Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak opóźnić wyłączenie pompki paliwa przy przejściu na gaz

weex 12 Maj 2007 23:11 1686 5
  • #1 12 Maj 2007 23:11
    weex
    Poziom 1  

    Witam mam następujący problem: założyłem sekwencyjny gaz Stag 300 do samochodu Rover 200 i zrobiłem sobie układ odcięcia pompki paliwa przy przejściu na gaz, tyle że przejście na gaz w tej instalacji trwa 4 x 200ms (przełącza po jednym cylindrze) a więc jeśli odetnę od razu pompkę to zmniejsza się ciśnienie na wtryskach benzynowych, które jeszcze chodzą i autko trochę kulawo przechodzi na gaz. Chodzi mi o to żeby jakoś w prosty sposób opóźnić dopływ prądu do "pewnego" przekaźnika o ok.2s. A na pewno nie chodzi mi o "mądre" rady że pompki nie powinno się odcinać - bo znam już wiele przypadków w których podczas pracy na gazie pęka przewód paliwowy (od podwyższonego ciśnienia bo jednak wtryski jakiś spadek tego ciśnienia dają)-silnik nie gaśnie a pompka pięknie podaje cały czas paliwo pod maskę i pożar jak się patrzy:) A jeśli chodzi o rzekome chłodzenie wtryskiwaczy paliwem - to moim zdaniem struga zasysanego powietrza owiewająca wtryskiwacz załatwia już tą sprawę.

  • #2 12 Maj 2007 23:30
    igabriel
    Poziom 20  

    możesz wziąć sygnał z emulatora wtrysków , niestety wiąże się to z tym że trzeba go rozebrać i dorobić wyjście do sterowania zewnętrznym dodatkowym przekaźnikiem pompy .

  • #3 13 Maj 2007 08:27
    vvaldek
    Poziom 28  

    zrobic przekaznik ktory bierze sterowanie z elektrozaworu ale odcina z opuznieniem. ja wykorzystalem stary emulator wtryskow tylko zmodyfikowalem nieco elektronike i odlancza po okolo 1 minucie

  • #4 14 Maj 2007 13:25
    orionbenny
    Poziom 13  

    weex napisał:
    znam już wiele przypadków w których podczas pracy na gazie pęka przewód paliwowy (od podwyższonego ciśnienia bo jednak wtryski jakiś spadek tego ciśnienia dają)-silnik nie gaśnie a pompka pięknie podaje cały czas paliwo pod maskę i pożar jak się patrzy:)

    Herezje !!!
    Ciśnienie na listwie jest stałe (w uproszczeniu), bez względu na to, czy wtryski pracują czy nie - jest utrzymywane przez regulator ciśnienia paliwa.
    Jeśli koniecznie chcesz odciąć to przekaźnikiem zwłocznym - poszukaj takiego hasła na Elektrodzie.
    Zastanów się co się stanie podczas powrotu na benzynę (brak gazu lub błąd sterownika - w Stagu jak i w innych sekwencjach przy spadku ciśnienia następuje samoczynny powrót na benz). Zanim pompa wyrówna ciśnienie w listwie, minie 1 - 2 sek.
    Czasami o te sekundy za dużo...

  • #5 14 Maj 2007 18:19
    vvaldek
    Poziom 28  

    nie nalezy dopuszczac do wyjezdzenia calego gazu i probllemu nie bedzie

  • #6 15 Maj 2007 11:36
    orionbenny
    Poziom 13  

    Nie w tym rzecz: spadek ciśnienia w listwie/reduktorze to nie tylko efekt wyczerpania się gazu. Czasami reduktor może z opóźnieniem zareagować na zwiększone zapotrzebowane, może się filtr przytkać (np. z powodu gównianego gazu), może cewka na elektrozaworze zdechnąć - powody mogą być różne. Takie przypadki są rzadkie, ale są.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME