Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szafy Rack
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eleganckie satelitki na Eminence DeltaPro15'' + B&C DF12

fullsound 12 Maj 2007 18:54 10698 40
  • Witam serdecznie,

    Chcialem przedstawic Wam moja konstrukcje, ktorej projekt powstal jeszcze w tamtym roku, gdy bylem w delegacji w Mexyku i troche sie nudzilem ;-) https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...anie&sid=be444d2f10f9da811b86cd5403bd29fc

    Ponizej kilka fotek:
    Eleganckie satelitki na Eminence DeltaPro15'' + B&C DF12 Eleganckie satelitki na Eminence DeltaPro15'' + B&C DF12 Eleganckie satelitki na Eminence DeltaPro15'' + B&C DF12
    Eleganckie satelitki na Eminence DeltaPro15'' + B&C DF12 Eleganckie satelitki na Eminence DeltaPro15'' + B&C DF12 Eleganckie satelitki na Eminence DeltaPro15'' + B&C DF12

    Wymiary to okolo: 72cm x 48cm x 45cm.

    Podstawowe koszty to:
    DeltaPro 15'' - 665 pln (za 2 sztuki)
    B&C DF12 - 800 pln (j/w)
    zwrotnice - 350 pln (j/w)
    okleina, raczki, narozniki - ceny wg allegro
    plyta 18mm - udalo mie sie za darmo wyrwac z pracy
    EFEKT I SATYSFAKCJA - BEZCENNE !!!

    Bylo wielu niedowiarkow, ale udalo sie zmontowac naprawde dobre kolumny. JBL SF15, które byly pierwowzorami, wysiadaja!
    Wrazenia sluchowe bardzo pozytywne. Srodek i gora bardzo czyste i czytelne - az sie milo slucha. Niestety nie jest to demon basu (troche mala obudowa), ale musialy mi sie do Ibizy na tylne siedzenie zmiescic ;-) Na mniejszych imprezach podkrecam bass na mikserze, a na wieksze zabieram subbas (wielki kloc/odwrotka wlasnej roboty). Kilka testow i imprez juz bylo - 100% zadowolenia i skutecznosci.

    Jezeli chodzi o wykonczenie to owszem, mozna dopatrzec sie kilku bledow przy oklejaniu,ale jak na pierwszy raz mysle ze wyszlo mi calkiem niezle ;-)

    MUCIAS GRACIAS para SPECU1 za zwrotnice - ciezkie jak cholera i troche drogie,ale warto bylo! Pewnie bedzie kilka pytan o jej parametry - licze na Twoja pomoc ;-)

    Bardzo prosze o opinie.

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    fullsound
    Poziom 15  
    Offline 
    fullsound napisał 229 postów o ocenie 6, pomógł 2 razy. Mieszka w mieście Jelenia Góra. Jest z nami od 2006 roku.
  • Szafy Rack
  • #2
    gucio.
    Poziom 22  
    no no

    naprawdę ładne kolumnienki a ta żarówka w zwrotnicy to chyba na 230V i ok 60wat :D

    pozdrawiam

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Cewki wyglądają jak transformatory a te rezystory:) masakra
  • #3
    fullsound
    Poziom 15  
    Ano, jak poszedlem na poczte po te zwrotki to pani ledwo paczke wytargala na lade !! A po rozpakowaniu to mo kopara opadla - tak jak piszesz: zarowka to normalna 60W a zamiast cewek - to chyba transformatory ;-) Ale za to nie do zdarcia sa!! I moc tez przeniosa taka jak powinny ;-)

    Kosztowaly sporo, ale nie zaluje, bo to naprawde porzadny sprzet ;-)
  • Szafy Rack
  • #4
    adamlen1
    Poziom 15  
    Całkiem ciekawa konstrukcja i starannie wykonana. Nie ma co tylko pogratulować autorowi projekciku tego sprzętu :D wymiatać to on musi równo :)
    Pozdro
  • #5
    maxrider
    Poziom 20  
    nie no te zwrotnice to naprawde bajka możesz podać gdzie je kupiłeś??
    a ogólnie to super konstrukcja dobrze dobrane głośniki i estetycznie wykonane czyli jak oceniać to maxik czyli 6/6
  • #7
    mac_ker
    Poziom 12  
    witam ładnie,ładnie,jaki bass płynie z tych głośników?? pozdro
  • #8
    maxrider
    Poziom 20  
    gucio zacznij czytać opisy konstrukcji tam masz podane ceny zwrotnic;/
  • #9
    gucio.
    Poziom 22  
    fakt nie doczytałem racja mój błąd
  • #10
    fullsound
    Poziom 15  
    Gracias za pozytywne opinie ;-)

    A jak pisałem powyżej bas nie jest domeną tych kolumn. Owszem, na małch imprezach z tej Delty można sporo wycisnąć podkręcając korektor, ale przy dużych mocach potrzebna jest podpora subików ;-)
    W tej postaci bas jest krótki i kopiący, ale go nie 'czuć w żołądku', niestety...
  • #11
    maxrider
    Poziom 20  
    a można wiedzieć zkąd kolega który składał Ci zwrotnice bierze tego typu cewki??
  • #12
    fullsound
    Poziom 15  
    niestety nie wiem - poznałem go tu, na forum i dobiliśmy targu ;-) jego nick to SPECU1,ale ostatnio coś się nie udziela...
  • #13
    Pixelmen
    Poziom 23  
    Noo, muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem... :D Kolumny naprawdę OK, widać starannie wykończone no i pewnie swoje grają ... Na pewno sie napracowałeś, ale myślę, że było warto :D

    Aa, ciekawi mnie też ta tuba (odwrotka) o której zresztą wspominałeś i jest widoczna częściowo na zdjęciach... może coś więcej? jakieś szczegóły, jaki głośnik/głośniki?
  • #14
    fullsound
    Poziom 15  
    Hmm... może kilka słów i rysunków zamieszczę, ale niestety będzie to info bardzo ogólne - tych odwrotek sam nie robiłem, niestety - kilka lat temu jeszcze płaciłem za takie rzeczy ;-)
    Postaram się to szybko załatwić...
  • #15
    wiewior_kg
    Poziom 26  
    Nie no kolumny 1 klasa, jak fabryczne ;). 6/6 normalnie wypas :D. Głośniki rownież super no i widać, że nie żałowałeś pieniędzy na nie. Zazdroszczę Ci xD. Pozdrawiam i zycze innych konstrukcji tak dobrych jak ta ;).
  • #16
    fullsound
    Poziom 15  
    witam ponownie,

    Oto kilka 'szczegółów' - niestety nic więcej nie mam - pudła nie stoją u mnie w domu, więc strzelałem wymiarami trochę z pamięci. W najbliższym czasie będę miał grania, więc postaram się je wtedy dokładnie zmierzyć - może nawet rozebrać, bo mnie to wszystko 'wciągło' ;-)
    Eleganckie satelitki na Eminence DeltaPro15'' + B&C DF12Eleganckie satelitki na Eminence DeltaPro15'' + B&C DF12Eleganckie satelitki na Eminence DeltaPro15'' + B&C DF12

    Niestety nie wiem jaki jest tam głośnik - na pewno żaden firmowy. Pamiętam, że kupiłem coś wtedy na giełdzie we Wrocławiu (pamiętam bardzo duże i ciężkie to chyba 18'') od jakiejś firmy spod Warszawy.

    Będę wdzięczny za wszelkie opinie na temat takiej konstrukcji. Nie miałem niestety okazji porównania moich z innymi subami, ale subiektywnie mam mieszane odczucia - spodziewałem się czegoś lepszego, ale zapewne to przez głośnik. Może jakiś do takich konstrukcji polecicie? A może w ogóle inną konstrukcję sklecić? Imprezy różne - w lecie sporo na wolnym powietrzu.

    pozdrawiam,
    Jarek

    PS. Nie ukrywam, że czekam na więcej opinii od 'starych wyjadaczy' tego forum - nie obrażając innych userków oczywiście ;-)
  • #17
    Pixelmen
    Poziom 23  
    Przyznam, że budowa tego basu dość ciekawa, ale odwrotka to to raczej nie jest... Największym minusem wg mnie jest wielkość - bardzo duża buda, myślę że nie opłacalna na głośniku 'no name', ale zawsze można włożyć inny gar, tak aby wożenie tego dołka stało sie bardziej opłacalne...
  • #18
    fullsound
    Poziom 15  
    A ja przyznam że nomenklatury typu odwrotka mogę używać niepoprawnie - tak jak być może powyżej ;-)
    Tylko co to w takim razie za konstrukcja? I czy jakaś odwrotka, mniejsza gabarytowo (bo ta przyznaję, jest kolosalnie niewygodna!) nada się na podparcie takich satelit? Na jakim musiałaby być głośniku?

    Z góry dzięki za propozycje,
    Jarek
  • #19
    digger4
    Poziom 12  
    Moim zdaniem to projekt full.Wykonanie też.Bardzo ładne.Co do gabarytów to takie paczki muszą być duże.Kiedyś na imprezie słyszałem jak grają praktycznie identyczne.Pytałem gościa z zespołu i powiedział, że siedzą tam kilomax'y 1250rms!Nooo ale efekt był...powalający.Bardzo ładnie to grało.Zastanawiam się czy samemu sobie takich nie zrobić.
  • #20
    Pixelmen
    Poziom 23  
    Również mogę polecić emi, kilomax, omega, sigma ... ale to takie dobieranie metoda prób i błędów, ponieważ nie potrafię odpowiedzieć na pytanie jak by zagrało na w/w głośnikach... jedno jest pewne - że lepiej niz obecny no name :)
  • #21
    fullsound
    Poziom 15  
    Czyli jak to jest? Warto inwestować w taką konstrukcję? Czy może lepiej zrobić sobie mniejsze i wygodniejsze odwrotki?
  • #22
    mlody_elektronik
    Poziom 27  
    hehe daj sobie spokój z ta konstrukcja to jest tuba kiedyś takie EV robił o ile pamiętam. Nie jest to za długie bardziej puka niż gra miałem kiedyś taka tylko na 15 cali. Nie podobał mi sie dźwięk z tego. Sklep zwykłego BR na jakieś dobrej 18stce i zobaczysz ze znacznie lepiej zagra :)
  • #24
    fullsound
    Poziom 15  
    I Jeszcze jedno pytanie o opinie dotyczące BR. Tutaj są wycięte po prostu otwory (ok 10cm - dokładnie teraz nie pamiętam). Czy to jest prawidłowe tak bez tunelików? Co by było gdybym wstawił rurki BR? Takie np. śr. 8cm i dł. 16cm - takie mam ;-) Czy może wycisnę z tego więcej basu? A jaki wpływ będzie to miało na głośnik?
  • #25
    Pixelmen
    Poziom 23  
    Wkładając dłuższe BR obniżasz strojenie, co za tym idzie teoretycznie również bas. Jaki wpływ na głośnik? Większe wychyły, mniejsza wytrzymałość mocowa, głośnik będzie 'wolniejszy'
  • #26
    fullsound
    Poziom 15  
    teoretycznie powiadasz... a praktycznie da się to usłyszeć? I czy warto męczyć głośnik - będzie to słyszalne dla publiczności czy tylko dla wytrawnych audiofili?
  • #27
    Pixelmen
    Poziom 23  
    Myślę, że różnica będzie słyszalna, ale te wymiary Br które podałeś, to raczej odpadają - za długie (16cm)
    Możesz pobawić się trochę na słuch i wybrać jak wg ciebie gra najlepiej lub zasymulowac paczkę i dobrać właściwe strojenie.
  • #28
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany
    To nie Electro Voice skonstruował tę obudowe basową zwaną V-Bass tylko Peavey.Typowa konstrukcja końce lat 80'-początku lat 90',czyli przy oryginalnych 350W 18" Black Widowach poniżej 50Hz nie mamy czego szukać - "szał" jest od 60 do 80Hz,czyli mowa tu o typowym kick-basie ale w połaczeniu z tymi nadstaweczkami może to grac daleko acz kopiąco...

    Wchodzi jeszcz erozwiązanie z podziałem aktywnym(dwie końcówki mocy plus crossover no i eq 2x31pkt by sie przydał) ale to podwyższa koszta - chyba,ze ma grać a koszta calkiem na drugi plan schodzą to POLECAM to rozwiązanie ;)

    Co do samych nasdtaweczek - dobry pomysł twórcy dopalic brzmienie tych Emi driverkami B&C - z tego co sie orientuje mają dobrą barwę - lepsza nawet od Ti210 (mówimy o mniej więcej tym samym przedziale cenowym).Osobiście jeśli grają basem ale nie tak nisko jakbyś chciał proponowałbym je ciut niżej zestroić ew.dać cieńszą gąbkę na tylną ściankę przy jednoczesnym przedłużeniu br - może zyskasz pare Hz.WYKONANIE - poprostu jak spod igły/funkel nówki/firmówki itp - szacuneczek.P.S.Masz tam flansze na statywy?

    Pozdrawiam
  • #29
    fullsound
    Poziom 15  
    Witam,
    Dzięki za pozytywy ;-)

    Aktualnie zasilam to właśnie dwoma końcówkami:
    -> do nadstawek mam wzm SMOUND 2x1000W - jestem baaaardzo zadowolony ;-) dokładam do nich jeszcze czasem swoje stare szafy (gdzieś tam w poście się przewinęło o nich kilka słów),
    -> do dołów mam końcówkę ELMUZA - coś 2x300W, ale nie pamiętam modelu - kupiłem okazyjnie z likwidowanej dyskoteki ;-)

    Odcinam aktywnie Behringerem 2310 - do moich amatroskich nagłośnień wystarcza.

    No i oczywiście w nadstawkach są 'dziurki' na statywy ;-) I marzą mi sie jeszcze dwie takie same...

    A'propos dołów - mam tam głośniki Hanssena - proszę o komentarz na ten temat w temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic765143.html - będę wdzięczny.

    pozdrawiam,
    Jarek
  • #30
    mateusz885
    Poziom 23  
    Ogólnie wykonanie ładne, bardzo podobają mi sie kolumny z kratami bo te okrągłe grile wyglądają okropnie, gdzie można kupić takie kraty?