Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

w motocyklu - zabawa z obrotami

bikemax 13 Maj 2007 13:27 1364 5
  • #1 13 Maj 2007 13:27
    bikemax
    Poziom 13  

Witam
    Odrazu zaznaczam że na elektronice nie znam się zupełnie!

A chciałbym zobić 2 rzeczy współpracujące z zapłonem.

Teraz troche danych:
    moto: Yamaha TZR 125 2T
    zegar tzn. obroty są elektroniczne sterowane modułem.
    impuls dawany jest przez bezstykowy przerywacz dalej podawany do modułu a następnie do cewki zapłonowej i na zegary.
    Dokładnie to nie wiem jakie tam napięcie panuje ale chyba 68V
    Jest to motocykl 2T wysokoobrotowy, czyli obroty max 13tys. a iskra pojawia się także 13tys. razy na minute

Teraz co chciałbym zrobić...

1. coś co by miałoby odcinać zapłon przy danych obrotach, np przy 11tys. Tak jak w samochodach (w motocyklach też są, ale w moim akurat nie)

2.Aby w zależności od obrotów świeciła się inna ilość diod led...
    np.
    1tys. - 1 dioda
    2tys. - 2 dnidy
    itddo 11tys.

I jeszcze spytam ile to będzie kosztować pieniędzy i czasu?
    Co miałbym pomierzyć? Mam jakiś słaby miernik (nie wiem do czego służy większość funkcji)

Bardzo prosze o pomoc! Sam w życiu sobie nie dam rady a Wam pewnie zajmie to kilka chwil ;)

Pozdrawiam i z góry dziękuje ;)

0 5
  • #2 16 Maj 2007 13:46
    Staszek z Chełma
    Poziom 17  

Sam obrotomierz to kupić jakiś KIT w sklepie elektronicznym,
    odcięcie zapłonu - tutaj ostrożnie bo w samochodach to odcina sie paliwo ,
    bo jak odetniesz zapłon to później może być nadmiar paliwa i detonacja w rurze wydechowej

0
  • #3 16 Maj 2007 20:16
    bikemax
    Poziom 13  

Tutaj nie... to 2T
    Obrotomierz mam ;)
    tylko chodzi o sam elektroniczny zapłon ;) a raczej odciencie ;)

I bardziej prosze o jakieś konkrety ;)

P.S.