Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

w motocyklu - zabawa z obrotami

bikemax 13 Maj 2007 13:27 1364 5
  • #1 13 Maj 2007 13:27
    bikemax
    Poziom 13  

    Witam
    Odrazu zaznaczam że na elektronice nie znam się zupełnie!

    A chciałbym zobić 2 rzeczy współpracujące z zapłonem.

    Teraz troche danych:
    moto: Yamaha TZR 125 2T
    zegar tzn. obroty są elektroniczne sterowane modułem.
    impuls dawany jest przez bezstykowy przerywacz dalej podawany do modułu a następnie do cewki zapłonowej i na zegary.
    Dokładnie to nie wiem jakie tam napięcie panuje ale chyba 68V
    Jest to motocykl 2T wysokoobrotowy, czyli obroty max 13tys. a iskra pojawia się także 13tys. razy na minute

    Teraz co chciałbym zrobić...

    1. coś co by miałoby odcinać zapłon przy danych obrotach, np przy 11tys. Tak jak w samochodach (w motocyklach też są, ale w moim akurat nie)

    2.Aby w zależności od obrotów świeciła się inna ilość diod led...
    np.
    1tys. - 1 dioda
    2tys. - 2 dnidy
    itddo 11tys.

    I jeszcze spytam ile to będzie kosztować pieniędzy i czasu?
    Co miałbym pomierzyć? Mam jakiś słaby miernik (nie wiem do czego służy większość funkcji)

    Bardzo prosze o pomoc! Sam w życiu sobie nie dam rady a Wam pewnie zajmie to kilka chwil ;)

    Pozdrawiam i z góry dziękuje ;)

    0 5
  • #2 16 Maj 2007 13:46
    Staszek z Chełma
    Poziom 17  

    Sam obrotomierz to kupić jakiś KIT w sklepie elektronicznym,
    odcięcie zapłonu - tutaj ostrożnie bo w samochodach to odcina sie paliwo ,
    bo jak odetniesz zapłon to później może być nadmiar paliwa i detonacja w rurze wydechowej

    0
  • #3 16 Maj 2007 20:16
    bikemax
    Poziom 13  

    Tutaj nie... to 2T
    Obrotomierz mam ;)
    tylko chodzi o sam elektroniczny zapłon ;) a raczej odciencie ;)

    I bardziej prosze o jakieś konkrety ;)

    P.S.
    A odciencie zapłon + paliwo stosowane jest w samochodach i to w tych nowszych... w motocyklach to raczej żadkość ;)

    DODANE:
    Ja miałbym taki pomysł żeby układ liczył ilość impulsów na 0,25 i podawał je dalej... a jeżeli w tym czasie ilość będzie większa od danej np. 120 to nie podaje zapłonu dalej dopuki liczba ta nie spadnie w 0,25 s do niższej

    Ale jak to w praktyce wygląda :/ :cry:

    0
  • #5 17 Maj 2007 05:54
    bikemax
    Poziom 13  

    w samochodach aly nie przekręcić silnika, każdy ma jaką śswoją wytrzymałosć.

    W motocyklach wiadomo obroty są 2 a nawet 3 razy większe, a z budowy są tak zrobione że układ korbowo-tłokowy jest niezwykle lekki (nie ma wału zamachowego)... Dosłownie moc idzie prościutko z tłoka :D i tutaj bardzo łatwo przekręcić silnik ;)

    Praktycznie takie silniki nie mają maxymalnych obrotów.... bez tego zabezpieczenia mogą ciągle wchodzić na wyższe obroty... ale wtedy niesamowicie szybko zużywa się silnik...

    w 2T... większości.... jest troche inachej, koło zamachowe jest, a raczej wał test bardzo ciężki, A sama konstrukcja nie pozwala na osiąganie wyższych obrotów niż ok 13 tys. (pare modyfikacji i można wycisnąć koło 20tys. ! )
    A więc po mi to ?

    Bardziej dla przyyjemności ;) chyba każdy słyszał jaki piękny to odgłos odciencia zapłonu w motocyklu? ;) Zwłaszcza przy paleniu gumy...
    A dodatkowo takie odciencie będzie mi pomocne przy gumowaniu.... czyli jazda na tylnym kole ;)

    P.S.
    Jak ktoś pomoże mi takie coś skombinować, może to potem sprzedawać ;) grono 2T to specyficzna grupa, któr trzyma się razem i wiem że ludzie żadni są takiego odciencia ;) Więc można także zarobić ;)

    Pozdr. I bardzo prosze o pomoc w tym ;)

    0
  • #6 17 Maj 2007 17:47
    Staszek z Chełma
    Poziom 17  

    kozik666 napisał:
    a po co stosuje sie takie odcinanie zapłonu ?? bo nie kumam:(

    Głównie po to aby nie przekraczać obrotów krytycznych w BMW 535 na benzynie odcina przy 6,5 tys. a przy 6,0tys. ponownie załącza (jest to drażniące przy ostrym ruszaniu np. na skrzyżowaniu) a na gazie spokojnie wyciskam do 7,0tys.[/img]
    Układ odcinający można zrobić wykorzystując np. obrotomierz ze skalą diodową (zamiast ostatniej diody transoptor) albo...
    może coś tutaj http://www.elektroda.net/pomoce/ne555.html

    0
  Szukaj w 5mln produktów