lekki, ale jak zrobisz to z taką masywną ramą i silnikiem, to ja nie wiem. Lepiej przebuduj konstrukcje i dorzuć jakąś amortyzację chociażby dla własnego bezpieczeństwa. No i hamulce przedewszystkim

    Acha - jeszcze jedno - gdzie trzymasz stopy podczas jazdy?

    Wyłącznika zapłonu też nie mogę dostrzec, za każdym razem zdejmujesz fajkę i przeżywasz masaż całego ciała? :D
  • #26
    wisnia3d
    Level 11  
    Witam. Moim zdaniem nie zarejestrujesz tego... rower nie jest przystosowany do takich obciążeń... ale do śmigania po wioskach np. po piwo z pewnością się nada =]
  • #27
    KrzyChules
    Level 13  
    oj ludzie mylicie sie :) motorynka m1 miala biagi w raczce i tudziez kwadratrowy silnik tak samo mial polo i jeszcze kilka wynalazkow romea bodajze model silnika to 021 lub 022 :)
  • #28
    wydramax
    Level 16  
    za pomysł 10/10 wykonanie też spox a jazda bez hamulców to prawdziwy hardcore
  • #29
    luk333
    Level 10  
    Za mala zebatka z tylu nie bedzie sily mial nawet zeby sie rozpedzic:D
    Mialem motoryneczke z tym silnikiem i miejwieceej wiem jaka to maoc ma.

    Przy dwuch biegach i takim kole powinna byc wieksza zebatka bo sprzeglo zajezdzisz:D
  • #30
    knights
    Level 12  
    Niema co bryka fajna jak nie wiem nie znam się zbyt na motoryzacji dwuśladów ale z wyglądu super ;) Ja jedynie mam rower na którym jeżdżę prawie już 10 lat i oprócz kostek hamulcowych i dętki nic nie zmieniłem ;) chętnie przerobił bym stary rower na taki motorek ale z pedałami :)