Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

astra x16szr-problemy po zamont. instalacji BRC Just

wronaastra 11 May 2007 01:49 11208 23
  • #1
    wronaastra
    Level 10  
    Witam!
    Jestem posiadaczem Opla Astry z silnikiem X16SZR. Dwa miesiące temu założyłem instalacje gazowa BRC Just Junior i tu zaczeły się moje problemy zarówno gdy auto pracuje na benzynie oraz na LPG…
    Problemy na benzynie:
    1. Przy ruszaniu auto strasznie szarpie i dusi się (w większości na zimnym silniku) – wszystko wraca do normy po ok. 30 sek.
    2. Przy wkręcaniu się na wysokie obroty (pow. 3 tys.) zapala się kontrolka check engine (powstaje błąd w układzie wtryskiwacza po podlaczeniu pod Techa) i samochod zaczyna przerywac, nie ma mocy osiągając max. prędkość 130-140 km/h…przy przelaczeniu na gaz kontrolka gasnie…
    Problemy na gazie:
    1. Brak mocy, szczególnie odczuwalny przy jezdzie kilku osob w aucie lub przy wzniesieniach-auto dosłownie staje w miejscu…
    2. Przy ruszaniu auto nie reaguje na gwaltowne nacisniecie pedału gazu, dopiero po ok. 2-3 sekundach zaczyna przyspieszac – objaw „dziury w gazie”.
    3. Obroty na biegu jałowym na gazie falują – czasem mam wrazenie jakby auto pracowalo na 3ech cylindrach bo obroty sa na poziomie ok. 550-600…
    4. Prędkość max. podobnie jak na benzynie 130 km/h…



    Przed zalozeniem instalacji gazowej auto jeździło na benzynie bez zarzutu. Chce zaznaczyc ze w aucie wymienione sa swiece, przewody, wszystkie filtry itd. Po zapaleniu się kontrolki checz engine podłączyłem auto pod Techa i na wykryty „blad w układzie wtryskiwacza” mechanik polecil mi zatkac uszczelka zrobiona z puszki zawor EGR lecz to nie poskutkowalo, bo problemy pozostaly (chce zaznaczyc ze zaworek w EGRze nie zacinal sie…). Po „głębokim” przeanalizowaniu forum odnośnie problemow instalacji gazowych i zapoznaniu się z postami o podobnych problemach przy tym typie silnika:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic513749.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic609191.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic353860.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic443715.html
    mam kilka pytan:
    1. czy instalacja BRC Just jest wyposażona w emulator i czy za występujący „blad w układzie wtryskiwacza” odpowiedzialny jest wlasnie emulator, oraz czy ewentualne zamontowanie odpowiedniego typu emulatora pomoze rozwiązać problemy?
    2. czy przy tym typie instalacji mam podlączony czujnik TPS a jeśli nie to czy podlaczenie go rozwiaze moje problemy?
    3. a może jest „jakies” inne lekarstwo?

    Na ostatnim bezplatym przeglądzie auto było wyregulowane na kompie podpietym pod sonde i powiedziano mi ze parametry sa idealne i auto powinno śmigać! W tym momencie auto pali na trasie ok. 8 a w miescie 12 litrow. Zamierzam się wybrac na „dluzsza i mnej delikatna” rozmowe do gazownikow ale chciałbym mieć jakies argumenty z którymi będę mogl z nimi podyskutowac dlatego proszę o pomoc wszystkich tych którzy mogą mi cos doradzic na rozwiązanie moich problemow… Pozdrawiam!
  • #2
    momik12
    Level 31  
    JEDYNYM rozwiązaniem jest wyrzucenie tego atari wśród sterowników LPG i zamontowanie np:AL 700 ,AL 800,Bingo S4
  • #3
    tomekb
    Level 25  
    Raczej bingo M do tego silnika.
  • #4
    momik12
    Level 31  
    S4 śmiga z tym silnikiem i ma pełne wskazanie.
  • #5
    vvaldek
    Level 28  
    nie powinno byc problemu z ta instalacja ,, mze niewlasciwy emulator. mixer zle skonfigorowana centralka - emulacja sondy
  • #6
    tomekb
    Level 25  
    momik12 wrote:
    S4 śmiga z tym silnikiem i ma pełne wskazanie.

    bingo S jest przeznaczone do silników z wtryskiem wielopunktowym
    a X16SZR to jednopunkt
  • #7
    momik12
    Level 31  
    tomekb wrote:
    momik12 wrote:
    S4 śmiga z tym silnikiem i ma pełne wskazanie.

    bingo S jest przeznaczone do silników z wtryskiem wielopunktowym
    a X16SZR to jednopunkt


    owszem co nie przeszkadza mu w pracy z jednopunktem.Wykorzystany jeden kanał emulatora.
  • #8
    wronaastra
    Level 10  
    no wlasnie gazownicy tez powiedzieli ze powinno hulac a tu lipa... ten sterownik Bingo S4, ktory doradzacie abym zalozyl to zwie sie inaczej emulatorem czy to jest jeszcze co innego? ile moze mnie to kosztaowac bo pewnie gwarancja tego nie bedzie obejmowala...??? a czy w tym silniku podlaczony jest TPS-czy trzeba by to sprawdzic? Pozdrawiam
  • #9
    js
    Level 11  
    wydaje mi sie ze jesli instalacja jest na gwarancji to nalezy tak intensywnie wpływać na gazowników, którzy ją założyli aż sprawę naprawią - wiem z własnego doswiadczenia czasem człowiek straci cierpliwosc i poszuka fachowca nawet kosztenm straty gwarancji.
    Odnosnie tematu wydaje mi sie ze TPS czyli czujnik położenia przepustnicy to wszystkie Astry maja. Inna sprawa jest czy gazownikowi chcialo sie ciagnąć dodatkowy kabelek. W moim przypadku po podłaczeniu do sterownika LPG sygnału z TPS i fachowym uregulowaniu instalacji "dziura w gazie" zniknęła!
  • #10
    kk.2000
    Level 26  
    Jak sama nazwa sterownika wskazuje to raczej zabawka. Może trzeba by było zamontować coś normalnego? Np. Just (ale nie Junior), AL-800, ewentualnie Bingo (kolejność NIE jest przypadkowa). Nie wystarczy sam emulator - emulacja musi być dostosowana do komputera czytającego sondę (łącznie z parametrami emulacji).

    Jeśli jest na gwarancji to nie ma innego wyjścia niż WYMUSZAĆ naprawę instalacji mówiąc stanowczo "nie życzę sobie by to auto tak beznadziejnie jeździło". Jeśli nie jest to daj znać na priva.

    Przy okazji mógłbyś podać adres tych "gaziarzy"?

    A teraz z innej beczki: denerwuje mnie Elektroda z powodu atorszczyzny, więc nie przesiaduję tu aby wyjaśniać (choć kiedyś to lubiłem). Jeśli gaziarze też tak podchodzą: "a może to a może to... a może jednak to" to nie dziwię się że takie instalacje się robi i za nie płaci!
  • #11
    wronaastra
    Level 10  
    ...bylem u gazownikow ( SOGAZ III Radom ul. Kozienicka) przedstawilem im cala systuacje i sprawa ma sie nastepujaco: szef stwierdzil ze do tego silnika emulator jest wogole nie potrzebny... i podlaczyl sprzet pod kompa na ktorym dwukrtonie zmienial jedna z opcji (nie wiem jaka) ale dotyczyla "kroków"-najpierw ustawiono na 90 i przytrzymal na obrotach a pozniej na 95 i znow przytrzymal na obrotach... nastepnie przejechalem sie testownie zarowno na benzynie jak i na gazie ale objawy nie ustapily-brak mocy,auto zamulone... potem szef powiedzial ze czasem auto nie toleruje miksera i zdemontowal mikser rowniez po to aby odtwarzyc stan z przed zalozenia instalacji aby sprawdzic czy jest to wina instalacji gazowej czy problem tkwi gdzie indziej i znowu przejechalem sie (juz tylko na benzynie) ale bylo to samo po czym powiedzial zebym zostawil auto na noc i zobaczyl jak samochod bedzie sie zachowywal rano na zimnym silniku-rano wyruszylem i jak sie okazlo objaw "szarpania samochodem" zniknal sprawdzalem to dwa razy i jest ok ale jak nie mial mocy na gazie tak nie ma dalej na benzynie przy odpietej instalacji gazowej,slabo sie zbiera i max. predkosc 140 km/h przy wcisnietym pedale do konca! Pamietam okres z przed zalozenia instalacji i wtedy auto na benzynie bylo znacznie zwawsze i w zwiazku z tym moje pytanie brzmi nastepujaco: moze przyczyna nie tkwi w instalacji gaz. tylko jest to jakis inny objaw mechaniczny-a jesli tak to co to moze byc :?: Prosze o rady Pozdrawiam
  • #12
    nom
    Level 23  
    Trudno mi coś konkretnego Ci doradzić, bo nie znam BRC Just Junior. Poza tym nnie widze instalki, może gdzieś jest błąd montażu?
    Czy gazownik zmieniał oryginalny dolot?
    Z tego co wyczytalem na sieci to ten sterownik just junior nie ma emulatora wtryskiwaczy, czy jest zewnetrzny czy gazownik zrobił odcięcie wtrysków na przekaźnikach?
    TPS nie jest konieczny, ale jak jest taka funkcja to można podłączyć, u mnie nie ma w BRC Blitz TPS i samochód nie ma żadnych problemów na gazie.
    Ważna jest emulacja sondy lambda i jej ustawienie, jeżel ECU bedzie dostawał na gazie emulowany sygnał znacznie odbiegający od rzeczywistego i po jakimś czasie dostosuje sobie ustawienia (mapę wtrysków) do tego emulowanego sygnału. Po przejści na benzynę silnik będzie pracował nierównomiernie, dopóki znowu nie ustawi sobie nowych wartości wtrysków już dla rzeczywistego sygnału lambdy.
    A czy gazownik robił restet ECU, żeby sprawdzić czy nieprawidłowa praca na benzynie nie jest skutkiem "rozjechanej" mapy wtrysków?
  • #13
    przemek 4x4
    Level 15  
    Dawno zakładałeś tą instalację? Bo jeżeli nie to niech ci zmienią sterownik na lepszy różnica w cenie do 100zł. Możliwe że ten też da się dobrze skonfigurować tylko co to za zakład co montuje coś czego nie potrafi zestroić z samochodem. Problem prawdopodobnie wynika ze złej emulacji sondy lambda. Powodów może być kilka:
    1. Złe podłączenie
    2. Złą konfiguracja sterownika lub sterownik sobie nie radzi.
    3. Usterka sterownika.

    Miałeś wybuchy gazu?

    Polecam gazowników w Ślepowronie. Trasa na Przysuchę 4 km od Kieleckiej.
  • #14
    kk.2000
    Level 26  
    OK, jeśli do instalacji gazowej montowanej na wtrysk nie potrzeba emulatora sondy lambda no to ten cały szef musi iść do szkoły albo na pogotowie.

    Emulator sondy zapobiega ROZSTROJENIU silnika w czasie jazdy na gazie! Jeśli emulacji nie ma to komputer od benzyny testując parametry mieszanki wprowadza poprawki a jeśli te poprawki nic nie dają to wyrzuca błąd i nic nie reguluje tylko przechodzi na ostatnio dobrane parametry.

    W praktyce: nie masz emulatora - zresetuj komputer od benzyny jeśli chcesz żeby CHOCIAŻ na benzynie jeździł ok. Jesli nie restartowałeś to nie pojedzie NAWET po zdemontowaniu instalacji LPG, bo błędy zabiły cały bufor pamięci.

    Niewiele samochodów pojeździ "dobrze" bez emulatora sondy a napewno Astra do nich nie należy!

    Podsumowanie:
    1) demontuj mikser i przeróbkę wlotu powietrza (nie powninien być zmieniany wlot ale czasem niedorajdy zmieniają)
    2) reset kompa od benzyny
    3) postój minimum 10 godzin
    4) odpalamy i sprawdzamy czy na benzynie jest OK.


    Czasem jeśli nie ma mocy to może być zły gaz lub marna benzyna!
  • #15
    wronaastra
    Level 10  
    po jezdzie przez 2 dni na zdemontowanym mikserze objawy na benzynie byly tak samo mulace jak podczas zamontowanej instalacji wiec poprosilem zeby zamontowano mi mikser z powrotem i gaz zostawilem narazie zboku do czasu znalezienia usterki podczas jazdy na benzynie-czy slusznie zrobilem? dodam ze TPS jest podłaczony no ale emulatora nie ma narazie...

    co do resetu kompa to odlaczenie akumulatora nie wystarczy aby wykasowac bledy z pamieci?

    pare dni temu odwiedzilem serwis Opla w Radomiu u pana Wdowczyka w celu znalezienia usterki (kosztowalo mnie to 50 zl) no i po 2,5 godz szukania przyczyny (sprawdzona zostala: sonda lambda-ok, cujnik temp.-ok, ciśn. paliwa-ok, podłaczenie pod techa-bledow nie bylo-nawet w pamieci gdyz wczesniej odlaczylem akumulator) "fachowiec" stwierdzil, ze cytuje: "wszystko wskazuje ze uszkodzony jest główny komputer sterujacy praca silnika ale nie jest pewien ze napewno" czy jest to mozliwe?

    katalizator wywalilem a srodkowy i koncowy tlumik zostaly wymienione na nowe, sprawdzilem takze rozrzad oraz klin dolnego koła pasowego i wszystko jest ok...

    na sobote umowilem sie do Piotrka Siraka w Ślepowronie i w nim upatruje ostania szanse odmulenia astry...

    jesli macie jakies spostrzezenia to prosze piszcie gdzie jeszcze moge upatrywac przyczyne...

    Pozdrawiam :cry:
  • #16
    przemek 4x4
    Level 15  
    Sygnał z sondy trafia do ECU? Prześledź przewód od sondy gazownicy w którymś miejscu go przecieli i podłączyli emulacje. Na próbę połącz go tak jak był a przewody od LPG odłącz.
    Sprawdź też wtrysk może on jest uszkodzony-(leje). I uszczelnienie
  • #17
    wronaastra
    Level 10  
    ...po zdjeciu pokrywy-klawiatury silnika okazało sie ze na wałku rozrządu znajduja sie glebokie wzery (mechanik powiedzial ze samochod musial dlugo stac,byc moze z odkryta pokrywa i po tym postoju ktos kto nim jechal od razu dawal mu "gaz do dechy") i gorne czesci krzywek od walka sa wytarte o kilka milimetrow:!: poszukuje teraz takiego walka wraz z obudowa i kiedy go wymienie to dam znac czy to jest przyczyna:!: a waszym zdaniem moze to miec wplyw:?: ponoc przez wytarte krzywki nie otwieraja sie wszytskie zawory... Pozdrawiam
  • #18
    MKCOFE
    Level 14  
    Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem
    Po pierwsze just junior wcale nie jest atari wśród sterowników gazowych ma on wiecej funkcji niz np. al700 brak mu tylko "wbudowango przelacznika" i jest on zawnetzny
    (NAJLATWIEJ KRYTYKOWAC TO O CZYM NIE MA SIE ZIELONEGO POJECIA)
    Po drugie
    kk.2000 napisal

    "OK, jeśli do instalacji gazowej montowanej na wtrysk nie potrzeba emulatora sondy lambda no to ten cały szef musi iść do szkoły albo na pogotowie. "

    steronik ten ma wbudowana emulacje sondy lambda wraz z pelna regulacja przebiegu. W niektórych autach wrecz ona zakluca prawidlowa prace sterownika jak np. niektóre modele fiata (PASOWALO BY JESZCZE TROCHU POCZYTAC)
    A ten szef mówil o emulacji wtrysku której sam just junior nie posiada ale ma ja wbudowany przelacznik "samba" który jest wraz z nim w zestawie
    (I CZYTAC DOKLADNIE TO CO INNI PISZA)

    PODSUMOWUJAC ta instalacja sama w sobie nie jest tu problemem, moze nim byc sposób podłączenia jakies niedociagniecie przy montazu. Czesto si spotyka równiez ze przez uszkodzony termostat powietrza samochud pracuje caly czas zasysajac cieple powietrze, spotkalem sie tez z przypadkiem ze przewody b+ i sygnal impulsu ( oczywiscie pózniej podlaczone juz prawidlowo) na cewce byly zamienione miejscami co doprowadzilo do uszkodzenia modulu zaplonowego i efekty byly podobne do tych opisanych w tym temacie

    Pozdrawiam
  • #19
    wronaastra
    Level 10  
    MKCOFE zalozmy ze instalacja gaz. bylaby zle podlaczona tak jak piszesz to na benzynie tez by byly identyczne objawy-nawet po zdemontowaniu miksera??? Pzodrawiam
  • #20
    MKCOFE
    Level 14  
    Witam

    mówilem o zlym podlaczeniu przewodów na module zaplonowym (b+ i impulsa) przewody czary i bracowy, brazowy do czarnego przewodu orginalnej instalacji samochodowej i szary do zielonego w przypadku pojedynczej cewki. po podlaczeniu na odwrót uskodzeniu ulega modól zaplonowy.(OCZYWISCIE TERAZ JUZ MUSZA BYC PODLACZONE PRAWIDOWO PONIEWAZ AUTO PRACUJE NA GAZIE) A przypadek mixsera jest z wiazany z brakiem powietrza na dolocie szczegolnie wtedy gdy ma on maly przelot w stosunku do orginalnego ale ta mozliwosc zostala wykluczona poprzez jego demontaz, warto sprawdzic czy dolot powietrza nie zostal taz zdlawiony np. poprzez przytkanie go jakas szmata lub czyms podobnym ktos juz o tym pisal wyzej (czasem pseldo fachowcy potrafia zadziwic pomyslami)

    Pozdrawiam
  • #21
    bajabongo
    Level 11  
    Miałem tak jak ty. tylko na gazie jeżdził dobrze. Zrób tak jak proponuje kk2000. Jeśli pomoże to jest niewłaściwa emulacja sondy lambda na gazie. U mnie też tak było że szarpał silnikiem na benzynie jak był zimny. Ustawienie krótszego czasu stanu wysokiego emulacji powinno rozwiązać problem. W moim X16SZR po skróceniu czasu pomogło jak ręką odjął. Po prostu emulator rozwala ECU pb i jak jest zimny na benzynie sonda lambda nie działa dopóki się nie nagrzeje to sterownik podaje za mało benzyny dopiero jak sonda się zagrzeje następuje korekta. LPG brc just.
    Pozdrawiam.
  • #22
    dswki
    Level 1  
    Witam odłącz katalizator i wszystko będzie dobrze
  • #23
    faryzeus
    Level 10  
    Witam.
    Jestem posiadaczem Renault Laguna I (94 r.) 1.8 8V monowtrysk. W styczniu tego roku założyłem instalację gazową taką samą jak kolega: BRC - sterownik Just i przełącznik Samba. Na początku wszystko było oki. Niestety od pewnego czasu mam takie same objawy jak właściciel Astry: nie chce zapalić na benzynie, jeśli już zapali to po którymś zakręceniu silnika, gdy zimny, na benzynie pracuje bardzo niestabilnie - traci obroty. Po przełączeniu na gaz wszystko się uspokaja i chodzi równiutko. Co trzeba zrobić by naprawić problem. Proszę o pomoc
  • #24
    elon11
    Level 11  
    Witam!
    Mam Astrę z silnikiem x16szr 8 zaworową. Po założeniu instalacji gazowej LANDI podczas jazdy na gazie było wszystko OK! Natomiast rano jak jechałem na benzynie z zimnym silnikiem to auto strasznie szarpało. Dodawałem gazu a obroty się zmniejszały. Było straszne szarpanie. Po przełączeniu na gaz wszystko wracało do normy. Bez szarpania płynna jazda wszystko super.Zauważyłem że jak kończyłem jazdę na benzynie (przjeżdżając kilka kilometrów) to rano na benzynie nie było szarpania i wszystko było OK!. Po jakimś czasie auto straciło moc zrobiło się strasznie mułowate na benzynie i LPG. Rozkręca się dopiero powyżej 3 tysięcy obrotów ale i tak nie do końca jak bym chciał. Systematycznie wymieniam świece i przewody oraz wszystkie możliwe filtry. Proszę o sugestię co może być przyczyną. Czy możliwa jest rozjechana mapa wtrysków i czy urządzenie LANDI posiada emulator sony LAMBDA? Pozdrawiam!