Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.4i rocznik 92

lukashb 07 Maj 2007 23:41 2850 12
  • #1 07 Maj 2007 23:41
    lukashb
    Poziom 38  

    Witajcie! Mam taki mały spór ze znajomym, mianowicie on ma problem [wielki] z temperaturą, podczas zwykłej jazdy ma 90 stopni, zatrzyma się na chwile np. światła, i zaraz włącza się wentylator....rury w układzie są wszystkie bardzo twarde [słyszałem że nie powinny być aż tak] a ciśnienie w zbiorniczku jest tak duże że mało co korka nie wyrywa.....cała woda podchodzi pod korek przy delikatnym odkręcaniu....jako że sam mam Astre tyle że 1.8i to stąd ten spór...u mnie temperatura to 80 stopni podczas jazdy i tak szybko nie łapie, rury miękkie czyli ok.....co może być u niego uwalone? każdy serwis mówi że tak ma być ale przecierz to nie prawda, moim zdaniem temperatura zbyt duża....w stacji autoryzowanej mówili mu że jest ok ale termostat się otwiera za puźno....kupił nowy, pojechał zmienić ale mechanik [kolejny] zaczął wmawiać że tak ma być i niema po co zmieniać....to chyba nie logiczne? jak sie nie otwiera zbyt szybko to też jest coś źle z nim.....co o tym sądzicie?, chciałbym zakończyć spór jakimiś argumentami mocnymi, może ktoś ma Astre 1.4 i się wypowie? silnik to C14NZ. Pozdrawiam

    0 12
  • Fibaro
  • #2 08 Maj 2007 00:18
    procekkk
    Poziom 24  

    uklad jest zapowietrzony;
    wymiana termostatu jest zalecana moze pomoc obnizyc temp.

    0
  • #3 08 Maj 2007 08:20
    Doktorr
    Poziom 33  

    Ten silnik odpowietrza się przez wykręcenie czujnika temperatury. W wielu oplach i fordach temperatura za łączenia wentylatora tak naprawdę następuje gdy temperatura czynnika przekracza 100 stopni C . Na wskażnikach celowo jest zanożana, aby nie straszyć użytkowników. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu układu ciśnieniowego. Dowód odkręcenie korka zbiorniczka wyrównawczego (nie radzę) bezpośredni przed za łączeniem wentylatorów skutkuje gwałtownym wrzenem czynnika w całym układze. Wniosek temperatura wrzenia przy ciśnieniu atmosfarycznym przekroczona. ( zakres wiedzy na poziomie szkoły podstawowej).

    0
  • #4 08 Maj 2007 10:33
    elve
    Poziom 11  

    duze cisnienie moze wskazywac na przedostawanie sie komresji
    do ukladu chlodzenia

    0
  • Fibaro
  • #5 08 Maj 2007 13:27
    PAW_B
    Poziom 12  

    Tak jak koledzy powyżej radzili- odpowietrzenie układu, sprawdzenie kompresji (przy 90 st. i odkręconym korku widać wydobywające się pęcherzyki powietrza). Ale przede wszystkim sprawdzić korek bo powietrze powinno wchodzić do układu bez oporów, ale powinno też wychodzić po przekroczeniu w układzie ciśnienia około 1atm.Jeżeli zaworek będzie zapieczony może dojść do rozszczelnienia układu (pęknięcia chłodnicy lub węży).
    Pozdrowienia Paw:D

    0
  • #6 09 Maj 2007 21:06
    Mihó
    Poziom 27  

    Odpowietrzasz przez wykręcenie czujnika temperatury do wskaźników i uruchomienie silnika do momentu załączenia wentylatora

    0
  • #7 09 Maj 2007 21:30
    lukashb
    Poziom 38  

    Ok dzięki, jednak powiedzcie czy ta temperatura to jest ok?? przypominam ok. 90° podczas jazdy....mówią że 1,4 tak ma w co nie wierze....Pozdrawiam

    0
  • Fibaro
  • #8 09 Maj 2007 21:53
    kryszt44
    Poziom 17  

    Po prostu termostat pracuje w górnej granicy 86-92,

    0
  • #9 09 Maj 2007 22:37
    Mihó
    Poziom 27  

    z tego co wiem, co jest wybite na termostacie - początek otwarcia to 97, a koniec 107st.

    Weź też pod uwagę, że silnik jest mały, a ma stosunkowo duże obciążenie - łatwo go rozgrzać. To też zaeży od Twojego stylu jazdy itp.

    Sprawdzić termostat (orientacyjnie) możesz w następujący sposób - uruchamiasz silnik i nie powinien się otworzyć od początku, tj. najpierw masz zimną chłodnicę, dopiero jak się otworzy, chłodnica ma prawo się nagrzać. Jedyny czujnik włączający wiatrak to termowłącznik wkręcony z prawej strony w chłodnicę - gdyby Ci termostat wciąż trzymał na małym obiegu, to wentylator by nie startował.

    0
  • #10 24 Paź 2007 23:35
    bodek-1977
    Poziom 2  

    witam miałem podobny problem zaraz po kupnie samochodu podczas jazdy na trasie temperatura w granicach 92 stopni i bardzo szybko sie grzał pamietam że rano na zimnym silniku po przejechaniu około 2 kilometrow posiadałem juz 90stopni na liczniku poprostu wymieniłem termostat i po kłopocie poprosty sie nie otwierał nie puszczał na duży obieg wiec radze go wymienic i powinno być ok

    0
  • #11 25 Paź 2007 00:34
    tzok
    Moderator Samochody

    ...ależ 92*C to bardzo dobra temperatura a silnik powinien "łapać" te ok. 90*C po 1-2km, im szybciej się zagrzeje tym lepiej, bo mniej pali no i w zimie ogrzewanie jest. Jeśli wentylator się włącza to termostat się otwiera (termo-włącznik wentylatora jest przy chłodnicy, jeśli termostat by się nie otworzył gorący płyn szedł by wyłącznie przez nagrzewnicę ale nie przez chłodnicę) i wszystko jest ok.
    W wielu samochodach układ chłodzenia jest wysokociśnieniowy, jeśli tak jest to normalne, że węże są twarde i nie wolno odkręcać korka zbiorniczka wyrównawczego na gorącym silniku.

    0
  • #12 25 Paź 2007 16:44
    kmitki
    Poziom 22  

    W mojej astrze było podobie i okazało sie ze głowica ma pęknięcie .Teraz po wymianie głowicy wszystko jest ok.

    0
  • #13 25 Paź 2007 17:01
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Koniec tej mechaniki panowie. Zamykam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo