Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Praca inzynierska, silnik obcowzbudny i PI

spovn83 07 May 2007 19:32 1314 3
  • #1
    spovn83
    Level 14  
    Mam przedstawic w mojej pracy straty dodatkowe wystepujace w silniku obocwzbudnym przy zasilaniu impuloswym jak i ciagłym, mam to udowdonic za pomoca przyrostow temperatury silnika przy tych dwoch roznych rodzajach zasilania,

    strat zabardzo niemam skad wzwiasc do zasilania ciaglego bo mamy I²R i to wszystko moze ktos wie jak to mozna rozwinac? czysto teoretycznie, do strat impulsowych to mam troche materialow ale tez niewiem czy to starczy,

    natomiast mam prosbe jak wyznaczyc wartosc srednia pradu i skuteczna z tego wykresu w zalaczniku, mam tam te wzory wypisane ale niewiem po pierwsze czy dobrze i jak je sie wyprowadza....
  • #2
    Quarz
    Level 43  
    Witam,
    jaka jest moc znamionowa tego silnika?


    Pozdrawiam
  • #3
    spovn83
    Level 14  
    jest to maly silnik jego moc to :

    0,76 kW
  • #4
    Quarz
    Level 43  
    Witam,
    spovn83 wrote:
    jest to maly silnik jego moc to :

    0,76 kW

    ale to już jest wartość mocy znamionowej, dla której można wykonać wiarygodne pomiary przy obu rodzajach zasilania i je porównać.
    Niestety, ale obliczenia teoretyczne mogą tu być obarczone nawet 50% błędem, a wynikającym z niemożności dobrego określenia wartości parametrów branych do obliczeń przy pracy impulsowej.

    Temat nie jest nowy. Takie zagadnienia były nowością, ale w latach '70 ub. w., kiedy sterowanie impulsowe (tyrystory, tranzystory mocy) dopiero wchodziło do powszechnego użytku.
    Dlatego też matariałów do swej pracy musisz poszukiwać w literaturze periodycznej (i książkowej) z tamtych lat.

    Pozdrawiam