Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sharan VR6 automat - problem z przyspieszaniem

13 May 2007 11:37 7736 8
  • #1
    Anonymous
    Anonymous  
  • #2
    markom
    Level 19  
    Czy podczas podłączenia do komputera nie odczytano błędów w silniku??? Ja osobiście miałem podobny problem w octavi tez była mułowata na maxa i okazało się ze uszkodzona była przepływka. Na diagnostyce odziwo nic nie wyszło :( Dlatego jeśli masz możliwość to podmień sobie przepływomierz na 100% sprawny i sprawdź efekty. Jak coś to pisz na maila. Pozdrawiam
  • #3
    milejow
    Level 43  
    Z twojego opisu widze ewidentny problem w pracy skrzyni(przeskoki biegow itp.)Skrzynia jest sterowana osobnym komputerem i na tym bym sie skupil.Pojedz na np.KTS-a,bez problemu polaczy sie ze skrzynia
  • #4
    Micek
    Level 13  
    Tylko że skrzynia biegów komunikuje się z komputerem silnika, a jak silnik ma problemy, nie ma mocy itp. to i skrzynia też potrafi głupieć. Sprawdź jadąc na zablokowanym 1 biegu jak wkręca się na końcowe obroty, jeżeli traci moc w górnym zakresie obrotów to jest szansa ze źle ci zrobili remont silnika, pisałeś że ci przeskoczył łańcuch, a w tym przypadku to z reguły pognie, lub połamie zawory, a jak źle naprawili głowice to później zawory lubią sie podwieszać przez co masz spadek mocy i duże zużycie paliwa.
  • #5
    mx31
    Level 2  
    Witam,
    Śpieszę donieść, że ten wątek został tu wklejony przez Itora (za co mu serdecznie dziękuję!!!!) niemniej jednak będę odpowiadał ja - ponieważ to niestety ja mam problem...
    Zainteresowanych odsyłam do:
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103197&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=6123801917b43f401bd22564f64e7bf5
    I tak:
    1. Markom. Przepływomierz powiadasz? Nie wiem czy był sprawdzany... Ale zapytam jutro rano w warsztacie.
    2. Milejow. Też mi się tak wydaje, że jest to problem na połączeniu: skrzynia - silnik. Jako, że w kwestii mechaniki samochodowej jestem laikiem - więc zdaję się tu na opinię mechaników... Ale niektórzy są jak widać większymi dyletantami niż ja...
    3. Micek. Sprawdzałem na zablokowanych biegach (przed naprawą) i wtedy przyspieszenie jest w miarę OK. Natomiast na pozycji "D" głupieje... Co do samego remontu... Stało się tak jak pisałeś tzn. że tłoki spotkały się z zaworami i 6 (wydechowych) "poszło się kochać" - szczegóły w linku podanym wyżej. Jednak mechanik (specjalista od automatycznych skrzyń) zarzekał się, że mój automat jest OK i problem leży w "elektryce"...

    Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie. Jutro podjadę do warsztatu i będziemy dalej rzeźbić. Pozdrawiam i dziękuję, za zainteresowanie sprawą!!!
  • #6
    mx31
    Level 2  
    Panowie, dziś sprawdziłem ponownie i moim zdaniem problem leży w jakimś elektronicznym sterowniku/komputerze/czujniku - który odpowiada za "dogadywanie się" silnika i skrzyni. Bo silnik generalnie jest już sprawny, skrzynia też ale razem jakoś im "nie po drodze". Gdy ręcznie przerzucam biegi to wtedy samochodzik jedzie bardzo w porządku. Ma przyspieszenie takie jakie mieć powinien (a przynajmniej tak sądzę). Ale gdy tylko wrzucam "D" to wtedy dociąga do 3 tys obrotów i wrzuca niższy bieg, pojedzie tak z 1 tys obrotów i z powrotem wrzuca niższy tylko po to by za sekundę znów wrzucić wyższy... Przez to przyspiesza niczym przegubowy Ikarus...
    Może macie jakiś pomysł???? Tzn:
    - co steruje skrzynią? komputer główny czy jakiś oddzielny "czip"?
    - czy może jakiś czujnik źle odczytuje obroty i zmienia biegi? np czujnik Halla (bo on był swego czasu głównym podejrzanym)?
    Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie!!!
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    tomi2402
    Level 1  
    witam...mam taki sam problem z przyspieszeniem w skrzynia automatycznej tylko ze przy golfie vr6...tez slyszalem ze komputer steruje skrzynia i wystapil jakis blad i komputer da na skrzynie trub awaryjny i auto nie bedzie sie tak rozpedzalo...ale czy to prawda???wymienie komp i bedzie ok???prosze o podpowiedz...pozdrawiam
  • #9
    clifm
    Level 11  
    Miałem taki sam problem w shranie VR6 silnik AAA problem przełącznik zakresu przełanczania biegów Vag generuje kod błedu F-125 czujnik dotepny tylko w ASO ale cena przyzwoita około 140 zł po wymianie moj Saran poprostu rwie asfalt niesamowita zmiana jednak był problem bo nie zawsze bład sie pojawiał czasm był czasem nie generalnie jesli macie autmat to własnie takie uszkodzone czujniki umilaja życie ale i przepływka jesli bedzie uszkodzona mało ze silnik nie bedzie miał mocy to i ASB bedzie głupiła przełanczając biegi w góre i w dół ten drugi objaw miał mój kolega po wymianie przepływki trzeba było jeszcze wykasować błasdy ze steronika ASB bo pomimo wymiany przepływki skrzynia dalej szałała ale po wykasowaniu błedów zaczeła poprawnie pracować