Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bateria słoneczna a ładowanie akumulatora

Atlx 09 May 2007 12:16 3990 3
Altium Designer Computer Controls
    Atlx
    Level 2  
    Witam wszystkich i zwracam się do was speców jak wykonać ładowanie akumulatora 12V z ogniwa słonecznego
    posiadane przeze mnie ogniwo to Shell 40W 16,6V i 2,3A
    a z tego co wiem to aku ładuje się napięciem ok 14.4V
    akumulator posiadany to 90Ah 12V
    wiem że jedno ogniwo nie wystarczy zamierzam kupić drugie a później i trzecie i podłączyć je równolegle amperaż mi wzrośnie do ładowania tego aku
    na razie zrobiłem na stabilizatorze napięcia ale prąd spadł mi do 1,8A przy 14,5V reszta poszła chyba w ciepło

Proszę o pomoc jakieś wskazówki gotowe schematy
    jestem laikiem ale daje sobie radę w projektowaniu płytek i czytaniu schematów ale jak mam coś zaprojektować z niczego to lipa he he
    a całość chcę zamontować do campingu.
  • Altium Designer Computer Controls
    kaczmarj
    Level 23  
    Temat był już opisywany. Ja też używam ogniwa słonecznego i akumulatora żelowego. Po różnych próbach zdecydowałem się na zakup impulsowego regulatora napięcia do ogniw słonecznych. Koszt takiego regulatora na aukcjach to około 150-200 zł. Zakup się opłaca bo regulator robi dokładnie wszystko za ciebie. Pilnuje napięcia max na akumulatorze (13,8V) i odłącza obciązenie podpięte pod akumulator przy spadku napięcia poniżej 10,5V co zabezpiecza akumulator przed uszkodzeniem w wyniku nadmiernego wyładowania. Napięcie o którym piszesz na akumulatorze 14,4V jest dopuszczalne tylko chwilowo. Przy pracy buforowej powinno wynosić 13,65V +/- 0,15V co zapobiega gazowaniu ogniw. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pisz. Chętnie pomogę.
    PS
    Znalazłem link https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic536635.html
  • Altium Designer Computer Controls
    Atlx
    Level 2