Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez za duze spalanie - prosze o pomoc

14 Maj 2007 00:22 2375 14
  • Poziom 10  
    od jakiegos czasu moj poldek 1.6 GLI pali kosmicznie duzo;/ ok 14-15/ 100 km.. co moze byc tak naglej przyczyny wyskokiego spalania?? czytalem sporo i znalazlem kilka rad zeby sprawzic sonde lambde lub tez sprawdzic bledy w komputerze tylko teraz mam pyatnie czy sonde sprawdze np w punkcie kontroli diagnostycznej tam gdzie robi sie rpzeglady ?? i jaki jest koszt sprawdzenia i ewentualnego wykasowania bledow z komputera??

    dodam nie wiem czy to wazne i czy ma jakies znaczenie ale od jakiegos czasu czuje przy odpalaniu spaliny jak by z pod silnika ale byc moze to tylko mi sie wydaje tak samo jak koledzy wczesniej opisywali dosc czesto nawet rpzy rozgrzanym silniku przy zrzuceniu biegu na luz w trakcie jazdy obroty wskakuja na ok 2 tys a kiedy stane spadaja do stanu normalnego

    z gory dziekuje za rady i pomoc
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 38  
    To auto jest na LPG czy PB?

    co do wykasowania bledow wystarczy odlaczyc akumulator na kilka minut. Odpalic silnik bez uzywania gazu i poczekac az sie zagrzeje do 90 stopni tzn. wlaczy sie wentylator na chlodnicy. Bez problemu sonde sprawdzisz w stacji diagnostycznej.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 10  
    Autko jest na Benzynke a myslisz ze przez zapisane bledy moze tyle palic ??

    a wlasnie i do tego odlaczania akumulatora autko stoi nieodpalone wykrecam mu akumulatorek na kilka (ok 5 min) pozniej zakladam spowrotem poczym odpalam autko i czekam az silnik sie tak nagrzeje ze wlaczy wentylator poc zym wylaczam go ?? i bedzie ok ??

    dodam tez ze jak by wlasnie albo komputer szwankowal albo jakis czujnik bo wlacza sie czasem kontrolka na zegarze predkosciomierza od jak by pedala hamulca taka pomaranczowa i kontrolka haka a ja haka nie posiadam..
  • Poziom 28  
    Witam.Sprawdż czy przy odpalaniu nie leci z rury siwy dym.Ten smród oleju to moze być właśnie to.Ile auto bierze oleju?Kody błędów zanim wykasujesz najpierw odczytaj.W złączu diagnostycznym(za tapicerką na prawo od nóg pasazera wisi na kablu)Połącz drucikiem A i B i odczytaj ilośc błysków lampki check engine.Dokładny sposób jest pewnie gdzieś opisany.Sondę lambda wystarczy zmierzyć.Przy pracującym i nagrzanym silniku podłącz woltomierz do rozłączonego złącza sondy (to ten kabelek co wychodzi z niej) i do masy.Powinieneś mieć napiecie 0,50-095V.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    dymek jest normlany niewidoczny silnik tez chodzi zazwyczaj elegancko nie kopci oleju nie bierze wogole zawsze dbalem autko a mam je prawie od nowosci systematyczne wymiany oleju filtrow itd wszytko co niezbedne, jakis czas temu wymieniony modol. Ostatnio po przegladzie nie bylo zadnych problemow ze spalinami byly z tego co diagnosta mowil dobre bo to znajomy. nie wiem ale no chyba cos nie tak jesli wleje mu ok 5 Litro bezyny i nie przejade na tym nawe 35 km przy spokojnej jezdzie ostatnio zrobilem ok 29. Jeszcze w zeszlym roku na trasie obliczylem ze spalal ok 8-9 litro a teraz w trasie lyknie kolo 12 a w miescie ok 15 ;/
  • Poziom 28  
    Witam.Usterka może być nie w silniku a n.p. w blokujących hamulcach,za niskim ciśnieniu w ogumieniu i jeszcze kilku istotnych układach.Sprawdzałeś to?Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Witam.Odczyt kodów może niczego nie wykazać ale to tak prosta i szybka czynność,że warto dla świętego spokoju to zrobić a nawet wprost od tego zacząć.Podrawiam.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Witam.Usterka może być nie w silniku a n.p. w blokujących hamulcach,za niskim ciśnieniu w ogumieniu i jeszcze kilku istotnych układach.Sprawdzałeś to?Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    tego nie sprawdzalem ale nie wyczuwam zeby cos chamowalo autko bede musial o przebadac jak najszybciej dziekuje za wszelka pomoc kolejne porady beda dla mnie cenne. Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    A może od początku ,czyli ile ma przejechane jaki stopień sprężania stan mechaniki a potem za całą reszte, niestety silniki FSO nie słyną z długowieczności.
  • Poziom 10  
    no wlasnie przejechane ma hmm chyba niewiele bo 96 tys, zurzycie paliwa tylko sie powiekszylo. Zadnych inny usterek nie ma na szczescie powazniejszych. autko prawie zawsze garazowane bylo osttnio od okolo 6 miesiecy stoi na dworze.wszystkie plyny zawsze na bierzaco zmieniane przeglady tez kazda usterka jaka wystapila zostawala odrazu usuwana. Nie mam pojecia co moglo wplynac na tak drastyczne podskoczenie zurzycia paliwa
  • Poziom 13  
    a może filtr powietrza albo przytkana dysza powietrza
  • Poziom 10  
    hmm sprawdze dokladnie filtr niepowiem ta rura doprowadzajaca powietrze jest troche zniszczona ale rozmawialem z 2 mechanikami i powiedzieli ze to az takiego znaczenia nie ma bo zawsze zassa powietrze.. sprawdze filtr.. dziekuje za pomoc
  • Poziom 9  
    Witam. Ja mam indentyczny problem co moi poprzednicy moj Bolid pali ok 15 L/100km spokojna jazda max 80 km/h. i w końcu juz sam nie wiem co to moze byc macie jeszcze jakies pomysły bo szukam w internecie i nic nie moge znalezc
    Ma przebieg 43000 km wiec malutko. filtr paliwa,powietrza i świecie wymieniane kostki hamulcowe wymienialem i mozliwe ze za mocna sa scisniete ? do tarczy i dlatego by palil tyle ? wczensije palil jakies 11 l/100km help me ;] oczywiscie jest na LPG ;] gaz zalozylem jakies 6 lat temu tankowałem na róznych stacjach wiec chyba o paliwo tu nie chodzi ale chociaz czasami bylo roznicy okolo litra wiec pewnie wode dolewali :D;|


    POlonez Caro 1.5 1991r
  • Moderator Samochody
    A kto to może wiedzieć ? A gdzie jakakolwiek diagnostyka ? Jeśli jeździ na krótkich odcinkach to normalne że tyle pali. Zresztą po 6 latach to do wymiany reduktor LPG, świece, filtr powietrza, do sprawdzenia sonda lambda oraz parametry z czujników silnika. To tyle - wątek zamykam.